Wieliczka, Biskupice

- Linie, trasy, rozkłady
Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Adrian14 » 08 gru 2022, 13:53

Mediateka kierunek Wieliczka Centrum już nie ma tej fatalnej zatoki tylko autobusy stają klasycznie przy krawężniku z jezdni.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Parówczak » 08 gru 2022, 13:57

Niewiarygodne! Oby jak najwięcej zatok zostało zlikwidowane na rzecz przystanku przy krawężniku jezdni.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Adrian14 » 08 gru 2022, 14:57

Tam akurat gorzej było wsiadać kiedy autobus wjechał w zatokę niż jak stał na jezdni.

Może szykują trasę pod przeguby 🤔🤔🤔

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: lukasmaj » 09 gru 2022, 13:59

A co z przegubami na "301", dalej cisza?

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 28 gru 2022, 13:05

Odpowiedzi UMIG Wieliczka dotyczące autobusów aglomeracyjnych w złożonej interpelacji przez jednego z Wielickich radnych.
Pełna jej treść: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... R6yBiufyal

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kierman » 28 gru 2022, 22:38

WIK pisze: 28 gru 2022, 13:05 Odpowiedzi UMIG Wieliczka dotyczące autobusów aglomeracyjnych w złożonej interpelacji przez jednego z Wielickich radnych.
Pełna jej treść: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... R6yBiufyal
XDDD parafrazując: autobus przegubowy musi się wypuścić przednim zwisem nad chodnik, więc nie może tamtędy jechać xDD padłem.

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: WIK » 29 gru 2022, 17:42

Mamy także odpowiedź od ZTP dotyczącą autobusów aglomeracyjnych.
Pełna jej treść: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... 1871166181

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: mkm3 » 29 gru 2022, 18:45

Co do 244 to w Zabierzowie na spotkaniu przy temacie likwidacji 208, dyr. Franek przytoczył 244 jako przykład linii skracanej do najbliższej pętli w Krakowie, bo taka polityka, że 2xx mają nie wjeżdżać w głąb miasta. Sami się gubią w zeznaniach.. a gminy to ciekawe jak wysyłają te wnioski, mam wrażenie, że władze Niepołomic jakoś nie krzyczą mocno o przeguby, a jedynie pasażerowie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Kaszmir » 30 gru 2022, 1:06

mkm3 pisze: 29 gru 2022, 18:45Co do 244 to w Zabierzowie na spotkaniu przy temacie likwidacji 208, dyr. Franek przytoczył 244 jako przykład linii skracanej do najbliższej pętli w Krakowie, bo taka polityka, że 2xx mają nie wjeżdżać w głąb miasta. Sami się gubią w zeznaniach..
Jakoś "274" nie skrócono. Zresztą oprócz "274" jest sporo innych aglo które przeczą tej tezie, np. "2x2", "204/224" czy "257/277/280".

Było mocne "204", potem rozdzielone na "204+244" jeżdżące w takcie. Kursowania aż do Borku nie będę bronił, jednak sporo osób łapało te linie na Bieżanowskiej. Nawet przy Prokocimiu Szpitalu nie ma teraz jak ich złapać z jednego przystanku.

Ech, zrobiono krok do przodu dzięki agloX, a teraz idzie się krok do tyłu. To samo z "208". To nie jest rozwój km, poprawianie jednym i pogarszanie drugim.

Najgorsze, że ZTP zamiast uczciwie przyznać że brakuje pieniędzy to idzie w zaparte, wymyślając argumenty którymi zaprzecza swoim innym działaniom, jak słusznie zwrócił uwagę mkm3. Dobrze, że ten rok się kończy.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: tomek_m » 31 gru 2022, 0:08

Kaszmir pisze: 30 gru 2022, 1:06 jest sporo innych aglo które przeczą tej tezie.... "257/277/280".
Akurat te linie to nie mają gdzie wcześniej zawrócić bliżej granic miasta. Krowodrza Górka czy Prądnik Czerwony? Tam nie ma już miejsca.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Ydhflx » 31 gru 2022, 0:37

Nadal przykładami mogą być 204, 293. A także większość linii aglo na Czyżyny Dworzec.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: tomaszep42 » 31 gru 2022, 9:20

tomek_m pisze: 31 gru 2022, 0:08 Akurat te linie to nie mają gdzie wcześniej zawrócić bliżej granic miasta. Krowodrza Górka czy Prądnik Czerwony? Tam nie ma już miejsca.
Górka Narodowa Wschód :lol: :lol:

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: Zieleńczanin » 31 gru 2022, 10:50

Ydhflx pisze: 31 gru 2022, 0:37 Nadal przykładami mogą być 204, 293.
Które spełniają także funkcje miejskie (obsługa Zawiłej czy Jugowic).
Ydhflx pisze: 31 gru 2022, 0:37 A także większość linii aglo na Czyżyny Dworzec.
Którym właśnie budować ma się pętla na Wzgórzach...

Można wyszukiwać dowody pod tezę, ale generalnie linie aglomeracyjne jeżdżące dalej niż do pierwszej pętli w mieście można podzielić na cztery kategorie:
1) Agloekspresy - nie wymaga komentarza.
2) Linie, które zostaną skrócone w perspektywie kilku lat - czyli np. "222" czy "257".
3) Linie, dla których pierwsza możliwa pętla oferuje zbyt słabą ofertę przesiadkową - np. "211" czy "250".
4) Linie, które pełnią ważne dla mieszkańców Krakowa funkcje na miejskim odcinku - np. "204" czy "293".
Linie 1) nie będą nigdy skracane.
Linie 2) na pewno skrócone zostaną.
Linie 3) raczej na pewno nie zostaną, jeśli nie dojdzie do poprawy oferty.
Linie 4) mogą zostać skrócone, jeśli przestaną pełnić swoje funkcje na odcinku miejskim.

Ostatni przypadek to casus "244". Ale niestety niektórzy wolą obwiniać ZTP za wszystko i wymagać zapewniania jak najlepszej oferty dla Wieliczki, jakby nie było to w jej interesie. Następnie te same osoby zaczną narzekać, że tnie się gdzie indziej... I niestety robi to tutaj mnóstwo, mnóstwo osób.
I jedyne dwa przypadki, które się wyłamują z tego schematu to "224" i "274". W pierwszym przypadku Wieliczka dopłaciła do jej kursowania aż do Centrum Jana Pawła II (ale też można ją podciągnąć pod 4) - bo to jedyna linia obsługująca tamtą pętlę). "274", jeśli Wieliczka lub Biskupice nie dopłacają do jej kursowania do Podgórza pewnie też doczeka się skrócenia.

Czyli...
Kaszmir pisze: 30 gru 2022, 1:06 Zresztą oprócz "274" jest sporo innych aglo które przeczą tej tezie, np. "2x2", "204/224" czy "257/277/280".
W praktyce oprócz "274" nie ma innego kandydata przeczącego tej tezie.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: tomek_m » 31 gru 2022, 19:42

tomaszep42 pisze: 31 gru 2022, 9:20 Górka Narodowa Wschód :lol: :lol:
Taa, chyba jak zrobią stanowiska odjazdowe na parkingu przy "Lewiatanie" i ruch odwrotny jak linie "503" i "137" :twisted:

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Wieliczka, Biskupice

Post autor: mikolaj.boron » 31 gru 2022, 22:53

Zieleńczanin pisze: 31 gru 2022, 10:50 Które spełniają także funkcje miejskie (obsługa Zawiłej czy Jugowic).
Którym właśnie budować ma się pętla na Wzgórzach...

Można wyszukiwać dowody pod tezę, ale generalnie linie aglomeracyjne jeżdżące dalej niż do pierwszej pętli w mieście można podzielić na cztery kategorie:
1) Agloekspresy - nie wymaga komentarza.
Linie 1) nie będą nigdy skracane.
Ktoś tu kiedyś przypadkiem nie wspominał, że 307 ma zostać skrócone do Kleparza jak otworzą tramwaj na Górkę Narodową?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości