Koleje Małopolskie

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: yosujiro » 31 sie 2021, 16:05

Koleje Małopolskie kupują w ekspresowym tempie dwa nowe autobusy niskowejściowe podmiejskie, nie starsze niż z 2020r. Mają mieć układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0, silnik w normie Euro6 oraz wysokie, miękkie fotele i komplet wyświetlaczy, a także klimatyzację. Otwarcie ofert już 8 września, a dostarczone mają zostać w ciągu dwóch miesięcy od podpisania umowy.
Zakup jest związany z planami uruchomienia kolejnych tras ALD, które w przeciwieństwie do dotychczasowych Koleje Małopolskie chcą obsługiwać własnymi siłami. Podobno dzięki FRPA w ciagu najbliższego roku planują uruchomić kolejnych 12 linii.

https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html



GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: GoMeZz391 » 03 lis 2021, 18:03

Od 8 listopada br. u obsługi pociągu, będzie można płacić kartą oraz BLIKiem. Realizowane będą również płatności w walucie karty zagranicznej – DCC.

https://www.facebook.com/KolejeMalopols ... 8165379233

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: mikolaj.boron » 28 gru 2022, 17:25

KMŁ zamawia kolejne autobusy. Po dwóch Iveco, trzech MINI (które chyba się jeszcze nie pojawiły?) oraz leasingu 3 LE (trwają dostawy) padło na 7 nowych hybryd. Jest to pokłosie wrześniowych testów Solarisa: http://phototrans.pl/15,859909,.html

https://platformazakupowa.pl/transakcja/710063

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Kaszmir » 17 sty 2023, 23:44

Koleje Małopolskie mają wreszcie swoją halę do serwisowania pociągów
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... a-pociagow
Obiekt powstał przy ulicy Doktora Twardego w Krakowie i jest pierwszą tego typu placówką w regionie. Hala serwisowa jest wyposażona w kosztowny sprzęt, między innymi w laserowy system kontroli zużycia kół, tokarkę podtorową i podnośniki pojazdów szynowych.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: GoMeZz391 » 07 lut 2023, 18:02

KMŁ dziś otworzyły oferty na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid z unijnym dofinansowaniem.

Długość autobusów: 11,50 – 12,50 m; Szerokość autobusów: 2,40 - 2,55 m; Maksymalna wysokość autobusów: 3,50 m; Łączna liczba miejsc: co najmniej 70; Liczba miejsc przeznaczonych na wózek inwalidzki lub dziecięcy: minimum 1; Układ drzwi: 2-2-0 lub 1-2-0.
Silnik pojazdu spalinowy, wysokoprężny, o pojemności co najmniej 7,7 dm3. Jednostka musi być przystosowana do paliwa zawierającego biokomponenty.

Oferty złożyli:
ABP BUS & Coach - Iveco Crossway 12 LE hybrid
EvoBus Polska - Mercedes-Benz Intouro hybrid
Obrazek


Więcej na Transinfo: https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-s ... tj8jgkOAsE

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Kaszmir » 24 lut 2023, 8:53

Kolejowe rekordy w Małopolsce. Przygotowują bilet wieloprzejazdowy, jak karnet narciarski
https://gazetakrakowska.pl/kolejowe-rek ... 1-17315787
Władze małopolski rozważają natomiast, by wprowadzić bilety wieloprzejazdowe, na wzór karnetów narciarskich, np. na 10 czy 5 przejazdów. Propozycje w tym zakresie mogą być przedstawione wiosną. Na razie prowadzone są analizy, jakie rozwiązanie byłoby najlepsze dla pasażerów.

- Biorąc pod uwagę zmianę przepisów dotyczących pracy zdalnej przygotowujemy się do wprowadzenia oferty biletów wieloprzejazdowych. Na dziś trudno jeszcze dokładnie określić ile to będzie przejazdów - mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: fysztof » 24 lut 2023, 12:09

"rozważają", "analizują", "przygotowujemy się" - zróbcie coś wreszcie poza wysyłaniem pustych frazesów do prasy. Od kilkunastu lat tylko i wyłącznie słychać jak to będzie przepięknie. Najpierw przy okazji euro2012, potem sdm, teraz jak to się skończy przebudowa linii. Ciekawe co w przyszłym roku będzie pretekstem, by dalej "rozważać", "analizować" i "badać".

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: kucyk » 24 lut 2023, 16:35

fysztof pisze: 24 lut 2023, 12:09 "rozważają", "analizują", "przygotowujemy się" - zróbcie coś wreszcie poza wysyłaniem pustych frazesów do prasy. Od kilkunastu lat tylko i wyłącznie słychać jak to będzie przepięknie. Najpierw przy okazji euro2012, potem sdm, teraz jak to się skończy przebudowa linii. Ciekawe co w przyszłym roku będzie pretekstem, by dalej "rozważać", "analizować" i "badać".
Ależ, Panie wybory się zbliżają. :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Kaszmir » 24 lut 2023, 21:03

fysztof pisze: 24 lut 2023, 12:09"rozważają", "analizują", "przygotowujemy się" - zróbcie coś wreszcie poza wysyłaniem pustych frazesów do prasy. Od kilkunastu lat tylko i wyłącznie słychać jak to będzie przepięknie. Najpierw przy okazji euro2012, potem sdm, teraz jak to się skończy przebudowa linii. Ciekawe co w przyszłym roku będzie pretekstem, by dalej "rozważać", "analizować" i "badać".
100% racji. Dla mnie ostatnią szansą jest tegoroczne otwarcie drugiej pary torów. Jeśli po tym SKA nie pojedzie z f15-20, to już pozostaje uznać że za obecnych władzy nie ma co na to liczyć.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Jaky » 24 lut 2023, 23:01

Kaszmir pisze: 24 lut 2023, 21:03 100% racji. Dla mnie ostatnią szansą jest tegoroczne otwarcie drugiej pary torów. Jeśli po tym SKA nie pojedzie z f15-20, to już pozostaje uznać że za obecnych władzy nie ma co na to liczyć.
Na obsługę wszystkich linii SKA co 15/20 min, KMł może nie mieć wystarczającej ilości taboru. Nawet zakładając wariant rozłączenia wszystkich Impulsów 31WE lub Pes Acatusów i wysyłania ich pojedynczo, może być bardzo duży problem.
Dlatego jestem mocno zaskoczony, że jeszcze marzymy o takich wariantach. ;)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: kbieniu7 » 25 lut 2023, 11:45

Jaky pisze: 24 lut 2023, 23:01 Na obsługę wszystkich linii SKA co 15/20 min, KMł może nie mieć wystarczającej ilości taboru. Nawet zakładając wariant rozłączenia wszystkich Impulsów 31WE lub Pes Acatusów i wysyłania ich pojedynczo, może być bardzo duży problem.
Dlatego jestem mocno zaskoczony, że jeszcze marzymy o takich wariantach. ;)
Tabor to jedno, drugie to przepustowość linii. Częściej niż 30 minut na każdej linii to byłoby ciężko. Będziemy mieć 4 tory na średnicy, ale na pozostałych szlakach

- SKA1: Jednotor do Wieliczki, z tego co kojarzę z dawnych dyskusji, to f=20 to byłby max. Dobudowa drugiego toru by dużo dała, bo na linii Balickiej spokojnie się zmieszczą.
- SKA2: o ile LK94 do Oświęcimia pewnie jeszcze sporo przyjmie, tak LK8 na Warszawę przy dużym ruchu dalekobieżnym wątpię by przyjął więcej. Może Skawina-Nowa Huta by była do zrobienia, bo pociągi osobowe by uciekały w Batowicach z tej linii, ale nadal jest częściowe krzyżowanie na północnej głowicy Krakowa Głównego.
- SKA3: Ja tu ciemno widzę częściej niż 30 minut. Linie na Katowice oraz Rzeszów również są mocno obciążone.

Generalnie problem całej Polski: sieć kolejowa ma braki przepustowości, a wiele modernizacji ostatnich lat zakładało dalsze zmniejszanie ruchu: np. na linii Katowickiej jakieś stacje wycięto i pociągi mają mniej miejsc do wyprzedzania. Przebudowa średnicy już na szczęście takiego podejścia nie ma, ale też mogło być lepiej: czterotor jest tylko do Bieżanowa, dalej do Podłęża są trzy tory, co niby coś daje, ale nadal to komplikacja. Niby było projektowane pod możliwość dodania czwartego w przyszłości, jakby okazał się potrzebny... ale w sumie to po 5 latach rozbabrania już jest ten czas...

Zapas przepustowości mamy w sumie chyba tylko na małej i dużej obwodnicy, linii do Balic, odcinku od Podgórza do Skawiny i ze Skawiny do Oświęcimia. Skawina-Kalwaria już jest dławiona przez jednotor.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: kucyk » 06 mar 2023, 20:50

Od niedzieli 12 marca bilety kolejowe nie będą już honorowane w tramwajach linii nr "3" i "50":

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-bil ... 50086.html

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: GoMeZz391 » 11 mar 2023, 20:08

kucyk pisze: 06 mar 2023, 20:50 Od niedzieli 12 marca bilety kolejowe nie będą już honorowane w tramwajach linii nr "3" i "50":

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-bil ... 50086.html
Natomiast będą honorowane w autobusach linii 223 na odcinku Brzeźnica Dworzec – Skawina Rynek w obu kierunkach.
KMŁ pisze: 🟠 Od 12 marca 2023 r. (niedziela) zostaje wprowadzone honorowanie biletów kolejowych, uprawniających w danym dniu do przejazdu pociągiem KMŁ na odcinku Brzeźnica – Skawina w autobusach linii nr 223 na odcinku Brzeźnica Dworzec – Skawina Rynek w obu kierunkach. Honorowanie biletów będzie obowiązywać od 12 marca 2023 r. (niedziela) do odwołania. Więcej informacji ➡️ https://tiny.pl/w24bz.

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: mikolaj.boron » 04 kwie 2023, 16:02

GoMeZz391 pisze: 07 lut 2023, 18:02 KMŁ dziś otworzyły oferty na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid z unijnym dofinansowaniem.

Długość autobusów: 11,50 – 12,50 m; Szerokość autobusów: 2,40 - 2,55 m; Maksymalna wysokość autobusów: 3,50 m; Łączna liczba miejsc: co najmniej 70; Liczba miejsc przeznaczonych na wózek inwalidzki lub dziecięcy: minimum 1; Układ drzwi: 2-2-0 lub 1-2-0.
Silnik pojazdu spalinowy, wysokoprężny, o pojemności co najmniej 7,7 dm3. Jednostka musi być przystosowana do paliwa zawierającego biokomponenty.

Oferty złożyli:
ABP BUS & Coach - Iveco Crossway 12 LE hybrid
EvoBus Polska - Mercedes-Benz Intouro hybrid
Obrazek


Więcej na Transinfo: https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-s ... tj8jgkOAsE
Minęły prawie dwa miesiące i mamy zwycięstwo Iveco, o włos. Iveco dostało 90 pkt, a Mercedes 88,83 pkt.
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: es.em » 04 kwie 2023, 17:31

Nie wymagali niskiej podłogi? Intouro chyba ma schodki?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość