Tramwajolog14 pisze: ↑15 lut 2023, 22:37
Ale 4 już bardziej. Mi chodzi przede wszystkim o to, żeby zmienić priorytety. Czyli np. 4 tory, a nie 8 pasów. Szybki i częsty pociąg, a nie szeroka autostrada. A gdyby tak pokusić się o jakąś kolej wysokich prędkości? Pomarzyć można...
Aa, ok, umknęło mi to, że rozważają 4 pasy. No tak, to już jest rozmach.
4 tory by warto było się pokusić, ale... to kolejne lata rozbabranej linii i zabitego ruchu, bo tak wygląda modernizacja linii w praktyce... Zresztą, niedługo po tym jak skończy się modernizacja węzła krakowskiego, to zacznie się... modernizacja węzła katowickiego. Fanfary!
A jeśli chodzi o kolej wysokich prędkości - jest rozważany tzw. Węzeł Małopolsko-Śląski gdzieś za Olkuszem, zwany też "małym ygrekiem". Ma to być wydłużenie CMK na południe tak, aby wlot na linię dużych prędkości był bardzo blisko Katowic oraz Krakowa, oraz zapewniał też dodatkowe połączenie Kraków - Katowice. Niestety, raczej jest to baaardzo trudny teren do budowy, jak również raczej dalej na liście potrzeb KDP po "dużym" Ygreku, CMK Północ czy linii Katowice-Ostrawa.