Komunikacja miejska w 2023 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Krakowianin » 25 sty 2023, 14:06

Ograniczenia dotkną również "503", którego w pierwotnym komunikacie nie było. W godzinie szczytu co 15 minut, poza szczytem i w weekend przez większość czasu co 20 minut.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kot_feliks » 25 sty 2023, 14:45

Fajne te rozkłady. Takie jakby... z totalnym wyj... na pasażerów i układane jedynie pod przewoźnika :D

kucyk
Ekspert
Posty: 1822
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kucyk » 25 sty 2023, 21:07

Krakowianin pisze: 25 sty 2023, 14:06 Ograniczenia dotkną również "503", którego w pierwotnym komunikacie nie było. W godzinie szczytu co 15 minut, poza szczytem i w weekend przez większość czasu co 20 minut.
Czytałem dzisiaj ich komunikat i "503" uwzględnili. Rzeczywiście wcześniej o cięciach na tej linii nie było żadnego słowa. :)

Tak "po cichu liczyłem" od dwóch tygodni, że chociaż ona nie zaliczy cięć w Bieżanowie. Niestety - stało się inaczej. :evil:

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pjetrek » 25 sty 2023, 22:13

kot_feliks pisze: 25 sty 2023, 14:45 Fajne te rozkłady. Takie jakby... z totalnym wyj... na pasażerów i układane jedynie pod przewoźnika :D
A kto zajmuje się układaniem rozkładów? Nie MPK przypadkiem? :D

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: krawiec » 25 sty 2023, 23:42

Chyba jedyny "plus" to jest wzmocnienie 1 kursem 182 z DGW rano (przy braku 482).

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pablo » 26 sty 2023, 0:14

Ciekawe, czy na 9 i 14 nadal będzie tabor 26 metrów? Dziewiątka traci wspomaganie w postaci 49. 24 dawniej przy tego typu zmianach (jak f15 przechodziło w f20) miało f10 w szczycie (tak bywało w wakacje). Kurdwanów fajnie wyszedł - 50 zamiast f5 ma f10, 24 pocięte. Krowodrza też fajnie. Piątki nadal nie ma, 50 zamiast f5 ma f10. O Wzgórzach Krzesławickich już pisano. Czwórka - kiedyś najważniejszy tramwaj w Krakowie ma f20. Autobusy też nieźle - zwłaszcza przyczepiono się do Prądnika Czerwonego - pocięto zarówno 105 jak i 184. 184 teraz wygląda jak ogryzek dawnej linii. Ze starej trasy została właściwie połowa, z rozkładu też połowa (pamiętam nawet czasy, jak na tej linii było f6-7 w szczycie i około f10 do prawie samego końca kursów - ale to były lata dziewięćdziesiąte). Wkurzające jest również, że pocięto praktycznie wszystkie linie przyspieszone: 501/511, 502, 503. 572 zaś zawieszono. Łaskawie cięcia ominęły 578. I 537 (ale tu nie ma nawet za bardzo z czego ciąć...). Krakowska komunikacja miejska powoli sięga dna.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Scania_9640 » 26 sty 2023, 0:30

pablo pisze: 26 sty 2023, 0:14 Ciekawe, czy na 9 i 14 nadal będzie tabor 26 metrów? Dziewiątka traci wspomaganie w postaci 49. 24 dawniej przy tego typu zmianach (jak f15 przechodziło w f20) miało f10 w szczycie (tak bywało w wakacje). Kurdwanów fajnie wyszedł - 50 zamiast f5 ma f10, 24 pocięte. Krowodrza też fajnie. Piątki nadal nie ma, 50 zamiast f5 ma f10. O Wzgórzach Krzesławickich już pisano. Czwórka - kiedyś najważniejszy tramwaj w Krakowie ma f20. Autobusy też nieźle - zwłaszcza przyczepiono się do Prądnika Czerwonego - pocięto zarówno 105 jak i 184. 184 teraz wygląda jak ogryzek dawnej linii. Ze starej trasy została właściwie połowa, z rozkładu też połowa (pamiętam nawet czasy, jak na tej linii było f6-7 w szczycie i około f10 do prawie samego końca kursów - ale to były lata dziewięćdziesiąte). Wkurzające jest również, że pocięto praktycznie wszystkie linie przyspieszone: 501/511, 502, 503. 572 zaś zawieszono. Łaskawie cięcia ominęły 578. I 537 (ale tu nie ma nawet za bardzo z czego ciąć...). Krakowska komunikacja miejska powoli sięga dna.
Na 9, 10 i 14 będzie tylko 32m tabor.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: NowaHutaWschód » 26 sty 2023, 8:48

Tak sobie popatrzyłem na rozkłady w okresie ferii, to 21 w weekend to w ogóle ma jakiś sens żeby jeździło do Pleszowa? Przy takim rozkładzie zwłaszcza niedzielnym to chyba żadna przesiadka bezpośrednio ze 1X1 się nie łapie na tramwaj.
fuck upa!

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pawel200020 » 26 sty 2023, 21:31

W ramach rozkładu w czasie ferii została zepsuta synchronizacja 6 + 17 w kierunku Ruczaju, teraz trzeba czekać 18 minut na 17 bo odjechała 2 minuty wcześniej... W drugą stronę tj. 17 + 6 jest lepiej tylko 7 min czekania.

kubsiik
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 20 lip 2022, 20:04

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kubsiik » 28 sty 2023, 9:31

Kaszmir pisze: 18 sty 2023, 8:27 5) "425" przycięte z f20 do f40, czyli zepsucie taktu "125+425", zamiast pełnego 10+10 będzie połowiczny 20+10+10.
Wszystkie inne zmiany zostały wprowadzone do rozkładów jazdy od 30 stycznia, ale jedna odnośnie 425 nie została w ogóle ruszona. Wie ktoś czy wynika to ze zmienienia decyzji czy raczej ktoś zapomniał o tej linii?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 28 sty 2023, 15:31

kubsiik pisze: 28 sty 2023, 9:31Wszystkie inne zmiany zostały wprowadzone do rozkładów jazdy od 30 stycznia, ale jedna odnośnie 425 nie została w ogóle ruszona. Wie ktoś czy wynika to ze zmienienia decyzji czy raczej ktoś zapomniał o tej linii?
Usunęli "425" z oryginalnego komunikatu - czyli zmiana decyzji.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: pablo » 28 sty 2023, 22:35

Zamieniono 425 i 503 w komunikatach. W pierwotnej wersji 425 miało kursować co 40 minut. Z ograniczenia jednak zrezygnowano, w zamian ograniczając 503 do f15 w godzinach szczytu. Wydaje się, że wycięcie 15 kursów 503 daje większe oszczędności niż wycięcie (ok.) 27 kursów 425, do którego nie doszło. Trasa przecież znacznie dłuższa (nie obliczam, ale widać, że 503 jest ponad dwa razy dłuższe od 425). Do tego większy tabor, bo 425 chyba tylko w 12 metrówkach jeździ. Jak ktoś ma czas, warto obliczyć dokładną różnicę. Tak z czystej ciekawości.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: damian_krk2 » 29 sty 2023, 10:46

pablo pisze: 28 sty 2023, 22:35 Zamieniono 425 i 503 w komunikatach. W pierwotnej wersji 425 miało kursować co 40 minut. Z ograniczenia jednak zrezygnowano, w zamian ograniczając 503 do f15 w godzinach szczytu. Wydaje się, że wycięcie 15 kursów 503 daje większe oszczędności niż wycięcie (ok.) 27 kursów 425, do którego nie doszło. Trasa przecież znacznie dłuższa (nie obliczam, ale widać, że 503 jest ponad dwa razy dłuższe od 425). Do tego większy tabor, bo 425 chyba tylko w 12 metrówkach jeździ. Jak ktoś ma czas, warto obliczyć dokładną różnicę. Tak z czystej ciekawości.
Akurat na 425 ma dopuszczenie tabor 18m i zdarza się że na większości brygad takowy jeździ.

kucyk
Ekspert
Posty: 1822
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: kucyk » 29 sty 2023, 11:05

damian_krk2 pisze: 29 sty 2023, 10:46 Akurat na 425 ma dopuszczenie tabor 18m i zdarza się że na większości brygad takowy jeździ.
Potwierdzam. Co nie zmienia rzeczy, że w ostatniej chwili znaleźli większe oszczędności / cięcia. :evil:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2023 roku

Post autor: Kaszmir » 29 sty 2023, 23:01

E... co?
Wprowadzenie cięć w komunikacji zbiegło się z feriami, gdy zawsze mniej tramwajów i autobusów było wysyłanych na ulice. Bo niby ludzi mniej w mieście. Ale po feriach, to co stracą od soboty 28 stycznia pasażerowie, już nie wróci, bo na komunikację ciągle brakuje ponad 400 mln zł.
https://gazetakrakowska.pl/pierwsze-cie ... 1-17241297

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości