Agloexpres z Skawiny do Maków byłby bez sensu, bo nie dojeżdżałby do centrum to raz, dwa czas podróży skróciłby sie może o raptem 1-2min omijając 1-2 przystanki tylkoKacper pisze: ↑28 sty 2023, 21:55 W jakim kształcie widzielibyście w takim razie potencjalny agloekspres od Skawiny? Wydaje mi się że potencjalne opcje to:
- dojeżdżający do Czerwonych Maków z pominięciem kilku przystanków po drodze - w zasadzie różnica przede wszystkim w nazwie względem 283
- jadący dalej ul Kobierzyńską i Kapelanka do os Podwawelskiego, bądź dalej na Kleparz czy Dworzec Główny Zachód, jednak i tu i tu już ciasno na pętlach
- jadący do centrum wzdłuż trasy tramwaju
Myślę że są obecnie pilniejsze potrzeby w mieście. Tramwaj gwarantuje zazwyczaj pewniejsze i szybsze połączenie do centrum. Autobus, nawet przez Kobierzyńską, nie oferowałby zbyt wiele nowych możliwości. Przemawia jednak za nim bezpośredni dojazd na aleje bez niewygodnej przesiadki na Rondzie Grunwaldzkim.
Skawina
-
- Ekspert
- Posty: 1841
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Skawina
Re: Skawina
Pytanie, czy jadąc którąkolwiek trasą do centrum będzie tam szybciej niż tramwaj. Być może akurat w przypadku Skawiny należy jeszcze silniej postawić na kolej.
-
- Ekspert
- Posty: 654
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Skawina
Jakby jechał jak 203 tylko cały czas w linii prostej i dalej przez Tyniec itd to na pewno by był szybciej w centrum niż przez Skotnicką i Ruczaj w tym korku jaki tam codziennie występuje.
Re: Skawina
No tak, lecz jeśli ktoś potrzebuje dostać się ze Skawiny do Alej - które wszak są jednym z najważniejszych generatorów ruchu w Krk - to musi przesiadać się przynajmniej dwa razy: na Cz. Makach i na r. Grunwaldzkim. Dla mnie to fenomen, że lekką ręką zabrano "194" z CM, zostawiając ten węzeł przesiadkowy bez połączenia z Alejami.
Re: Skawina
To samo miałem napisać - Skawina jest moim zdaniem takim przypadkiem, że tu pierwsze skrzypce powinna grać SKA. Obecnie drogowy wylot na Skawinę jest okropny i stoi w korkach, pociąg tu będzie jeszcze przez długi czas miał nieporównywalną przewagę. Trzeba by tylko zapewnić stały i mocny takt pociągów na SKA2 (co 30 minut), wyciągnąć wszystkie (albo co najmniej co drugi) kursy do Przeciszowa (a po zakończeniu prac do Oświęcimia), zszyć relację na Miechów i Sędziszów (tak, by można było w przyszłości dostać się łatwo i na os. Piastów) i odpowiednią siatkę lokalnych linii zapewniających poruszanie się po gminie oraz dojazdu do stacji kolejowych.
W wątku o SKA przedstawiłem swoje marzenia i wizje, dyskutowane też na SSC. Jakby dobrze poszło, to Skawina mogłaby mieć i pociąg co 15 minut, zbierając ruch z trzech ciągów kolejowych na sobie (Oświęcim, Wadowice, Sucha Beskidzka).
Mam znajomych mieszkających na obszarze między Skawiną, Zatorem i Wadowicami. Z ich słów wynika kilka rzeczy:
- 10 lat temu zawiedli się na pociągach: rzadko jeżdżące, powolne, niektóre kończące w Płaszowie, a finalnie zawieszone na prawie dekadę;
- Poleganie na busach jadących po DK44.
- Ogromne korki w Skawinie i między Skawiną a Krakowem (raz kolega prawie spóźnił się na egzamin, mimo wyjścia 1,5h wcześniej).
- Słaba siatka i możliwości przesiadek lokalnych autobusów. Żona kolegi narzekała, że nie ma jak dostać się do pracy oraz, że wielu ludzi bardzo chętnie przywitałoby MPK w okolicach Bachowic, Spytkowic i Zatora. Nawet jeśli by jeździł rzadko, to byłby to cywilizowany autobus i można by było przesiąść się w podróżach po gminie lub dojazdu do Skawiny.
Wydaje mi się, że w tym obszarze mamy spory niewykorzystany potencjał komunikacji zbiorowej. Jest to gęsto zaludniony obszar z kilkoma miastami istotnymi "centrami", z gęstą siecią drogową i dwiema liniami kolejowymi. Można by sporo tutaj zbudować, gdyby była jakaś forma koordynacji i integracji na obszarze powiatów krakowskiego, wadowickiego i oświęcimskiego.
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Skawina
Wg mnie te tereny byłyby idealne pod ALD Kolei Małopolskich, które mogłyby utworzyć linię z Lanckorony (obecnie ta miejscowość ociera się o wykluczenie komunikacyjne) przez Kalwarię i dalej obsługując po drodze rozmaite wioski do Brzeźnicy.kbieniu7 pisze: ↑29 sty 2023, 14:01
W wątku o SKA przedstawiłem swoje marzenia i wizje, dyskutowane też na SSC. Jakby dobrze poszło, to Skawina mogłaby mieć i pociąg co 15 minut, zbierając ruch z trzech ciągów kolejowych na sobie (Oświęcim, Wadowice, Sucha Beskidzka).
Mam znajomych mieszkających na obszarze między Skawiną, Zatorem i Wadowicami. Z ich słów wynika kilka rzeczy:
- 10 lat temu zawiedli się na pociągach: rzadko jeżdżące, powolne, niektóre kończące w Płaszowie, a finalnie zawieszone na prawie dekadę;
- Poleganie na busach jadących po DK44.
- Ogromne korki w Skawinie i między Skawiną a Krakowem (raz kolega prawie spóźnił się na egzamin, mimo wyjścia 1,5h wcześniej).
- Słaba siatka i możliwości przesiadek lokalnych autobusów. Żona kolegi narzekała, że nie ma jak dostać się do pracy oraz, że wielu ludzi bardzo chętnie przywitałoby MPK w okolicach Bachowic, Spytkowic i Zatora. Nawet jeśli by jeździł rzadko, to byłby to cywilizowany autobus i można by było przesiąść się w podróżach po gminie lub dojazdu do Skawiny.
Wydaje mi się, że w tym obszarze mamy spory niewykorzystany potencjał komunikacji zbiorowej. Jest to gęsto zaludniony obszar z kilkoma miastami istotnymi "centrami", z gęstą siecią drogową i dwiema liniami kolejowymi. Można by sporo tutaj zbudować, gdyby była jakaś forma koordynacji i integracji na obszarze powiatów krakowskiego, wadowickiego i oświęcimskiego.
Re: Skawina
Co do linii w Skawinie to widzę jedyną opcję. Gdyby zbudowano most na Wiśle w Kopance to linia mogłaby jechać tam przez Jeziorzany do np. Salwatora lub dalej przez aleje do Dworca Głównego.
Re: Skawina
Nie wydaje mi się, aby agloekspress jadący przez Jeziorzany był popularny. Myślę, że większość ludzi chcących dostać się do Krakowa raczej wybiorą linię jadącą po staremu przez Skotniki.
Aczkolwiek taka linia dawałaby to jakieś bardziej bezpośrednie połączenie z Bielanami i Salwatorem, co wychodzi według mnie na plus.
Wtedy Skawina miałaby połączenia aż z 3 pętlami tramwajowo-autobusowymi, więc zawsze są jakieś alternatywy dojazdu i łatwiejszy np. powrót do Skawiny z większej ilości miejsc w Krakowie.
Re: Skawina
Hej, czy dostałeś jakąś odpowiedź? Pomysł jest super i warto o niego powalczyć.
Re: Skawina
Miałem właśnie pisać - ZTP napisało, że to głównie sprawa Skawiny i wprawdzie teoretycznie mogliby zawnioskować o zmianę, ale Skawina planuje jakieś większe zmiany podobno.
Skawina tymczasem nie odpisała.
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Skawina
Na fp gminy Kalwaria Zebrzydowska poinformowano wczoraj o przystąpieniu wraz z gminą Skawina do wspólnych działań dotyczących rozwoju transportu zbiorowego.
Re: Skawina
Noo jakby kmk podciągnąć do Rynku w Kalwarii...
Re: Skawina
Takie "295" czy "253" kończą obecnie trasę dosłownie u granic Kalwarii Zebrzydowskiej (gminy). Może dałoby się któreś wydłużyć?
Początkowo sądziłem, że może chodzi tylko o zapowiadane połączenia kolejowe. Jednak w poście wspomniano osobno o transporcie zbiorowym, i osobno o kolejowym:
Początkowo sądziłem, że może chodzi tylko o zapowiadane połączenia kolejowe. Jednak w poście wspomniano osobno o transporcie zbiorowym, i osobno o kolejowym:
https://www.facebook.com/kalwariazebrzy ... cale=pl_PLW dniu 30.03.2023r. odbyło się spotkanie z Zastępcą Burmistrzem Miasta i Gminy Skawina Panem Tomaszem Ożógiem w temacie podjęcia współpracy dotyczącej publicznego transportu zbiorowego oraz transportu kolejowego.
Re: Skawina
Nie zdziwię się, jak chodzi o wydłużenie którejś skawińskiej linii gminnej lub utworzenie nowej w stronę terenów kalwaryjskich. Raczej wątpię w wydłużanie aglo.
-
- Znawca
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Skawina
Z Podolan niemało osób podchodzi na co dzień do "253", z kolei w Podolanach przy krzyżu, tj ok. 500 metrów od pętli "253" swój ostatni przystanek ma obecnie komunikacja gminna z Kalwarii, docierająca tam przez Brody, Zarzyce, Leńcze.
Ja bym widział przedłużenie "295" od Grabia dalej przez DW 953 przez Przytkowice, gdzie autobus mógłby skręcić do Leńcz (drogą wzdłuż linii kolejowej) i tam przy PKP kończyć. Trasa prowadziłaby nieco naokoło, lecz za jednym pociągnięciem obsługę otrzymałyby te dwie dość duże wsie, a tym samym nie wiązałoby się to z nadmiernym obciążaniem linii z Krakowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość