 Bazowym taktem w szczycie ma być 7,5 / 15 / 30 minut, co pozwoli na wzajemną koordynację linii, a także da szansę na synchronizację przesiadek na tramwaje. Otwartym pozostaje co w międzyszczycie - tu z niedawnej rozmowy z urzędnikami dowiedziałem się, że rozważają f20. Zatem linie dostałyby takie rozkłady jak obecnie ma "128", "142", "174" czy "178" (f15 w szczycie, f20 poza). Nie jestem jednak zwolennikiem f20 poza szczytem - nie będzie dało się tego skoordynować z tramwajami, na wielu liniach będzie to oznaczać cięcia (np. "129", "159", "172", "501"), do tego kiedyś wspominano o badaniach, wg których to f15 jest takim przy którym pasażerowie uważają połączenie za w miarę częste. Finalna decyzja co do taktu poza szczytem jednak chyba jeszcze nie zapadła.
 Bazowym taktem w szczycie ma być 7,5 / 15 / 30 minut, co pozwoli na wzajemną koordynację linii, a także da szansę na synchronizację przesiadek na tramwaje. Otwartym pozostaje co w międzyszczycie - tu z niedawnej rozmowy z urzędnikami dowiedziałem się, że rozważają f20. Zatem linie dostałyby takie rozkłady jak obecnie ma "128", "142", "174" czy "178" (f15 w szczycie, f20 poza). Nie jestem jednak zwolennikiem f20 poza szczytem - nie będzie dało się tego skoordynować z tramwajami, na wielu liniach będzie to oznaczać cięcia (np. "129", "159", "172", "501"), do tego kiedyś wspominano o badaniach, wg których to f15 jest takim przy którym pasażerowie uważają połączenie za w miarę częste. Finalna decyzja co do taktu poza szczytem jednak chyba jeszcze nie zapadła.Dla zainteresowanych, więcej napisałem w poniższym artykule:
https://krabok.wordpress.com/2023/03/18 ... utobusowa/


 
  
 
 Będzie na czym oszczędzać.
 Będzie na czym oszczędzać.