Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 27 mar 2023, 20:28

Bayer2003 pisze: 27 mar 2023, 20:18 Pytanie tylko czy te grafiki są jedyną opcją? Istnieje jeszcze jedna wersja trasy, przez Koronę, ale także Dietla i przystanek Starowiślna ;). Osobiście myślę, że to byłoby najlepsze rozwiązanie (wsparcie "24" na większym odcinku, ale nie tracimy dojazdu do Korony).
Oczywiście, jest taka opcja jeszcze i nawet mogę taką grafikę zrobić. Ale wydaje mi się, że jak już dzielić na rzadsze linie, to przynajmniej Wawel jeszcze zahaczymy. No i dojdzie konieczność ogarnięcia dodatkowej relacji skrętnej na Stradomiu.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Ydhflx » 27 mar 2023, 20:31

PKPfan pisze: 27 mar 2023, 20:28 czy taka linia zmieściłaby się jeszcze na Kablu?
Raczej tak, bo przecież kiedyś 6 jeździła na Kurdwanów.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kucyk » 27 mar 2023, 20:36

Ydhflx pisze: 27 mar 2023, 20:31 Raczej tak, bo przecież kiedyś 6 jeździła na Kurdwanów.
Wątpię w te rewelacje. Przecież km oparta była na ~10 oraz 20 minut. Teraz jest ~7,5 oraz 15 minut. ;)

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Ydhflx » 27 mar 2023, 20:41

kucyk pisze: 27 mar 2023, 20:36 Wątpię w te rewelacje. Przecież km oparta była na ~10 oraz 20 minut. Teraz jest ~7,5 oraz 15 minut. ;)
No nie, 6 jeździło do całkiem niedawna, do otwarcia Trasy Łagiewnickiej.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kucyk » 27 mar 2023, 20:49

Ydhflx pisze: 27 mar 2023, 20:41 No nie, 6 jeździło do całkiem niedawna, do otwarcia Trasy Łagiewnickiej.
Tylko nie było "11". A teraz po otwarciu TŁ jest również ona. :D

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Ydhflx » 27 mar 2023, 21:14

:P
kucyk pisze: 27 mar 2023, 20:49 Tylko nie było "11". A teraz po otwarciu TŁ jest również ona. :D
Rzeczywiście. Byłem przekonany że 11 jeździła do Bieżanowa. W takim razie rzeczywiście trzebaby się zastanowić.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Bayer2003 » 27 mar 2023, 22:43

kbieniu7 pisze: 27 mar 2023, 20:28 Oczywiście, jest taka opcja jeszcze i nawet mogę taką grafikę zrobić. Ale wydaje mi się, że jak już dzielić na rzadsze linie, to przynajmniej Wawel jeszcze zahaczymy. No i dojdzie konieczność ogarnięcia dodatkowej relacji skrętnej na Stradomiu.
Pytanie czy właśnie ta relacja skrętna nie przyciągnęłaby niektórych pasażerów ;). Najważniejsze jest jednak połączenie ciągu kurdwanowskiego z Koroną, dalsza trasa ma drugorzędne znaczenie, chociaż wpłynie z pewnością na rentowność linii i jej przyszłe losy po ewentualnym utworzeniu.
PKPfan pisze: 27 mar 2023, 20:28 czy taka linia zmieściłaby się jeszcze na Kablu?
Co do przepustowości Kabla (i całej dalszej dyskusji na ten temat), jakiś czas temu pisałem do ZTP w sprawie utworzenia linii łączącej ciąg kurdwanowski z Koroną. Otrzymałem odpowiedź, że wzmocnienie ciągu kurdwanowskiego nie jest wykluczone, argument o przepustowości Kabla ani pojemności pętli Kurdwanów nie padł (a znając ZTP na pewno by padł gdyby faktycznie przeciwwskazania były). Szczytówka f~15 jeszcze się zmieści, ale przystanek ten powoli osiąga już swoje granice i przydałoby się, żeby został on przystankiem podwójnym (najlepiej 90m).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 28 mar 2023, 4:08

Wg mnie, jeśli wzmacniać to tylko przez zwiększenie częstotliwości 24 jako całości. Taka 7, to będzie pierwsza do zawieszenia przy każdej możliwej okazji... Jeśli na Bronowicach jest ciasno, to może jakaś z tamtych linii przekierować na Dworzec Towarowy? Np. 14? od Mogilskiego jest kilka okazji, żeby się przesiąść bez zmiany przystanku. Może do tego przerzucić też 44? Wtedy byłoby dosyć jasno 4(44) + 24 w Dunajewskiego i 8+13 w Podwale.
A co do tej Korony, której tak brakuje niektórym - przecież 10 jeździ w te rejony... A dostać się z Nowosądeckiej na Kurdwanów, to chyba trudne nie jest... podobnie jak w drugą stronę na Kabel do 13.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Bayer2003 » 28 mar 2023, 15:56

Robert pisze: 28 mar 2023, 4:08 Wg mnie jeśli wzmacniać to tylko przez zwiększenie częstotliwości 24 jako całości. Taka 7 to będzie pierwsza do zawieszenia przy każdej możliwej okazji...
Podobnie jak "44", "49" czy wiele linii wspomagających. Pytanie jednak czy taka "7", nawet kursująca przez połowę dni w roku wyłącznie w godzinach szczytu nie jest lepsza od całkowitego jej braku?
Robert pisze: 28 mar 2023, 4:08 Jeśli na Bronowicach jest ciasno to może jakaś z tamtych linii przekierować na Dworzec Towarowy? Np 14? od Mogilskiego jest kilka okazji żeby się przesiąść bez zmiany przystanku. Może do tego przerzucić też 44? Wtedy byłoby dosyć jasno 4(44) + 24 w Dunajewskiego i 8+13 w Podwale.
Jeżeli "7" by powstała, "44" dałoby się przywrócić na ciąg bronowicki. Wtedy np. "44" mogłaby trafić na Bronowice, a "14" na Bronowice Małe. Miejsce spokojnie jest, jednak to byłyby niestety dodatkowe koszty.
Robert pisze: 28 mar 2023, 4:08 A co do tej Korony której tak brakuje niektórym - przecież 10 jeździ w te rejony.... A dostać się z Nowosądeckiej na Kurdwanów to chyba trudne nie jest.. podobnie jak w drugą stronę na Kabel do 13.
Przesiadki na Kablu są jednak dość niewygodne (zwłaszcza w stronę południa, gdzie nie ma nawet wiaty przystankowej). Jeżeli da się utworzyć bezpośrednie połączenie bez szkody dla innych pasażerów, należy to zrobić.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Tramwajolog14 » 28 mar 2023, 20:30

Robert pisze: 28 mar 2023, 4:08 Wg mnie jeśli wzmacniać to tylko przez zwiększenie częstotliwości 24 jako całości.
"24" na ciągu Bronowickim spokojnie wyrabia, także nie potrzebuje tam wzmocnień, w przeciwieństwie do "4". Dlatego najlepiej, jakby wchłonięto "44" do "czwórki", a "7" zrobić do Dworca Towarowego (wtedy mogłaby mieć bardziej pasujący numer - "44" ;) )
Robert pisze: 28 mar 2023, 4:08 Taka 7 to będzie pierwsza do zawieszenia przy każdej możliwej okazji... Jeśli na Bronowicach jest ciasno to może jakaś z tamtych linii przekierować na Dworzec Towarowy? Np 14? od Mogilskiego jest kilka okazji żeby się przesiąść bez zmiany przystanku.
W Bronowicach Małych nie jest za ciasno, spokojnie zmieszczą się tam jeszcze 4 kursy. A "14" jest jednak mimo wszystko ważna dla Bronowic, bo jest potok w relacji Aleja Pokoju - ciąg bronowicki.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 28 mar 2023, 21:57

Bayer2003 pisze: 28 mar 2023, 15:56 Przesiadki na Kablu są jednak dość niewygodne (zwłaszcza w stronę południa, gdzie nie ma nawet wiaty przystankowej). Jeżeli da się utworzyć bezpośrednie połączenie bez szkody dla innych pasażerów, należy to zrobić.
Jeśli przesiadki typu "Kabel" tj. bez zmiany peronu (pomijając stan infrastruktury) są "niewygodne" to przestańmy się bawić w linie z taktem 5/7,5 min i zróbmy tylko dużo linii 15/30 min z relacjami w każdym możliwym kierunku, bo zawsze się znajdzie grupa osób, której by to akurat odpowiadało...
Tramwajolog14 pisze: 28 mar 2023, 20:30 W Bronowicach Małych nie jest za ciasno, spokojnie zmieszczą się tam jeszcze 4 kursy. A "14" jest jednak mimo wszystko ważna dla Bronowic, bo jest potok w relacji Aleja Pokoju - ciąg bronowicki.
Skoro już mamy sieć rozchodzącą się promieniście od centrum, to korzystajmy z tych "ringów" w centrum. Ważny jest sprawny i częsty dojazd do tego centrum i tam wygodna przesiadka najlepiej z jednego peronu. Czy naprawdę z tej Alei Pokoju na Bronowice są takie potoki, że niezbędna jest bezpośrednia linia? (i każdy inny przypadek)

Przesiadka bez zmiany peronu:
Aleja Pokoju -> Bronowice (Małe)
z 14 na 4 i 24 można się przesiąść na Starym Kleparzu lub
z 1 na 8 i 13 przy Filharmonii

Nowosądecka -> Korona/Krakowska
z 11/24/50 na 13 przy Kablu lub
z 11/50 na 10 na Kurdwanowie lub
z 11 na 8 i 10 na Łagiewniki SKA

Ważne jest, żeby te linie jeździły często i w dobrych taktach. Wedy przesiadki to kwestia 1-4 min oczekiwania.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 11 kwie 2023, 19:41

W ramach luźnych przemyśleń zacząłem szukać sposobu czy da się lepiej zorganizować "244", mocno ubite w ubiegłym roku. Z takich ciekawych spraw: dystans jaki "244" potrzebuje, aby od Prokocim Szpital przejechać przez Teligi do NBP jest dokładnie taki sam, jak dystans od Prokocim Szpital do przystanku 'Bieżanowska'. Gdyby więc udało się tam w okolicy zorganizować miejsce postojowe, to praktycznie żadnym kosztem jest możliwe osiągnięcie minimum tego, o co większość z pasażerów i MKM'ów postulowała, czyli właśnie dociągnięcie "244" do Bieżanowskiej.

Niemniej, innym pomysłem jaki mi przyszedł do głowy, jest połączenie "244" z "155". Wspólną cechą obu tych linii jest to, że w weekendy mają f=40 oraz przez większą część dnia powszedniego mają f=30. Różnią się w (dość krótkich) godzinach szczytu, kiedy to "155" ma wciąż f=30 a "244" ma f=24. Przy dodaniu zatem kursów w DP na linii "155" (dokładnie 7 na dzień) możliwe jest ich pożenienie pod względem częstotliwości.
Drugą sprawą jest którędy te linie połączyć. Zachowując w 100% obecną trasę "155", trzeba by to zrobić przez Sławka i Kamieńskiego. Ale to koszty spore i chyba nieuzasadnione. Nieco krócej od przystanku 'Wola Duchacka' puścić linię przez Malborską. A jeszcze oszczędniejszą opcją jest w ogóle przetrasowanie od 'Kurdwanów P+R' przez Beskidzką i Malborską. Ta trasa jest wyraźnie krótsza niż przez Witosa i Łużycką i samo wydłużenie całości marszruty "155"+"244" sprowadzałoby się wówczas do bilansu ~600 metrów/kurs.

Załóżmy zatem, że docelową propozycją jest następująca nowa trasa "244": Wieliczka Miasto - (jak obecnie) - Prokocim Szpital - Wielicka - Kamieńskiego - Malborska - Klonowica - Beskidzka - Kurdwanów P+R - (jak obecnie 155) - Swoszowice SKA. Analiza co przemawia za, a co przeciw:
+ zdecydowanie lepsze wykorzystanie wzkm obecnej "244" -> zamiast marnować je na przejazd przez Teligi do NBP, te same koszty pozwalają jechać przez Wielicką do przystanku 'Bieżanowska'
+ pasażerowie "244" i w ogóle Wieliczki odzyskują mocny dojazd do Prokocim Szpital, tandem "204"+"244" obsługiwany jest tam ponownie na jednym przystanku, ponadto przywracany jest mocny dojazd do Bieżanowskiej
+ wraca także mocny dojazd za pomocą duetu "204"+"244" do przystanku 'Kurdwanów P+R' i zachodniej części Kurdwanowa
+ Wola Duchacka i coraz większe okoliczne osiedla zyskują bezpośrednie połączenie z Wielicką i Prokocimiem, które są blisko a połączenia wygodnego jest brak (w tym do szpitala), jak również następuje połączenie Kozłówka czy Prokocimia z sanatorium w Swoszowicach
+ na skutek konieczności wyrównania częstotliwości, trasa obecnej "155" zyskuje w szczycie (i za tym powinno zyskać także "135")
- oczywiście minusem jest konieczność znalezienia środków w budżecie na wzmocnienie obecnej trasy "155" i "135" do f=24 w szczytach
- pasażerowie obecnej "155" tracą możliwość dojazdu do Zajezdni, ale czy jest on realnie potrzebny?
- pasażerowie obecnej "155" tracą bezpośredni dojazd na Witosa i mają gorszą przesiadkę na pętli 'Kurdwanów P+R' na tramwaje z Kurdwanowa, ale w razie czego mogą dojechać do Bieżanowskiej, gdzie w tę stronę przesiadka będzie już bardzo wygodna
+ powstaje równoległa linia spinająca południe Krakowa, podobna do "204", co prawda...
- ... o dość długiej trasie, ale wciąż krótszej niż wspomniane "204"

Co myślicie o takiej opcji? Jak dla mnie jest to ciekawa wersja odzyskania "244" i osobiście wcale nie powiedziałbym 'nie' takiej linii. Oczywiście wymagane są dodatkowe środki, ale jeśli to one miałyby być nie do przejścia, to może też pomóc - wobec skierowania przez Malborską linii "244" - wyprostowanie np. "469" w obie strony przez Sławka? Czy Malborska jest bowiem taką ulicą, która wymaga aż f=12/20 do centrum - czy nie wystarczyłoby "169" do centrum + proponowane "244" do Kurdwanowa tudzież Prokocimia? Przy okazji zyskałyby też okolice Łużyckiej oraz Piaski - dzięki wyprostowanemu dojazdowi do centrum "469" stałoby się atrakcyjnym uzupełnieniem dla "164".

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 11 kwie 2023, 22:41

Pomysł ciekawy, na pewno na plus ta próba lepszego dociągnięcia "244" gdzieś dalej, ale łączenie akurat z "155" moim zdaniem ma więcej minusów niż plusów. "155" to głównie linia dedykowana Swoszowicom i to temu rejonowi powinna być podporządkowana. Jednocześnie skoordynowana z innymi i taki manewr może sporo wpłynąć na jej punktualność, zwłaszcza biorąc pod uwagę również powolne spinanie z koleją w Swoszowicach - dojazd do nieregularnych pociągów będzie wymagał punktualności od autobusów.
fysztof pisze: 11 kwie 2023, 19:41 + na skutek konieczności wyrównania częstotliwości, trasa obecnej "155" zyskuje w szczycie (i za tym powinno zyskać także "135")
- oczywiście minusem jest konieczność znalezienia środków w budżecie na wzmocnienie obecnej trasy "155" i "135" do f=24 w szczytach
Koniecznie, synchronizacja ze "135" zapewnia równy takt z Kurdwanowa do Swoszowic.
fysztof pisze: 11 kwie 2023, 19:41 - pasażerowie obecnej "155" tracą możliwość dojazdu do Zajezdni, ale czy jest on realnie potrzebny?
Tak, "Wola Duchacka" to zespół luźno porozrzucanych przystanków, między którymi przesiadki to dość karkołomne zadanie. Dojazd do Zajezdni oznacza dostęp do wszystkich autobusów "sławkowskich" z tego samego peronu (nawet jeśli w jednym przypadku to póki co żwir). Do tego po forum chodziły ploty o pomyśle wydłużenia go pod Bonarkę.
fysztof pisze: 11 kwie 2023, 19:41 - pasażerowie obecnej "155" tracą bezpośredni dojazd na Witosa i mają gorszą przesiadkę na pętli 'Kurdwanów P+R' na tramwaje z Kurdwanowa, ale w razie czego mogą dojechać do Bieżanowskiej, gdzie w tę stronę przesiadka będzie już bardzo wygodna
Akurat przesiadki na Kurdwanowie P+R należą do jednych z wygodniejszych w Krakowie, nawet jeśli trzeba przejść przez ul. Witosa.
fysztof pisze: 11 kwie 2023, 19:41 + powstaje równoległa linia spinająca południe Krakowa, podobna do "204", co prawda...
- ... o dość długiej trasie, ale wciąż krótszej niż wspomniane "204"
W wątku o Klinach padła propozycja wydłużenia "155" ze Swoszowic SKA do Klinów właśnie - i to moim zdaniem byłaby znacznie przydatniejsza linia obwodowa niż pożenione "244"+"155".

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Parówczak » 12 kwie 2023, 10:57

A punkt socjalny dla kierowców? Swoszowice od lat są eksperymentem. A to 484, a to 165, teraz 155.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 12 kwie 2023, 12:07

kbieniu7 pisze: 11 kwie 2023, 22:41Pomysł ciekawy, na pewno na plus ta próba lepszego dociągnięcia "244" gdzieś dalej
Dzięki! By odkryć coś dobrego, na pewno trzeba próbować!
kbieniu7 pisze: 11 kwie 2023, 22:41ale łączenie akurat z "155" moim zdaniem ma więcej minusów niż plusów.
Szczerze mówiąc, nie ma zbyt wielu alternatyw. Żeby zrozumieć mój start: jak wcześniej zapisałem, dokładnie w tych samych kosztach co obecnie można "244" zamiast do Nowego Bieżanowa dociągnąć do przystanku 'Bieżanowska'. Zatem przyjąłem, że ten przystanek jest punktem wyjścia dla dalszej marszruty, bo jest to też minimum tego, na czym zależy większości pasażerów "244". Pierwsza opcja - linia kończy właśnie tam. Jak dla mnie 'dałoby się' to osiągnąć, o czym kiedyś wspominałem (np. przez kryterium Wolska - Na Kozłówce - Nowosądecka), ale to już między innymi trzeba by zapewnić punkt socjalny i pewnie uporządkować parkowanie na początku ulicy... Zatem przyjmuję, że to nie wchodzi w grę. Szukam zatem linii, które kończą niedaleko i ich łączenie mogłoby mieć sens. Właściwie widzę trzy takie: "107", "143" i "155".
Ta środkowa jest najmniej realna, bo mocno zawinięta całość by powstała, ciężko byłoby utrzymać dojazd "143" do Kabla, a to wygodny punkt przesiadkowy no i obie mają wyraźnie różne częstotliwości.
Dalej zatem "107" początkowo rozważałem, ale też musiałoby zostać za bardzo ścięte: z f=20 na f=24 w wąskim szczycie "244", z f=20 na f=30 w kilku kolejnych godzinach i z f=30 do f=40 w weekendy. Nie o to chodzi.
Najbliższe pod względem liczby kursów jest zatem zdecydowanie "155". No i bardzo fajne jest kilka dodatkowych aspektów, które wcześniej wymieniłem na "+".
kbieniu7 pisze: 11 kwie 2023, 22:41"155" to głównie linia dedykowana Swoszowicom i to temu rejonowi powinna być podporządkowana.
Zgadza się. Natomiast pytanie czy zyski z możliwości dojazdu w nowe rejony (Prokocim i tamtejszy szpital czy Wielicka oraz Wieliczka) nie byłyby warte lekkiego uzależnienia linii.
kbieniu7 pisze: 11 kwie 2023, 22:41 Tak, "Wola Duchacka" to zespół luźno porozrzucanych przystanków, między którymi przesiadki to dość karkołomne zadanie. Dojazd do Zajezdni oznacza dostęp do wszystkich autobusów "sławkowskich" z tego samego peronu (nawet jeśli w jednym przypadku to póki co żwir). Do tego po forum chodziły ploty o pomyśle wydłużenia go pod Bonarkę.
To prawdę mówiąc największy mankament w mojej opinii. Przy czym "wszystkie autobusy sławkowskie" tak naprawdę sprowadzą się tu do "164" i utrudnieniu przesiadki z/na tę linię. Dla lepszego zobrazowania, tak by to wyglądało w mojej propozycji:
Prop_01.jpg
Prop_01.jpg (104.04 KiB) Przejrzano 719 razy
Na "174" i "179" wygodna przesiadka nadal będzie zachowana, tylko np. na przystanku "Pszenna". Na "169/469" i dziś nie ma przesiadki ze "155" na tym samym peronie co inne 'sławkowskie'. Natomiast generalnie przesiadka na/z "164" będzie zachowana, choć trudniejsza... No i znów to trochę kwestia bilansu. Komuś będzie niewygodniej z powodu braku "164", ale może równie dużo lub więcej skorzysta z opcji dojazdu np. do Wielickiej? Druga opcja to zachowanie trasy "169/469" jak dziś, a puszczenie "244" na trasie Klonowica - Sławka - Kamieńskiego - Wielicka - ale to kolejne potrzebne wzkm.
kbieniu7 pisze: 11 kwie 2023, 22:41 W wątku o Klinach padła propozycja wydłużenia "155" ze Swoszowic SKA do Klinów właśnie - i to moim zdaniem byłaby znacznie przydatniejsza linia obwodowa niż pożenione "244"+"155".
Pamiętam. I w sumie to wcale nie wyklucza się. Nawet takie docelowe "244" mogłoby stać się bardzo fajnym połączeniem - popatrzcie jak przyjemnie uzupełniałoby się z "204" w obsłudze południa Krakowa:
Prop_02.jpg
Prop_02.jpg (80.38 KiB) Przejrzano 719 razy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości