Podgórze już od jakiegoś czasu (co najmniej 4-5 kursów, czyli rok-półtora) nie szkoli na E1 - nowi motorowi uczą się na GT8 oraz NGT6.impuls pisze: ↑06 sty 2023, 17:46 Od paru dni doszło do zamiany. HW172 został wagonem "L" i przestał wozić pasażerów. Natomiast skład HW122+HB522 już nie jest "L" i normalnie pokazuje się liniowo. W Podgórzu od jakiegoś czasu też nie ma oddelegowanego składu E1+c3 na "L". Ostatnim takim składem był RW134+RB554, który jest teraz liniowym. To jeden z dowodów, że eksploatacja c3 zmierza ku końcowi i może zakończyć się nawet w tym roku.
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
W teorii mogło tak być - ale gwarantuję, że w środku siedział hucki instruktor oraz hucki kursant (ponieważ PH ma czasem nieco problemów ze sprawnymi wagonami, a uczniowie przecież na czymś muszą jeździć, więc jak trzeba, to "wypożyczają" sprawny wagon z PT do nauki jazdy)Scania_9640 pisze: ↑06 sty 2023, 19:00 Nie jest to prawdą, w grudniu widziałem E1+c3 z Podgórza na L.
Podgórscy motorowi NA BANK nie uczą się już wiedeńców
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Mogło też chodzić o kursy nie dla nowych motorniczych, ale już pracujących, którzy powiększali swoje kwalifikacje o prowadzenie E1+c3.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Pitolicie głupoty
Egzaminy Państwowe i wewnętrzne odbywaja się na PT.
Więc musi jeździć Wiedeńczyk na L z Podgórza, bo wtedy to jest egzamin wewnętrzny osób z PH.
Egzaminy Państwowe i wewnętrzne odbywaja się na PT.
Więc musi jeździć Wiedeńczyk na L z Podgórza, bo wtedy to jest egzamin wewnętrzny osób z PH.
-
- Miłośnik
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Suchy ma rację akurat. Motorowi którzy idą na Podgórze nie mają już robionych szkoleń na E1+c3. Huta za to szkoli bo tam zostaną te wagony do końca, a szkolenia i egzaminy są wykonywane w zależności od dostępności wagonów. E1 do szkoleń są używane z obu zajezdni. W grudniu egzamin odbywał się na HW123 i wyjeżdżali z PH. Wszystko ustala ośrodek szkolenia. Co do instruktorów to też nieprawda, bo huccy instruktorzy też pracują na Podgórzu i tam szkolą na wagonach obecnie GT8 i NGT6. Tak samo kiedyś szkolenia na pesy i tango robiono tylko na Podgórzu, a teraz na obu zajezdniach już.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ciekawe kiedy przeniosą do Huty te ostatnie E1+c3?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Od kilku dni ponownie widywany jest skład RW134+RB554 jako lekcyjny. Nawet na górnych wyświetlaczach założono mu tablice L. To raczej nie egzaminy a szkolenia. Po dwóch miesiącach przerwy i stania na żeberku skład RW150+RB550 wygląda na to że zamiast do złomu jednak przywrócono do życia. Ogólnie dzieje się coś dziwnego, jakby zmiana polityki MPK i wcześniejszych planów.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Podgórze ma obecnie zaledwie 4 składy 2x105Na. Do obsługi podgórskich brygad "22" oraz szczytowych "13" potrzeba 9 tramwajów. Przy 7 dostępnych E1+c3 (szkoleniowego nie liczę) dałoby to spore wykorzystanie na poziomie 9/11, więc zapewne stąd decyzja o przywróceniu składu odstawionego.impuls pisze: ↑31 sty 2023, 15:28 Od kilku dni ponownie widywany jest skład RW134+RB554 jako lekcyjny. Nawet na górnych wyświetlaczach założono mu tablice L. To raczej nie egzaminy a szkolenia. Po dwóch miesiącach przerwy i stania na żeberku skład RW150+RB550 wygląda na to że zamiast do złomu jednak przywrócono do życia. Ogólnie dzieje się coś dziwnego, jakby zmiana polityki MPK i wcześniejszych planów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
A może dostawy Lajkoników II będą się przedłużać skoro w Krakowie kasy jak "na lekarstwo"?Bayer2003 pisze: ↑31 sty 2023, 15:46 Podgórze ma obecnie zaledwie 4 składy 2x105Na. Do obsługi podgórskich brygad "22" oraz szczytowych "13" potrzeba 9 tramwajów. Przy 7 dostępnych E1+c3 (szkoleniowego nie liczę) dałoby to spore wykorzystanie na poziomie 9/11, więc zapewne stąd decyzja o przywróceniu składu odstawionego.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
#HW172 był widziany wczoraj jako kursujący na linii "16", podobnie jak #HW173.impuls pisze: ↑06 sty 2023, 17:46 Od paru dni doszło do zamiany. HW172 został wagonem "L" i przestał wozić pasażerów. Natomiast skład HW122+HB522 już nie jest "L" i normalnie pokazuje się liniowo. W Podgórzu od jakiegoś czasu też nie ma oddelegowanego składu E1+c3 na "L". Ostatnim takim składem był RW134+RB554, który jest teraz liniowym. To jeden z dowodów, że eksploatacja c3 zmierza ku końcowi i może zakończyć się nawet w tym roku.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ponownie powrócono. RW134+RB554 jest L, a HW172 wozi pasażerów, ale nie wiem jak długo.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Ciekawa jest historia ze składem RW150+RB550. W wakacje prawie stał. W jesieni nielicznie się pojawiał. Później przez kilka miesięcy praktycznie całą zimę nie wysyłano go liniowo. Stał długi czas na żeberku przed US i wydawało się, że już po nim i pójdzie do kasacji. Ale pod koniec lutego skład zaczęli reanimować. Kilka dni spędził w Hali. I nadszedł poniedziałek 13.03.23. Podmieniono go ok. 10 -ej na jednej z brygad "22". Zrobił kółko, może dwa i awaria i został podmieniony. Od tego czasu coś jeszcze przy nim grzebali, ale do ruchu nie powrócił. Od kilku dni znowu powrócił na żeberko przed US.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
No i 13.03.23 okazał się pechowy dla składu RW150+RB550. To był wtedy pożegnalny wyjazd. W ostatnich dniach zdjęto w składzie kasowniki, automat biletowy i całą elektronikę z pulpitu. Kasacja na 99%.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Bardzo dobrze, że tak się stało. Mam nadzieję, że pozostałe 34 egzemplarze również szybko spotka ten sam los.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości