Krakowski Panel Transportowy

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Krakowski Panel Transportowy

Post autor: Łukasz » 27 gru 2022, 10:22

Przed nami drugi panel obywatelski w Krakowie
https://www.krakow.pl/aktualnosci/26681 ... 1653479305
Już wkrótce mieszkańcy będą decydować o kierunkach polityki transportowej miasta. Trwają bowiem prace przygotowawcze do Krakowskiego Panelu Transportowego.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: mkm3 » 03 lut 2023, 19:43

Przyjdź na debatę o przyszłości krakowskiego transportu
https://www.krakow.pl/aktualnosci/26815 ... 1675448301

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: Kaszmir » 04 lut 2023, 1:56

mkm3 pisze: 03 lut 2023, 19:43Przyjdź na debatę o przyszłości krakowskiego transportu
https://www.krakow.pl/aktualnosci/26815 ... 1675448301
Ktoś się wybiera? :)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: kbieniu7 » 04 lut 2023, 11:12

Kaszmir pisze: 04 lut 2023, 1:56 Ktoś się wybiera? :)
Ja się zastanawiam. Bardzo bym chciał, ale nie wiem czy dam radę. A Ty?

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: miloszkasperczyk » 04 lut 2023, 15:04

Kaszmir pisze: 04 lut 2023, 1:56 Ktoś się wybiera? :)
Prawdopodobnie idę
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: kbieniu7 » 14 lut 2023, 13:16

I jak, ktoś jeszcze?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: kbieniu7 » 16 lut 2023, 11:36

We wtorek 14 lutego na Politechnice Krakowskiej odbyła się otwarta debata w ramach panelu, na którą można było przyjść bez rejestracji. Było dwóch prelegentów: dyr. ZTP Łukasz Franek oraz dziekan WIL PK prof. Andrzej Szarata.

Dyr. Franek przedstawiał wyzwania i problemy. Pokazywał m.in. jak nowe osiedla, które są źle zaprojektowane i oddalone od linii komunikacyjnych, zachęcają do korzystania z samochodu oraz to, że coraz więcej ludzi wyprowadza się pod Kraków. Jednocześnie zwracał uwagę, że pogubiliśmy się w planowaniu transportu: pomysły są zmieniane co studium, często są niekompatybilne ze sobą, a dane z modelu ruchu mamy z 2014 czyli nie mamy. Jednocześnie skrupulatnie budujemy dalej nowe trasy i poszerzamy wloty do miasta. Wszystko to zachęca do wyboru samochodu. Negatywnie wypowiadał się wobec budowy Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej, argumentując priorytetyzacją premetra oraz innych inwestycji w transport zbiorowy. Zaproponował mierzalne wskaźniki celu:

- Podróże między węzłami III obwodnicy transportem zbiorowym zajmują mniej niż 30 minut.
- 60% krakowian ocenia poruszanie się po mieście co najmniej dobrze.
- Zbicie emisji tlenków azotu tak, aby wskaźniki NOx w Krakowie były w normie.
- [I coś jeszcze, ale niestety zapomniałem - jak ktoś pamięta, to proszę o dodanie 😅].

Prof. Szarata przedstawiał problem sieci transportu. Postawił tezę, że to, ile jest kierowców, pieszych, pasażerów, rowerzystów itp. to stan równowagi. Polepszając poruszanie się autem, pojawią się nowi kierowcy itp. Nie jest rozwiązaniem dobudowa nowych pasów i poszerzanie dróg, aczkolwiek uważa, że konieczna jest czytelna i zhierarchizowana sieć drogowa, zapewniająca możliwość poruszania się po mieście również samochodem. Jest zwolennikiem budowy Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej z jednoczesnym zwężeniem Alej. Pokazywał symulacje, że III obwodnica może zabrać ruch z Alej, ale również i A4. Zwracał uwagę na obecność narzędzi symulacyjnych do analizy proponowanych rozwiązań i konieczność skwantyfikowania celów. Zwrócił uwagę, że celem nie jest np. budowa metra czy obwodnic sama w sobie, ale ułatwienie poruszania się po mieście. Mówił też o parkowaniu: że ustalenie ceny i zasięgu strefy powinno być poparte analizami, a cenę dostosowywać tak, aby zajętość miejsc wynosiła w danych obszarach 85%.

W czasie dyskusji padło wiele pytań i poglądów, do których odnosili się eksperci. Nie pamiętam wszystkich, było m.in. o:
- Dyskusja na temat Wałów Rudawy i obejścia audytu przez ZZM. Dyr. Franek mówił, że zachęcał ich, by "nie bali" się audytu, bo po to on jest, by wiele błędów wyłapać i poprawić.
- Krytyka SCT, jako niekompetentna decyzja i ograniczenie możliwości jazdy samochodem.
- Krytyka zwężenia Dietla i Grzegórzeckiej. Dyr. Franek odpowiedział, że to nie jest działanie "na złość", tylko był wybór: miejsca parkingowe trzeba było wyrzucić z chodnika - czy mamy zostawić dwa pasy dla tranzytu, czy parking dla mieszkańców? Wybrano to drugie, a że pas postojowy jest węższy niż pas ruchu, to zmieścił się i pas rowerowy.
- Wezwanie do cyfryzacji urzędów i stworzenia filii instytucji miejskich w różnych rejonach miasta tak, aby nie trzeba było wiele podróży w ogóle odbywać.
- Apel o branie pod uwagę całej aglomeracji krakowskiej do modeli ruchu, nie tylko samego miasta. Prof. Szarata powiedział, że model mają całego regionu, a nawet dostępny jest model ruchu dla całego kraju.
- Zwrócenie uwagi, że za kilkadziesiąt lat populacja miasta wg prognoz będzie się kurczyć i może nie być komu jeździć.
- S7 na południe to podkopanie sensu kolei do Myślenic.
- Zauważenie, że remont Królowej Jadwigi sprawił, że wielu mieszkańców tamtego rejonu pokochało linię 702 jako dojazdówkę do tramwajów i że wiele ludzi bojących się zmian, po ich wprowadzeniu się przekonuje do nich. Warto niektóre rozwiązania w małej skali wprowadzać pilotażowo i badać reakcję, potem decydując o pozostawieniu ich lub wycofaniu się
- Zwrócenie uwagi na istotność nie tylko wielkich projektów jak np. premetro, ale i średniej skali infrastrukturalnej. Propozycja budowy buspasów na Nowohuckiej i stworzenia szybkiego korytarza autobusowego tamże (to ja ;) )

Z wypowiedzi dyr. Franka w czasie debaty oraz w kuluarach można było dowiedzieć się, że:
- Chcą procedować premetro - nie wracać do wizji metra, bo nie ruszymy z miejsca.
- Chcą poprawić komunikację na Klinach wprowadzając tramwaj. Ze względu na brak miejsca w ul. 8PU, i niechęć do wycinki drzew w Lesie Borkowskim, sugerują tam premetro - tramwaj w tunelu pod najwęższym odcinkiem i Trasą Łagiewnicką, który wychodziłby na powierzchnię w Kapelankę. Prawdopodobnie wymagałoby to 1,2-1,5 km w tunelu o koszcie między 200-400 mln zł.
- Z Kapelanki chcą połączyć się z premetrem: albo III obwodnicą tramwajową do Cichego Kącika i Piastowskiej; albo tunelem pod Wisłą i pod Błoniami; albo tunelem do okolic Alej. Będą wysuwać propozycje i tworzyć analizy oraz koncepcje takiego rozwiązania - na razie nic nie jest przesądzone, są tylko kreski na mapie, ale chcą iść w tym kierunku.
- Chcą, aby premetro miało połączenie z Rondem Mogilskim, co umożliwi prowadzenie tramwajów premetra w stronę Ronda Grzegórzeckiego.
- Jeśli powstanie Nowe Miasto, to ono nie da rady zostać obsłużone dotychczasowym tramwajem - konieczne jest i tam rozważenie premetra.
- Narzekał na "silosowość" działania miejskich jednostek, tj. że każda zajmuje się przede wszystkim swoją działką. Np. dla ZZM priorytetem jest zieleń, a nie ścieżki rowerowe, a dla Konserwatora Zabytków - zabytki, a nie transport zbiorowy.
- Zgadza się, że dobudowa buspasów na Nowohuckiej i utworzenie tam szybkiego korytarza autobusowego to dobry pomysł ;)

Jeśli ktoś jeszcze pamięta inne rzeczy z debaty, to zachęcam do napisania.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: fysztof » 16 lut 2023, 14:28

Można podsumować słowami klasyka z piosenki:
"Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest"
Wizje wspaniałe. Transport zbiorowy, premetro i cuda. A w realu kasa na Trasy Łagiewnickie, Pychowickie, Nowobagrowe, od Zielonek itd. Wincyj asfaltu, wincyj.
Autobusy trzeba ciąć. Na tramwaje wieczorami nas nie stać. Ale morze asfaltu - jeszcze, jeszcze!!!
Pogadać, poklepać po plecach i rozejść w poczuciu samozachwytu;-P

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: kbieniu7 » 16 lut 2023, 16:00

fysztof pisze: 16 lut 2023, 14:28 Można podsumować słowami klasyka z piosenki:
"Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest"
Wizje wspaniałe. Transport zbiorowy, premetro i cuda. A w realu kasa na Trasy Łagiewnickie, Pychowickie, Nowobagrowe, od Zielonek itd. Wincyj asfaltu, wincyj.
Autobusy trzeba ciąć. Na tramwaje wieczorami nas nie stać. Ale morze asfaltu - jeszcze, jeszcze!!!
Pogadać, poklepać po plecach i rozejść w poczuciu samozachwytu;-P
Niestety masz rację. Dlatego uważam, że należy o tym mówić głośno, starać się z tymi postulatami i protestami uderzać do radnych i miejskich polityków. ZTP może chcieć jak najbardziej polepszyć swój "silos", ale jeśli w drugim silosie, albo na samej górze elewatora podjęte zostaną inne decyzje, to oni niewiele mogą zrobić. Tu jest spora rola społeczników i aktywistów.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: Jaky » 16 lut 2023, 20:42

kbieniu7 pisze: 16 lut 2023, 16:00 Niestety masz rację. Dlatego uważam, że należy o tym mówić głośno, starać się z tymi postulatami i protestami uderzać do radnych i miejskich polityków. ZTP może chcieć jak najbardziej polepszyć swój "silos", ale jeśli w drugim silosie, albo na samej górze elewatora podjęte zostaną inne decyzje, to oni niewiele mogą zrobić. Tu jest spora rola społeczników i aktywistów.
Trzeba znaleźć też pewną równowagę. Nie ma co ukrywać, że jest też duże grono aktywistów, tzw. krzykaczy, którzy walczą bardziej o swoje nazwisko niż o realne cele.

Mimo wszystko widzę nadzieję. Tą nadzieją jest współpraca trzech grup. Urzędników (w tym również polityków), aktywistów i środowiska naukowego. Cieszę się, że ZTP w ostatnich latach otworzyło się na absorbowanie osób z wykształceniem bliskim celom tej miejskiej jednostki. Może podobną rekonstrukcję teamu przydałoby się zrobić w dwóch pozostałych jednostkach miejskich, których nazw celowo nie wymienię, aczkolwiek chyba każdy wie, o czym mówię ;)

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Krakowski Panel Transportowy

Post autor: tomta1 » 05 kwie 2023, 18:48

Kraków.pl pisze: Panelistki i Paneliści przegłosowali ponad 40 rekomendacji. Poniżej dostępna jest pełna lista propozycji, które uzyskały co najmniej 80-proc. poparcie i zostały pozytywnie zaopiniowane przez Zespół Monitorujący. Rekomendacje są wiążące dla władz miejskich.

Jako Panelistki i Paneliści Krakowskiego Panelu Transportowego rekomendujemy władzom miasta podjęcie następujących działań:
  1. Inwestowanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu rowerów i pieszych, np. poprzez rozdzielanie ciągów rowerowych i pieszych, rozbudowę kładek i estakad, regularne remonty nawierzchni, dodatkowe pasy i sygnalizację świetlną dla rowerzystów/rowerzystek w wybranych miejscach.
  2. Doskonalenie systemu transportu autobusowego i tramwajowego poprzez zakup nowych pojazdów oraz rozbudowę i modernizację infrastruktury.
  3. Działania te powinny gwarantować dostępność transportu zbiorowego dla osób ze specjalnymi potrzebami (pojazdy niskopodłogowe, przystanki dostosowane architektonicznie).
  4. Dalsza poprawa komfortu podróży w komunikacji miejskiej z dbałością o odpowiednią wentylację, klimatyzację, czystość oraz zapach.
  5. Dalsza modernizacja i rozwój infrastruktury dla pieszych, w tym poprawa oświetlenia chodników oraz usunięcie barier architektonicznych, dostosowując chodniki i ciągi piesze dla osób z ograniczeniami ruchowymi i szczególnymi potrzebami.
  6. Szersze wykorzystywanie pasów zieleni (np. łąk kwietnych, krzaków) jako bezpiecznego sposobu oddzielenia tras pieszych, rowerowych i samochodowych oraz wprowadzanie zielonych ekranów akustycznych tam, gdzie jest to możliwe.
  7. Priorytetem miasta powinien być rozwój transportu publicznego (a w szczególności tramwajowego i premetra), tak aby stawał się on coraz bardziej dostępny, wygodny i szybszy niż samochód do przemieszczania się po mieście.
  8. Planowanie budowy i rozbudowy infrastruktury transportowej w sposób uwzględniający potrzeby pieszych, w miarę możliwości zachowując istniejące trasy piesze lub tworząc je w dogodnych dla pieszych miejscach.
  9. Zapewnienie, by nowe inwestycje transportowe w maksymalnym zakresie zachowywały istniejącą przyrodę oraz gdzie tylko to możliwe wprowadzały nowe obszary zielone.
  10. Dbałość o zróżnicowanie kanałów informowania i edukowania o zrównoważonym transporcie. Informacje powinny pojawiać się online i offline, blisko mieszkańców (m.in. w formie plakatów na dworcach i przystankach, w szkołach, miejscach pracy, spółdzielniach oraz w ramach dni otwartych).
  11. Zwiększenie wysiłków na rzecz rozwijania sieci parkingów P+R przy wjazdach do miasta z możliwością przesiadki na transport zbiorowy. Plany powinny być oparte na eksperckich analizach (lokalizacja, ilość miejsc) oraz uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
  12. Upowszechnianie cyfrowych tablic z rozkładem jazdy na przystankach komunikacji miejskiej oraz zadbanie o to, by informacje wyświetlane na tych tablicach były na bieżąco aktualizowane i uwzględniały opóźnienia poszczególnych kursów.
  13. Zacieśnianie współpracy z Urzędem Marszałkowskim i PKP w kwestii rozwoju kolei aglomeracyjnej.
    Kontynuacja rozbudowy i uzupełniania sieci buspasów, dążąc do jej maksymalnej ciągłości. Zadanie to należy realizować w oparciu o bieżący monitoring obciążenia istniejącej sieci buspasów oraz - tam, gdzie to możliwe - uwzględniając istniejącą infrastrukturę.
  14. Dążenie do integrowania sieci transportu zbiorowego (publicznego i prywatnego) w ramach aglomeracji z planowanym rozwojem sieci P&R, w tym tworzenie wygodnych możliwości przesiadek z busów prywatnych na transport publiczny dowożący do centrum miasta.
  15. Uwzględnianie w Miejskich Planach Zagospodarowania Przestrzennego dla nowych osiedli wymogów dotyczących zapewnienia bazy lokali usługowych na potrzeby mieszkańców/mieszkanek.
  16. Skuteczne egzekwowanie przepisów o korzystaniu z buspasów.
  17. Wspieranie utworzenia jednego zintegrowanego i łatwo dostępnego źródła danych (np. aplikacji), w którym możliwe będzie sprawdzenie możliwości transportowych na konkretnych trasach w ramach aglomeracji krakowskiej i innych danych, np. kosztów takiej podróży, liczby punktów przesiadkowych oraz wytworzonego CO2.
  18. Poprawa dostępności komunikacyjnej placówek ochrony zdrowia i urzędów przede wszystkim poprzez ułatwianie dojazdu komunikacją miejską, a tam gdzie jest to niezbędne i jednocześnie możliwe poprzez zapewnienie adekwatnej liczby miejsc parkingowych. Wdrażanie konkretnych rozwiązań w tym zakresie powinno być poprzedzone analizą dostępność poszczególnych placówek prowadzącą do określenia kluczowych obszarów interwencji
  19. Zacieśnianie współpracy z gminami ościennymi na rzecz integracji rozwoju przestrzennego z rozwojem sieci transportu zbiorowego poprzez planowanie tras transportu publicznego na jeszcze niezabudowane tereny oraz planowanie wysokiej gęstości zabudowy wokół węzłów komunikacji zbiorowej z jednoczesną dbałością o zachowanie obszarów ochrony przyrody.
  20. Bieżące monitorowanie stanu infrastruktury tramwajowej i wprowadzenie kalendarza jej zaplanowanych remontów, tak, aby nie dopuścić do spadku prędkości tramwajów na skutek braku bieżącego utrzymania i podnosić ją tam, gdzie to możliwe.
  21. Rozwijanie sieci połączeń i infrastruktury transportowej na obrzeżach miasta na podstawie analizy potrzeb.
  22. Zacieśnienie współpracy z gminami metropolii krakowskiej w celu wypracowania wspólnego podejścia do promocji zrównoważonego transportu publicznego. Takie podejście powinno zostać wypracowane do marca 2025 roku.
  23. Priorytetem miasta powinien być dialog z szerokim gronem interesariuszy/interesariuszek na rzecz rozwoju zrównoważonej mobilności. Formy dialogu powinny być różnorodne i systematycznie rozwijane, tak by uwzględniały głos wszystkich grup społecznych.
  24. Kierunkiem rozwoju miasta Krakowa powinno być ograniczanie konieczności przemieszczania się po mieście wspierane przez rozwój infrastruktury oraz podnoszenie jakości usług społecznych w pobliżu miejsca zamieszkania (dzielnicy) - zgodnie z koncepcją miasta 15-minutowego - oraz rozwój usług publicznych online.
  25. Miasto powinno dążyć do stopniowego zwiększenia udziału autobusów napędzanych paliwami alternatywnymi (szczególnie energią elektryczną) we flocie krakowskiej komunikacji miejskiej.
  26. Skuteczna egzekucja przestrzegania norm hałasu generowanego przez pojazdy.
  27. Dalsze rozszerzanie oferty dostępnych form biletów na komunikację miejską (np. o bilety przystankowe, bilety na kilka przejazdów).
  28. Kontynuowanie działań na rzecz stworzenia zintegrowanego biletu na komunikację miejską i aglomeracyjną.
  29. Priorytetem miasta powinien być rozwój premetra. Rozwój powinien być połączony z kampanią informacyjną i edukacyjną dotyczącą harmonogramu prac wykonywania poszczególnych etapów premetra i przedstawiającą korzyści wynikające z premetra.
  30. Zapewnienie skutecznego przepływu informacji między wydziałami Urzędu Miasta oraz prowadzenie przez jednostki miejskie spójnej i jasnej komunikacji o procesie zarządzania systemem transportowym, wyjaśniającej mieszkańcom/mieszkankom cele podejmowanych działań.
  31. Dalsze zachęcanie pracodawców/ pracodawczyń, aby promowali/promowały zrównoważony transport wśród swoich pracowników/pracowniczek, np. poprzez dopłaty do komunikacji miejskiej jako benefit pracowniczy, stwarzanie możliwości pracy hybrydowej i pracy w elastycznych godzinach lub wprowadzenie tak zwanych korpobusów.
  32. Zwiększenie liczby inwestycji w nowe drogi rowerowe (również jako samodzielne inwestycje), zapewniając spójność i ciągłość tras rowerowych w mieście, tak aby do 2028 roku możliwe było przejechanie rowerem odcinka min. 4 km wyłącznie po drodze dla rowerów, pasie rowerowym lub po obszarze objętym strefą ruchu uspokojonego z dowolnego punktu w Krakowie.
  33. Analiza zachowań transportowych wśród turystów i w razie potrzeby podjęcie działań mających na celu zachęcanie ich do korzystania ze zrównoważonego transportu, np. poprzez krótki poradnik komunikacyjny udostępniany w hotelach, na stronach rezerwacyjnych lub sms-em z wykorzystaniem geolokalizacji przy wjeździe do miasta.
  34. Przeprowadzenie akcji informacyjnej o obowiązujących przepisach dotyczących hulajnóg, rolek i innych urządzeń transportu osobistego w ruchu miejskim oraz zapewnienie skutecznego egzekwowania tych przepisów.
  35. Opracowanie i wdrożenie kampanii informacyjno-promocyjnej na temat transportu zbiorowego, w szczególności skierowanej do kierowców/kierowczyń.
  36. Określenie i wdrożenie zasad ograniczenia wjazdu samochodów ciężarowych do miasta (np. wyznaczone godziny, dni tygodnia, dopuszczalna masa całkowita pojazdu), a jednocześnie wspieranie tworzenia infrastruktury sieci magazynów na obrzeżach umożliwiającej dowóz towarów do miasta samochodami dostawczymi.
  37. Zapewnianie priorytetu dla transportu szynowego w ramach II i III obwodnicy poprzez zapewnianie tramwajom pierwszeństwa na wszystkich skrzyżowaniach, dostosowanie ich rozkładów jazdy do godzin szczytu i późnych godzin powrotu oraz dostosowywanie innych środków transportu do kursowania tramwajów.
  38. Zwiększenie skuteczności egzekwowania przepisów dotyczących parkowania.
  39. Kampania informacyjna wyjaśniająca cele strefy płatnego parkowania oraz sposób wydatkowania środków z opłat parkingowych.
  40. Dążenie do eliminacji pojazdów niespełniających norm emisji spalin w taki sposób, aby koszty utylizacji takich pojazdów nie były przerzucone wyłącznie na mieszkańców/mieszkanki.
  41. Powołanie społecznego ciała doradczego złożonego z przedstawicieli i przedstawicielek różnych grup w mieście (mieszkańców/mieszkanek całej metropolii, w tym panelistów/panelistek, przedsiębiorców/przedsiębiorczyń, władz, niezależnych ekspertów/ekspertek), które będzie cyklicznie spotykać się, proponować i opiniować rozwiązania związane ze zrównoważonym transportem oraz określenie zakresu kompetencji i zasad jego funkcjonowania.
  42. Poprzedzanie wprowadzania rozwiązań w zakresie ruchu i parkowania pilotażami na mniejszą skalę i/lub dialogiem z mieszkańcami/mieszkankami danego rejonu.
  43. Konsekwentne opieranie miejskich planów na nowe inwestycje w system komunikacji publicznej na wynikach badań przepustowości poszczególnych kursów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości