Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 27 lut 2023, 11:22

Kaszmir pisze: 27 lut 2023, 10:40 Kraków Miastem Rowerów też krytykuje projekt Trasy Ciepłowniczej :D

https://www.facebook.com/KrakowMiastemR ... PeXaLfyL3l

Audyt rowerowy:
- najważniejsze punkty: https://kmr.org.pl/wielowariantowa-konc ... zej-audyt/
- pełna wersja: https://kmr.org.pl/wp-content/uploads/2 ... _audyt.pdf
Słuszne uwagi mają, infra rowerowa tam to porażka. Pomyślenie nad przyszłym kształtem Nowohuckiej też powinno mieć miejsce, ale 2x1 to moim zdaniem za wąski przekrój: jak już coś to 2x1+buspasy.

My też powinniśmy się włączyć, przy czym od strony transportu zbiorowego. Przede wszystkim to uwzględnienie buspasów i przyszłości linii autobusowych - bo nawet jeśli zbudujemy tramwaj, czy to do Saskiej czy Kuklińskiego, to nadal autobusy będą konieczne dla połączenia Łagiewnik i Ruczaju. Inaczej urwiemy w połowie dobrą relację obwodową.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Tramwajolog14 » 27 lut 2023, 21:18

cieplownicza_audyt pisze:5) Do dyskusji jest też przekrój III obwodnicy - przynajmniej przekroczenie Wisły (a być może cały odcinek od
Nowohuckiej do ul. Nowosądeckiej) powinien być jednak w przekroju 2x3. Uzasadnienie to nie tylko powody
"ruchowe", ale "resilience": odporność układu podstawowego sieci drogowej.
Yyy... dlaczego oni proponują 2x3 na tej trasie? Za mało jest ten projekt autostradowy?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 23 mar 2023, 20:29

Na dzisiejszym ostatnim spotkaniu konsultacyjnym ws. Strategii Rozwoju Krakowa usłyszeliśmy od wiceprezydenta Muzyka i radnego Bednarza, że prawdopodobnie przed wakacjami może ruszą konsultacje ws. Tras Nowobagrowej i Ciepłowniczej.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: Łukasz » 23 mar 2023, 20:39

Są jeszcze plany budowy ul. Arctowskiego i słynnego przedłużenia od Lema łączącego się z Trasą CIepłowniczą?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 23 mar 2023, 20:55

Łukasz pisze: 23 mar 2023, 20:39 Są jeszcze plany budowy ul. Arctowskiego i słynnego przedłużenia od Lema łączącego się z Trasą CIepłowniczą?
O niczym takim nie mówiono. Raczej nic rewolucyjnego.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 09 mar 2024, 10:56

Audyt Trasy Ciepłowniczej jest wciąż otwarty, do 14 marca. Korzystając z tego faktu to trochę jeszcze pomyślałem i pozastanawiałem się nad skrzyżowaniem Saska/Lipska - ono by mogło być realizowane w przypadku budowy samego tramwaju w Nowohuckiej. W projekcie zaproponowali zmniejszenie promienia łuków tramwajowych z 50 do ok 25-30m. No niby gorzej, ale trzeba sobie powiedzieć, że rozmiary skrzyżowania obecnie tam m.in. przez to bardzo duże. Zmniejszenie ich promienia pozwoli na zrobienie skrzyżowania nieco bardziej kompaktowym, co przy odpowiednich zmianach w część jezdniową ułatwi przesiadki (a po budowie odnogi na Nowohucką to jednak będzie to miejsce z parciem do przesiadek). Ponadto moim zdaniem warto dodać tor skrętny na dojeździe od estakady - tam tych kursów zapewne będzie najwięcej.
Rozrysowałem uwagi na planszy z audytu, plus tekst. Myślę, że jeszcze im to wyślę. Chętnie przyjmę komentarze
1. Na wlocie/wylocie północnym (tj. ul. Saska w stronę ul. Nowohuckiej):
- Zrezygnować z dodatkowej jezdni dla autobusów na wylocie północnym. Przystanek stworzyć obok normalnego pasa ruchu, z peronem między jezdnią a torowiskiem. Zwęzić szerokość pasów ruchu do 3,00 lub 3,25m.
- Wlot zwęzić do dwóch pasów ruchu (ew. trzech, ale jeśli zmieszczą się wygodne przystanki i chodniki). Zwęzić je do szerokości 3,00-3,25m.
- Przystanek tramwajowy wydłużyć do 65m i poszerzyć do min. 4,50m (dostępnej użytecznej szerokości dla pasażerów). Zapewnić okienka na drzewa za lub na peronie.

2. Na wlocie/wylocie południowym (tj. ul. Saska w stronę estakady tramwajowej):
- Dodać tor tramwajowy na wlocie od strony estakady w celu zwiększenia przepustowości. To zapewne będzie najbardziej obciążona strona pod względem ruchu tramwajowego. Tor lewy: w lewo; tor prawy: na wprost i w prawo.
- Wlot zwęzić do dwóch pasów ruchu, nie ma tam takiego ruchu, by uzasadniał trzy pasy. Zwęzić je do szerokości 3,00-3,25m. Pozwoli to na zmieszczenie tego dodatkowego toru.
- Miejsce wygospodarować zwężając pasy ruchu na wlocie do 3,00-3,25m.
- Zwęzić jezdnię na wylocie do jednego pasa ruchu+przystanek. Zwęzić szerokość pasów ruchu do 3,00-3,25m.
- Przystanek tramwajowy wydłużyć do 65m i poszerzyć do min. 4,50m (dostępnej użytecznej szerokości dla pasażerów). Zapewnić okienka na drzewa za lub na peronie

3. Na wlocie/wylocie zachodnim (tj. ul. Kuklińskiego w stronę "Tandety"):
- Zrezygnować z wydzielonej łącznicy do prawoskrętu od wschodu w stronę estakady. Przy zmniejszeniu promieni łuków tramwajowych jest dość miejsca na skręcanie na tarczy skrzyżowania. Zagospodarować ten kawałek terenu tak, aby było wygodne połączenie piesze i rowerowe z sąsiednią zabudową oraz było na tyle estetyczne, na ile się da.
- Przystanek tramwajowy wydłużyć do 65m i poszerzyć do min. 4,50m (dostępnej użytecznej szerokości dla pasażerów). Rozważyć zadaszenie całoperonowe.

4. Na wlocie/wylocie wschodnim (tj. ul. Lipska w stronę pętli Mały Płaszów):
- Przystanek tramwajowy poszerzyć do min. 4,50m (dostępnej użytecznej szerokości dla pasażerów). Rozważyć zadaszenie całoperonowe.
- Przystanek autobusowy w stronę wschodnią za skrzyżowaniem, na jezdni (jak obecnie) i powiązać z buspasem na dalszej części ul. Lipskiej.

5. Drobne uwagi ogólne:
- Chodniki projektować o szerokości 2,50m (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trojga pieszych).
- Wzdłuż chodników i ddr przewidzieć szpalery drzew dające cień w upalne dni i poprawiające estetykę przestrzeni.
- Unikać kostki brukowej w kolorze czerwonym (de facto różowym) oraz barierek w kolorze biało-czerwonym - one cechują się wyjątkową brzydotą.

6. Dalszy przebieg ul. Saskiej w stronę estakady powinien również ulec przeobrażeniu (może być oddzielnym zadaniem). Od czasu jej przebudowy okolica się znacznie się zmieniła. W bezpośrednim sąsiedztwie powstały biura i mieszkania, a obecny betonowy przekrój 2x2 z jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą (!) nie ma uzasdanienia i konieczna jest jego zmiana na węższy, uwzględniający miejsca parkingowe oraz zieleń.
-Pozbyć się jezdni zbiorczej po stronie wschodniej i wydłużyć zjazdy z sąsiednich działek bezpośrednio do jezdni głównej. W miejsce odbetonowanej przestrzeni zrobić szpaler drzew i chodnik wraz z ddr.
-Odsunąć chodnik od jezdni po stronie wschodniej (jest na to miejsce w granicy działki drogowej), tworząc zieleniec (najlepiej z drzewami), rozważyć zwężenie jezdni.
-Pas prawy na obu jezdniach przeznaczyć na parkowanie. Zwęzić je do 3,00m (oznakowaniem lub przebudową).
Obrazek
Pełny rozmiar

Warto przy tym również zająć się ul. Saską wokół estakady, bo jest tam betonozo-zbiorczorozprowadzającoasfaltoza, a okolica się zmienia w mieszkalno-biurową. Opisałem to tutaj:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -185372074

Obrazek

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: fysztof » 12 mar 2024, 7:33

Każdy kierunek zmian ograniczający przeskalowanie i asfaltozę jest mile widziany:-) Szczególnie fajne pomysły to likwidacja łącznika do prawoskrętu (co umożliwi przybliżenie przejścia dla pieszych do skrzyżowania), likwidacja drogi zbiorczej (jej istnienie jest absurdalne), wprowadzenie zieleni i miejsc postojowych oraz dodatkowy tor od strony estakady. Brawo za te pomysły.
Ze swojej strony podrzucam jedną ideę - pytanie czy da się to zrobić w ogóle... Mianowicie czy zmieściłaby się w okolicy pętla autobusowa? Jeśli potencjalnie powstanie kolejna trasa tramwajowa w Saską i dalej Nowohucką - kończenie linii autobusowych od strony Rybitw na Małym Płaszowie będzie jeszcze bardziej dotkliwe dla ich pasażerów. Takie autobusy jak obecne 125/425 czy 221 powinny dawać możliwość dotarcia do skrzyżowania Saska-Lipska i łapania tam tramwajów w każdej relacji - czy to dalej do centrum czy właśnie w Saską i Nowohucką.
Być może mogłaby do tego służyć właśnie ulica Saska w stronę estakady? Przystanek dla wysiadających za skrzyżowaniem a następnie kilka peronów postojowych przy stworzeniu odpowiedniego punktu socjalnego. Ruch samochodowy jest marginalny, prawy pas mógłby śmiało posłużyć jako miejsce postojowe (coś jak pętla Cracovia Stadion). Nawrotka na rondzie pod estakadą.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Nowobagrowa i Ciepłownicza

Post autor: kbieniu7 » 12 mar 2024, 22:25

fysztof pisze: 12 mar 2024, 7:33 Każdy kierunek zmian ograniczający przeskalowanie i asfaltozę jest mile widziany:-) Szczególnie fajne pomysły to likwidacja łącznika do prawoskrętu (co umożliwi przybliżenie przejścia dla pieszych do skrzyżowania), likwidacja drogi zbiorczej (jej istnienie jest absurdalne), wprowadzenie zieleni i miejsc postojowych oraz dodatkowy tor od strony estakady. Brawo za te pomysły.
Ze swojej strony podrzucam jedną ideę - pytanie czy da się to zrobić w ogóle... Mianowicie czy zmieściłaby się w okolicy pętla autobusowa? Jeśli potencjalnie powstanie kolejna trasa tramwajowa w Saską i dalej Nowohucką - kończenie linii autobusowych od strony Rybitw na Małym Płaszowie będzie jeszcze bardziej dotkliwe dla ich pasażerów. Takie autobusy jak obecne 125/425 czy 221 powinny dawać możliwość dotarcia do skrzyżowania Saska-Lipska i łapania tam tramwajów w każdej relacji - czy to dalej do centrum czy właśnie w Saską i Nowohucką.
Być może mogłaby do tego służyć właśnie ulica Saska w stronę estakady? Przystanek dla wysiadających za skrzyżowaniem a następnie kilka peronów postojowych przy stworzeniu odpowiedniego punktu socjalnego. Ruch samochodowy jest marginalny, prawy pas mógłby śmiało posłużyć jako miejsce postojowe (coś jak pętla Cracovia Stadion). Nawrotka na rondzie pod estakadą.
A dziękuję :D W sumie z końcówką na Saskiej ciekawy pomysł. Buspas na Lipskiej w sumie sięga tutaj.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości