Infrastruktura piesza

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: Kaszmir » 29 mar 2023, 9:23

Jaky pisze: 29 mar 2023, 7:56W zamian trzeba pomyśleć jak wydłużyć przystanki i wprowadzić ruch autobusowy na dolnym poziomie. Zaznaczam, że ten będzie stale spadał wraz z otwieraniem kolejnych tras tramwajowych ;)
Było parę takich przymiarek na przestrzeni kilkunastu lat i nigdy nie wyszły - chyba dlatego, że nie ma jak tego sensownie zrobić. Dwa z pięciu wlotów autobusowych nie mają zjazdu na dolny poziom i żadne próby obejścia tego wg mnie nie były korzystne.

W przypadku Lubomirskiego niektórzy sugerowali, żeby w zamian autobusy jechały Rakowicką i Lubicz. Tylko to same problemy: jazda naokoło, dopychanie zatłoczonej Lubicz, lewoskręt (jadąc w stronę Dw. Gł. Wschód) i brak przystanku przy UE (w stronę Lubicz).

W przypadku Beliny-Prażmowskiego niektórzy z kolei proponowali objazd przez Grunwaldzką. To też wydłużanie podróży, do tego linii jadących przez Cm. Rakowicki nawet nie ma jak skierować bez jazdy bardzo naokoło albo kluczenia po wąskich uliczkach. Czyli te linie ("124/424", "184") i tak trzeba by puścić górą, co z kolei oznaczałoby że pasażerowie jadący w stronę r. Młyńskiego czy r. Barei mieliby na r. Mogilskim autobusy rozdzielone na dwa, oddalone od siebie przystanki. To pogorszenie warunków podróży, nie polepszenie.

Stąd wg mnie ściągnięcie autobusów na dolny poziom nie jest po prostu możliwe.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: kot_feliks » 29 mar 2023, 22:36

Swoją drogą, czy jest jakiś sensowny powód, dlaczego w projekcie nie uwzględniono rampy dla autobusów od strony Beliny Prażmowskiego? :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: Kaszmir » 29 mar 2023, 22:50

kot_feliks pisze: 29 mar 2023, 22:36Swoją drogą, czy jest jakiś sensowny powód, dlaczego w projekcie nie uwzględniono rampy dla autobusów od strony Beliny Prażmowskiego? :)
Chyba jednak za mało miejsca - a pewnie nie chciano wyburzać budynków.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: Jaky » 30 mar 2023, 8:55

kot_feliks pisze: 29 mar 2023, 22:36 Swoją drogą, czy jest jakiś sensowny powód, dlaczego w projekcie nie uwzględniono rampy dla autobusów od strony Beliny Prażmowskiego? :)
Kaszmir pisze: 29 mar 2023, 22:50 Chyba jednak za mało miejsca - a pewnie nie chciano wyburzać budynków.
To raz, a dwa, że przewijały się założenia o tym, aby autobusy jechały ul. Grunwaldzką.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: Tramwajolog14 » 30 mar 2023, 13:49


Jaky pisze: To raz, a dwa, że przewijały się założenia o tym, aby autobusy jechały ul. Grunwaldzką.
Jak miałyby wtedy wjeżdżać na Grunwaldzką po wyjeździe spod ronda? Najbliższa nawrotka jest za Białuchą, a skręcanie od razu z torów musiałoby się odbywać przez torowisko i dwa pasy, blokując przy tym tramwaje jadące do Huty.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: Parówczak » 30 mar 2023, 19:43

No normalnie, w lewo, bezpośrednio w Grunwaldzką, pewnie na światłach zatrzymujących ruch od strony Huty.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: kot_feliks » 30 mar 2023, 20:41

Kaszmir pisze: 29 mar 2023, 22:50 Chyba jednak za mało miejsca - a pewnie nie chciano wyburzać budynków.
Ale jak za mało miejsca? Tzn. jak KONIECZNIE MUSISZ mieć tam dwa pasy na wlocie na rondo (o szerokości jak na autostradzie) + 2 pasy na zjeździe (o szerokości jak na autostradzie) + zatokę (o szerokości jak na autostradzie), to faktycznie, miejsca może być zbyt mało ;)

Niemniej, jeśli byłaby tam rampa, to:
- potencjalnie odpada zatoka (przystanek można zrobić na pasie ruchu, i tak większość autobusów miałaby przystanki na dole);

Dodatkowo:
- można zwęzić pasy ruchu, pozostawiając jedynie prawe po 3,50m (odpada Ci kolejny 1m szerokości);
- w skrajnym przypadku na zjeździe z ronda zamiast dwóch pasów można zrobić jeden 4,50m;

Tak więc do odzyskania tam jest w lajtowym wariancie (po dwa pasy na wlocie i zjeździe) min. 0,5 +0,5 +3,0 = 4,0m szerokości, natomiast przy zostawieniu jednego pasa na zjeździe nawet 6,0 m :)

Raczej mam wrażenie, że tradycyjnie główną kwestią podczas projektu było "jak upchać jak największą przepustowość dla aut", a pasażerowie KMK zostali na koniec ;)

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: Tramwajolog14 » 30 mar 2023, 21:48

Parówczak pisze: 30 mar 2023, 19:43 No normalnie, w lewo, bezpośrednio w Grunwaldzką, pewnie na światłach zatrzymujących ruch od strony Huty.
To by jednak dosyć obniżyło przepustowość tramwajową Mogilskiej, a tam należy tę przepustowość zwiększać.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura piesza

Post autor: kucyk » 08 lut 2024, 17:36

Potwierdzam jako pieszy i jako kierowca. Niebezpieczne miejsce w Krakowie:
Chodzi o ulicę Mała Góra, w połowie odcinka między Bieżanowską a Ćwiklińskiej. To tu znajduje się przejście dla pieszych, które jest niebezpieczne. „Jest wcale nieoświetlone, co w połączeniu z nachyleniem drogi powoduje całkowity brak widoczności po zmroku i oślepianie przez kierowców jadących z naprzeciwka”...
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ul-ma ... 55093.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości