https://lubie.krakow.pl/beda-nowe-linie ... operatora/Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie chce uruchomić nową linię autobusową. Autobusy miałyby obsługiwać krakowski Żabiniec, który do tej pory był pozbawiony komunikacji miejskiej. Plany rozszerzenia komunikacji dotyczą również ulic Mistrzejowickiej, Kozienickiej, Widłakowej, Tetmajera oraz Grębałowa.
Linie mikrobusowe
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Wygląda na to, że są szanse na większą ilość linii "busowych", na razie niestety brak większej ilości szczegółów niż w przytoczonym cytacie
Re: Linie mikrobusowe
Tak
Mistrzejowicka -> Prawdopodobnie linia Zesławice - Mistrzejowicka - jak "182" - Mistrzejowice. Acz wg mnie lepiej by jechała jak "511" do Wiślickiej i potem np. do Mistrzejowic bo tak to ominie główny węzeł przesiadkowy w rejonie. Wiślicka jest ważniejsza, przynajmniej do otwarcia tramwaju przez Meissnera.
Kozienicka -> Chodzi o zachodni odcinek, do Podgórek Tynieckich bo mieszkańcy prosili o połączenie w stronę Czerwonych Maków, które dla części osób jest atrakcyjniejsze niż dojazd przez Kostrze i Tyniecką. Ten odcinek Kozienickiej jest w złym stanie jednak ma być poprawiany.
Widłakowa -> Tu pewnie chodzi o wydłużenie "176" w głąb zabudowań. Trochę się zastanawiam, czy nie dałoby się w takim razie pociągnąć połączenia już przez Widłakową i np. Falistą do Tynieckiej bo wtedy można by zaproponować sensowniejszą trasę linii.
Tetmajera -> Chodzi o lokalną dowozówkę z Bronowic Małych, która przy okazji obsłuży nowe zabudowania m.in. przy Katowickiej. Acz jestem sceptyczny bo mam wrażenie, że dla wielu osób i tak lepszą/szybszą opcją będzie dalej chodzenie pieszo na tramwaj, zwłaszcza że autobus będzie chyba musiał jeździć naokoło przez rondo Ofiar Katynia. Z tego co wiem, urzędnicy w pewnej chwili też mieli zrezygnować z tej koncepcji, lecz wychodzi że do niej wracają.
Grębałów -> Tak jak wspominaliśmy, ma być nowa linia z os. Na Stoku do Grębałowa, numer roboczy "170" (tu było więcej).
Forteczna -> Nie wspomniano w artykule bo tu przejadą również wozy midi, jednak niebawem kończy się remont Fortecznej i ma nią pojechać km (chodzi o wschodni odcinek, do Zakopiańskiej). Dawniej planowano by pojechało tamtędy wyprostowane "121", acz teraz chyba urzędnicy chcą znaleźć inną koncepcję.
Mistrzejowicka -> Prawdopodobnie linia Zesławice - Mistrzejowicka - jak "182" - Mistrzejowice. Acz wg mnie lepiej by jechała jak "511" do Wiślickiej i potem np. do Mistrzejowic bo tak to ominie główny węzeł przesiadkowy w rejonie. Wiślicka jest ważniejsza, przynajmniej do otwarcia tramwaju przez Meissnera.
Kozienicka -> Chodzi o zachodni odcinek, do Podgórek Tynieckich bo mieszkańcy prosili o połączenie w stronę Czerwonych Maków, które dla części osób jest atrakcyjniejsze niż dojazd przez Kostrze i Tyniecką. Ten odcinek Kozienickiej jest w złym stanie jednak ma być poprawiany.
Widłakowa -> Tu pewnie chodzi o wydłużenie "176" w głąb zabudowań. Trochę się zastanawiam, czy nie dałoby się w takim razie pociągnąć połączenia już przez Widłakową i np. Falistą do Tynieckiej bo wtedy można by zaproponować sensowniejszą trasę linii.
Tetmajera -> Chodzi o lokalną dowozówkę z Bronowic Małych, która przy okazji obsłuży nowe zabudowania m.in. przy Katowickiej. Acz jestem sceptyczny bo mam wrażenie, że dla wielu osób i tak lepszą/szybszą opcją będzie dalej chodzenie pieszo na tramwaj, zwłaszcza że autobus będzie chyba musiał jeździć naokoło przez rondo Ofiar Katynia. Z tego co wiem, urzędnicy w pewnej chwili też mieli zrezygnować z tej koncepcji, lecz wychodzi że do niej wracają.
Grębałów -> Tak jak wspominaliśmy, ma być nowa linia z os. Na Stoku do Grębałowa, numer roboczy "170" (tu było więcej).
Forteczna -> Nie wspomniano w artykule bo tu przejadą również wozy midi, jednak niebawem kończy się remont Fortecznej i ma nią pojechać km (chodzi o wschodni odcinek, do Zakopiańskiej). Dawniej planowano by pojechało tamtędy wyprostowane "121", acz teraz chyba urzędnicy chcą znaleźć inną koncepcję.
Re: Linie mikrobusowe
To są plany jakoś bardziej realne, czy raczej "może kiedyś"? Bo chociażby ta linia przez Mistrzejowicką powinna powstać "na już".
Re: Linie mikrobusowe
Czekają na przyjazd zamówionych przez MPK mikrobusów. Na wszystko nie starczy, z tego co wywnioskowałem z artykułów oraz rozmów, chyba Mistrzejowicka, Grębałów są najbliższe realizacji, może Kozienicka. Forteczna też i to niebawem, acz tu pojadą midi.
Natomiast to tyle co zebrałem, to się chyba może jeszcze zmienić.
Natomiast to tyle co zebrałem, to się chyba może jeszcze zmienić.
Re: Linie mikrobusowe
Jak chodzi o Mistrzejowicką i Grębałów, to przecież wystarczyłoby się dogadać z Mobilisem, żeby przedłużył wynajem dotychczasowych busów i po likwidacji 702 obsłużył te linie Ale przy obecnym budżecie na KM, to oczekiwanie na Automety dla MPK będzie dobrą wymówką
Re: Linie mikrobusowe
Jeden z mieszkańców z którym jestem w kontakcie, pytał ostatnio ZTP o te busy Mobilisa. Dostał odpowiedź, że ich wypożyczenie było możliwe tylko na czas remontu i po nim muszą zostać zwrócone do właściciela. Acz ciężko mi ocenić, na ile tak jest a na ile to odpowiedź zbywająca.
Re: Linie mikrobusowe
Wpadłem na - wydaje mi się - dość ciekawy pomysł. Taką linię z Zesławic do Mistrzejowic można by przedłużyć jeszcze kawałeczek dalej, do pętli Prądnik Czerwony ulicą Reduta.Kaszmir pisze: ↑05 kwie 2023, 10:23
Mistrzejowicka -> Prawdopodobnie linia Zesławice - Mistrzejowicka - jak "182" - Mistrzejowice. Acz wg mnie lepiej by jechała jak "511" do Wiślickiej i potem np. do Mistrzejowic bo tak to ominie główny węzeł przesiadkowy w rejonie. Wiślicka jest ważniejsza, przynajmniej do otwarcia tramwaju przez Meissnera.
Dzięki temu kolejny rejon zyskałby dostęp do KM. Jeżeli chodzi o parametry ulicy to wydają się one dość podobne, jak nie lepsze niż na Mistrzejowickiej. Zyskaliby na tym mieszkańcy Prądnika (lepszy dojazd na wschód) oraz zachodnia część Mistrzejowic, która zyskałaby dojazd na Cmentarz najkrótszą drogą (193 naokoło i z przesiadką nie jest zbyt atrakcyjną opcją).
Skomplikowaną sprawą może okazać się wyznaczenie przystanku (najlepiej w rejonie skrzyżowania z Sabały) ponieważ szerokość jezdni, ścieżka rowerowa przy samej krawędzi oraz nachylenie terenu są na niekorzyść. Mimo to jestem dobrej myśli, na Mistrzejowickiej też będzie to ciężkie jednak mówi się, że autobus jest realny.
Re: Linie mikrobusowe
Nawet myślę, że byłaby to idealna linia do puszczenia dalej przez Meiera do pętli przy Banacha. Jednak nie mamy co liczyć na jej wydłużenie czy do Prądnika, czy do Banacha, bo jakby nie było MPK zamówiło tylko 4 busy, więc wtedy częstotliwość byłaby żenująco niska.
Re: Linie mikrobusowe
Reduta, a nawet Meiera, to świetny pomysł. Myślę, że wtedy mogłaby to być osobna linia, niezależna od Mistrzejowickiej, z kilku względów:
- łatwiej dostosować częstotliwości,
- po otwarciu tramwaju przez Meissnera, linia z Zesławic pewnie będzie skrócona do Piastów (przesiadka na tramwaje na Kleeberga),
- a i z Reduty bardziej atrakcyjny może być autobus skręcający w stronę Serenady i przystanku "Os. Oświecenia".
To jednak kwestia otwarta, do przedyskutowania
Przy okazji, czy ktoś ma jeszcze w głowie jakieś rejony które by się kwalifikowały na uruchomienie mikrobusów?
- łatwiej dostosować częstotliwości,
- po otwarciu tramwaju przez Meissnera, linia z Zesławic pewnie będzie skrócona do Piastów (przesiadka na tramwaje na Kleeberga),
- a i z Reduty bardziej atrakcyjny może być autobus skręcający w stronę Serenady i przystanku "Os. Oświecenia".
To jednak kwestia otwarta, do przedyskutowania
Przy okazji, czy ktoś ma jeszcze w głowie jakieś rejony które by się kwalifikowały na uruchomienie mikrobusów?
Re: Linie mikrobusowe
Rejon ul. Starego Dębu, koniecznie w powiązaniu z linią przez Tetmajera.
Na ul. Zielony Most jest (nieużywana) sygnalizacja świetlna - może warto ją włączyć i dopuścić ruch tylko dla autobusów w obu kierunkach?
Re: Linie mikrobusowe
To w takim razia może rozważyć linię jadącą Górka Narodowa - Prądnik Czerwony - Reduta - Oświecenia - Wiślicka - Avia? Byłaby to oryginalna relacja łącząca trochę potoków. Skoro mówiło się że z Avii powinno coś dojechać do Wiślickiej i nie wiadomo gdzie dalej to skończyć, to może właśnie takie połączenie sprawdziłoby się. Dla Avii byłaby to bardzo wygodna przesiadka na autobusy do miasta z tego samego peronu. Z kolei dla Górki Narodowej (czyli przesiadkowicze z Michałowic jak i mieszkańcy okolic Meiera) dostaliby dojazd do galerii handlowej, na tramwaje oraz na autobusy na Wiślickiej.Kaszmir pisze: ↑06 kwie 2023, 11:46 Reduta, a nawet Meiera, to świetny pomysł. Myślę, że wtedy mogłaby to być osobna linia, niezależna od Mistrzejowickiej, z kilku względów:
- łatwiej dostosować częstotliwości,
- po otwarciu tramwaju przez Meissnera, linia z Zesławic pewnie będzie skrócona do Piastów (przesiadka na tramwaje na Kleeberga),
- a i z Reduty bardziej atrakcyjny może być autobus skręcający w stronę Serenady i przystanku "Os. Oświecenia".
To jednak kwestia otwarta, do przedyskutowania
Przy okazji, czy ktoś ma jeszcze w głowie jakieś rejony które by się kwalifikowały na uruchomienie mikrobusów?
Ehh gdyby tylko pomyślano o większej liczbę tych busów. Pomysłów na pewno znajdzie się jeszcze mnóstwo.
Re: Linie mikrobusowe
A jak szukamy w centrum, to proponuje coś takiego. Jeśli nie będzie się dało dwukierunkowego ruchu po ul. Blich i nie dałoby się zrobić kontrapasa autobusowego na fragmencie ul. Kopernika, to w stronę północną można by przetrasować go po ul. Śniadeckich (jak przerywana linia).
Re: Linie mikrobusowe
Z drugiej strony takie linie nie powinny być zbyt długie, bo to odbije się na punktualności.
Re: Linie mikrobusowe
Mikrobus na Reduta to świetny pomysł, tylko niestety żyjemy w mieście odwiecznego "niedasizmu" i nasze miasto może nie być w stanie rozwiązać poniższych problemów.
Pierwsza sprawa to konieczność likwidacji zatoczek parkingowych, bo chyba ktoś pomylił ulicę tranzytową jaką jest Reduta z drogą osiedlową. Obecnie to co się tam dzieje to jeden wielki cyrk - auta używają klaksonu i nie patrzą na znaki. Zatoki (mimo że niedawno je skrócono) dalej powodują wzajemne i nieumyślne blokowanie się pojazdów. Co gorsza na ich likwidacje lub inne zmiany się nie zanosi jak informował niedawno radny dzielnicowy, ale będzie tylko gorzej - na jesień planowany jest remont Sabały i Marchołta, a także należy spodziewać się sporych utrudnień w rejonie z powodu prac budowlanych tramwaju od Wieczystej do Mistrzejowic i sporo kierowców zapewne będzie korzystać z Reduty jako opcji uniknięcia Dobrego Pasterza, ronda Barei i ronda Polsadu.
Druga sprawa to przydałby się przystanek w rejonie skrzyżowania Reduty i Sabały. Tylko niestety w stronę cmentarza mamy przy krawędzi jezdni ddr, co mogłoby stanowić niebezpieczeństwo dla ewentualnych wysiadających z mikrobusa wprost pod jadące z górki rowery i narażać ich na potrącenie. Potrzeba poczynić trochę zmian w infrastrukturze żeby bezpiecznie to funkcjonowało.
Nie są to oczywiście problemy nie do przezwyciężenia, ale żeby taka linia miała sens trzeba Redutę przystosować pod autobusy. I mimo że chętnie bym korzystałbym z tej linii to obiektywnie raczej nie jest to w tej chwili dobry moment na jej uruchamianie, aby linia nie zdobyła złej opinii jako utykająca w korkach.
Pierwsza sprawa to konieczność likwidacji zatoczek parkingowych, bo chyba ktoś pomylił ulicę tranzytową jaką jest Reduta z drogą osiedlową. Obecnie to co się tam dzieje to jeden wielki cyrk - auta używają klaksonu i nie patrzą na znaki. Zatoki (mimo że niedawno je skrócono) dalej powodują wzajemne i nieumyślne blokowanie się pojazdów. Co gorsza na ich likwidacje lub inne zmiany się nie zanosi jak informował niedawno radny dzielnicowy, ale będzie tylko gorzej - na jesień planowany jest remont Sabały i Marchołta, a także należy spodziewać się sporych utrudnień w rejonie z powodu prac budowlanych tramwaju od Wieczystej do Mistrzejowic i sporo kierowców zapewne będzie korzystać z Reduty jako opcji uniknięcia Dobrego Pasterza, ronda Barei i ronda Polsadu.
Druga sprawa to przydałby się przystanek w rejonie skrzyżowania Reduty i Sabały. Tylko niestety w stronę cmentarza mamy przy krawędzi jezdni ddr, co mogłoby stanowić niebezpieczeństwo dla ewentualnych wysiadających z mikrobusa wprost pod jadące z górki rowery i narażać ich na potrącenie. Potrzeba poczynić trochę zmian w infrastrukturze żeby bezpiecznie to funkcjonowało.
Nie są to oczywiście problemy nie do przezwyciężenia, ale żeby taka linia miała sens trzeba Redutę przystosować pod autobusy. I mimo że chętnie bym korzystałbym z tej linii to obiektywnie raczej nie jest to w tej chwili dobry moment na jej uruchamianie, aby linia nie zdobyła złej opinii jako utykająca w korkach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości