Wielka synchronizacja autobusowa
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
W zasięgu SKA mogłoby być o wiele więcej pasażerów, gdyby w końcu powstały takie przystanki / stacje jak Os. Piastów, Prądnik Czerwony, Al. Pokoju, Mogilska itd. No tylko na to nie ma $, bo wydaje się ją na drogi, mówiąc równocześnie, aby nie jeździć autami, tylko przesiąść się na KMK / SKA...
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Odnoście opóźnień autobusów: 310 właśnie jedzie na Alejach opóźniony 16 minut.
Ale nawet jak nie pada, to 310 traci zwykle w Wielkiej Wsi ok. 8 minut. Podobnie 173 z Bieżanowa do centrum po południu, tam zwykle 5-7 minut.
Synchronizowanie tych autobusów nie ma sensu. I podobnie jest z wieloma innymi.
Ale nawet jak nie pada, to 310 traci zwykle w Wielkiej Wsi ok. 8 minut. Podobnie 173 z Bieżanowa do centrum po południu, tam zwykle 5-7 minut.
Synchronizowanie tych autobusów nie ma sensu. I podobnie jest z wieloma innymi.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Też tak uważam! Synchronizacja ma sens na peryferiach miasta i tam się właśnie sprawdza. Bieżanów Potrzask, Swoszowice, Opatkowice itd...Ydhflx pisze: ↑21 mar 2023, 8:05 Odnoście opóźnień autobusów: 310 właśnie jedzie na Alejach opóźniony 16 minut.
Ale nawet jak nie pada, to 310 traci zwykle w Wielkiej Wsi ok. 8 minut. Podobnie 173 z Bieżanowa do centrum po południu, tam zwykle 5-7 minut.
Synchronizowanie tych autobusów nie ma sensu. I podobnie jest z wieloma innymi.
W centrum przyniesie ona cięcia i nic więcej!
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Też mam obawy, lecz tak było wokół każdych wyborów. To jest niezależne od projektu. Jak mają ciąć, to i tak będą ciąć, tak jak robili to po wyborach w 2018 czy 2010. W projekcie chodzi o to, by jak najlepiej wykorzystać te środki które są, niezależnie jakie by one były (oby większe).
Synchronizacja ma być również poza szczytem. Przez "nie jest jeszcze zdecydowane" miałem na myśli że nie ma jeszcze pewności, jaka bazowa f będzie poza szczytemkot_feliks pisze: ↑19 mar 2023, 18:18I jak jestem jak najbardziej za jednolitym f dla autobusów (wiadomo, jeden zyska, inny straci, ale w skali całego miasta powinno to być na plus), o tyle jeśli to ma dotyczyć jedynie godzin szczytu, to kompletnie to nic nie da :/
Przy maksymalizacji tramwajowej też niektóre linie odrobinę straciły, np. "9", "19". A jednak nie protestowaliśmy by ją cofnąć. Tak jak wspomnieli inni, to normalna rzecz że przy większych zmianach któraś linia traci, któraś zyskuje. Ważne by ogólnie dany rejon był na plus (albo chociaż na zero).
Przykładowo: "144" i "173" schodzą do f15, lecz w zamian "503" mogłoby wrócić do f7,5. Zresztą, gdyby poza szczytem też zrobić bazowe f15 to wtedy wiele linii f12/20 by przeszło na f15/15 (były takie przypadki).
Nie chodzi o to by zawsze i wszędzie było idealnie. Nawet jeśli uda się poprawić sytuację w 1/2 albo 1/3 przypadków, to już będzie zmiana na plus dla wielu pasażerów. Korki i opóźnienia są, jednak nie na każdej trasie i nie o każdej porze. Np. szczyty popołudniowe wchodzą ok. godz. 14, wtedy jeszcze jest luźniej. Parę dni temu sprawdzałem opóźnienia autobusów na Kamieńskiego - o ile koło godz. 17 było słabo (dzień deszczowy), tak np. przed 15 jechały właściwie o czasie albo z max 1-3 min spóźnienia.
Do tego, nierzadko po dotarciu na pętlę kursy są układane tak, by wyjechały rozkładowo (tyle że o czasie innej brygady). Znów zatem część kursów może odjechać skoordynowana.
Również wyszukiwarki będą w stanie oferować lepsze opcje podróży, bo co innego jak z przystanku odjeżdża autobus co 7-8 minut, a co innego jak raz jest w odstępie 1-2, a raz trzeba czekać 15.
Zresztą, korki tak samo przestawiają odjazdy nawet w ramach jednej linii. I tak samo można by pisać że po co równy takt np. na "194" skoro i tak łapie opóźnienia. A jednak chyba nikt nie uważa, że zamiast takiego rozkładu:
00 07 15 22 30 37 45 52,
równie dobry byłby taki:
00 02 15 17 30 32 45 47.
Stara zasada Internetu głosi, że komentują głównie ci, którzy się czemuś sprzeciwiają. Ci którym się to podoba, dużo częściej po prostu nie zabierają głosu. Posty o synchronizacji autobusowej zebrały przeważającą liczbę pozytywnych reakcji:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... 4k6xFu256l
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... zibPFUX15l
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Tylko, że powiedzieli wyraźnie w Radio Kraków, że jeżeli podwyżki nie przejdą, to żadnej synchronizacji nie będzie.Kaszmir pisze: ↑03 kwie 2023, 16:21 Też mam obawy, lecz tak było wokół każdych wyborów. To jest niezależne od projektu. Jak mają ciąć, to i tak będą ciąć, tak jak robili to po wyborach w 2018 czy 2010. W projekcie chodzi o to, by jak najlepiej wykorzystać te środki które są, niezależnie jakie by one były (oby większe).
Synchronizacja ma być również poza szczytem. Przez "nie jest jeszcze zdecydowane" miałem na myśli że nie ma jeszcze pewności, jaka bazowa f będzie poza szczytem
Przy maksymalizacji tramwajowej też niektóre linie odrobinę straciły, np. "9", "19". A jednak nie protestowaliśmy by ją cofnąć. Tak jak wspomnieli inni, to normalna rzecz że przy większych zmianach któraś linia traci, któraś zyskuje. Ważne by ogólnie dany rejon był na plus (albo chociaż na zero).
Przykładowo: "144" i "173" schodzą do f15, lecz w zamian "503" mogłoby wrócić do f7,5. Zresztą, gdyby poza szczytem też zrobić bazowe f15 to wtedy wiele linii f12/20 by przeszło na f15/15 (były takie przypadki).
Nie chodzi o to by zawsze i wszędzie było idealnie. Nawet jeśli uda się poprawić sytuację w 1/2 albo 1/3 przypadków, to już będzie zmiana na plus dla wielu pasażerów. Korki i opóźnienia są, jednak nie na każdej trasie i nie o każdej porze. Np. szczyty popołudniowe wchodzą ok. godz. 14, wtedy jeszcze jest luźniej. Parę dni temu sprawdzałem opóźnienia autobusów na Kamieńskiego - o ile koło godz. 17 było słabo (dzień deszczowy), tak np. przed 15 jechały właściwie o czasie albo z max 1-3 min spóźnienia.
Do tego, nierzadko po dotarciu na pętlę kursy są układane tak, by wyjechały rozkładowo (tyle że o czasie innej brygady). Znów zatem część kursów może odjechać skoordynowana.
Również wyszukiwarki będą w stanie oferować lepsze opcje podróży, bo co innego jak z przystanku odjeżdża autobus co 7-8 minut, a co innego jak raz jest w odstępie 1-2, a raz trzeba czekać 15.
Zresztą, korki tak samo przestawiają odjazdy nawet w ramach jednej linii. I tak samo można by pisać że po co równy takt np. na "194" skoro i tak łapie opóźnienia. A jednak chyba nikt nie uważa, że zamiast takiego rozkładu:
00 07 15 22 30 37 45 52,
równie dobry byłby taki:
00 02 15 17 30 32 45 47.
Stara zasada Internetu głosi, że komentują głównie ci, którzy się czemuś sprzeciwiają. Ci którym się to podoba, dużo częściej po prostu nie zabierają głosu. Posty o synchronizacji autobusowej zebrały przeważającą liczbę pozytywnych reakcji:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... 4k6xFu256l
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... zibPFUX15l
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
To może zamiast tej podwyżki z astronomicznym wzrostem przychodów na poziomie... 10 mln/rok (ona jest chyba tylko po to, aby pokazać środkowy palec pasażerom i coś udowodnić?), miasto weźmie się w końcu za:
- "lobby" i przewalanie milionów na pierdyliardy bezsensownych wzkm / pckm;
- ogarnięcie KMK wieczorami (serio, nie ma powodu, żeby o 22:00 tramwaje jeździły stadnie wożąc np. po 5 osób);
- inwestycje... no ale o tym już była mowa
- "lobby" i przewalanie milionów na pierdyliardy bezsensownych wzkm / pckm;
- ogarnięcie KMK wieczorami (serio, nie ma powodu, żeby o 22:00 tramwaje jeździły stadnie wożąc np. po 5 osób);
- inwestycje... no ale o tym już była mowa
Ale mnie chodziło o to, że średnio jest sens robić synchronizację autobusów na f20 poza szczytem, jeśli tramwaje mają f15
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Pełna zgoda. Do tego wiele linii, zwłaszcza nowohuckich, ma obecnie f15 poza szczytem i zejście do f20 byłoby równoważne cięciom - np. "129", "159", "172", "501". Z kolei na zachodzie Krakowa częsty jest system f12/20 - wtedy też zejście na f15/20 byłoby na minus, podczas gdy zmiana na f15/15 jest bardziej neutralna.kot_feliks pisze: ↑03 kwie 2023, 22:48Ale mnie chodziło o to, że średnio jest sens robić synchronizację autobusów na f20 poza szczytem, jeśli tramwaje mają f15
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
I pozostaje pytanie, jaka będzie f wieczorem? Przy czym ten "wieczór", to często jest już od ok. 18 (wystarczy popatrzyć na rozkłady). Są linie, które w międzyszczycie jeżdżą dwa razy częściej niż wieczorem (czyli już od 18-19) - na tramwajach to prawie norma, ale wśród częstych autobusów też jest to dość popularne (choćby 130 albo 194). I przykładowo takie 144 czy 173 (wywoływane w dyskusji), to do której godziny będzie mieć f15? Bo jeśli jest wybór między f15 a f30, to chyba łatwo zgadnąć, że wybrane zostanie f30. Może rzeczywiście lepiej niech nic nie robią...
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Jestem zwolennikiem pełnej synchronizacji rozkładów autobusowych z tymi tramwajowymi przez cały dzień. Zatem wieczorem byłoby f20, jak tramwaje. To pozwoliłoby na koordynację na wspólnych ciągach (np. "17/184", "4/142") oraz zgranie przesiadek na węzłach końcowych.pablo pisze: ↑12 kwie 2023, 16:40I pozostaje pytanie, jaka będzie f wieczorem? Przy czym ten "wieczór", to często jest już od ok. 18 (wystarczy popatrzyć na rozkłady). Są linie, które w międzyszczycie jeżdżą dwa razy częściej niż wieczorem (czyli już od 18-19) - na tramwajach to prawie norma, ale wśród częstych autobusów też jest to dość popularne (choćby 130 albo 194). I przykładowo takie 144 czy 173 (wywoływane w dyskusji), to do której godziny będzie mieć f15? Bo jeśli jest wybór między f15 a f30, to chyba łatwo zgadnąć, że wybrane zostanie f30. Może rzeczywiście lepiej niech nic nie robią...
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
"... a świstak siedzi i zawija je w te sreberka:-)"
Nie ma opcji: na nic w KM nie ma środków, a tu nagle miałyby być wzmocnienia? Są dwie opcje:
- pusty slogan, który się tak do wakacji będzie tłukł aż w końcu zniknie i nic się nie zmieni
- albo ewentualnie zostanie wprowadzona na zasadzie janosika, jednym zabiorą innym dadzą a całościowo i tak wyjdą przypadkiem cięcia:-/
Najlepiej jeśli nic nie będą ruszać, przynajmniej nie będzie gorzej. Niech się lepiej ZTP zajmie pilnowaniem, by to co już dziś ma być było przez MPK realizowane.
Nie ma opcji: na nic w KM nie ma środków, a tu nagle miałyby być wzmocnienia? Są dwie opcje:
- pusty slogan, który się tak do wakacji będzie tłukł aż w końcu zniknie i nic się nie zmieni
- albo ewentualnie zostanie wprowadzona na zasadzie janosika, jednym zabiorą innym dadzą a całościowo i tak wyjdą przypadkiem cięcia:-/
Najlepiej jeśli nic nie będą ruszać, przynajmniej nie będzie gorzej. Niech się lepiej ZTP zajmie pilnowaniem, by to co już dziś ma być było przez MPK realizowane.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
W sensie że koordynacja i więcej kursów?
No nie, sorry, ale nie ma $ Muszą gdzieś znaleźć kilkanaście mln na wymianę parkomatów, na poszerzanie pasów ruchu, na ekrany akustyczne. Jaka koordynacja rozkładów?
No nie, sorry, ale nie ma $ Muszą gdzieś znaleźć kilkanaście mln na wymianę parkomatów, na poszerzanie pasów ruchu, na ekrany akustyczne. Jaka koordynacja rozkładów?
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/andrz ... 50606.htmlZrobię wszystko, aby nie doszło do cięć w komunikacji miejskiej. Chcielibyśmy uporządkować siatkę połączeń, aby rozkłady jazdy były czytelniejsze dla pasażerów. Oznacza to, że linie autobusowe co do zasady jeździłyby co piętnaście minut, ze wzmocnieniami w godzinach szczytu co siedem i pół minuty.
Czyli brzmi to tak, że poza szczytem też byłoby bazowo f15.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Najbardziej trzymam kciuki za wizje nowych buspasów. Mam nadzieję, że wzięli przykład z naszych materiałów na KPT i pozostałego spamowania ich skrzynek mailowychKaszmir pisze: ↑14 kwie 2023, 10:27 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/andrz ... 50606.html
Czyli brzmi to tak, że poza szczytem też byłoby bazowo f15.
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Moim zdaniem żadna synchronizacja się nie uda.
Przykład - 501 i 511 (oczywiście w godzinach gdy 511 jeździ
Teoretycznie z pętli Chełmońskiego Pętla 501 i 511 powinno odjeżdżać co 7,5 min. Z tym, że 511 w 90% przypadków przyjeżdża opóźniony o 10-15 min, i opóźniony już wyjeżdża z pętli, niejednokrotnie razem z 501.
I w drugą stronę - z MS AGH - 501 przyjeżdża zwykle o czasie (+/- 2-3 min), a 511 zwykle opóźniony o te 10-15 min. Więc jak to zsynchronizować, skoro wiadomo, że nie będzie to działać?
Przykład - 501 i 511 (oczywiście w godzinach gdy 511 jeździ
Teoretycznie z pętli Chełmońskiego Pętla 501 i 511 powinno odjeżdżać co 7,5 min. Z tym, że 511 w 90% przypadków przyjeżdża opóźniony o 10-15 min, i opóźniony już wyjeżdża z pętli, niejednokrotnie razem z 501.
I w drugą stronę - z MS AGH - 501 przyjeżdża zwykle o czasie (+/- 2-3 min), a 511 zwykle opóźniony o te 10-15 min. Więc jak to zsynchronizować, skoro wiadomo, że nie będzie to działać?
Re: Wielka synchronizacja autobusowa
Najważniejsze to zrobić synchronizacje wieczorami i w weekendy. W tygodniu w szczycie to nic nie da. A jeszcze nam się czkawką odbije jak zobaczymy ile kursów po cichu ubędzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 40 gości