Obwodnice, wylotówki

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: Kaszmir » 31 sty 2023, 14:41

Trzeci pas na obwodnicy. Chętnych wielu, ale oferty drogie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trzec ... 49661.html
We wtorek otwarte zostały oferty w przetargu. Zgłosiło się co prawda aż osiem firm, ale zaproponowane przez nich ceny przewyższają budżet, w większości ponad dwukrotnie.

Najniższa oferta opiewa na niecałe 2,9 mln zł, kolejna na 3,8 mln, a wszystkie pozostałe przekraczają kwotę 4 lub nawet 5 mln zł.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kbieniu7 » 31 sty 2023, 17:16

Akurat to jest inwestycja, która mocno jest potrzebna. Autostradowa obwodnica nie wyrabia, zwłaszcza na jej dwupasowym odcinku i w dni robocze stoi, co też utrudnia jej wykorzystanie do przejazdu między dzielnicami i szybciej jest jechać Alejami.

Otwarcie północnej części ringu trochę pomoże, ale wciąż most nad Wisłą będzie newralgicznym punktem. Tam przydałaby się nowa przeprawa dla ruchu lokalnego, by nie musiał on mieszać się z pozostałymi pojazdami tylko przejechać na drugi brzeg.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kucyk » 01 lut 2023, 20:35

Czekają nas kolejne podwyżki na "najlepszej autostradzie w Polsce":

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przej ... 49684.html

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: tomta1 » 02 lut 2023, 8:39

Na szczęście jeszcze tylko 4 lata…

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kot_feliks » 02 lut 2023, 10:53

Tam imho w grę wchodzi nie tyle kwestia chęci jak największego zarobku, co ewentualnej konieczności dobudowy 3-go pasa na koszt koncesjonariusza - który to musiałby być dobudowany, gdyby ruch przekroczył jakąś granicę ;)

Muszą tak podnosić ceny, żeby nie musieli poszerzać A4 (której rozbudowa i tak jest planowana przez GDDKiA po 2027).

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kucyk » 15 lut 2023, 18:06

tomta1 pisze: 02 lut 2023, 8:39 Na szczęście jeszcze tylko 4 lata…
Tak. Nadal podtrzymują, że będzie bezpłatna i to jeszcze z większą ilością pasów ruchu:


https://lovekrakow.pl/aktualnosci/a4-kr ... 49855.html

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: Tramwajolog14 » 15 lut 2023, 21:51

Rozbudowa autostrady to jedyny sposób, aby dogodnie połączyć te dwa regiony.
To może dobudujmy od razu 10 pasów, skoro to jedyny sposób na połączenie Krakowa ze Śląskiem...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kbieniu7 » 15 lut 2023, 22:29

Tramwajolog14 pisze: 15 lut 2023, 21:51 To może dobudujmy od razu 10 pasów, skoro to jedyny sposób na połączenie Krakowa ze Śląskiem...
Poniekąd trochę jedyny, bo kolej w Polsce miała wywalone ostatnie dwie dekady na przepustowość szlaków i w wyniku ciągnących się mozolnie przez wiele lat modernizacji wycinano stacje w ramach oszczędności, bo zakładano ciągły spadek ruchu na torach... Kolej się od dna odbiła, pasażerowie wracają, towary wracają... a miejsca nie ma. Tak naprawdę, to na szlaku do Katowic pewnie i cztery tory by miały sens, przynajmniej do Trzebini. Ciężko jest to wszystko pomieścić: zakusy na częstą SKA3, Regio do Katowic, Regio do Olkusza, IC krajowe, IC międzynarodowe, towarowe...

Przy czym akurat na autostrady patrzę trochę inaczej niż na miejską infrastrukturę drogową - one są częścią siatki międzynarodowej, krajowej i regionalnej. Owszem, ten trzeci pas to raczej przyjmie nowych kierowców lokalnych, tak więc zlikwidowanie opłaty całkowicie bym raczej na niej nie widział (raczej obniżenie do stawek na pozostałych odcinkach zarządzanych przez GDDKiA), ale potencjał na połączenie aglomeracji Krakowskiej i GZM wraz z ich opłotkami (razem jakieś ~5 mln ludzi) sprawia, że trzy pasy to jeszcze nie jest jakieś bizancjum.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: Tramwajolog14 » 15 lut 2023, 22:37

kbieniu7 pisze: 15 lut 2023, 22:29 Owszem, ten trzeci pas to raczej przyjmie nowych kierowców lokalnych, tak więc zlikwidowanie opłaty całkowicie bym raczej na niej nie widział (raczej obniżenie do stawek na pozostałych odcinkach zarządzanych przez GDDKiA), ale potencjał na połączenie aglomeracji Krakowskiej i GZM wraz z ich opłotkami (razem jakieś ~5 mln ludzi) sprawia, że trzy pasy to jeszcze nie jest jakieś bizancjum.
Ale 4 już bardziej. Mi chodzi przede wszystkim o to, żeby zmienić priorytety. Czyli np. 4 tory, a nie 8 pasów. Szybki i częsty pociąg, a nie szeroka autostrada. A gdyby tak pokusić się o jakąś kolej wysokich prędkości? Pomarzyć można...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kbieniu7 » 15 lut 2023, 23:42

Tramwajolog14 pisze: 15 lut 2023, 22:37 Ale 4 już bardziej. Mi chodzi przede wszystkim o to, żeby zmienić priorytety. Czyli np. 4 tory, a nie 8 pasów. Szybki i częsty pociąg, a nie szeroka autostrada. A gdyby tak pokusić się o jakąś kolej wysokich prędkości? Pomarzyć można...
Aa, ok, umknęło mi to, że rozważają 4 pasy. No tak, to już jest rozmach.

4 tory by warto było się pokusić, ale... to kolejne lata rozbabranej linii i zabitego ruchu, bo tak wygląda modernizacja linii w praktyce... Zresztą, niedługo po tym jak skończy się modernizacja węzła krakowskiego, to zacznie się... modernizacja węzła katowickiego. Fanfary!

A jeśli chodzi o kolej wysokich prędkości - jest rozważany tzw. Węzeł Małopolsko-Śląski gdzieś za Olkuszem, zwany też "małym ygrekiem". Ma to być wydłużenie CMK na południe tak, aby wlot na linię dużych prędkości był bardzo blisko Katowic oraz Krakowa, oraz zapewniał też dodatkowe połączenie Kraków - Katowice. Niestety, raczej jest to baaardzo trudny teren do budowy, jak również raczej dalej na liście potrzeb KDP po "dużym" Ygreku, CMK Północ czy linii Katowice-Ostrawa.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: kot_feliks » 16 lut 2023, 21:40

No właśnie pytanie, czemu jako o "jedynej możliwości" mówi się tylko o budowie po 4 pasów ruchu na A4, a nie mówi o budowie 4 torów Krk - Ktw ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: Kaszmir » 26 wrz 2023, 9:18

Oddanie trasy prawdopodobnie za rok.

Kraków wreszcie będzie miał pełną obwodnicę. Otwarcie we wrześniu przyszłego roku [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/krakow-wr ... _6826.html
W ostatnich tygodniach na budowie obwodnicy układane były kolejne warstwy asfaltu – podbudowa i wiążąca. W tunelu poza nawierzchnią betonową pracowano nad montażem systemów bezpieczeństwa (m.in. instalacje przeciwpożarowe). Na odcinku między węzłami Węgrzce i Batowice trwają prace wykończeniowe i budowa ekranów akustycznych.

Przewidywany termin oddania tej inwestycji do użytku to wrzesień 2024 roku. Wartość prac budowlanych to prawie 1,9 mld zł, a łączny koszt realizacji to prawie 2,4 mld zł.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: fysztof » 26 wrz 2023, 9:52

A jak będzie z węzłem? Bo jeszcze wiosną tego roku wciąż trwało przygotowywanie nowego projektu połączenia S7 z S52. Czy termin wrześniowy 2024 obejmie już gotowy węzeł? Według zapowiedzi zmieniło się w projekcie dość sporo:
- zapewniono po dwa pasy na każdej łącznicy S7-S52
- wyeliminowano przeplatanie potoków ruchu
- łącznik od S7 do S52 zmieniono z trąbki na łącznicę półbezpośrednią
To duże zmiany względem pierwotnego projektu - czy w 'terenie' już widać jakiś ich zalążek? Bo w internetach znaleźć trudno na ten temat coś...

Przy okazji w innym źródle jest napisane tak:
"Pierwsza do użytku zostanie oddana Północna Obwodnica Krakowa (S52), bo we wrześniu 2024 roku. Dobudowanie fragmentu S7 powinno zająć kolejne dwa miesiące, stąd Kraków prawdopodobnie doczeka się pełnej obwodnicy w listopadzie 2024 roku."
Ten jednak jest z marca br., więc może faktycznie całość już we wrześniu:-)?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2023, 18:28

Węzeł obwodnica - Zakopianka do przebudowy.

Kraków. Węzeł Południe DK 7 z A4 do przebudowy. Jest decyzja
https://gazetakrakowska.pl/krakow-wezel ... 1-18140493
GDDKiA dostała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy węzła Kraków Południe. Skrzyżowanie autostrady A4 i drogi krajowej nr 7 zostanie gruntownie zmodernizowane. Kluczowe będzie oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego. Każdy z nich będzie miał osobny układ drogowy.
Budowę planuje się na lata 2025-2027.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Obwodnice, wylotówki

Post autor: lolek-12 » 09 gru 2023, 18:36

Spotkania informacyjne ws. rozbudowy autostrady A4 i S52 o trzeci pas. W dodatku zmiana lokalizacji węzła Kraków Balice oraz Kraków Bielany.
http://a4-balice-krakowpoludnie-stes.pl/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości