Bardzo marna częstotliwośćMichał pisze: ↑02 wrz 2022, 23:20 Od 5 września br. nowa linia dowozowa do Michałowic P&R - M3. Wola Więcławska - Więcławice - Michałowice P&R.
Gmina Michałowice uzyskała dotację z FRPA w wysokości 20 664 zł (całość powyższego zamówienia - 80 000 zł). Będzie kursowała 5 razy w ciągu dnia, od 7:20 do 18:06
https://www.michalowice.malopolska.pl/z ... e,art-2487
Szczegóły w BIP Michałowice:
https://bip.malopolska.pl/ugmichalowice ... owice.html
Warty zobaczenia jest:
Zal. Nr 1-5 do umowy.pdf (pdf, 1,336.94KB)
, gdzie opisane są linie T1, T2, T3 o których nie miałem pojęcia, że istnieją/istniały.
Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Częstotliwość marna ale i trasa nie bardzo atrakcyjna, od Więcławic poprowadzona ulicą Długą w Masłomiącej (jak linia 260 i M1) po co tyle kursów tam pchać na tą ulicę? Bardziej optymalnym byłoby gdyby ten bus pojechał ulicami Klinówka i Dąbrowskich, to rejon bez komunikacji gminnej. Podobnie rzecz się ma z linią M1. Z pętli P&R w Michałowicach do miejscowości Górna Wieś zamiast ulicą Jana Pawła II gdzie jest częste "307", linia powinna przebiegać ulicami Nad Strugą, Źródlaną i Leśną, to kolejny rejon Michałowic bez komunikacji gminnej.
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Na ostatniej sesji rady gminy Michałowice z dnia 28 lipca 2022. Była poruszana sprawa ewentualnej możliwości wprowadzenia integracji taryfowej na liniach organizowanych przez gminę Michałowice z KMK. Ciekawe jak oni się chcą dogadać w tej sprawie z ZTP.
Można o tym posłuchać od 1:32:55
https://esesja.tv/transmisja/28615/li-s ... m#porzadek
Można o tym posłuchać od 1:32:55
https://esesja.tv/transmisja/28615/li-s ... m#porzadek
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Hej, mam taki temat dotyczący 247 i jego wariantów przez Węgrzce. A mianowicie. W Wegrzcach Centrum są dwa przystanki. Jeden (przed pętlą) to sam słupek, drugi (na pętli) to wiata. 217 obsługuje je moim zdaniem prawidłowo czyli jadąc z Krowodrzy wysadza przy słupku, a wracając zabiera pasażerów spod wiaty. Natomiast 247 jadąc z Krowodrzy wariantem przez Węgrzce Centrum staje za każdym razem przy słupku. Trochę bez sensu bo wiadomo z Bibic już nie wraca tylko jedzie od razu na Kraków więc pasażerowie czekający drugim razem stoją przy słupku zamiast pod wiatą. Co ciekawe warianty odwrotne, czyli Bibice - Węgrzce - Krowodrza są zrobione prawidłowo czyli autobus staje w Centrum przy wiacie, i do Centrum wjeżdża tylko raz. I teraz w związku z tym drugim razem, kolejna kwestia po co 247 jedzie dwa razy do Centrum skoro był tam 5min wcześniej, tygodniowo to oszczędność niewielka bo 9,5km ale z drugiej strony zawsze coś. No i nie rozumiem czemu pasażer musi cierpieć w przypadku złej pogody..... Zresztą przy wiacie jest dużo bezpieczniej bo droga odchodzi w bok od głównej.
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Rzeczywiście dziwna sprawa. Może warto napisać do Gminy i/albo ZTP i zapytać, a może zaproponować zmianę rozwiązania. Zastanawiam się z tymi podwójnymi wjazdami "247" do Węgrz Centrum. Może chodzi o obsługę jakiegoś lokalnego potoku między pętlą i centrum?Adrian14 pisze: ↑10 wrz 2022, 10:13W Wegrzcach Centrum są dwa przystanki. Jeden (przed pętlą) to sam słupek, drugi (na pętli) to wiata. 217 obsługuje je moim zdaniem prawidłowo czyli jadąc z Krowodrzy wysadza przy słupku, a wracając zabiera pasażerów spod wiaty. Natomiast 247 jadąc z Krowodrzy wariantem przez Węgrzce Centrum staje za każdym razem przy słupku. Trochę bez sensu bo wiadomo z Bibic już nie wraca tylko jedzie od razu na Kraków więc pasażerowie czekający drugim razem stoją przy słupku zamiast pod wiatą. Co ciekawe warianty odwrotne, czyli Bibice - Węgrzce - Krowodrza są zrobione prawidłowo czyli autobus staje w Centrum przy wiacie, i do Centrum wjeżdża tylko raz. I teraz w związku z tym drugim razem, kolejna kwestia po co 247 jedzie dwa razy do Centrum skoro był tam 5min wcześniej, tygodniowo to oszczędność niewielka bo 9,5km ale z drugiej strony zawsze coś.
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Rozmawiałem kiedyś z mieszkańcami i sami uważają że te podwójne wjazdy do Centrum są bez sensu. Co więcej od dłuższego czasu nie mogą się doprosić radnej, żeby zamienić przystanki w Centrum tak aby 247 stawał pod wiatą.
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Na ostatniej sesji RG Michałowice (13 października 2022) była dyskusja nt komunikacji na terenie gminy i planów jej rozwoju. Ciekawostką jest informacja, jaką podał wójt gminy Michałowice a którą usłyszał od swojego odpowiednika z gminy Zielonki, o planach likwidacji dwóch linii Aglo 247 oraz jeszcze jednej której numer nie został wymieniony (217?) "Bo podobno niepotrzebne"
Dyskusja na ten temat od 1:18:00 https://esesja.tv/transmisja/30345/liii ... r.htm?hd=1
Dyskusja na ten temat od 1:18:00 https://esesja.tv/transmisja/30345/liii ... r.htm?hd=1
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
A nie chodziło może o skrócenie ich do GN po wybudowaniu tramwaju? Byłaby to w pewien sposób likwidacja - ale tylko na Krakowskim fragmencie .
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Raczej nie, warto posłuchać podlinkowanej sesji a dokładnie fragmentu od 1:18:00
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Gmina Iwanowice będzie uruchamiać drugą linię gminnych busów na trasie: Grzegorzowice Wielkie - Przestańsko - Nowy Poskwitów - Iwanowice - Stary Poskwitów - Widoma (DK7) - Michałowice P&R. Funkcjonować ma od kwietnia br. pod warunkiem uzyskania dofinansowania z FRPA. Koszt to 500 tys. zł (w tym koszt własny GI - 100 tys. zł). Częstotliwość kursowania: 10/11 w dni robocze; 6 w weekendy. Przejazdy dla mieszkańców gm. Iwanowice i Michałowice za darmo, w przyszłym roku najprawdopodobniej będą za jakąś symboliczną cenę.
Trasa (dość pokręcona) długa na ~ 22 km:
https://goo.gl/maps/9HznG5u4jPksHuXVA
Trasa (dość pokręcona) długa na ~ 22 km:
https://goo.gl/maps/9HznG5u4jPksHuXVA
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Widać, że Iwanowice chcą swojego lokalnego Transpola przerzucić na obsługę gminnych linii zamiast swoich busiarskich. Wydaje mi się, że odkąd uruchomiono linię Władysław - Michałowice, bardzo ograniczono ilość kursów do Krakowa, szczególnie z Celin. Do Przybysławic jest jeden czy dwa kursy dziennie, jedynie linia Wysocice - Kraków trzyma się przyzwoicie. Według mnie kolejnym krokiem powinno być "ugminnienie" też tych linii.Michał pisze: ↑31 sty 2023, 18:44 Gmina Iwanowice będzie uruchamiać drugą linię gminnych busów na trasie: Grzegorzowice Wielkie - Przestańsko - Nowy Poskwitów - Iwanowice - Stary Poskwitów - Widoma (DK7) - Michałowice P&R. Funkcjonować ma od kwietnia br. pod warunkiem uzyskania dofinansowania z FRPA. Koszt to 500 tys. zł (w tym koszt własny GI - 100 tys. zł). Częstotliwość kursowania: 10/11 w dni robocze; 6 w weekendy. Przejazdy dla mieszkańców gm. Iwanowice i Michałowice za darmo, w przyszłym roku najprawdopodobniej będą za jakąś symboliczną cenę.
Trasa (dość pokręcona) długa na ~ 22 km:
https://goo.gl/maps/9HznG5u4jPksHuXVA
Teraz do głowy mi przyszedł taki pomysł. Gdy uruchomiona zostanie trasa na Górkę Narodową, Iwanowice mogłyby pomyśleć nad przekierowaniem swoich linii właśnie na tę pętlę. Myślę, że dla pasażerów będzie to lepsza oferta od 307, a problemu z miejscem na pętli raczej nie będzie. Życzę powodzenia gminie w uzyskaniu dofinansowania, bo w końcu coś dzieje się dobrego w Obwarzanku.
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Tak? A co dopiero na grudniowej sesji powiedzieli że nie udało im się uzyskać dofinansowania na drugą linię i zostaje tak jak jest jedna linia. Fundusz autobusowy podobno ma jakiś górny limit jaki może zostać przydzielony gminie na rok czasu i uruchomienie drugiej linii ten limit przekracza. Coś się zmieniło w ciągu tego miesiąca?
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Linii po trasie "277" nie zrobili bo ludzie protestowali. A jeśli chodzi o linie przez Poskwitów do Michałowic to nie zdążyli na czas porozumieć się z Gm. Słomniki na obsługę przystanków na Wesołej.
Niedawno ogłoszono kolejny nabór bo w województwie pozostały wolne środki. Przeglądnąłem ustawę o FRPA i nie widzę tu aby był jakiś limit na daną gminę.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0190001123
Jestem za. Jest to dodatkowe 7 km na kurs co prawda, ale wtedy można na spokojnie likwidować "277". W następnym roku mają zmienić się warunki FRPA - dofinansowania mają być na dłuższy okres (2/3 lata). Może wtedy Gmina zacznie wymagać w przetargach zapewnienia autobusów miejskich. Jeśli dodamy do tego wspólną taryfę biletową z KMK to mamy fajną siatkę komunikacji publicznej na północ od Krk.mikolaj.boron pisze: ↑31 sty 2023, 19:27 Teraz do głowy mi przyszedł taki pomysł. Gdy uruchomiona zostanie trasa na Górkę Narodową, Iwanowice mogłyby pomyśleć nad przekierowaniem swoich linii właśnie na tę pętlę. Myślę, że dla pasażerów będzie to lepsza oferta od 307, a problemu z miejscem na pętli raczej nie będzie.
Ale to trochę marzenia. Jak na razie nie ma nawet rozkładów gminnych linii w Jakdojade czy Google Maps - zresztą tak samo jest w Michałowicach i Słomnikach. Mamy tabelki z Excela na stronach UG i przewoźników. Wynika to z lenistwa urzędników czy faktycznie problematyczne jest dodawanie linii na GM/Jakdojade?
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Nowa linia "B" w gm. Iwanowice od 1 kwietnia.
https://www.facebook.com/22742745728065 ... yhmjp8pwl/
https://www.facebook.com/22742745728065 ... yhmjp8pwl/
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Węgrzce, Michałowice, Iwanowice, agloekspres do Słomnik
Nie wiem gdzie napisać to napiszę tu. Jak wygląda finansowanie linii 217, 247, 257, 277, 280, 307 i 917? Czy Kraków płaci coś, w przypadku którejś z linii, za miejski odcinek czy Gminy finansują w całości. Pytam w kontekście Górki Narodowej, bo jutro mamy spotkanie z Radnym Koskiem i przedstawicielem ZTP o zmianach w komunikacji po otwarciu tramwaju na Górkę Narodową (w szkole na Meiera).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 24 gości