Salwator
Re: Salwator
Taka interpelacja pojawiła się dziś w sieci:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-08_1.PDF
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-08_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Salwator
Przecież linia 2 jest w całości niskopodłogowa, a linia 1 co najwyżej jak się trafi RF304 to jest wysokopodłogowa .... Ludzie nawet nie wiedzą co jeździ w ich okolicy.....
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Salwator
Może niektórzy wchodzą do tramwajów niskowejściowych do członów wysokopodłogowych, bo nie wiedzą, że jest człon niskopodłogowy... Tylko takie wytłumaczenie przychodzi do głowy.
Re: Salwator
A może po prostu niektórzy chcieliby na "1" same Lajkoniki, a na "2" 43-metrowe Krakowiaki.
Ehh, ludzie w większości narzekają, bo taka ich natura. Łatwiej ponarzekać niż pochwalić, że wreszcie po latach męki z Konstalami na "1", mamy w pełni niskopodłogową linię.
Ehh, ludzie w większości narzekają, bo taka ich natura. Łatwiej ponarzekać niż pochwalić, że wreszcie po latach męki z Konstalami na "1", mamy w pełni niskopodłogową linię.
Re: Salwator
Jest i odpowiedź na przytoczoną Interpelację:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... -07-08.PDF
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... -07-08.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023
Nawet na 1 dzień czynią oszczędności.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023
Nawet na 1 dzień czynią oszczędności.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Oooo 734 jako "zatramwaj"
Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.
Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2023, 16:57 przez pjetrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :Okucyk pisze: ↑27 mar 2023, 16:19 W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023
Nawet na 1 dzień czynią oszczędności.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Przydałoby się wydłużyć autobusy z Salwatora do Cracovii, acz to sporo roboty bo może wymagać przestawiania rozkładów również na stałych odcinkach i może uznano, że na jeden dzień nie ma co wprowadzać chaosu. Nawet wydłużenie "100" jest trudne bo ma ledwie parę minut postoju na Salwatorze bo pełen kurs "100/101" ma takie czasy postojów na końcówkach:
Salwator 5 min -> Kopiec Kościuszki 3 min -> Os. Podwawelskie 16 min -> Kopiec Kościuszki 3 min
Wydłużenie do Cracovii to dodatkowe 8 minut na kółko. Na Podwawelskim musi być minimum kwadrans przerwy dla kierowcy, na Kopcu można ściąć do 1 w obie strony, jednak to razem tylko 5 minut oszczędzonych. Na Cracovii wtedy trzeba by zejść do 2 min postoju (zamiast 5 na Salwatorze), trochę mało.
W praktyce dwie linie bo "6" i tak teraz nie jeździ do Salwatora. Pewnie uznano, że rekompensatą są "734/752/792", które łącznie mają 6 kursów/h, tyle ile "1" i "2" razem. Acz jest tu luka bo "734" (pomijając przetłoczenie) jeździ stadnie z "752" - odjazdy w kier. centrum są w odstępie minuty. W praktyce zostaje zatem koordynacja "752+792", w stronę centrum mniej więcej 10+20. Czyli zamiast dawniej trzech tramwajów, a teraz wciąż dwóch w takcie 8+12, będzie nawet 20 minut czekania na autobus który zresztą nie dojeżdża do I obwodnicy. Trochę słabo.
Jak dla mnie powinni dołożyć jedną brygadę "502" i wydłużyć je do Salwatora na ten jeden dzień. To byłoby w miarę fair.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Myślę, że ZTP nie poszłoby na coś takiego, bo jeszcze by się ludziom spodobało takie rozwiązanie na stałe i co wtedy? Przecież w tym mieście nie chodzi o to, by robić dobrą komunikację.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
502 przy poprzednim remoncie doraźnym pełnił tam funkcję za tramwaju.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
No dobra, 502 by nie pykło, bo dojazd do I obwodnicy zapewniają tramwaje z Salwatora. Ale gdyby hipotetycznie przedłużono tam linię kursującą przez Aleje, dając bezpośredni dojazd do takich punktów jak AGH czy Kleparz bez konieczności dwukrotnej przesiadki, to pasażerowie by czegoś takiego nie odpuścili tak łatwo.
Re: Salwator
Myślę, że "502" na Salwatorze też by miało swoje wzięcie. Wyższa częstotliwość niż "2", nowszy tabor, do tego dojeżdża do r. Mogilskiego czy N. Huty. Jedynie opóźnienia przez korki mogłyby popsuć sprawę bo tak to mogłoby podebrać pasażerów tramwaju.
Pomysł zdecydowanie wart rozważenia. Połączenie w stronę Alej mogłoby mieć wzięcie, zastanawiam się czy są jakieś linie-kandydaci? Od czasu skrócenia "189", przy Cracovii nie kończy żadna linia jadąca od strony AGH. Może przetrasowanie "307" do Salwatora? Ludzie pisali że na odcinku do r. Grunwaldzkiego wozi pojedyncze osoby, mam wrażenie że pociągnięto ją tam tylko dlatego że brakło innej pętli po drodze.
Problem może być z pojemnością pętli na Salwatorze.
Re: Salwator
Na Senatorskiej jest przystanek techniczny praktycznie nieużywany obecnie. Można by było go przerobić na końcowo-początkowy dla hipotetycznej linii jadącej w kierunku Alei.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 23 gości