Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 28 lut 2023, 10:29

Na skrzyżowaniu Bratysławskiej i Dr Twardego zaczęto montaż ekranów akustycznych :( Zdjęcia:

Zniszczyli zielone torowisko. Teraz stawiają betonowy mur [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/zniszczyl ... _6406.html

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kbieniu7 » 28 lut 2023, 10:49

Zrobiło się głośno o tym. Ciężko się nie zdenerwować, jak się widzi takie projektowanie :/ Przecież podobne podejście miało być na Meissnera, trzeba było rabanu, żeby Miasto łaskawie odstąpiło od asfaltozo-betonozy. Ostatnie dwie dekady w projektowaniu rozwiązań drogowych to trochę klapki na oczach i odpalamy tryb "wincyj pasów, ekrany gdzie się da".

Drogowcy ludziom zgotowali ten los...

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: mkm3 » 28 lut 2023, 10:54

Zawsze największy krzyk jak już te ekrany montują. To gdzie byli mieszkańcy na etapie projektowania? Może ktoś się sprzeciwił, miasto olało.. ale to wtedy trzeba było protestować do skutku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 28 lut 2023, 12:21

mkm3 pisze: 28 lut 2023, 10:54Zawsze największy krzyk jak już te ekrany montują. To gdzie byli mieszkańcy na etapie projektowania? Może ktoś się sprzeciwił, miasto olało.. ale to wtedy trzeba było protestować do skutku.
Myślę, że spora część mieszkańców nie śledzi inwestycji - jest to zrozumiałe, nie każdy ma czas i siły. Zresztą w przeszłości często te głosy mieszkańców i tak były ignorowane, więc ludzie chyba trochę nauczyli się że "nie ma co się produkować". Pamiętam gdy projektowano autostradę tramwaj na Ruczaj, zapytano mieszkańców czy chcą mieć ekrany, czy drzewa. W głosowaniu wygrały drzewa więc miasto... i tak postawiło ekrany :D

Z Meissnera się udało bo do głosu doszły sensowne osoby i dużym nakładem sił wyperswadowały drogowcom pewne pomysły. Jednak mentalność projektantów dalej jest jaka jest, czego przykładem opublikowane szkice Trasy Ciepłowniczej.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Jaky » 28 lut 2023, 20:12

Kaszmir pisze: 28 lut 2023, 12:21 Z Meissnera się udało bo do głosu doszły sensowne osoby i dużym nakładem sił wyperswadowały drogowcom pewne pomysły. Jednak mentalność projektantów dalej jest jaka jest, czego przykładem opublikowane szkice Trasy Ciepłowniczej.
Zgodzę się jak najbardziej, że za pewne kwestie projektanci są odpowiedzialni. Choćby te buble ścieżek rowerowych.
Jednak mimo wszystko stanę po części w obronie projektantów w kwestiach szeroko pojętego przeskalowania. Bardzo często jest po prostu tak, że to zamawiający wytycza "trendy". Jeśli projektant widzi, że zamawiający w ciągu ostatnich X lat postępował w określony sposób przy podobnych inwestycjach (i to wszystko zostało zatwierdzone), to naturalnym jest, że każdy kolejny projekt będzie projektowany w tym samym nurcie. Dopóki ZDMK czy ZIM stanowczo nie tupną nogą, to niestety nadal będą takie projekty, nawet gdyby projektanci byli "protramwajowi". Potrzeba zmiany mentalności przede wszystkim u zamawiającego...

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Łukasz » 02 mar 2023, 19:00

Jest zgoda na budowę pętli na Górce Narodowej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 50040.html
Decyzje są już ostateczne – mówi nam Jan Machowski, rzecznik prasowy ZIM. – Zanim zaczniemy budowę, wykonawca musi najpierw zakończyć prace przy remediacji gruntu. Ten etap jeszcze trwa, ale jest już na finiszu, zaawansowanie jest powyżej 90 procent. Co istotne, to równocześnie jest remediacja i wzmocnienie gruntu pod tę przyszłą pętlę – precyzuje.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 23 mar 2023, 9:01

Część ekranów zostanie zmieniona na szklane, przy czym dolne 1,5 m i tak będzie betonowe. Inne ekrany zostają w ogóle dalej betonowe. A potem dziw, że mieszkańcy protestują przeciwko inwestycjom, nawet tramwajowym.

Budowa linii do Górki Narodowej. Część ekranów będzie szklana
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/budow ... 50300.html
W rejonie pętli Krowodrza Górka uda się zamienić betonowe panele ekranów akustycznych na szklane – takie są ustalenia z mieszkańcami bloków w sąsiedztwie budowanej linii tramwajowej na Górkę Narodową.
W pozostałych miejscach ekrany mają pozostać w wersji przewidzianej w projekcie. Pełne ściany są przewidziane m.in. w rejonie ul. Nad Sudołem czy przy budynku przy Górnickiego 13G.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 28 mar 2023, 22:05

Szykuje się jakieś zamknięcie skrzyżowania Bratysławska/Wybickiego/Twardego, bo wiszą już żółte tablice na Prądnickiej przy Kleparzu. O ile dobrze zdążyłem zauważyć, to zmiany od soboty 1.04.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 29 mar 2023, 16:15

pjetrek pisze: 28 mar 2023, 22:05Szykuje się jakieś zamknięcie skrzyżowania Bratysławska/Wybickiego/Twardego, bo wiszą już żółte tablice na Prądnickiej przy Kleparzu. O ile dobrze zdążyłem zauważyć, to zmiany od soboty 1.04.
Tak, jednodniowe kładzenie asfaltu - od soboty o 7:00 do niedzieli o 4:00. Całe skrzyżowanie będzie zamknięte, również dla autobusów. Tramwaje będą jeździć bez zmian.
Uwaga kierowcy: z uwagi na układanie ostatniej warstwy asfaltu, w sobotę 1 kwietnia dla ruchu zamknięte będzie skrzyżowanie Wybickiego – Bratysławska – doktora Twardego. Dzień wcześniej (31 marca) do ruchu ma zostać otwarte rondo na skrzyżowaniu ulic Fieldorfa Nila – Krowoderskich Zuchów, co umożliwi na ruch dwukierunkowy na tych ulicach.

Czasowe zamknięcie dla ruchu (sobota 1 kwietnia od godz. 7.00) całej tarczy skrzyżowania ulic Wybickiego – Bratysławska – doktora Twardego jest konieczne, by szybko i sprawnie ułożyć ostatnią, tzw. warstwę ścieralną asfaltu. Warto dodać, że pierwotnie planowano dwudniowe (sobota i niedziela) zamknięcie tarczy skrzyżowania, jednak z uwagi na newralgiczne położenie i chęć zminimalizowania utrudnień dla użytkowników ruchu, wykonawca planuje zrealizować założony zakres robót w jeden dzień. Przywrócenie dotychczasowej organizacji ruchu planowane jest na 2 kwietnia na godz. 4.00.

Na czas zamknięcia tarczy skrzyżowania, dla kierowców wprowadzone będą trasy objazdowe. Zmienionymi trasami pojada także autobusy komunikacji miejskiej. Utrzymany bez zmian będzie ruch tramwajowy.

Warto wiedzieć, że 31 marca od godzin porannych wykonawca planuje przywrócić do ruchu rondo na skrzyżowaniu ulic Fieldorfa Nila i Krowoderskich Zuchów. Ruch będzie możliwy w obu kierunkach we wszystkie strony.
https://zim.krakow.pl/kst-do-gorki-naro ... rzy-gorce/

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 13 kwie 2023, 12:26

W sobotę i niedzielę wszystko w okolicach pętli Krowodrza Góraka będzie inaczej.
Komunikat:
Zmiany w organizacji ruchu na pętli Krowodrza Górka w związku z układaniem nawierzchni na ul. Fieldorfa-Nila
od 15.04.2023 do 16.04.2023
102, 120, 137, 138, 140, 168, 194, 207, 220, 227, 240, 247, 267, 287, 290, 297, 637, 917, 937

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w dniach 15-16.04.2023 r. (sobota-niedziela) wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu autobusów na pętli Krowodrza Górka, w związku z układaniem warstwy ścieralnej nawierzchni na jezdni ul. Fieldorfa-Nila. W tym czasie wjazd na pętlę Krowodrza Górka będzie możliwy tylko od strony ul. Krowoderskich Zuchów.

W związku z powyższym, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej w rejonie pętli Krowodrza Górka:

linia 102 – będzie kursować w następujący sposób:
w kierunku Krowodrzy Górki po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej;
w kierunku Cracovia Stadion po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Batalionu “Skała” AK – Łokietka – Wybickiego – … – Cracovia Stadion;
przystanek Krowodrza Urzędy Skarbowe 01 pozostanie bez obsługi;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanki: Krowoderskich Zuchów 02 i Władysława Łokietka 02;

linie 137, 247, 267, 287, 637, 917 – w obu kierunkach będą kursować po trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Batalionu “Skała” AK – Opolska – … – Górka Narodowa Wschód / Bibice Rynek / Smardzowice Remiza / Zielonki Marszowiec Pętla / Górna Wieś Pętla;
przystanek Szpital Jana Pawła II pozostanie bez obsługi;
na zmienionym odcinku trasy linie NIE będą obsługiwać istniejących przystanków;

linia 138 – w obu kierunkach będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Kombinat – … – Opolska – Prądnicka – Bratysławska – Wybickiego – Łokietka – Makowskiego – … – Azory;
przystanki Krowodrza Górka, Krowoderskich Zuchów, Batalionu “Skała” AK pozostaną bez obsługi;
przystanek Szpital Jana Pawła II zostanie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać dodatkowo przystanek: Bratysławska 06 (na ul. Wybickiego w kierunku Azorów).

linie 207, 227, 297, 937 – będą kursować w następujący sposób:
w kierunku Krowodrzy Górki po dotychczasowych trasach czasowo zmienionych;
w kierunku miejscowości podkrakowskich po trasach czasowo zmienionych: Krowodrza Górka – Krowoderskich Zuchów – Batalionu “Skała” AK – Wyki – Pachońskiego – Zielińska – … – Trojanowice Pętla / Górna Wieś Pętla / Boleń Pętla / Owczary pętla;
przystanki: Szpital Jana Pawła II, Pleszowska, Białoprądnicka pozostaną bez obsługi;
na zmienionym odcinku trasy linie będą obsługiwać istniejące przystanki.

linie 120, 168, 194, 220, 240, 290 będą kursować bez zmian;
wjazd na pętlę Krowodrza Górka będzie odbywał się od strony ul. Krowoderskich Zuchów.

Na pętli Krowodrza Górka zostanie wyznaczony tymczasowy przystanek dla wysiadających, zlokalizowany na nowej jezdni, wzdłuż peronu przystanku tramwajowego dla wsiadających Krowodrza Górka 02. Na przystanku tym będą zatrzymywać się wszystkie linie autobusowe, kończące trasę na pętli Krowodrza Górka.
Istny majsterczyk - 138 ominie osiedle KG od południa i nie zatrzyma się na mijanych przystankach. Wiwat ZTP :lol:

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 13 kwie 2023, 14:38

pablo pisze: 13 kwie 2023, 12:26 Istny majsterczyk - 138 ominie osiedle KG od południa i nie zatrzyma się na mijanych przystankach. Wiwat ZTP :lol:
Dokładnie, żeby ktoś z KG mógł wsiąść w 138 musi się cofnąć na Azory (Makowskiego) lub iść na Prądnickiej pod Szpital JP2... dlaczego nie uwzględniono chociaż jednego z przystanków- Wybickiego albo Łokietka?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 13 kwie 2023, 20:13

Kolejna fuszerka - na KG chodnik prowadzi prosto w ścianę przystanku :D
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... r7FpcvV9Wl

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: ant_sm » 13 kwie 2023, 20:22

Kaszmir pisze: 13 kwie 2023, 20:13 Kolejna fuszerka - na KG chodnik prowadzi prosto w ścianę przystanku :D
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... r7FpcvV9Wl
ZIM powinien to wyjaśnić, bo na planszach projektu budowlanego dostępnych na ich stronie tego chodnika nie ma, a jest tylko wiata, więc możliwe że pojawił się później i ktoś nie zwrócił uwagę, że prowadzi wprost na wiatę.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: mkm3 » 13 kwie 2023, 20:34

Oj tam, zdejmie się szybę i tablicę z rozkładami i będzie cacy :D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kot_feliks » 13 kwie 2023, 21:47

Raczej dobudują ekran chroniący jeden trawnik przed hałasem od innego ;)

Swoją drogą po zakończeniu budowy na Prądniku Białym bez nawigacji będzie się dosyć ciężko poruszać, bo nawet osiedlowe uliczki będą obstawione ekranami, w tym tworzącymi dodatkowe tunele dla tramwaju itd. :mrgreen:

Poniżej przykład powstającego nowego odcinka tunelu dla tramwajów w Krakowie :mrgreen: Wg. projektu te ekrany NIE MAJĄ BYĆ PRZEZROCZYSTE.
Obrazek

Dla porównania.. tak było wcześniej. Jak widać hałas niesamowity, brak zieleni itd.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości