Drobne przemyślenia, co można i trzeba by poprawić wzdłuż TŁ by polepszyć żywot pasażerów KMK oraz pieszych.
1. Dorobić przejście dla pieszych przez ul. Halszki (na czerwono). Skróci to dojście między przystankami tramwajowymi. Ponadto ułatwi to przesiadki z tramwaju na autobus w kierunku Halszki. Obecnie wychodząc z tramwaju trzeba czekać aż on przejedzie (w tym czasie na przejściu przez Halszki pali się zielone, równolegle do tramwaj). Jak już przejdziemy torowisko, to zmienia się cykl i musimy czekać - w tym samym czasie nadjeżdżają autobusy ze wszystkich kierunków i nam uciekają spod nosa. Mnóstwo ludzi tam wtedy przebiega na czerwonym
Ponadto potrzeba pilnie zieleni i cienia na przystanku autobusowym w stronę Turowicza. Szkoda, że nie zachowali DDR i chodnik na równym poziomie (na pomarańczowo), a mur oporowy dać między jezdnią a DDR. Nie trzeba by było niepotrzebnie zjeżdżać i wjeżdżać z powrotem, tylko wygodnie jechać po płaskim
2. Wylot z Turowicza w stronę Zakopianki - patelnia na przystanku, pilnie potrzeba drzew. Dodatkowo świetnie widać priorytety
Zatoka autobusowa świetnie zmniejsza powierzchnię przystanku. Można było z niej zrezygnować, zwęzić pasy ruchu, odgiąć jezdnię. NIE! Żadnych kompromisów ze stronu ruchu samochodowego. Poświęcić komfort pasażerów.
3. Łagiewniki SKA, skrzyżowanie z Zakopianką. Ehh... a taka szansa była na dobry węzeł tramwaj-kolej gdyby przesunąć perony kolejowe bliżej TŁ... Pomijam już brak przejścia po północnej stronie skrzyżowania, ale brakuje wygodniejszych dojść na przystanek kolejowy. Przejście dla pieszych przez Zakopiankę też mogło być na wysokości przystanków tramwajowych... A mogło być tak pięknie...
Plus oczywiście brakuje drzew zacieniających przystanki, dojścia piesze oraz ścieżki rowerowe.