Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: kucyk » 07 lut 2023, 16:44

Kaszmir pisze: 07 lut 2023, 15:07 Bardziej chodzi o węzeł "Kurdwanów P&R", skąd TŁ zapewnia najszybszy dojazd do Podgórza, a i do I obwodnicy jest szybciej niż przez Wielicką. "10" ma swoich pasażerów ;)
Widzę "10" każdego dnia na tej nowej trasie. Powiem krótko: "10" ma pasażerów w obie strony tak w porywach do 20 osób. :shock:

Natomiast "50" jeździ praktycznie pusta - maksymalnie 10 osób. Uważam za bezsensowne ją wepchanie na TŁ do Borku z jednoczesnym uwaleniem "19" (szybsza trasa do Ronda Mogilskiego i Dworca Towarowego).
A tu szykuje się za pół roku jej dalsze przedłużanie do GN P+R. Ile to brygad musi na takiego "pokrętnego zawijasa" pójść? :oops:
Według mnie najlepsze rozwiązanie to powiedzmy "nowa 50" na trasie "GN P+R" - "Kurdwanów P+R" co 7,5 minut w Krakowiakach a także nowa powiedzmy "7" na trasie "Borek Fałęcki" - "Krowodrza Górka P+R" co 15 minut w NGT6 / GT8. ;)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Scania_9640 » 07 lut 2023, 16:53

kucyk pisze: 07 lut 2023, 16:44 Widzę "10" każdego dnia na tej nowej trasie. Powiem krótko: "10" ma pasażerów w obie strony tak w porywach do 20 osób. :shock:

Natomiast "50" jeździ praktycznie pusta - maksymalnie 10 osób. Uważam za bezsensowne ją wepchanie na TŁ do Borku z jednoczesnym uwaleniem "19" (szybsza trasa do Ronda Mogilskiego i Dworca Towarowego).
A tu szykuje się za pół roku jej dalsze przedłużanie do GN P+R. Ile to brygad musi na takiego "pokrętnego zawijasa" pójść? :oops:
Według mnie najlepsze rozwiązanie to powiedzmy "nowa 50" na trasie "GN P+R" - "Kurdwanów P+R" co 7,5 minut w Krakowiakach a także nowa powiedzmy "7" na trasie "Borek Fałęcki" - "Krowodrza Górka P+R" co 15 minut w NGT6 / GT8. ;)
Ja robiąc kontrolę bardzo często widzę 50 na odcinku Kurdwanów - Borek i odwrotnie i w pojeździe jest tak około 40 osób co jest nie najgorszym wynikiem

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Kojak » 06 lis 2023, 11:56

kbieniu7 pisze: 07 lut 2023, 14:50 Tak się trochę zastanawiam, na ile TŁ generuje swoje potoki - to są w sumie tylko dwa przystanki, z czego "Turowicza" jest w zasięgu pętli "Kurdwanów P+R". TŁ bardziej służy spięciu dzielnic na obu jej końcach, co sprawia, że kończenie linii na Kurdwanowie od strony TŁ trochę mija się z celem, bo ona nie obsługuje w ogóle dalszych części ciągu Witosa-Nowosądecka. W przypadku otwarcia kiedyś łącznika Nowosądecka-Wielicka warto by ją wydłużyć np. do Prokocimia. Tutaj, by się w sumie przydała ta końcówka przy szpitalu Św. Rafała, której pomysł kiedyś zarzuciłeś ;)
Z tego wychodzi, że zamiast przebudowy pętli tramwajowej Kurdwanów (aby umożliwić zawracanie od strony TŁ) lepiej było wykonać łuki z Nowosądeckiej w kierunku NB i od razu tą 10 puścić do Prokocimia.
Taniej chyba i lepiej dla pasażerów.
10 do Kurdwanowa jest świetną opcją, na Matecznego dojedziesz bez korków, szybko, do Podgórza lepiej od tej strony niż tak jak kiedyś 6 jeździłą na około. Na prawdę uważam, że TŁ fajnie domknęła komunikację w tym rejonie, przyspieszyła dojazd do centrum itp, ale zgadzam się, że lepiej byłaby wykorzystana z prawoskrętem na NB.
50 do Borku fałęckiego to również bardzo dobra koncepcja, obsługuje fajnie dojazd do galerii Solvay, świetna alternatywa dla 204, zresztą uważam, że należałoby się nieco zastanowić nad tą 204, która łapie opóźnienia, jest bardzo długa i chyba lepiej byłoby ją podzielić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2023, 12:13

Kojak pisze: 06 lis 2023, 11:56Z tego wychodzi, że zamiast przebudowy pętli tramwajowej Kurdwanów (aby umożliwić zawracanie od strony TŁ) lepiej było wykonać łuki z Nowosądeckiej w kierunku NB i od razu tą 10 puścić do Prokocimia.
Taniej chyba i lepiej dla pasażerów.
Taniej może nie bo jednak dłuższa trasa to więcej wzkm, jednak zdecydowanie z korzyścią dla pasażerów. Po otwarciu łącznika tak samo "11" ma być skierowana w stronę Prokocimia albo N. Bieżanowa - trochę niczym powrót dawnego "23".

Są przymiarki do dobudowania brakującej relacji, tylko w toku projektowania wyszło, że jednak będzie to wymagać przebudowy całego skrzyżowania. Koszty zatem mocno wzrosły i stąd chyba obsuwa.

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Kojak » 06 lis 2023, 12:25

Kaszmir pisze: 06 lis 2023, 12:13 Taniej może nie bo jednak dłuższa trasa to więcej wzkm, jednak zdecydowanie z korzyścią dla pasażerów. Po otwarciu łącznika tak samo "11" ma być skierowana w stronę Prokocimia albo N. Bieżanowa - trochę niczym powrót dawnego "23".

Są przymiarki do dobudowania brakującej relacji, tylko w toku projektowania wyszło, że jednak będzie to wymagać przebudowy całego skrzyżowania. Koszty zatem mocno wzrosły i stąd chyba obsuwa.
Taniej miałem na myśli koszty budowy, wydaje mi się, że te dodatkowe łuki taniej by wyszły niż przebudowa wjazdów pętli, ale może się mylę.
Swoją drogą, co za idiota decydował o tym, by podczas budowania tramwaju na Kurdwanów zrezygnować z przygotowania geometrii skrzyżowania tak, aby łatwo było wstawić w przyszłości skręty w kierunku NB.

Co do skierowania 11 do NB zamiast Płaszowa uważam, to za niewłaściwe. Wolałbym własnie 10 do Prokocimia a 11 zostawić do Małego Płaszowa. Mimo wszystko to połączenie jest bardzo dobre, wszak znajduje się tam wiele firm na terenie Płaszowa.
Jakieś argumenty za tym, by 11 pojechała na NB?

By nie robić bałaganu o tym łączniku odniosłem się do tego w odpowiednim wątku.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: suchy » 06 lis 2023, 14:41

Kojak pisze: 06 lis 2023, 12:25 Wolałbym własnie 10 do Prokocimia a 11 zostawić do Małego Płaszowa. Mimo wszystko to połączenie jest bardzo dobre, wszak znajduje się tam wiele firm na terenie Płaszowa.
Jakieś argumenty za tym, by 11 pojechała na NB?
Do żadnego Prokocimia 10tka nie pojedzie bo NIE MOŻE. Nowe przepisy dotyczące BHP mówią jasno, że pracodawca ma obowiązek zapewnić kierowcom i motorniczym minimum co 180min dostęp do toalety podstawowej:
Toaleta podstawowa to zlokalizowane w odległości nie większej niż 250 metrów od miejsca postoju pojazdu pomieszczenie:

- wyposażone we właściwe środki higieny osobistej;
- mające oświetlenie wewnętrzne;
- z zapewnioną obsługą w zakresie zachowania czystości;
- przyłączone do sieci energetycznej, kanalizacyjnej oraz wodociągowej;
- mające ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz.

http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -miejskiej
Na Pleszowie takiej toalety niestety nie ma - prowadzący mają postawione dwa toi-toie obok PKR, a raczej taki kibelek nie ma oświetlenia oraz przyłącza energetycznego i wod-kan :roll: Zaś na Prokocimiu nie ma kompletnie nic, ani PKR ani toi-toia (jakiś czas temu był postawiony dla prowadzących rezerwy, ale nie wiem czy wrócił, bo chyba go usunęli na czas robót ciepłowniczych na pętli).

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Kojak » 06 lis 2023, 15:09

suchy pisze: 06 lis 2023, 14:41 Do żadnego Prokocimia 10tka nie pojedzie bo NIE MOŻE. Nowe przepisy dotyczące BHP mówią jasno, że pracodawca ma obowiązek zapewnić kierowcom i motorniczym minimum co 180min dostęp do toalety podstawowej:

Na Pleszowie takiej toalety niestety nie ma - prowadzący mają postawione dwa toi-toie obok PKR, a raczej taki kibelek nie ma oświetlenia oraz przyłącza energetycznego i wod-kan :roll: Zaś na Prokocimiu nie ma kompletnie nic, ani PKR ani toi-toia (jakiś czas temu był postawiony dla prowadzących rezerwy, ale nie wiem czy wrócił, bo chyba go usunęli na czas robót ciepłowniczych na pętli).
Czyli pasowałoby postawić na Pleszowie jakiś sraczyk. Przecież tam nie tylko 10 kończy bieg, ale również linie autobusowe. To one chyba też powinny spełniać wymogi BHP.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2023, 15:28

suchy pisze: 06 lis 2023, 14:41Do żadnego Prokocimia 10tka nie pojedzie bo NIE MOŻE.
Może, wystarczy ją rozdzielić jak proponowało tu sporo osób. Ja nie byłem wcześniej fanem rozdzielenia, jednak po wydłużeniu do Prokocimia trasa tak czy owak byłaby za długa, więc wtedy wymiana końcówek z "2" mogłaby mieć sens. Czyli np. tak:
- jedna linia: Pleszów - jak "10" - Lubicz - jak "2" - Salwator,
- druga linia: Prokocim - TŁ - jak "10" - Lubicz - Cm. Rakowicki.
Kojak pisze: 06 lis 2023, 12:25Taniej miałem na myśli koszty budowy, wydaje mi się, że te dodatkowe łuki taniej by wyszły niż przebudowa wjazdów pętli, ale może się mylę.
Same łuki pewnie tak i początkowo właśnie zakładano, że to będzie w miarę łatwa inwestycja. Jednak w praniu wyszło, że wymaga ona przebudowy całego skrzyżowania, włącznie z wylotem Bieżanowskiej. I koszty poszybowały w górę.
Kojak pisze: 06 lis 2023, 12:25Co do skierowania 11 do NB zamiast Płaszowa uważam, to za niewłaściwe. Wolałbym własnie 10 do Prokocimia a 11 zostawić do Małego Płaszowa. Mimo wszystko to połączenie jest bardzo dobre, wszak znajduje się tam wiele firm na terenie Płaszowa.
Jakieś argumenty za tym, by 11 pojechała na NB?
Z tego co rozmawiałem z ZTP miesiącami przed oddaniem Trasy Łagiewnickiej, raczej od początku zakładano że docelowo "11" pojedzie w stronę Prokocimia (lub dalej). Przez długi czas nawet wierzono że jeszcze uda się dobudować tę relację przed oddaniem TŁ i wtedy od razu linia trafi na taką trasę.

Mały Płaszów historycznie miał jedną linię w stronę Wielickiej, jadącą potem do Podgórza i to starczyło, zwłaszcza od czasu zamiany f20 na f15. Najpierw "11", teraz jest to "6". Dwie linie do Wielickiej, tak jak obecnie, to trochę nadpodaż. "11" ma w moim odczuciu małe zapełnienia na końcowym odcinku do Płaszowa. Do tego od Łagiewnik SKA do Lipskiej jest zdublowana przez "50".

Oczywiście na pewno są osoby którym taki tramwaj pasuje, jednak wg mnie dużo więcej skorzystałoby gdyby jechała w stronę Prokocimia. Historycznie, gdy przez Podgórze do Czerwonych Maków kursowały "11" (z Płaszowa) i "23" (z N. Bieżanowa), to ta druga miała większe zapełnienia.

Warto też mieć na uwadze planowaną odnogę do Szpitala Uniwersyteckiego i Rżąki. Coś tam będzie musiało pojechać, więc jest potencjał by skierować w stronę Prokocimia i "10", i "11" ("23"). Oczywiście nie chodzi o to by obie jechały do Rżąki, lecz by był jakiś zapas kursów, którym można manewrować i ew. wymieniać między odnogami tras.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: suchy » 07 lis 2023, 9:50

Kojak pisze: 06 lis 2023, 15:09 Czyli pasowałoby postawić na Pleszowie jakiś sraczyk. Przecież tam nie tylko 10 kończy bieg, ale również linie autobusowe. To one chyba też powinny spełniać wymogi BHP.
Tyle, że kierowcom autobusów zapleszowskich łatwiej jest np. zaplanować dłuższą przerwę w rozkładzie i w tym czasie zrobić przejazd techniczny pod Kombinat, żeby tam mogli sobie skorzystać z cywilizowanego kibelka podpiętego do wod/kan ;)

W tramwaju już czegoś takiego nie zrobisz - bo gdzie go "zaparkujesz", na torach przelotowych po których kursują wagony liniowe? A dwa, że rozkład brygad tramwajowych nie zakłada dziur między kursami po 40-50 minut, żeby gdzieś przejechać do kibelka - więc w takiej sytuacji trzeba byłoby włączać wagony rezerwowe, żeby wykonały kółko za daną brygadę.
Kaszmir pisze: 06 lis 2023, 15:28 Może, wystarczy ją rozdzielić jak proponowało tu sporo osób. Ja nie byłem wcześniej fanem rozdzielenia, jednak po wydłużeniu do Prokocimia trasa tak czy owak byłaby za długa, więc wtedy wymiana końcówek z "2" mogłaby mieć sens. Czyli np. tak:
- jedna linia: Pleszów - jak "10" - Lubicz - jak "2" - Salwator,
- druga linia: Prokocim - TŁ - jak "10" - Lubicz - Cm. Rakowicki.
No okej, w przypadku rozdzielenia to wiadomo ;) Ja mówiłem jednak o sytuacji, gdzie 10tka pozostaje na obecnej tasiemcowej trasie z Pleszowa do Kurdwanowa - i stąd byłaby wydłużana :D

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Siatka tramwajowa z liniami do Górki Narodowej i przez Meissnera - f=6/12

Post autor: Kojak » 07 lis 2023, 11:05

suchy pisze: 07 lis 2023, 9:50 Tyle, że kierowcom autobusów zapleszowskich łatwiej jest np. zaplanować dłuższą przerwę w rozkładzie i w tym czasie zrobić przejazd techniczny pod Kombinat, żeby tam mogli sobie skorzystać z cywilizowanego kibelka podpiętego do wod/kan ;)
Czy my jesteśmy w Afryce? Żeby jechać pod kombinat aby zrobić 2 i mieć gdzi umyć ręce? :lol:

Pytanie czy 10 musi jeździć na Pleszów, co byłoby bardziej korzystne, gdzie większe potoki pasażerskie, czy na Prokocim czy na Pleszów (przy założeniu, że na Pleszowie można dać inną linię tramwajową, które kluczą po NH.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości