Salwator

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Salwator

Post autor: Kitek » 08 lip 2021, 16:23

Taka interpelacja pojawiła się dziś w sieci:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 7-08_1.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Salwator

Post autor: Adrian14 » 08 lip 2021, 19:55

Przecież linia 2 jest w całości niskopodłogowa, a linia 1 co najwyżej jak się trafi RF304 to jest wysokopodłogowa .... Ludzie nawet nie wiedzą co jeździ w ich okolicy.....

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Salwator

Post autor: damian_krk2 » 08 lip 2021, 19:59

Adrian14 pisze: 08 lip 2021, 19:55 Przecież linia 2 jest w całości niskopodłogowa, a linia 1 co najwyżej jak się trafi RF304 to jest wysokopodłogowa .... Ludzie nawet nie wiedzą co jeździ w ich okolicy.....
GT8x nie obsługują linii 1. Linia obsługiwana jest tylko EU8N i NGT6

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Salwator

Post autor: Tramwajolog14 » 08 lip 2021, 20:18

Może niektórzy wchodzą do tramwajów niskowejściowych do członów wysokopodłogowych, bo nie wiedzą, że jest człon niskopodłogowy... Tylko takie wytłumaczenie przychodzi do głowy.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Salwator

Post autor: Jaky » 08 lip 2021, 23:03

A może po prostu niektórzy chcieliby na "1" same Lajkoniki, a na "2" 43-metrowe Krakowiaki. :lol:
Ehh, ludzie w większości narzekają, bo taka ich natura. Łatwiej ponarzekać niż pochwalić, że wreszcie po latach męki z Konstalami na "1", mamy w pełni niskopodłogową linię.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Salwator

Post autor: Kitek » 28 lip 2021, 14:58

Jest i odpowiedź na przytoczoną Interpelację:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... -07-08.PDF
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: kucyk » 27 mar 2023, 16:19

W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023


Nawet na 1 dzień czynią oszczędności. :oops:

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: pjetrek » 27 mar 2023, 16:54

Oooo 734 jako "zatramwaj" :lol:

Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2023, 16:57 przez pjetrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Kacper
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kacper » 27 mar 2023, 16:56

kucyk pisze: 27 mar 2023, 16:19 W najbliższą sobotę "pseudo remont" na Kościuszki. Zawieszone będą: "2", "6". Powstanie za to "pokrętny zawijak":

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/110-2023


Nawet na 1 dzień czynią oszczędności. :oops:
Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :O

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kaszmir » 27 mar 2023, 17:59

pjetrek pisze: 27 mar 2023, 16:54Szczerze, to już mogli 100 podciągnąć do Cracovii na ten weekend, przynajmniej byłyby wozy 12 m.
Przydałoby się wydłużyć autobusy z Salwatora do Cracovii, acz to sporo roboty bo może wymagać przestawiania rozkładów również na stałych odcinkach i może uznano, że na jeden dzień nie ma co wprowadzać chaosu. Nawet wydłużenie "100" jest trudne bo ma ledwie parę minut postoju na Salwatorze bo pełen kurs "100/101" ma takie czasy postojów na końcówkach:
Salwator 5 min -> Kopiec Kościuszki 3 min -> Os. Podwawelskie 16 min -> Kopiec Kościuszki 3 min

Wydłużenie do Cracovii to dodatkowe 8 minut na kółko. Na Podwawelskim musi być minimum kwadrans przerwy dla kierowcy, na Kopcu można ściąć do 1 w obie strony, jednak to razem tylko 5 minut oszczędzonych. Na Cracovii wtedy trzeba by zejść do 2 min postoju (zamiast 5 na Salwatorze), trochę mało.
Kacper pisze: 27 mar 2023, 16:56Czy oni właśnie wycinają 3 linie tramwajowe z jednego ciągu do bądź co bądź centrum przesiadkowego jakim jest Salwator bez żadnej rekompensaty? :O
W praktyce dwie linie bo "6" i tak teraz nie jeździ do Salwatora. Pewnie uznano, że rekompensatą są "734/752/792", które łącznie mają 6 kursów/h, tyle ile "1" i "2" razem. Acz jest tu luka bo "734" (pomijając przetłoczenie) jeździ stadnie z "752" - odjazdy w kier. centrum są w odstępie minuty. W praktyce zostaje zatem koordynacja "752+792", w stronę centrum mniej więcej 10+20. Czyli zamiast dawniej trzech tramwajów, a teraz wciąż dwóch w takcie 8+12, będzie nawet 20 minut czekania na autobus który zresztą nie dojeżdża do I obwodnicy. Trochę słabo.

Jak dla mnie powinni dołożyć jedną brygadę "502" i wydłużyć je do Salwatora na ten jeden dzień. To byłoby w miarę fair.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kierman » 28 mar 2023, 12:48

Kaszmir pisze: 27 mar 2023, 17:59 Jak dla mnie powinni dołożyć jedną brygadę "502" i wydłużyć je do Salwatora na ten jeden dzień. To byłoby w miarę fair.
Myślę, że ZTP nie poszłoby na coś takiego, bo jeszcze by się ludziom spodobało takie rozwiązanie na stałe i co wtedy? Przecież w tym mieście nie chodzi o to, by robić dobrą komunikację.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Parówczak » 29 mar 2023, 11:21

502 przy poprzednim remoncie doraźnym pełnił tam funkcję za tramwaju.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis

Post autor: Kierman » 29 mar 2023, 11:59

No dobra, 502 by nie pykło, bo dojazd do I obwodnicy zapewniają tramwaje z Salwatora. Ale gdyby hipotetycznie przedłużono tam linię kursującą przez Aleje, dając bezpośredni dojazd do takich punktów jak AGH czy Kleparz bez konieczności dwukrotnej przesiadki, to pasażerowie by czegoś takiego nie odpuścili tak łatwo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 29 mar 2023, 14:31

Kierman pisze: 29 mar 2023, 11:59No dobra, 502 by nie pykło, bo dojazd do I obwodnicy zapewniają tramwaje z Salwatora.
Myślę, że "502" na Salwatorze też by miało swoje wzięcie. Wyższa częstotliwość niż "2", nowszy tabor, do tego dojeżdża do r. Mogilskiego czy N. Huty. Jedynie opóźnienia przez korki mogłyby popsuć sprawę bo tak to mogłoby podebrać pasażerów tramwaju.
Kierman pisze: 29 mar 2023, 11:59Ale gdyby hipotetycznie przedłużono tam linię kursującą przez Aleje, dając bezpośredni dojazd do takich punktów jak AGH czy Kleparz bez konieczności dwukrotnej przesiadki, to pasażerowie by czegoś takiego nie odpuścili tak łatwo.
Pomysł zdecydowanie wart rozważenia. Połączenie w stronę Alej mogłoby mieć wzięcie, zastanawiam się czy są jakieś linie-kandydaci? Od czasu skrócenia "189", przy Cracovii nie kończy żadna linia jadąca od strony AGH. Może przetrasowanie "307" do Salwatora? Ludzie pisali że na odcinku do r. Grunwaldzkiego wozi pojedyncze osoby, mam wrażenie że pociągnięto ją tam tylko dlatego że brakło innej pętli po drodze.

Problem może być z pojemnością pętli na Salwatorze.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Salwator

Post autor: Kierman » 29 mar 2023, 16:24

Na Senatorskiej jest przystanek techniczny praktycznie nieużywany obecnie. Można by było go przerobić na końcowo-początkowy dla hipotetycznej linii jadącej w kierunku Alei.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości