Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Może ktoś wytłumaczyć sens różnicy jednej minuty dwóch ostatnich kursów w nowym rozkładzie linii 220 między sobotą a świętem?
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Zieleńczanin pisze: ↑14 gru 2022, 15:39Życzę też powodzenia w zaakceptowaniu zmian pasażerom z Os. Łokietka, gdzie właśnie czterokrotnie osłabia się ofertę, a co kurs wysiadało tam i po 30-40 osób w szczycie (przynajmniej tak wynika z moich obserwacji). Gmino Zielonki, nie tędy droga!
Wszystko jest do rozważenia, dla os. Łokietka na pewno byłoby to na plus. Acz taka zmiana "297" nie jest dla mnie oczywista bo dotychczasowi pasażerowie pojadą naokoło. Na Galicyjskiej jest to mimo wszystko główna linia, a trochę zabudowań tam się znajduje.Zieleńczanin pisze: ↑14 gru 2022, 17:55Ja zdaję sobie sprawę z tego, że to była tymczasowa zmiana. Aczkolwiek Os. Łokietka wygenerowało na tyle duże potoki, że pogorszenie tam czterokrotnie oferty spowoduje albo znaczący odpływ pasażerów, albo przepełnienia. O to mi chodzi. Według mnie można by było chociażby przekierować "297" przez Os. Łokietka. Trochę to kosztuje, ale ta linia w komunikacji z Zielonek do Krakowa pełni marginalną rolę, bo odjeżdża z innych przystanków. Problemem byłyby jedynie korki na ul. Zięby w Zielonkach (które w pewnych godzinach sięgają 15-20 minut), za to dojazd do Krakowa byłby znacznie szybszy niż przez Pachońskiego.
A czy pisałeś do gminy Zielonki? Może okazałoby się, że są na tak i chętnie wdrożą taką zmianę. Acz pewnie Michałowice też musiałyby się zgodzić i tu nie jestem pewny czy będą chętne bo dla tego rejonu to wydłużenie podróży do Krakowa.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Na Os. Łokietka wysiadało po 40 osób, bo i tak musieli tamtędy jechać objazdem. Teraz 30 osób wysiądzie na przystankach stałej trasy np 220. A 10 faktycznie dedykowanie z Os. Łokietka.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Niby po co ktokolwiek ze stałej trasy "220" miałby wysiadać na Os. Łokietka, skoro miałby (znacznie) bliżej z przystanku Starego Wiarusa? Myślę, że się mylisz. I być może na Os. Łokietka rzeczywiście zacznie wysiadać po 10 osób, ale to dlatego, że reszta podejdzie sobie do "337", a nie dlatego, że ludzie z Łokietka z jakiegoś powodu robili masowe wycieczki piesze do Zielonek, aby wydłużyć sobie drogę o pół kilometra i zapłacić więcej za bilet aglomeracyjny.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Teraz jak ktoś już nie musi tam wysiadać. Ale wcześniej musiał, bo to była jedyna trasa w okolicy przez kilka miesięcy.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Najlepiej byłoby poszerzyć granice Krakowa w tamtym rejonie (ustaloną w tym miejscu podczas okupacji w 1941). Ale na to musiałyby się zgodzić i Zielonki i Kraków.tomaszep42 pisze: ↑12 gru 2022, 19:22 IMHO ten przystanek powinien być bardzo jasno opisany - STREFA I dotyczy linii 120, 220, 240, STREFA II dotyczy linii 290. Inaczej będą problemy i awantury w razie kontroli biletów. No a najmądrzejszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie innego przedziału numerycznego dla linii tak kursujących raz w aglomeracji a raz w strefie miejskiej. No ale już takiego przedziału po prostu niestety nie ma. No chyba że np S90 oznaczymy taką linię.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Zielonki się za nic nie zgodzą - nie po to szły pieniądze w rozbudowę Os. Łokietka, żeby Kraków sobie anektował te tereny...
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Jutro spotkanie informacyjne w sprawie rozbudowy ulicy Gaik w Toniach i przedstawienie postulatów zgłaszanych przez mieszkańców na spotkaniu wiosną...
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... y-ul-gaik/
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... y-ul-gaik/
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Kierowcy na zaproponowanej przez ZTP nowej trasie "154" (Dw. Gł. Zachód - Tonie) nie będą mieć dostępu do punktu socjalnego na żadnej z końcówek.
Dlatego wg mnie tym bardziej warto rozważyć omawiane wcześniej skierowanie wszystkich linii z Toń do N. Kleparza, czyli:
- wydłużenie "120" i "2x0" przez Łokietka, Wybickiego,
- skrócenie "154".
Dlatego wg mnie tym bardziej warto rozważyć omawiane wcześniej skierowanie wszystkich linii z Toń do N. Kleparza, czyli:
- wydłużenie "120" i "2x0" przez Łokietka, Wybickiego,
- skrócenie "154".
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Za 1,5 roku (a zasadniczo nawet i szybciej, bo powinno się to odbywać już teraz, żeby zdążyć przed terminem) brak punktów socjalnych nie powinien już być żadną wymówką.Kaszmir pisze: ↑22 sie 2023, 19:38 Kierowcy na zaproponowanej przez ZTP nowej trasie "154" (Dw. Gł. Zachód - Tonie) nie będą mieć dostępu do punktu socjalnego na żadnej z końcówek.
Dlatego wg mnie tym bardziej warto rozważyć omawiane wcześniej skierowanie wszystkich linii z Toń do N. Kleparza, czyli:
- wydłużenie "120" i "2x0" przez Łokietka, Wybickiego,
- skrócenie "154".
Wszak rozporządzenie ze stycznia 2022 o warunkach BHP w komunikacji miejskiej mówi, że operatorzy - czyli przewoźnicy - mają 3 lata (do stycznia 2025) na zapewnienie prowadzącym co min. 3h dostępu do toalet stacjonarnych (toi-toi się nie liczy - pomieszczenie musi być podpięte do instalacji wod-kan oraz energetycznej) oraz co min. 4h do punktu socjalnego posiadającego WC.
Więc jak przewoźnicy nie wybudują sobie PKRów albo nie postawią nawet zwykłego kontenera z kiblem podpiętego do wod-kan, to będą musieli tak ułożyć trasy, żeby kierowca miał na którejś pętli dostęp do w/wymienionych. Albo będą musieli zapewnić odpowiednią przerwę pomiędzy kursami, żeby kierowca mógł zjechać na inną pętlę, gdzie będzie mógł skorzystać z kibelka czy socjalnego (vide 176 z Bodzowa zjeżdżający co jakiś czas na Maki )
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Cieszy fakt zwiększenia ilości autobusów na Łokietka niemniej jednak wydaje mnie się że to 154 nie będzie aż tak potrzebne aż do Toń, tak jak już kiedyś wspominałem bardziej widziałbym ten autobus skręcający w Jordanowską i udający się w okolice galerii Bronowice ale wiadomo że do czasu przebudowy wąskich ulic żaden autobus tam nie pojedzie. Tymczasem obecnie rozkłady w dni powszednie idealnie są ułożone dla tego rejonu, gorzej jest w weekendy.
-
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
154 idzie do likwidacji w zamian będzie inna linia na trasie której będzie na jednej z pętli PKRKaszmir pisze: ↑22 sie 2023, 19:38 Kierowcy na zaproponowanej przez ZTP nowej trasie "154" (Dw. Gł. Zachód - Tonie) nie będą mieć dostępu do punktu socjalnego na żadnej z końcówek.
Dlatego wg mnie tym bardziej warto rozważyć omawiane wcześniej skierowanie wszystkich linii z Toń do N. Kleparza, czyli:
- wydłużenie "120" i "2x0" przez Łokietka, Wybickiego,
- skrócenie "154".
Pozdrawiam Marcin
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Czy znane są jakieś bliższe szczegóły?tramwajowy pisze: ↑22 sie 2023, 21:51 154 idzie do likwidacji w zamian będzie inna linia na trasie której będzie na jednej z pętli PKR
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Tak. ZTP wprowadzi propozycję którą zgłaszaliśmy tu na forum, czyli "120" będzie wydłużone do Nowego Kleparza (na tę chwilę aglo "220", "240", "290" niestety prawdopodobnie dalej zostają do KG). W zamian "154" zostanie skrócone tamże i zmieni numer na "420". Łącznie "120+420" zapewnią takt f15/20 z centrum do Toń.
Wydłużenie „120” i zmiana „154” w „420”
https://krabok.wordpress.com/2023/08/25 ... 154-w-420/
* „120”: Nowy Kleparz – Prądnicka – Wybickiego – Łokietka – Wyki – Łokietka – Tonie – … – Bronowice Małe,
* „420”: Nowy Kleparz – Prądnicka – Wybickiego – Łokietka – Wyki – Łokietka – Tonie (zmiana numeru ze „154”).
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Z jednej strony spoko, z drugiej takie masło maślane i (420) pierwsza linia do urżnięcia albo zawieszania przy każdej możliwej okazji jak ferie, wakacje, święta itp. aczkolwiek ten pomysł ze 154 też mi się wydawał kontrowersyjny. Zobaczymy.....Kaszmir pisze: ↑25 sie 2023, 8:17 Tak. ZTP wprowadzi propozycję którą zgłaszaliśmy tu na forum, czyli "120" będzie wydłużone do Nowego Kleparza (na tę chwilę aglo "220", "240", "290" niestety prawdopodobnie dalej zostają do KG). W zamian "154" zostanie skrócone tamże i zmieni numer na "420". Łącznie "120+420" zapewnią takt f15/20 z centrum do Toń.
Wydłużenie „120” i zmiana „154” w „420”
https://krabok.wordpress.com/2023/08/25 ... 154-w-420/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 3 gości