Pytanie czy te liczby to oficjalne stanowisko MPK, czy tylko dywagacje? E1 już są w stanie nienadającym się do dalszej eksploatacji i powodującym zagrożenie dla pasażerów, a ilostan 330 powinien wystarczyć do obsługi obecnych i najbliższych przyszłych (np. Górka Narodowa) odcinków. Ponadto naprawdę nie wiem jak więcej niż 330 tramwajów ma zmieścić się w obecnych zajezdniach w ich obecnym kształcie.impuls pisze: ↑27 gru 2022, 13:51 Mogą być tarcia i Huta może nie chcieć wszystkich staroci. Po dostawach Stadlerów II serii czyli koniec czerwca 2023 będą 302 pociągi niskopodłogowe. Mają stanowić 90% taboru. Odejmując od 338 - 302 wychodzi że pozostanie 36 pociągów wysokich. Najprawdopodobniej pozostanie 10 ufoków, 10 E1 solo, reszta to składy. Ale składów Konstali jest 14 a w zasadzie 12 bo z dwoma dalej jest niepewna sprawa. Zatem brakuje 2- 4 pociągów. Zatem po dostawie może zostaną jeszcze ze 4 sztuki E1+c3 aż zrobią kolejne GT8N.
Do obsługi Górki Narodowej wystarczy ilostan na poziomie 320-330 - nowe STL2 z pewnością będą mogły mieć większe wykorzystanie niż stare E1orazi c3. To jednak tylko najbliższa inwestycja.PKPfan pisze: ↑27 gru 2022, 14:40 Jeśli nie chcemy się bawić w parkowanie tramwajów po pętlach, to budowa trzeciej zajezdni tramwajowej w Krakowie to powoli mus, bo oprócz braku miejsca w dotychczasowych, to za chwilę zatkamy się jeszcze przy wyjazdach i zjazdach do nich... Zakładając, że otwarcie GN nie odbędzie się kosztem cięć w innych częściach miasta, to tylko w tym przypadku potrzebne będzie co najmniej 10 nowych brygad (i to tylko i wyłącznie przy założeniu, że wydłużone na GN zostaną jedynie 18 i 50 - było to dyskutowane w innym wątku).
Jest w planach rozbudowa Zajezdni Podgórze (https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-c ... 49058.html), która być może zakończy się przed oddaniem wymienionych przez Ciebie torowisk (gdzie z pewnością będą opóźnienia). Co do zwiększania ilości taboru nie zgodzę się - 20 tramwajów 40m+ to kropla w morzu potrzeb, a większość najbliższych zamówień w dalszym ciągu stanowić mają tramwaje 26m, których już dzisiaj jest nadmiar. Jest to ogromny błąd, jednak ilostan z pewnością docelowo będzie musiał wzrosnąć i budowa trzeciej zajezdni jest konieczna. W internecie są już plany zajezdni Stelmachów (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C3%B3w.svg), której lokalizacja jest moim zdaniem odpowiednia (w zupełnie innej części miasta niż dwie obecne), jednak do jej powstania potrzebne jest przynajmniej istnienie trasy w okolice Galerii Bronowice, a prawdopodobnie i kolejnego odcinka KST, zwanego propagandowo premetrem. Miną lata zanim zajezdnia ta realnie będzie mogła powstać, więc prawdopodobnie trzeba będzie pomyśleć nad inną opcją .PKPfan pisze: ↑27 gru 2022, 14:40 A w kolejnych latach wraz z budową następnych linii tramwajowych liczba brygad będzie się tylko zwiększać (Azory i Cichy Kącik to pewnie kolejne 10 jak nie kilkanaście nowych brygad)... Ponadto oprócz dodatkowych brygad stopniowo będzie się także zwiększała długość taboru - MPK ma przecież w planie zakup 20szt. tramwajów ca. 43m. Ok, one mają zastąpić ufoki, ale z tego co kojarzę, to obecnie aż 20 ufoków nie mamy, więc tutaj też trzeba będzie wygospodarować dodatkowe miejsce. No i przynajmniej część taboru 26m w przyszłości również zastąpi tabor 32-33m - czyli potrzebne kolejne miejsce...