Wg mnie potrzeba zarówno parkingów w aglo, jak i przy pierwszych pętlach tramwajowych.Ydhflx pisze: ↑21 lut 2023, 18:05I na co niby mają się ci ludzie przesiadać? Na linie aglo? Na SKA co 30/60 minut? A potem kolejna przesiadka na tramwaj na pętli?
Co jest nie tak z P&R na pierwszej pętli tramwajowej, gdzie jest bezporównywalnie lepsza oferta i jedna przesiadka mniej? Możemy zbudować sieć P&R w szczerym polu, ale nikt nie będzie z nich korzystał - przecież 'R' w P&R oznacza "jedź", a np. od strony Skawiny jest autobus co 30 minut, podczas gdy z maków jest tramwaj co 3 minuty.
W aglo P&R potrafią mieć wzięcie. Niektóre gminy mają agloekspressy, inne SKA. Nawet jeśli kolej jeździ rzadko (co też krytykuję), to dla części osób wystarczającym argumentem będzie to że omija korki.
Myślę też, że nie chodzi o to by wszystkich ściągnąć na P&R. Jednak każde dodatkowe które tam zaparkuje to korek krótszy o jedno auto.
Natomiast nie każda mina ma sensowną ofertę do miasta, a i parkingi w aglo nie obsłużą mieszkańców obrzeży Krakowa - stąd potrzeba parkingów również w mieście. Trudno, by ktoś z Soboniowic, Bronowic Wielkich czy Łuczanowic cofał się do aglomeracji, by tam łapać połączenie. Nie, musi mieć parking "po drodze" do celu.