Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Tak troszeczkę może odbiegnę od Waszej dyskusji o rozjazdach z głębokim rowkiem.
Wiemy w Krakowie jak wleką się wszelkie modernizacje torowisk w naszym mieście (i nie tylko). Jedna krakowska firma (KZN Rail) ma coś genialnego w swojej ofercie ale nie może dostać grantu od kilku lat od skorumpowanej instytucji o której ostatnio bardzo głośno w Polsce - NCBR.
Krakowska spółka na wojnie z NCBR:
https://www.money.pl/gospodarka/cztery- ... 3776a.html
Wiemy w Krakowie jak wleką się wszelkie modernizacje torowisk w naszym mieście (i nie tylko). Jedna krakowska firma (KZN Rail) ma coś genialnego w swojej ofercie ale nie może dostać grantu od kilku lat od skorumpowanej instytucji o której ostatnio bardzo głośno w Polsce - NCBR.
Krakowska spółka na wojnie z NCBR:
https://www.money.pl/gospodarka/cztery- ... 3776a.html
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Trzymajcie kciuki za projekt Jopka36
Teraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa rozpisał przetarg na przygotowanie dokumentacji i wykonanie prac. Jak tłumaczy nam autor projektu Sebastian Kudela, to już trzecie podejście urzędników do tego tematu. W poprzednich próbach rozdzielano jednak przygotowanie projektu od wykonania prac, a tym razem zdecydowano się powierzyć całe zadanie jednej firmie, co ma zwiększyć szanse na to, że zgłoszą się zainteresowani.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-t ... 53248.html– Dla pasażera będzie to oznaczało szybszy czas przejazdu, dla ZDMK taki rozjazd powinien być łatwiejszy w regeneracji, a kierowcy mogą zyskać na tym, że skrócony czas przejazdu tramwaju pozwoli zmodyfikować ustawienie sygnalizacji świetlnej – wylicza Kudela.
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Kolejne fiasko tego projektu:Kaszmir pisze: ↑09 paź 2023, 15:13 Trzymajcie kciuki za projekt Jopka36
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-t ... 53248.html
Źródło:To było już trzecie podejście urzędników do tego tematu. W poprzednich próbach rozdzielano jednak przygotowanie projektu od wykonania prac, a tym razem zdecydowano się powierzyć całe zadanie jednej firmie, co miało zwiększyć szanse na to, że zgłoszą się zainteresowani.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 53579.html
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Czy są jakieś techniczne powody, dla których nie można po prostu podnieść prędkości na wszystkich rozjazdach? Poważnie pytam.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Czyli zabrakło 700 tys. PLN, aby przetestować rozwiązanie, które potencjalnie mogłoby przyspieszyć tramwaje w skali całego miasta. W tym samym momencie 17 mln PLN poszło na 7 tablic dla kierowców
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
A ile kasy było z samego budżetu obywatelskiego?
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
Trzeba by zrobić projekt np. "Rozbudowa skrzyżowania na Dąbiu poprzez dobudowę pasów do prawoskrętu oraz poszerzenie al. Pokoju na odcinku 100m za 25 mln PLN + 700 ts. na rozjazd z krzyżownicą głęboko rowkową", to pieniądze (26 MLN) znajdą się w magiczny sposób
na kilkaset tysięcy płn na KMK, bez równoczesnego wydawania kilkudziesięciu mln na drogi, raczej nie ma co w Krk liczyć.
na kilkaset tysięcy płn na KMK, bez równoczesnego wydawania kilkudziesięciu mln na drogi, raczej nie ma co w Krk liczyć.
Re: Rozjazdy z krzyżownicą głębokorowkową i ruchomym dziobem
No niestety, to jest jakaś kpina, jak musimy się szarpać o drobne kwoty na KMK. Tak samo jak drobne poprawki infrastruktury, które mogłyby poprawić sytuację pasażerów, siedzą w niebycie finansowym (jeśli w ogóle się o takich rozwiązaniach pomyśli), ale dodatkowe pasy do skrętu, zjazdy z przydrożnych obiektów i inna infra dla kierowców to jasne, piniondzie leco z nieba.kot_feliks pisze: ↑30 paź 2023, 11:46 Trzeba by zrobić projekt np. "Rozbudowa skrzyżowania na Dąbiu poprzez dobudowę pasów do prawoskrętu oraz poszerzenie al. Pokoju na odcinku 100m za 25 mln PLN + 700 ts. na rozjazd z krzyżownicą głęboko rowkową", to pieniądze (26 MLN) znajdą się w magiczny sposób
na kilkaset tysięcy płn na KMK, bez równoczesnego wydawania kilkudziesięciu mln na drogi, raczej nie ma co w Krk liczyć.
Coraz bardziej zgadzam się z Twoimi dość barwnymi opisami... Myślę, że warto by tym tematem postarać się jakieś media zainteresować. Tutaj naprawdę barwny przykład: tablice dla kierowców vs rozjazd głębokorowkowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości