Koleje Małopolskie

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: mikolaj.boron » 04 kwie 2023, 17:55

es.em pisze: 04 kwie 2023, 17:31 Nie wymagali niskiej podłogi? Intouro chyba ma schodki?
Ma schodki, więc z punktu widzenia pasażera lepiej, że wygrało Iveco.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: pasazer_mobilisu » 04 kwie 2023, 23:25

es.em pisze: 04 kwie 2023, 17:31 Nie wymagali niskiej podłogi? Intouro chyba ma schodki?
Wymagali:
1. Podłoga:
a. Autobus ma spełniać wymagania autobusu niskopodłogowego, zgodnie z PN-S-47010, respektując wymagania Regulaminu nr 107 EKG ONZ.
b. Dopuszcza się tylko stopnie w podłodze za drugimi drzwiami.
c. Brak stopni w drzwiach.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: yosujiro » 05 kwie 2023, 4:05

Infobus jednak uważa, że Mercedes oferował Citaro Obrazek
. 4 kwietnia spółka Koleje Małopolskie dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w przetarg na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid. I to z unijnym dofinansowaniem! Wszystko wskazuje na to, że będą to pierwsze w Polsce hybrydowe autobusy międzymiastowe klasy MAXI (wcześniej model Intouro K hybrid zakupiło Wijewo, ale w klasie MIDI). W pojedynku zmierzyły się dwie bardzo ciekawe, premierowe w naszym kraju konstrukcje – Mercedes-Benz Citaro LE U i Iveco Crossway 12 LE hybrid. Znamy decyzję kolejarzy!
https://transinfo.pl/infobus/iveco-wygr ... opolskich/

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 kwie 2023, 6:16

To musieli zmienić w trakcie. Zresztą w pierwszym artykule na zdjęciu zostawili Intouro.

https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-s ... opolskich/

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: GoMeZz391 » 05 kwie 2023, 17:03

yosujiro pisze: 05 kwie 2023, 4:05 Infobus jednak uważa, że Mercedes oferował Citaro Obrazek



https://transinfo.pl/infobus/iveco-wygr ... opolskich/
Prawdopodobnie nastąpiła jakaś zmiana, bo w lutym, gdy informowałem o otwarciu ofert, był w tekście Intouro, jednak obecnie widzę Citaro w tym artykule również.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: GoMeZz391 » 09 kwie 2023, 16:46

Kolejne wzmocnienia we flocie KMŁ.

Tym razem dostawa w formie leasingu 2 autobusów, z bardzo krótkim czasem składania ofert - 18.04.2023.
7 kwietnia spółka Koleje Małopolskie ogłosiła przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego dwóch używanych autobusów międzymiastowych.

Kolejowa spółka poszukuje następujących autobusów:
  • Autobusy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, z tego co najmniej jeden autobus nie wcześniej niż w 2014 roku.
  • Maksymalny przebieg każdego z Autobusów – nie więcej niż 600 000 km.
  • Spełniają normę emisji spalin co najmniej EURO V, z tego co najmniej jeden autobus spełnia normę emisji spalin co najmniej EURO VI.
  • Każdy autobus posiada łącznie co najmniej 80 miejsc, z tego minimalnie 45 miejsc siedzących (nie licząc dodatkowych 2-4 uchylnych miejsc umiejscowionych w strefie dla wózka inwalidzkiego) oraz minimalnie 35 miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących i stojących musi być potwierdzona w dowodzie rejestracyjnym.
  • Długość: od 11 500 mm do 12 500 mm.
  • Szerokość: od 2 400 mm do 2 550 mm.
  • Wysokość: maksymalnie 3 400 mm.
  • Każdy autobus posiada wejście z poziomu niskiej podłogi zarówno w drzwiach przednich jak i środkowych;
  • Siedzenia pasażerskie: z wysokim oparciem, miękkie, wyposażone w tapicerkę wysokiej jakości na oparciu oraz na siedzisku o wysokiej odporności na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz o podwyższonej odporności na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie); wyposażone w pasy bezpieczeństwa, uchylne podłokietniki i uchwyty na każdym oparciu fotela od strony przejścia;
  • Silnik: wysokoprężny; pojemność skokowa do 2200 cm3; moc: min. 235 kW;
  • Skrzynia biegów: automatyczna.

Info: https://transinfo.pl/infobus/koleje-mal ... ij35Na-gFk

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Tancin » 10 kwie 2023, 10:42

Pojemność silnika to jakiś żart. W przedziale do 2,2 litra zmieści się co najwyżej coś pokroju mb sprintera, z tym że jego silnikowi daleko do 235kW mocy, a długości pojazdu daleko do 12 metrów.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Ydhflx » 10 kwie 2023, 13:59

Właśnie, czy w ogóle takie silniki istnieją? 235kW to jest 315KM, z 2,2l pojemności? To są terytoria sportowych benzyn z dużym turbo, a nie dieseli.

Może to jest ukryty wymóg na hybrydę?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: GoMeZz391 » 17 maja 2023, 18:50

Z ALD do Pieskowej Skały.
WYPRAWA WEEKENDOWA Z ALD ❗
Nim się obejrzymy znowu będziemy mogli cieszyć się weekendem. Jeśli zastanawiacie się jak spędzić kolejne majowe wolne dni polecamy skorzystanie z uroków miejscowości Sułoszowa ☀️. Znajdziecie tam wspaniały Zamek Pieskowa Skała 🏰, do którego przylega park krajobrazowy 🏞️, po którym możecie do woli spacerować i podziwiać między innymi słynną „Maczugę Herkulesa”.
Do Sułoszowej dojedziecie oczywiście Wojewódzkimi Autobusowymi Liniami Dowozowymi 🚌! Jak wygląda weekendowy rozkład jazdy? Oto nasza propozycja:
➡️ Linia A13 startuje z Krakowa o godzinie 10:15, na przystanku Sułoszowa Pieskowa Skała będziecie już o 11:01.
Po aktywnie spędzonym dniu możecie również z nami wrócić!
➡️ Z Sułoszowej w stronę Krakowa ALD odjeżdża o 19:01.
Szczegółowy rozkład jazdy linii A13 znajdziecie tutaj: https://tiny.pl/chqxl.
Informacje w sprawie oferty znajdziecie pod linkiem: https://tiny.pl/wkb6p.
Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich

Obrazek

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: miloszkasperczyk » 18 maja 2023, 9:06

GoMeZz391 pisze: 17 maja 2023, 18:50 Z ALD do Pieskowej Skały.
Oferta słaba ale cóż... Gdyby tylko gmina Sułoszowa chciała dopłacać do A13 mogłoby to wyglądać zupełnie inaczej a tak to mamy 2 pary połączeń. To i tak lepiej niż w zeszłym roku kiedy był zaledwie 1 kurs.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: tomek_m » 18 maja 2023, 22:54

Może ZTP powinno pomyśleć nad skierowaniem LR0 z Ojcowa do Pieskowej Skały. Myślę że linia zyskałaby jeszcze większa popularność. Albo nową linię rekreacyjną przez Zielonki, Cianowice, Skałę i do Pieskowej Skały. KMŁ z tą ofertą to żadna oferta.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: miloszkasperczyk » 19 maja 2023, 6:31

tomek_m pisze: 18 maja 2023, 22:54 Może ZTP powinno pomyśleć nad skierowaniem LR0 z Ojcowa do Pieskowej Skały. Myślę że linia zyskałaby jeszcze większa popularność. Albo nową linię rekreacyjną przez Zielonki, Cianowice, Skałę i do Pieskowej Skały. KMŁ z tą ofertą to żadna oferta.
Pieskowa Skała leży w gminie Sułoszowa, która nie ma podpisanego porozumienia z ZTP, więc wydłużenie LR0 może być bardzo utrudnione. Na ten moment uważam że lepiej będzie jak gmina zaczenie dopłacać do A13 i w końcu ta linia dostanie bardziej sensowny rozkład z korzyścią dla turystów i przede wszystkim mieszkańców.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Scania_9640 » 19 maja 2023, 8:08

tomek_m pisze: 18 maja 2023, 22:54 Może ZTP powinno pomyśleć nad skierowaniem LR0 z Ojcowa do Pieskowej Skały. Myślę że linia zyskałaby jeszcze większa popularność. Albo nową linię rekreacyjną przez Zielonki, Cianowice, Skałę i do Pieskowej Skały. KMŁ z tą ofertą to żadna oferta.
To wtedy ZTP musiałoby dołożyć kursy do LR0, bo ludzie tym bardziej by się nie pomieścili

WIK
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: WIK » 13 wrz 2023, 21:02

Oferta na trasie SKA1 w istniejącym kształcie została przyjęta na okres całego rozkładu jazdy 2022/23. Częstotliwość kursowania pociągów Kolei Małopolskich co 30 minut do stacji Wieliczka Rynek Kopalnia przez większość dnia (w godzinach: 5:00 - 20:00) zostanie przywrócona wraz z roczną zmianą rozkładu jazdy od 10 grudnia 2023 r. Na chwilę obecną nie jest przewidywane uruchamianie nocnych kursów na trasie SKA1.
Szczegóły dostępne pod adresem: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... wXNR8UQurl

Sgriffin
Pasażer
Posty: 20
Rejestracja: 18 sie 2022, 8:34

Re: Koleje Małopolskie

Post autor: Sgriffin » 14 wrz 2023, 9:14

Uf, wydaliśmy miliardy złotych na przebudowę, żeby po jej zakończeniu mieć czas przejazdu i częstotliwość odjazdów jak przed przebudową.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości