Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
I tak za to zapłacą podatnicy, więc z dwojga złego, ekipa pana Jacka musi odejść i sądząc po ostatnim felietonie "Wprost" może tak się stać. Ludzie już mają dość tego starszego pana.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ludzie mają tendencje do głosowania PiS - antyPiS. Sprowadza się to do zasady, że jeżeli przeciw kandydatowi z PiS wystawi się miotłę czy kukłę w dosłownym tego słowa znaczeniu to ludzie na nią i tak zagłosują. Dlatego Majchrowski wygrał ostatnio z Wassermann. Nie dlatego, że jest popularny. Dlatego że "byle nie ktoś z PiS".
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Co do urzędującego prezydenta to kwestie są dwie:
Pierwsza: prezydent ewidentnie stracił kontrolę nad radą. W sytuacji w której mamy w radzie dwa równie silne kluby reprezentujące partie, które przynajmniej oficjalnie są ze sobą na noże oraz klub prezydencki robiący za języczek u wagi, zarządzanie radą powinno iść w zasadzie z automatu. A jakoś nie idzie... Casus nowej taryfy jest tutaj bardzo pouczający: oto rada przyjmuje budżet zakładający zwiększone wpływy z biletów po czym odrzuca projekt nowej taryfy, która miała te zwiększone wpływy zapewnić...
Druga: jest to pan starszy i coraz starszy, w związku z czym nasuwa się pytanie, ile z tego co robi, jest rezultatem jego własnego działania, a ile - dworu, który przez te wszystkie lata rządzenia wokół niego się uformował.
Morał z tego taki, że czas na zmianę...
Tylko, czy będzie to zmiana na lepsze?
Pierwsza: prezydent ewidentnie stracił kontrolę nad radą. W sytuacji w której mamy w radzie dwa równie silne kluby reprezentujące partie, które przynajmniej oficjalnie są ze sobą na noże oraz klub prezydencki robiący za języczek u wagi, zarządzanie radą powinno iść w zasadzie z automatu. A jakoś nie idzie... Casus nowej taryfy jest tutaj bardzo pouczający: oto rada przyjmuje budżet zakładający zwiększone wpływy z biletów po czym odrzuca projekt nowej taryfy, która miała te zwiększone wpływy zapewnić...
Druga: jest to pan starszy i coraz starszy, w związku z czym nasuwa się pytanie, ile z tego co robi, jest rezultatem jego własnego działania, a ile - dworu, który przez te wszystkie lata rządzenia wokół niego się uformował.
Morał z tego taki, że czas na zmianę...
Tylko, czy będzie to zmiana na lepsze?
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Zamieszania z taryfą ciąg dalszy. Z tego co się dowiedziałem, najnowsza propozycja prezydencka jest by jednak były dwa rodzaje biletów miesięcznych: tylko na km oraz na km+kolej, w cenach odpowiednio 99 oraz 159 zł.
Koalicja natomiast zapowiedziała poprawkę, zostawiającą obecną cenę miesięcznego na km czyli 80 zł (i 159 za km+kolej).
Jeśli metropolitalny ma kosztować blisko 160 zł to wg mnie mało kto z niego będzie korzystać. Tylko ok. 9% pasażerów jest w zasięgu SKA, teraz jeszcze z tej grupy niemała część może uznać, że nie chce płacić blisko dwukrotnie więcej i zostanie przy samej km. To ile skorzysta? 2%? 4%?
Koalicja natomiast zapowiedziała poprawkę, zostawiającą obecną cenę miesięcznego na km czyli 80 zł (i 159 za km+kolej).
Jeśli metropolitalny ma kosztować blisko 160 zł to wg mnie mało kto z niego będzie korzystać. Tylko ok. 9% pasażerów jest w zasięgu SKA, teraz jeszcze z tej grupy niemała część może uznać, że nie chce płacić blisko dwukrotnie więcej i zostanie przy samej km. To ile skorzysta? 2%? 4%?
-
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ale to jest "metropolitalny", czyli możesz jechać koleją również po aglomeracji, czy jedynie w obrębie Krakowa?
Jakbym za te 159 PLN mógł dojechać również np. do Wieliczki, Skawiny, czy Zabierzowa, to cena może ok. Jak za poruszanie się po samym Krk, to raczej mało kto zapłaci... DWA RAZY WIĘCEJ niż za samą KMK
Dla porównania - Warszawa:
- miesięczny z pełną integracją kolejową w obrębie miasta - 110 PLN;
- miesięczny na 1 i 2 strefę, z pełną integracją kolejową - 180 PLN;
- miesięczny na 1 i 2 strefę, z pełną integracją kolejową - 98 PLN - dla mieszkańców Waw;
U nas jak rozumiem proponuje się 60% droższy bilet dla mieszkańców, do tego bez strefy aglo?

Innymi słowy - z punktu widzenia mieszkańca:
- Waw - 98 pln - I + II strefa - KZ + kolej;
- Krk - 159 pln - tylko I strefa - KZ + kolej;
No tylko fakt, tam nie ma za dziesiątki milionów ekranów akustycznych przy nowej inwestycji, bo projektant parking uznaje za 2x2 o prędkości 60km/h w nocy

Jakbym za te 159 PLN mógł dojechać również np. do Wieliczki, Skawiny, czy Zabierzowa, to cena może ok. Jak za poruszanie się po samym Krk, to raczej mało kto zapłaci... DWA RAZY WIĘCEJ niż za samą KMK

Dla porównania - Warszawa:
- miesięczny z pełną integracją kolejową w obrębie miasta - 110 PLN;
- miesięczny na 1 i 2 strefę, z pełną integracją kolejową - 180 PLN;
- miesięczny na 1 i 2 strefę, z pełną integracją kolejową - 98 PLN - dla mieszkańców Waw;
U nas jak rozumiem proponuje się 60% droższy bilet dla mieszkańców, do tego bez strefy aglo?


Innymi słowy - z punktu widzenia mieszkańca:
- Waw - 98 pln - I + II strefa - KZ + kolej;
- Krk - 159 pln - tylko I strefa - KZ + kolej;
No tylko fakt, tam nie ma za dziesiątki milionów ekranów akustycznych przy nowej inwestycji, bo projektant parking uznaje za 2x2 o prędkości 60km/h w nocy

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Naprawdę szokują mnie ci radni. Inflacja jest, wszystko drożeje, a oni robią sobie kampanię wyborczą. Bilet mieszkańca powinien podrożeć już parę miesięcy temu z 80 zł na około 95-100 zł.
-
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ale z jakiego powodu powinien podrożeć? Aby można było w innym miejscu jeszcze więcej $ wyrzucić w błoto?
Tak tylko podsumowując 2023 rok:
- poszerzenie prawoskrętu na Wielickiej - ok. 3,5 mln;
- TŁ - wynagrodzenia - ok. 5 mln (jeśli nie więcej);
- TV Krk - ok. 20 mln;
- ekrany na bazie "dziwnych" ROŚ przy Tramwaju na GN - pewnie ok. 20 mln;
- ekrany przy 29L - ok. (?) mln;
- można by jeszcze dodać spłatę tuneli na Igołomskiej i pewnie setki innych rzeczy;
Ale już z samego zestawienia jw. (tylko rzeczy, z którymi gdzieś tam się obiłem przy okazji), wychodzi z 50-60 mln w samym 2023.... A podwyżka cen biletów o 40% ma przynieść połowę tego...
Tak tylko podsumowując 2023 rok:
- poszerzenie prawoskrętu na Wielickiej - ok. 3,5 mln;
- TŁ - wynagrodzenia - ok. 5 mln (jeśli nie więcej);
- TV Krk - ok. 20 mln;
- ekrany na bazie "dziwnych" ROŚ przy Tramwaju na GN - pewnie ok. 20 mln;
- ekrany przy 29L - ok. (?) mln;
- można by jeszcze dodać spłatę tuneli na Igołomskiej i pewnie setki innych rzeczy;
Ale już z samego zestawienia jw. (tylko rzeczy, z którymi gdzieś tam się obiłem przy okazji), wychodzi z 50-60 mln w samym 2023.... A podwyżka cen biletów o 40% ma przynieść połowę tego...
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Trochę sprzeczne dochodzą informacje do tych o których piszesz Kaszmir.Kaszmir pisze: ↑22 mar 2023, 14:44 Zamieszania z taryfą ciąg dalszy. Z tego co się dowiedziałem, najnowsza propozycja prezydencka jest by jednak były dwa rodzaje biletów miesięcznych: tylko na km oraz na km+kolej, w cenach odpowiednio 99 oraz 159 zł.
Koalicja natomiast zapowiedziała poprawkę, zostawiającą obecną cenę miesięcznego na km czyli 80 zł (i 159 za km+kolej).
Jeśli metropolitalny ma kosztować blisko 160 zł to wg mnie mało kto z niego będzie korzystać. Tylko ok. 9% pasażerów jest w zasięgu SKA, teraz jeszcze z tej grupy niemała część może uznać, że nie chce płacić blisko dwukrotnie więcej i zostanie przy samej km. To ile skorzysta? 2%? 4%?

Brak zgody na podwyżkę biletów:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/bez-p ... 50313.html
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Informacje które otrzymałem pochodzą już z czasu po sesji Rady Miasta i są to wieści z zaufanego dziennikarskiego źródła, acz "nieoficjalne". Z tego co zrozumiałem, są to kolejne zapowiedzi/przymiarki, jako odpowiedź na dzisiejszy (ponowny) brak porozumienia między Radnymi.
Acz tu sytuacja zmienia się z dnia na dzień

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Na dzień dzisiejszy osoby korzystające z biletu zintegrowanego KMŁ+ MPK z Wieliczki płacą 259zł, po wprowadzeniu metropolitarnego 169zł kwota do przeżycia. Co jak dojdzie do tego WST, ALD znowu trzeba będzie robić kolejne uchwały?? Zapomniano o pozostałych organizatorach: Gminnych, Województwa Małopolskiego? Gdzie konsultacje społeczne z mieszkańcami metropolii?
-
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ale te 159 PLN to jest na aglomerację, czy na sam Kraków?WIK pisze: ↑22 mar 2023, 16:30 Na dzień dzisiejszy osoby korzystające z biletu zintegrowanego KMŁ+ MPK z Wieliczki płacą 259zł, po wprowadzeniu metropolitarnego 169zł kwota do przeżycia. Co jak dojdzie do tego WST, ALD znowu trzeba będzie robić kolejne uchwały?? Zapomniano o pozostałych organizatorach: Gminnych, Województwa Małopolskiego? Gdzie konsultacje społeczne z mieszkańcami metropolii?


I fakt, brak w tym wszystkim innych organizatorów (Wieliczka) oraz linii ALD (chyba, że to będzie "w cenie" w ramach kolei?).
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Według zapewnień za nami niby dwa lata prac zespołu ds. integracji taryfowej, a efekty ocierają się o śmieszność.. . Jak słychać niemal nic nie jest przygotowane, począwszy od rzeczy, które gołym okiem widać skończywszy na kuluarowych ustaleniach.
Jak na to wszystko patrzę, to o ile z jednej strony od lat byłem zwolennikiem wspólnego biletu, tak teraz mam osobiście nadzieję, że nic z tego nie wyjdzie. Bo jest tak na kolanie i byle jak zrobione, że warto odsunąć to jeszcze o rok-dwa aż zajmie się tym ktoś kompetentny i wraz z urzędami pomyśli o integracji jak o sposobie, który ma naprawdę coś wnieść do KM. A nie być tylko zapchajdziurą w budżecie i przykryciem nieudolności tak zarządzających komunikacją jak i odpowiedzialnych za miejskie finanse.
Jak na to wszystko patrzę, to o ile z jednej strony od lat byłem zwolennikiem wspólnego biletu, tak teraz mam osobiście nadzieję, że nic z tego nie wyjdzie. Bo jest tak na kolanie i byle jak zrobione, że warto odsunąć to jeszcze o rok-dwa aż zajmie się tym ktoś kompetentny i wraz z urzędami pomyśli o integracji jak o sposobie, który ma naprawdę coś wnieść do KM. A nie być tylko zapchajdziurą w budżecie i przykryciem nieudolności tak zarządzających komunikacją jak i odpowiedzialnych za miejskie finanse.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Przepraszam, ale zawsze czytając takie komentarze mam naprawdę ogromne zniesmaczenie.fysztof pisze: ↑22 mar 2023, 16:50 Jak na to wszystko patrzę, to o ile z jednej strony od lat byłem zwolennikiem wspólnego biletu, tak teraz mam osobiście nadzieję, że nic z tego nie wyjdzie. Bo jest tak na kolanie i byle jak zrobione, że warto odsunąć to jeszcze o rok-dwa aż zajmie się tym ktoś kompetentny i wraz z urzędami pomyśli o integracji jak o sposobie, który ma naprawdę coś wnieść do KM. A nie być tylko zapchajdziurą w budżecie i przykryciem nieudolności tak zarządzających komunikacją jak i odpowiedzialnych za miejskie finanse.
Sugerowanie, że po wyborach zmieni się kadra urzędników z branży transportowej, jest abstrakcją. Jest pewna pula ludzi, która ma takowe wykształcenie i oni się najzwyczajniej mieszają między sobą. Raz są tu, raz są tam. Każda branża tak działa. Trzeba brać pod uwagę, że też nie każdy chce pracować w tego typu sprawach. Stąd marne nadzieje na diametralne zmiany

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ja wcale nie sugeruję, że tu wybory mają coś zmienić. Nie takie miałem intencje. Ja po prostu liczę na to, że przez ten czas pojawi się ktoś zainteresowany KM. I też przez ten czas obecne osoby więcej zrozumieją... ot choćby na podstawie głosów pasażerów czy siedzących w temacie ludzi. Po prostu czuję wypalenie w obecnych działaniach i liczę na pojawienie się nowej energii, jakiegoś resetu. Czy osobowego czy mentalnego. Obojętne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości