Komunikacja miejska w 2022 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: sorig » 06 gru 2022, 20:53

Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 16:23 Podaj mi jeden ciąg, który stracił w stałym układzie istotną liczbę kursów w porównaniu z marcem 2020. Istotną, czyli nie, że kilka kursów w wieczory weekendowe, tylko pełne 4/h. Jedynym chyba przykładem może być trasa "52", która straciła f~5 w zamian za f~10 w niedziele. A i to nie na całej długości, bo Ruczaj wyszedł mniej więcej na plus, a Mogilska całkiem na plus.
A co do Huty - trudno, żeby w Hucie nie było cięć, skoro dla Ciebie jest to obszar mniej więcej ograniczony granicami Krakowa, Meissnera, Strzelców i Wisłą (zgodnie z jedną z naszych dyskusji, gdzie cięcia "124" uznałeś za cięcia w Hucie), czyli gdzieś... 1/3 miasta? Coś w tym stylu. Naturalnym jest więc, że w takich granicach Huty tnie się bardziej niż na Bronowicach czy Bieżanowie, bo są po prostu znacznie bardziej rozległe. Do tego mówisz tutaj o układzie remontowym, kiedy wykazano w jednym z wątków, że kolejne kursy mogłyby powodować problemy głównie z powodu sygnalizacji na Czyżyńskim. I nie, to nie jest kwestia "kto chce, ten szuka sposobu, a kto nie chce, ten szuka powodu", co też stwierdziłeś w tamtym wątku, bo w ten sposób można uzasadniać dowolne głupoty.
W styczniu 2020 skrócono "14" do Bronowic i zaczęły się regularne ograniczenia kursowania "44".

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Tramwajolog14 » 06 gru 2022, 21:41

sorig pisze: 06 gru 2022, 20:53 W styczniu 2020 skrócono "14" do Bronowic i zaczęły się regularne ograniczenia kursowania "44".
Od tego czasu "4" jeździ zapchana...

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Zieleńczanin » 06 gru 2022, 22:18

Ratel pisze: 06 gru 2022, 19:53 Przecież Kaszmir podal konkretne linie
I większość z tych huckich cięć albo jest tymczasowa, albo nastąpiła rekompensata. Jedynie "52" w szczycie jest ścięte w porównaniu z marcem 2020.
Ratel pisze: 06 gru 2022, 19:53 a dochodzą ostatnie cięcia w autobusach 125, 163, 193
Dyskusja toczy się na temat tramwajów. Zresztą to też w żaden sposób nie dowodzi złego traktowania Huty - mam wymienić cięcia na Krowodrzy? :twisted:
Ratel pisze: 06 gru 2022, 19:53 ale rozwalił mnie argument o tym ze zabrali w szczycie w dni powszednie ale dali w niedzielę. Juz nawet nie chodzi mi o to ze dzien roboczy jest 5 razy w tygodniu a świąteczny zazwyczaj raz ale porównywanie zabrania 8 brygad z linii w zamian za dodanie 7 w niedziele głównie dla studentów na odcinku dworzec Ruczaj jest bardzo ciekawe
W Krakowie nie liczy się kosztów w brygadach. Owszem, są tu oszczędności i ja to akurat jasno mówię. I nigdzie nie napisałem, że nie jest to cięcie, ani że jest to uzasadnione. Napisałem tylko, że taka zamiana nastąpiła i że na pewnym odcinku nie wiązała się ze znaczącymi stratami w kursach. No i w zamian zwiększono pojemność taboru - mimo wszystko zawsze coś, zważywszy na problemy z punktualnością na Makach przy f~5.
PS. Proszę używać w postach poprawnej polszczyzny.
Tramwajolog14 pisze: 06 gru 2022, 21:41 Od tego czasu "4" jeździ zapchana...
Jak napisałem - porównuję z marcem. Ale też doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jak zapełniona jeździ "4", i że wymaga wzmocnienia w pierwszej kolejności.

Ratel
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2022, 13:18

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Ratel » 06 gru 2022, 22:49

Właściwie w jednym zdaniu piszesz że co z tego że zabrali f5 z 52 skoro dali f 10 w niedzielę i w sumie Mogilska wyszła na plus. Chyba ze starości nie umiem czytać ze zrozumieniem bo dla mnie sumarycznie to ogromny minus. Na Mogilskiej zabrali jak twierdzisz "tymczasowo" 44 które mogłoby jeździć bo cała trasę ma chyba przejezdną oraz 5 gdzie może rzeczywiście jest to pokłosiem remontów.
Przepraszam ale możesz mi to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie (Mogilska wyszła na plus) bo dla mnie Twoje porównywanie zabrania kursów w szczycie do dania w zamian w niedziele dalej mnie bawi :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 07 gru 2022, 0:34

Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 16:23Podaj mi jeden ciąg, który stracił w stałym układzie istotną liczbę kursów w porównaniu z marcem 2020.
Czemu porównywać z marcem 2020? To cięcia przed pandemią nagle stały się akceptowalne dla pasażerów? Porównam od ostatnich wyborów z listopada 2018, jakoś dziwnie się składa, że w Krakowie zawsze po wyborach zaczynają się cięcia :twisted:
- skrócenie "14" do Bronowic
- wycięcie "16" wieczorami
- całkowite wycięcie "16" w weekendy
- dziury weekendowe f40 na głównej trasie "21" (tak w zamian za wycięcie "16")
- wyrzucenie "22" z Walcowni (trzy tygodnie po wyborach - mistrzostwo)
- skrócenie "44" do DT
- pocięcie "52" (nawet wliczając wzmocnienie w niedziele)
- ścięcie wszystkich tramwajów po godz. 20 z f15 do f20
- zamiana w czwartki nocnych tramwajów z f30 na autobusy z f60
To oczywiście z tych głównych bo trzeba by sprawdzić czy np. nie skrócono też szczytów.

Na plus: utworzenie "49" i wydłużenie "10" i "50" z okazji TŁ. Zmiany na "17/19" i "6/11" mniej więcej wychodzą na zero.

I jeszcze obecne zawieszenie "5" i "44". Nie rozumiem, czemu ich nie liczyć? Wyjaśnij pasażerom którzy nie mieszczą się w Czyżynach do tramwajów, że to tymczasowo. Zresztą - jak byś się czuł, gdyby np. z okazji zamknięcia KG tymczasowo zawieszono "337" na pół roku? No bo przy Bratysławskiej były korki autobusowe... przecież to nie byłoby na stałe. Osiedle Zielone też dalej "na stałe" ma linię "132", więc czemu mieszkańcy się skarżą?

Jeszcze odnośnie nocnych tramwajów. Większość z nas była za zamianą ich na autobusy. Jednak skoro brakuje kierowców, to trzeba było zostawić jak jest. Tymczasem w czwartki były tramwaje z f30 w godzinach 0-2, a zastąpiono je autobusami z f60. A teraz dostajemy wiadomości, że ludzie w noc czw/pt nie mieszczą się do km...
Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 16:23Jedynym chyba przykładem może być trasa "52", która straciła f~5 w zamian za f~10 w niedziele.
Przybyło 21 kursów w niedziele, to tyle co... 4 kursy w dzień powszedni (bo jest 5 dni). Czyli oddano równowartość jednej godziny szczytowej, z jakichś 7-8 zabranych. Tygodniowo na "52" ubyło względem 2019 około 100-150 kursów.
Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 16:23A co do Huty - trudno, żeby w Hucie nie było cięć, skoro dla Ciebie jest to obszar mniej więcej ograniczony granicami Krakowa, Meissnera, Strzelców i Wisłą (zgodnie z jedną z naszych dyskusji, gdzie cięcia "124" uznałeś za cięcia w Hucie), czyli gdzieś... 1/3 miasta?
Chyba właśnie na odwrót. Nie jest problemem, że np. przesuwa się kursy na sąsiedni ciąg (np. "139" z Wiślickiej na Bohomolca). Jeśli jednak 1/4 Krakowa jest całościowo mocno na minus, to chyba coś jest nie tak? Od lat jedynym pomysłem Krakowa na Hutę są kolejne cięcia. Lata 2016-2018 były miłym wyjątkiem, lecz promocja się skończyła. I gdy tylko znów trzeba będzie szukać środków (otwarcie GN?), Huta pewnie będzie pierwsza do dalszych oszczędności.

Wymieńmy też co ważniejsze (nie wszystkie) cięcia autobusowe w Hucie od ostatnich wyborów, by być świadomym skali:
- zawieszenie/likwidacja "132"
- zawieszenie/likwidacja "429"
- degradacja "482" do szczytówki (wprawdzie minimalnie wzmocniono "182", jednak bilans jest na minus)
- pocięcie "139"
- pocięcie "502"
- wyrzucenie "125"
- cięcia na "123/163/193"
- skrócenie "142"
- pocięcie "142" w szczycie
- ścięcie "152" do f30 w dni powszednie po godz. 18
- ścięcie "189" do f30 w dni powszednie po godz. 18
- pocięcie "184" w weekendy (to tak w zamian za skrócenie trasy)
- cięcia na "105/405" (w dni powszednie co drugi kurs był wydłużony do Cmentarza, teraz jest co trzeci)
- cięcia na "124/424"
- ścięcie "662/664" w tygodniu do f60 (było f30 w godz. 0-2)
- ścięcie głównych autobusów w weekendy rano i wieczorami do f30 (dotyczy całego miasta)
Tu też trzeba by sprawdzić, czy np. nie poskracano szczytów.

Na plus: wzmocnienie "511" oraz "178/578" (jednak tu kosztem pocięcia "174").

Jeśli Miasto twierdzi że problemem są kierowcy i brygady, nie pieniądze, to przy tak olbrzymiej skali cięć, można było wzmocnić huckie tramwaje - tak, by mieszkańcy poczuli że jednak jest to uczciwie rozwiązane. Tymczasem tramwaje też wychodzą na minus, nawet mimo wzmocnienia "52" w święta i nawet gdy wrócą "5" i "44". Zabrano autobusy, za to osłabiono tramwaje.
Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 16:23Do tego mówisz tutaj o układzie remontowym, kiedy wykazano w jednym z wątków, że kolejne kursy mogłyby powodować problemy głównie z powodu sygnalizacji na Czyżyńskim.
A ja uważam że udowodniliśmy iż spokojnie te tramwaje by się tam pomieściły, choćby te 4 kursy/h.

Zresztą - wiesz jaki jest główny argument przeciw? To, że nie jest to pierwszy remont w Hucie, i w przeszłości każdy inny też wykorzystywano do cięć, nawet gdy nie było problemów z przepustowością. Dwa świeże przykłady: podczas zamknięcia Ptaszyckiego zawieszono "44" (bo niby "10" jechała al. Solidarności). A w wakacje, gdy zamknięto samą Kocmyrzowską, zostawiono Wzgórza Krzesławickie... z dwoma tramwajami co 20 minut, "4" i "22" (plus "701") bo "5" zawieszono a "1" postanowiono... skierować do Bieńczyc. Takich przykładów nie wybronisz sygnalizacją na rondzie Czyżyńskim.
Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 22:18Dyskusja toczy się na temat tramwajów. Zresztą to też w żaden sposób nie dowodzi złego traktowania Huty - mam wymienić cięcia na Krowodrzy? :twisted:
Dawaj.

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: brovar » 07 gru 2022, 3:25

Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 16:23 Podaj mi jeden ciąg, który stracił w stałym układzie istotną liczbę kursów w porównaniu z marcem 2020. Istotną, czyli nie, że kilka kursów w wieczory weekendowe, tylko pełne 4/h. Jedynym chyba przykładem może być trasa "52", która straciła f~5
Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 22:18 I większość z tych huckich cięć albo jest tymczasowa, albo nastąpiła rekompensata. Jedynie "52" w szczycie jest ścięte w porównaniu z marcem 2020.
Odcinek Piastów - R. Kocmyrzowskie, co widać po napełnieniach.

Zieleńczanin pisze: 06 gru 2022, 22:18 Ale też doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jak zapełniona jeździ "4", i że wymaga wzmocnienia w pierwszej kolejności.
Najlepiej byłoby wzmocnić ciągi które tego wymagają poprzez skierowanie linii "44" z Piastów do Bronowic.

Kaszmir pisze: 07 gru 2022, 0:34 Wyjaśnij pasażerom którzy nie mieszczą się w Czyżynach do tramwajów, że to tymczasowo.
Trudno żeby nie narzekali, jak na wcześniejszym odcinku wygląda to tak:
Obrazek
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: WDZ » 07 gru 2022, 12:24

Zwłaszcza te 'wzmocnienia" na 178/578 to majstersztyk:
- jeździłeś z Huty na Ruczaj - masz autobus rzadziej (za to rzekomo punktualniejszy)
- jeździłeś z Huty w rejony Nowohuckiej - masz autobus rzadziej
- jeździłeś z Nowohuckiej na Ruczaj - no to bezpośrednio już nie dojedziesz...

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Parówczak » 07 gru 2022, 13:49

578 to jest na wczoraj konieczny do zmiany w 178. Prawie nigdzie się nie da wsiąść do tej linii. A stoi w korku obok przystanków które "omija" więc zysk czasowy żaden. Jeździ słabo napełniona, a 174 i 178 pękają. Dodatko zamiast wzdłuż tramwaju na Ruczaj powinien pojechać w kierunku Trasy Łagiewnickej. Nawet niech zawraca na 8 Pułku albo na kryterium ulicznym przy Rostworowskiego.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kierman » 07 gru 2022, 14:09

Skoro rozmawiamy tu o cięciach i wzmocnieniach, rzucę taką tezę, że w momencie uruchomienia linii 196, oraz wobec wzmocnienia 194 do 7 minut linie takie jak 106 i 136 to marnowanie wzkm.
- 106 i 196 nie dość że mają tą samą końcówkę, to się praktycznie dublują na odcinku gdzie jeździ najwięcej osób - ul. Kobierzyńska
- 136 to jeżdżą głównie przypadkowi pasażerowie, bo akurat jechało między 194. Jeśli ktoś jedzie do Łagiewnik - proszę bardzo, mamy częste 194 i w miare częste 196, można podjechać i wygodnie się przesiąść.

Uważam że są linie, które wymagają pilnych wzmocnień i warto by było tam przeznaczyć wozy z brygad na tych liniach

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 07 gru 2022, 16:50

To prawda że "106" i "196" się teraz trochę dublują. Ze "106" jest jednak ta sprawa, że jest ważna jako dojazd do szkoły w Skotnikach, choćby z rejonu Babińskiego i rodzice walczyli o to połączenie.

Trochę zastanawiam się, czy - przynajmniej na razie - nie można by zmienić f na "106/136" z f12/24 na f15/15. Wtedy można by je skoordynować ze "196" dzięki czemu z Łagiewnik do Kobierzyńskiej byłby mocny autobus f7,5. Wtedy "106" i "136" miałyby na swoich końcówkach f30/30 (zamiast f24/40).

Dodatkową zaletą jest to, że prawdopodobnie w ten sposób udałoby się zwolnić jedną brygadę, którą można by przeznaczyć gdzieś indziej.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pablo » 08 gru 2022, 0:41

Kaszmir pisze: 07 gru 2022, 0:34

Wymieńmy też co ważniejsze (nie wszystkie) cięcia autobusowe w Hucie od ostatnich wyborów, by być świadomym skali:

- pocięcie "184" w weekendy (to tak w zamian za skrócenie trasy)
- cięcia na "105/405" (w dni powszednie co drugi kurs był wydłużony do Cmentarza, teraz jest co trzeci)
- cięcia na "124/424"
Nie neguję oczywistych cięć w Nowej Hucie, ale powyższe linie do Nowej Huty nie jeżdżą. Prądnik Czerwony oraz Wieczysta to nie Nowa Huta. Pozostałe wszystko co zostało napisane w Twoim poście - pełna zgoda.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: krawiec » 08 gru 2022, 3:59

Kaszmir pisze: 07 gru 2022, 0:34 Czemu porównywać z marcem 2020? To cięcia przed pandemią nagle stały się akceptowalne dla pasażerów? Porównam od ostatnich wyborów z listopada 2018, jakoś dziwnie się składa, że w Krakowie zawsze po wyborach zaczynają się cięcia :twisted:
- skrócenie "14" do Bronowic
- wycięcie "16" wieczorami
- całkowite wycięcie "16" w weekendy
- dziury weekendowe f40 na głównej trasie "21" (tak w zamian za wycięcie "16")
- wyrzucenie "22" z Walcowni (trzy tygodnie po wyborach - mistrzostwo)
- skrócenie "44" do DT
- pocięcie "52" (nawet wliczając wzmocnienie w niedziele)
- ścięcie wszystkich tramwajów po godz. 20 z f15 do f20
- zamiana w czwartki nocnych tramwajów z f30 na autobusy z f60
To oczywiście z tych głównych bo trzeba by sprawdzić czy np. nie skrócono też szczytów.

Na plus: utworzenie "49" i wydłużenie "10" i "50" z okazji TŁ. Zmiany na "17/19" i "6/11" mniej więcej wychodzą na zero.

I jeszcze obecne zawieszenie "5" i "44". Nie rozumiem, czemu ich nie liczyć? Wyjaśnij pasażerom którzy nie mieszczą się w Czyżynach do tramwajów, że to tymczasowo. Zresztą - jak byś się czuł, gdyby np. z okazji zamknięcia KG tymczasowo zawieszono "337" na pół roku? No bo przy Bratysławskiej były korki autobusowe... przecież to nie byłoby na stałe. Osiedle Zielone też dalej "na stałe" ma linię "132", więc czemu mieszkańcy się skarżą?

Jeszcze odnośnie nocnych tramwajów. Większość z nas była za zamianą ich na autobusy. Jednak skoro brakuje kierowców, to trzeba było zostawić jak jest. Tymczasem w czwartki były tramwaje z f30 w godzinach 0-2, a zastąpiono je autobusami z f60. A teraz dostajemy wiadomości, że ludzie w noc czw/pt nie mieszczą się do km...


Przybyło 21 kursów w niedziele, to tyle co... 4 kursy w dzień powszedni (bo jest 5 dni). Czyli oddano równowartość jednej godziny szczytowej, z jakichś 7-8 zabranych. Tygodniowo na "52" ubyło względem 2019 około 100-150 kursów.


Chyba właśnie na odwrót. Nie jest problemem, że np. przesuwa się kursy na sąsiedni ciąg (np. "139" z Wiślickiej na Bohomolca). Jeśli jednak 1/4 Krakowa jest całościowo mocno na minus, to chyba coś jest nie tak? Od lat jedynym pomysłem Krakowa na Hutę są kolejne cięcia. Lata 2016-2018 były miłym wyjątkiem, lecz promocja się skończyła. I gdy tylko znów trzeba będzie szukać środków (otwarcie GN?), Huta pewnie będzie pierwsza do dalszych oszczędności.

Wymieńmy też co ważniejsze (nie wszystkie) cięcia autobusowe w Hucie od ostatnich wyborów, by być świadomym skali:
- zawieszenie/likwidacja "132"
- zawieszenie/likwidacja "429"
- degradacja "482" do szczytówki (wprawdzie minimalnie wzmocniono "182", jednak bilans jest na minus)
- pocięcie "139"
- pocięcie "502"
- wyrzucenie "125"
- cięcia na "123/163/193"
- skrócenie "142"
- pocięcie "142" w szczycie
- ścięcie "152" do f30 w dni powszednie po godz. 18
- ścięcie "189" do f30 w dni powszednie po godz. 18
- pocięcie "184" w weekendy (to tak w zamian za skrócenie trasy)
- cięcia na "105/405" (w dni powszednie co drugi kurs był wydłużony do Cmentarza, teraz jest co trzeci)
- cięcia na "124/424"
- ścięcie "662/664" w tygodniu do f60 (było f30 w godz. 0-2)
- ścięcie głównych autobusów w weekendy rano i wieczorami do f30 (dotyczy całego miasta)
Tu też trzeba by sprawdzić, czy np. nie poskracano szczytów.

Na plus: wzmocnienie "511" oraz "178/578" (jednak tu kosztem pocięcia "174").

Jeśli Miasto twierdzi że problemem są kierowcy i brygady, nie pieniądze, to przy tak olbrzymiej skali cięć, można było wzmocnić huckie tramwaje - tak, by mieszkańcy poczuli że jednak jest to uczciwie rozwiązane. Tymczasem tramwaje też wychodzą na minus, nawet mimo wzmocnienia "52" w święta i nawet gdy wrócą "5" i "44". Zabrano autobusy, za to osłabiono tramwaje.


A ja uważam że udowodniliśmy iż spokojnie te tramwaje by się tam pomieściły, choćby te 4 kursy/h.

Zresztą - wiesz jaki jest główny argument przeciw? To, że nie jest to pierwszy remont w Hucie, i w przeszłości każdy inny też wykorzystywano do cięć, nawet gdy nie było problemów z przepustowością. Dwa świeże przykłady: podczas zamknięcia Ptaszyckiego zawieszono "44" (bo niby "10" jechała al. Solidarności). A w wakacje, gdy zamknięto samą Kocmyrzowską, zostawiono Wzgórza Krzesławickie... z dwoma tramwajami co 20 minut, "4" i "22" (plus "701") bo "5" zawieszono a "1" postanowiono... skierować do Bieńczyc. Takich przykładów nie wybronisz sygnalizacją na rondzie Czyżyńskim.


Dawaj.
Brakuje jeszcze na liście likwidacji 114 i 208 oraz pocięcia 503.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Tramwajolog14 » 08 gru 2022, 22:16

krawiec pisze: 08 gru 2022, 3:59 Brakuje jeszcze na liście likwidacji 114 i 208 oraz pocięcia 503.
One to dopiero są w Hucie :P

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2022, 15:33

pablo pisze: 08 gru 2022, 0:41Nie neguję oczywistych cięć w Nowej Hucie, ale powyższe linie do Nowej Huty nie jeżdżą. Prądnik Czerwony oraz Wieczysta to nie Nowa Huta. Pozostałe wszystko co zostało napisane w Twoim poście - pełna zgoda.
Ja się może usprawiedliwię. Oczywiście masz rację. Wymieniając te linie, trochę chodziło o to, że przejeżdżają przez rejony w zasięgu NH - np. do przystanków "184" na Młyńskiej czy "124/424" na Ułanów podchodzą też pasażerowie z obszaru dawnej dzielnicy Nowa Huta.

Acz pewnie "105/405" na liście w ten sposób nie wybronię ;)

Jeszcze co do "128", na plus można wspomnieć o lekkim wzmocnieniu we wrześniu (+1 kurs/h w dni powszednie, co i tak nie rekompensuje zabrania "125"), a na minus o likwidacji wariantów do Cm. Prądnik Czerwony (zdaje się, usuniętych po pandemii).
krawiec pisze: 08 gru 2022, 3:59Brakuje jeszcze na liście likwidacji 114 i 208 oraz pocięcia 503.
Chodziło mi głównie o rejon NH. W pozostałej części Krakowa zmian było więcej, choćby rozdzielenie "133" czy skrócenie "244".

Acz w moim odczuciu, w "nie-huckiej" części miasta często te zmiany jednak nie wychodziły na minus, przynajmniej jeśli rozważać szerszy kontekst. Np. też nie mogę odżałować pocięcia "503", acz trzeba wspomnieć że uruchomiono "307" i wzmocniono, wydłużono "301". I nawet jeśli obsługują tylko część przystanków, to też trochę wzmacniają korytarz "503".

Skrócenie "178" do Łagiewnik wiązało się z uruchomieniem "106/136", po prostu połączenie zostało rozcięte. Wiadomo, trasa krótsza jednak zrobiono to by poprawić punktualność. W każdym razie kursów nie ubyło.

Likwidacja "114" wyszła na minus głównie dla Kapelanki. Na Ruczaju wzmocniono "194" oraz uruchomiono "578", do tego wzrosła liczba kursów tramwajowych (mniej "52", za to więcej "11+17"). Więcej kursów "194" to też wzmocnienia na Krowodrzy. Na północy "114" zostało zastąpione przez "310" i wzmocnienie "511" - i tu chyba kursów przybyło. Stracił głównie rejon Chełmońskiego. Ok, są przyspieszone i omijają część przystanków, jednak trudno uznać to za cięcia, tak samo jak cięciem nie była zamiana "115" w "537" na tej samej trasie.

Itd. Nie wszędzie, jednak "na zachodzie" czuć, że jakiś pomysł na tę km był. Tymczasem Huta to prostu jedne wielkie cięcia od 2019 do 2022.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2022 roku

Post autor: pjetrek » 14 gru 2022, 21:42

Tak z ciekawości - czy MPK ma jeszcze na stanie ten pług odśnieżny na bazie wagonu N? Dzisiaj w nocy może się przydać ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości