Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
Przy tak zmiennej sytuacji i zawieszaniu linii co chwila, ciężko wskazać na co dokładnie idą poszczególne środki. "12" była zawieszona od wielu miesięcy, gdybym miał wskazać na co poszły jej wzkm, to powiedziałbym że na powrót "44" (przy utrzymaniu "49") oraz wydłużenie "10" i "50" przez TŁ.
Dyr. Franek jeszcze w 2019, na ponad pół roku przed powstaniem "12", mówił że głównym zadaniem planowanej nowej linii na Kapelance ("12") miało być odciążenie "52". Argument o "184" był chyba podawany tylko w początkowym okresie, gdy autobus był skrócony do r. Grzegórzeckiego. Wydłużenie do Starowiślnej trochę zmieniło sytuację.
Dyr. Franek jeszcze w 2019, na ponad pół roku przed powstaniem "12", mówił że głównym zadaniem planowanej nowej linii na Kapelance ("12") miało być odciążenie "52". Argument o "184" był chyba podawany tylko w początkowym okresie, gdy autobus był skrócony do r. Grzegórzeckiego. Wydłużenie do Starowiślnej trochę zmieniło sytuację.
Re: Wieliczka, Biskupice
"44" i "49" współistniały z "12" we wrześniu i październiku 2020 roku. Jasne, wydłużenie "10" i "50" zostało zapewne sfinansowane właśnie z tych środków (jak zwykle przy otwarciu nowego odcinka ktoś oberwał), jednak raczej nie rozeszły się w ten sposób wszystkie środki z jednak całodziennej przed zawieszeniem "12". Wiem, że układ linii jest bardzo zmienny, jednak znaczących wzrostów wzkm w ostatnich latach na pewno nie ma, a prawie każde "wzmocnienie" jest realizowane kosztem jakiejś innej linii.Kaszmir pisze: ↑07 sty 2023, 17:04 Przy tak zmiennej sytuacji i zawieszaniu linii co chwila, ciężko wskazać na co dokładnie idą poszczególne środki. "12" była zawieszona od wielu miesięcy, gdybym miał wskazać na co poszły jej wzkm, to powiedziałbym że na powrót "44" (przy utrzymaniu "49") oraz wydłużenie "10" i "50" przez TŁ.
Dyr. Franek jeszcze w 2019, na ponad pół roku przed powstaniem "12", mówił że głównym zadaniem planowanej nowej linii na Kapelance ("12") miało być odciążenie "52". Argument o "184" był chyba podawany tylko w początkowym okresie, gdy autobus był skrócony do r. Grzegórzeckiego. Wydłużenie do Starowiślnej trochę zmieniło sytuację.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wieliczka, Biskupice
A właściwie to jakie jest wytłumaczenie, że 152 tam nie ma przystanku?
Przecież jadąc do centrum przystanek dałoby się wyznaczyć i przed rondem i na zjeździe z niego, jadąc w kierunku CH Czyżyny zaraz za skrętem w Dąbrowskiej.
Re: Wieliczka, Biskupice
Tylko co z tego? To nie dowodzi, że dwie pierwsze nie zostały utrzymane przez skanibalizowanie trzeciej. Nie tak działa budżet.
Warto przeliczyć zanim napisze się jakieś stwierdzenie Wydłużenie "10" i "50" kosztowało ponad 90% tego co szło na kursowanie "12". Przy okazji, "12" nie była całodzienna bo jeździła w godz. 6-21 w dni powszednie (pierwszy akapit pod zdjęciem). A tu masz przyblizone wyliczenia tygodniowo w jedną stronę:
Długość trasy w jedną stronę, liczba kursów tygodniowo => wzkm tygodniowo:
likwidacja "12": 8.8 km, 300 => 2640 km
wydłużenie "10": 2.6 km, 456 => 1180 km
wydłużenie "50": 2.7 km, 462 => 1250 km
Samo wydłużenie "10" i "50" to ok. 2430 km, czyli ponad 90% wzkm z "12". A trzeba jeszcze doliczyć przeniesienie kursów "19" na "17" bo trasa do Czerwonych Maków jest dłuższa o ok. 2 km niż ta do Borku Fałęckiego.
Przed rondem w stronę Krakowa pewnie by się dało, trzeba tylko/aż wydłużyć istniejący peron.kot_feliks pisze: ↑07 sty 2023, 17:27A właściwie to jakie jest wytłumaczenie, że 152 tam nie ma przystanku?
Przecież jadąc do centrum przystanek dałoby się wyznaczyć i przed rondem i na zjeździe z niego, jadąc w kierunku CH Czyżyny zaraz za skrętem w Dąbrowskiej.
Re: Wieliczka, Biskupice
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... AfTmf1VJWlKrabok pisze:Przegubowce na 304 i 301 - aktualizacja, oto co się dowiedziałem od urzędników:
* 304: ciasny zakręt w Wieliczce przy Urzędzie Miasta i Gminy jest głównym blokującym wysłanie przegubów (ZTP skierował do Wieliczki prośbę o skorygowanie geometrii - piłka jest po stronie Gminy).
* 301: problematyczny jest Rynek w Niepołomicach w dni powszednie z powodu parkujących aut (ZTP poprosiło Gminę by to uporządkować), prawdopodobnie drobnej korekty wymaga też niepołomicki dworzec (również trwa dyskusja).
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Przystanek pod Mediateką też już pięknie zrobiony. Coś się dzieje w tej sprawie na pewno, ale czy coś z tego wyjdzie? Dalej twierdzę, że 301 prędzej dostanie przegubowce niż 304. I w sumie myślę też, że to by już wystarczyło bo 301 zbiera mocno krakowskie potoki 304 i zdecydowanie jedna z tych linii w przegubowcach (ja osobiście gdybym miał wybrać jedną z nich to wybrałbym dłuższe i mniej problematyczne 301) będzie zbawieniem dla pasażerów. Ostatnio 301 było zaprane po dach już na początku trasy w Niepołomicach bo akurat się złożyło, że dzieciaki z pobliskich szkół lekcje skończyły. Stąd dla mnie 301 powinno być pierwsze w kolejności na przeguby. Ale nie twierdzę, że gdy jedna z tych linii je dostanie to druga nie powinna.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Wieliczka, Biskupice
Zastanawiam się ile rejonów Krakowa straci i "zrzuci się" dla komfortu mieszkańców gmin ościennych?
A i przede wszystkim czy to my mieszkańcy grodu Krakowa za to zapłacimy? Jeśli tak będzie to "sorry" będzie rozpierdówa.
Re: Wieliczka, Biskupice
Albo mnie pamięć myli albo te "newsy" były już znane na koniec ubiegłego roku...
Pytanie co Gminy zrobiły w tej sprawie...
W Niepolomicach wystarczy wprowadzić zakaz postoju w obrębie przystanku "Niepołomice Rynek" oraz zmienić miejsce postoju linii "301" na Dworcu w Niepołomicach. Na "301" chodzi naprawdę o kosmetykę!
Pasażerowie "301" już mają dość podróży w takich warunkach.
Przeguby są- solówek brakuje. Dlatego na "425" wysyłane są przegubowce.
Re: Wieliczka, Biskupice
Z "301" i "304" korzystają też mieszkańcy Krakowa. Jeśli autobus przyjedzie z aglomeracji wypełniony po brzegi, to potem np. pasażerowie na Jerzmanowskiego nie mogą do niego wsiąść.
Re: Wieliczka, Biskupice
A gdyby tak 304 przerzucić na górę Wieliczki, a 301 + (204 lub 244) puścić przez rynek dla wyrównania częstotliwości moglibyśmy już w tym momencie wysłać przeguby na 304. Jedyny minus 301 dobije się pasażerami z Wieliczki z Centrum aczkolwiek teraz też ich przewozi
Re: Wieliczka, Biskupice
Trasa 304 jest dostosowana częściowo pod turystów z Kopalni. Nie ulegnie zmianom jej przejazdy. Według zapowiedzi Niepołomic w tym roku ani jednej dodatkowej złotówki więcej na dodatkowe kursy 211, 221, 301 nie zobaczymy. Przystanek Wieliczka Mediateka czeka jedynie na podłączenie prądu dla biletomatu oraz wyświetlaczy przystankowych. Na przełomie marca / kwietnia ma ruszyć nowy przystanek Wieliczka ul. Niepołomska gdzie zatrzymywać się ma wypełniona pod dach 301 oraz gminna W1.Adrian14 pisze: ↑24 mar 2023, 0:48 A gdyby tak 304 przerzucić na górę Wieliczki, a 301 + (204 lub 244) puścić przez rynek dla wyrównania częstotliwości moglibyśmy już w tym momencie wysłać przeguby na 304. Jedyny minus 301 dobije się pasażerami z Wieliczki z Centrum aczkolwiek teraz też ich przewozi
Re: Wieliczka, Biskupice
Tak korzystają. Ale zastanowiłeś się dlaczego? Bo tną częstotliwość autobusów miejskich. I przykładem jest właśnie linia "503" która nie bez przyczyny miała ~7,5 minut / h. Teraz kursuje o wiele rzadziej właśnie w imię oszczędności o których wspomniałem we wcześniejszym zdaniu. Zresztą nie bez przyczyny na tej linii (mowa o "503") były i są przegubowce.
Poza tym osobiście nie pcham się do pojazdów mniejszych "301", "304" zapchanych mieszkańcami Wieliczki i pseudo "turystami" wiedząc, że zaraz będę miał często kursujący przegubowy pojazd "503". Ale inni myślą (lub nie) inaczej i wolą jechać jak "ryby w puszce"
Re: Wieliczka, Biskupice
"304" obsługuje kilka popularnych przystanków których nie ma "503": Kamieńskiego (dojazd do Bonarki), Politechnikę, Dworzec Główny.kucyk pisze: ↑24 mar 2023, 8:21Tak korzystają. Ale zastanowiłeś się dlaczego? Bo tną częstotliwość autobusów miejskich. I przykładem jest właśnie linia "503" która nie bez przyczyny miała ~7,5 minut / h. Teraz kursuje o wiele rzadziej właśnie w imię oszczędności o których wspomniałem we wcześniejszym zdaniu. Zresztą nie bez przyczyny na tej linii (mowa o "503") były i są przegubowce.
Poza tym osobiście nie pcham się do pojazdów mniejszych "301", "304" zapchanych mieszkańcami Wieliczki i pseudo "turystami" wiedząc, że zaraz będę miał często kursujący przegubowy pojazd "503". Ale inni myślą (lub nie) inaczej i wolą jechać jak "ryby w puszce"
Do tego gdy "503" się nie pojawił (bo np. utknął w korku) i nie wiadomo kiedy przyjedzie, trudno się dziwić pasażerom że wsiadają do "304" który właśnie podjechał.
Oczywiście obniżenie częstotliwości "503" z f7,5 na f10 dodało pasażerów do "304", jednak i wcześniej sytuacja była podobna. Po prostu oba autobusy są popularne, a "503" nawet z f7,5 też nierzadko bywało spóźnione.
Re: Wieliczka, Biskupice
Zgadzam się z Twoją argumentacją. Sam w rodzinie mam osobę, która na Prokocimiu specjalnie czeka na 503, bo właśnie jedzie przegub i nigdy nie wsiada do 304, bo solówka i wypchany po brzegi.kucyk pisze: ↑24 mar 2023, 8:21 Tak korzystają. Ale zastanowiłeś się dlaczego? Bo tną częstotliwość autobusów miejskich. I przykładem jest właśnie linia "503" która nie bez przyczyny miała ~7,5 minut / h. Teraz kursuje o wiele rzadziej właśnie w imię oszczędności o których wspomniałem we wcześniejszym zdaniu. Zresztą nie bez przyczyny na tej linii (mowa o "503") były i są przegubowce.
Poza tym osobiście nie pcham się do pojazdów mniejszych "301", "304" zapchanych mieszkańcami Wieliczki i pseudo "turystami" wiedząc, że zaraz będę miał często kursujący przegubowy pojazd "503". Ale inni myślą (lub nie) inaczej i wolą jechać jak "ryby w puszce"
Re: Wieliczka, Biskupice
Wraca stary-nowy przystanek.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/126-2023Uruchomienie nowego przystanku w miejscowości Golkowice
od 13.04.2023
214, 254
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 13.04.2023 r. (czwartek) zostanie uruchomiony nowy przystanek autobusowy o nazwie Golkowice Granica, zlokalizowany w miejscowości Golkowice, między przystankami Grabówki Pętla i Golkowice Sklep, dla linii 214 i 254, tylko w kierunku Borku Fałęckiego.
Jest to przystanek, który funkcjonował w przeszłości jako przystanek przelotowy pod nazwą Grabówki Pętla.
Przystanek będzie posiadał funkcję “na żądanie”.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości