Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: M0096 » 18 kwie 2023, 12:39

Gdyby nową linię lokalną (GN - PC) wydłużyć do Witkowic, można by zastąpić linię "537".

Linia "537" może się wydawać, że w niewielkim stopniu dubluje tramwaj, ale po przeanalizowaniu przystanków, na których się zatrzymuje jest praktycznie dublem wydłużonej "50". Przystanki Dobrego Pasterza i Opolska Estakada mają do dworca częstsze i odsługiwane przez autobusy przegubowe "105". Między Muzeum AK a Opolską ta linia się nie zatrzymuje, więc przypisywanie jej tam jakiegoś znaczenia jest co najmniej dziwne. W praktyce ta linia zapewnia połączenie Witkowic i Kuźnicy Kołłątajowskiej z dworcem, co poprzez przesiadkę z linii lokalnej na przystanku Słomczyńskiego będzie realizować "50".
Co do pomysłów z przywróceniem "115", to głównym mankamentem tej linii jest fakt, że pasażerowie musieliby wybierać, na który przystanek w okolicy dworca pójść (czy DGZ (linie "105" i "129"), czy DGW (linia "115")). W obliczu cięć na długich liniach przebiegających także przez dzielnice niepowiązane w żaden sposób z nową linią tramwajową, chyba lepszym pomysłem jest wycięcie "137", "154" i "537" zamiast cięć na "503", czy ucinania "164" na Nowym Kleparzu.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PKPfan » 18 kwie 2023, 12:41

Jedynie 18 i 50 na GN, w dodatku bez taboru 40m - sorry, ale to nie ma prawa się udać... a podróże będą na pewno "przytulne"... Nawet wydłużenie dodatkowo jeszcze samej głupiej 19 albo 17 (bo w obie linie naraz nie wierzę) do GN, to już byłoby jakieś lekkie wsparcie...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: kbieniu7 » 18 kwie 2023, 12:47

Kaszmir pisze: 18 kwie 2023, 11:58 Pewnie Nowy Bieżanów Południe - jak "503" - pętla gdzieś w centrum, np. N. Kleparz jednak kandydatów jest więcej.
No to znowu rozbijanie mocnej linii na dwie słabsze :( Moim zdaniem "503" powinna jednak zostać ze swoją częstotliwością f=10 minut, będąc zsynchronizowaną z "304". Poza Górką Narodową, która będzie mieć tramwaj, przez nią jest obsługiwana jeszcze okolica al. 29 Listopada, UR, biurowce i możliwość przesiadek na Opolskiej.

Jeśli już koniecznie muszą ciąć do f=15 na GN, to tę "513" puścić tak, jak na niebiesko, do Prądnika.
Obrazek

Kończenie na Nowym Kleparzu to moim zdaniem zły pomysł: odcinamy od niej al. 29 Listopada, ale również wpychamy w korek do lewoskrętu ATW->Prądnicka w stronę pętli. Jazda na wprost idzie sprawnie, lewoskręt czeka dłuuugo i spowoduje opóźnienia i ryzyko rozsynchronizowania. Ponadto, skoro będzie to linia, z której trzeba i tak przesiadać chcąc jechać dalej, to trochę więcej pasażerów np. z Prokocimia będzie bardziej dopychać "304", skoro nie będzie się specjalnie opłacało czekać na "513" gdy ucieknie "503".


À propos skracania "164" do Kleparza - też mi się to nie podoba, przecież to pogarszamy obsługę Żabińca, nie? Tego Żabińca, któremu staramy się polepszyć komunikację liniami mikrobusowymi...

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: fysztof » 18 kwie 2023, 12:50

Kaszmir pisze: 18 kwie 2023, 10:51 "164": jest potok z Prądnickiej w stronę Alej. Też uważam, że linia jadąc z południa powinna docierać do przystanku "Szpital Jana Pawła II" jak obecnie, a potem kończyć na KG. I z tego co wiem będą boje bo Żabiniec jest zły o zabranie "164".
Popieram zdecydowanie! Z perspektywy południowego krańca opisałem we wcześniejszym poście, z perspektywy północnego - podpisuję się pod powyższym. Linia "164" bez zmiany częstotliwości powinna kursować od Piasków Nowych do Szpitala JPII po obecnej trasie, a stamtąd przez Fieldorfa-Nila do KG. Każda inna zmiana będzie prawdopodobnie uciążliwa dla zbyt dużej grupy pasażerów.
Kaszmir pisze: 18 kwie 2023, 10:51 "503": nie wiadomo co z południem miasta (oby planowano szczytowe "513"), do tego będzie wojna o brak przejazdu przez obecną pętlę na Meiera. Ktoś może pomyśleć że al. 29 Listopada jest przecież niedaleko, jednak przystanki są oddalone, do ego nawet do obecnej pętli część osób musi podchodzić spory kawałek, a będą mieć jeszcze dalej. Rozumiem że trzeba pociągnąć "503" do nowego węzła przesiadkowego, jednak na obecnej pętli również jest potrzebne.
Ponownie podpisuję się i pod tym wpisem. KM powinna się przybliżać do mieszkańców. Tramwaj powstaje po skrajnej zachodniej stronie osiedla GN (tak to jest jak rozbudowa wylotówki jest ważniejsza niż KM), więc wschodnia strona musi pozostać w obsłudze autobusowej. Zresztą tramwaje i "503" będą obsługiwać znacząco inne ciągi i potoki pasażerskie, więc nie rozumiem jaki ma związek chęć cięcia tej linii. "503" powinno co do częstotliwości pozostać bez zmian! Jeśli to możliwe, to jedyna zmiana jaka powinna nastąpić to wydłużenie linii do pętli tramwajowej pod warunkiem, że w obie strony będzie nadal przejeżdżać przez Meiera.

Linią, która najbardziej 'na oko' będzie dublować się z tramwajem, jest "137" a tymczasem ta ma pozostać... no nie rozumiem za nic! Obok wywalenia "137", chcąc nie chcąc logiczne wydaje się też skrócenie wszystkich "2x7" jadących przez Al. 29 Listopada. Po to powstaje pętla autobusowa. No i znowu dlatego ważne jest, by do tej pętli dociągnąć "503", aby zostawić połączenie aglomeracji z ciągiem ATW (tramwaj tego nie da).
Wreszcie co do "154" - chyba byłoby lepiej, gdyby też zniknęła - a jej wzkm zostały na przykład przeznaczone choć w części na wsparcie "120" przynajmniej na odcinku Krowodrza Górka - Tonie?
kbieniu7 pisze: 18 kwie 2023, 12:47 No to znowu rozbijanie mocnej linii na dwie słabsze :( Moim zdaniem "503" powinna jednak zostać ze swoją częstotliwością f=10 minut, będąc zsynchronizowaną z "304". Poza Górką Narodową, która będzie mieć tramwaj, przez nią jest obsługiwana jeszcze okolica al. 29 Listopada, UR, biurowce i możliwość przesiadek na Opolskiej.
Dokładnie o tym samym wspomniałem kilka postów wcześniej. "503" ma zbyt wiele funkcji i zapewnia zbyt wiele ważnych relacji, by ją tak po prostu 'ciąć'.
kbieniu7 pisze: 18 kwie 2023, 12:47 Jeśli już koniecznie muszą ciąć do f=15 na GN, to tę "513" puścić tak, jak na niebiesko, do Prądnika.
O tym samym dokładnie pomyślałem! Aczkolwiek i tak boje się, że przy okazji podziału na "503" i "513" okazałoby się, że co do liczby kursów dawne "503" wcale nie równa się nowym "503"+"513"... ;-) Niemniej zakładając że sumarycznie f się nie zmieni, to jest jakaś opcja. Tylko wtedy po co tak na samym końcu na siłę linię rozdzielać? Czy na Powstańców przyda się ta połowa kursów bardziej niż na Meiera i pętli tramwajowej (zakładając, że trafiłyby tam algo i być może skrócona dowozówka po "537"?
M0096 pisze: 18 kwie 2023, 12:39 Gdyby nową linię lokalną (GN - PC) wydłużyć do Witkowic, można by zastąpić linię "537".
I to chyba jest trop. Jedną z idei linii przyspieszonych w moim rozumieniu jest to, by funkcjonowały w tych relacjach, gdzie nie ma sprawnie jadącego tramwaju. No i po otwarciu tramwaju do GN, ten argument dla "537" przestanie mieć rację bytu - dzięki dociągnięciu jej do pierwszego miejsca, gdzie będzie "50". Więc popieram ten pomysł!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: impuls » 18 kwie 2023, 13:03

Trudno będzie na liniach 18 i 50 te częstotliwości pogodzić.
np. "50" 02,07,12,17,22,27,32 itd
"18" 00,08,15,23,30 itd
"18" i "50" 00,02 - 07,08,12,15,17 - 22,23,27,30,32
brakuje jednej linii np.17 co 15 min. która weszłaby w dziury 5 minutowe
"17" 04, 19, 34
"18", "50", "17" 00,02,04,07,08,12,15,17,19,22,23,27,30,32,34 itd

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: PKPfan » 18 kwie 2023, 13:08

impuls pisze: 18 kwie 2023, 13:03 Trudno będzie na liniach 18 i 50 te częstotliwości pogodzić.
np. "50" 02,07,12,17,22,27,32 itd
"18" 00,08,15,23,30 itd
"18" i "50" 00,02 - 07,08,12,15,17 - 22,23,27,30,32
brakuje jednej linii np.17 co 15 min. która weszłaby w dziury 5 minutowe
"17" 04, 19, 34
"18", "50", "17" 00,02,04,07,08,12,15,17,19,22,23,27,30,32,34 itd
I właśnie o coś takiego mi chodzi, żeby wydłużyć 17 albo 19 z DT na GN - w sumie 19 kursująca w samych godzinach szczytu, przynajmniej na początek powinna wystarczyć, bo jak już powstaną wszystkie zaplanowane tam osiedla, to trzeba będzie myśleć nad dalszymi rozwiązaniami (miejmy nadzieję, że do tego czasu uda się zakupić odpowiednią liczbę taboru +40m).

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: M0096 » 18 kwie 2023, 13:11

Co do propozycji podziału "503" na "503" i "513" to nie bardzo widzę jakikolwiek sens takiej zmiany. Zamiast jednej mocnej linii tworzymy dwie słabsze, które zapewne byłyby skoordynowane, ale to nie to samo co jedna linia. Ponadto na Prądniku Czerwonym praktycznie dublowałoby się ze "105", co mogłoby spowodować cięcia na tej linii. Ponadto odległość do Górki Narodowej i Prądnika Czerwonego jest porównywalna, więc oszczędności byłyby praktycznie żadne. Wydaje mi się, że silne "503" na Osiedlu Gotyk jest dużo bardziej potrzebne niż połowa tego na Prądniku Czerwonym.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2023, 15:09

impuls pisze: 18 kwie 2023, 13:03Trudno będzie na liniach 18 i 50 te częstotliwości pogodzić.
To akurat jest do pogodzenia bo "50" ma teraz nietypowy takt 4+5+6 (do Krowodrzy rano i popołudniu, do Kurdwanowa tylko rano - może da się też zrobić popołudniu).

Wtedy jeśli "50" ma przykładowo odjazdy 00, 04, 09, 15 to "18" mogłaby mieć 06, 13, razem byłoby 00, 04, 06, 09, 13, 15 - maksymalny odstęp to 4 minuty, i bez stadnych minutowych odstępów między kursami.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 18 kwie 2023, 16:44

Skracanie 164 do Nowego Kleparza to jakieś przegięcie. Mieszkańcy okolic Zdrowej, Prądnickiej itd. zostają bez żadnej linii jadącej w kierunku centrum gdzieś dalej niż N. Kleparz. Nawet na tramwaj na pętlę KG nie będą mieli czym się podrzucić, bo z Prądnickiej zniknie wszystko co dojeżdża na KG, zostanie tylko 138 z f20, które od strony Nowej Huty jeździ na opóźnieniu około 10-15 minut. Ciekawe czy agloekspres 337 będzie miał choć jakiś przystanek na Prądnickiej? Pustynia komunikacyjna się szykuje i to w miejscu, gdzie jej nie było! A w okolicach jest szpital. Żenada, co się wyczynia w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2023, 18:13

Jesteśmy na spotkaniu. Kolejne info na bieżąco:
- 120 trasa bez zmian, f30
- 144 trasa bez zmian, f15 (zamiast f12)
- 154 nowa trasa Dw. Gł. Zachód - ... - Wyki - Łokietka - Tonie, f30 i koordynacja że 120,
- 164 f15 (zamiast f12)
- 169/469 trasa bez zmian, łączne f15 (zamiast f12).

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kolec » 18 kwie 2023, 18:29

Czy czasem nowe wcielenie 154 nie jest planowane skierować ulicami Łokietka -Jordanowska -Piaskowa (po przebudowie oczywiście) -Galeria Bronowice?

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Tancin » 18 kwie 2023, 18:34

Kaszmir pisze: 18 kwie 2023, 18:13 Jesteśmy na spotkaniu. Kolejne info na bieżąco:
- 144 trasa bez zmian, f15 (zamiast f12)
Wypas, nie dość, że zetną częstotliwość 503, to przytną jeszcze 144. Dłuższe oczekiwanie na przystankach, to właśnie to co lubię, dziękuję ci drogi ZTP.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: lukasmaj » 18 kwie 2023, 18:38

Kaszmir pisze: 18 kwie 2023, 18:13 Jesteśmy na spotkaniu. Kolejne info na bieżąco:
- 120 trasa bez zmian, f30
- 144 trasa bez zmian, f15 (zamiast f12)
- 154 nowa trasa Dw. Gł. Zachód - ... - Wyki - Łokietka - Tonie, f30 i koordynacja że 120,
- 169/469 trasa bez zmian, łączne f15 (zamiast f12).
To chyba pierwsze.. albo i nie skutki synchronizacji 7,5/15/30...
Czy Rżąka coś dostanie w zamian - na pewno nie..
Czy Piaski Wielkie dostaną w zamian - na pewno nie...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2023, 19:05

Podano tylko częstotliwości w szczycie. Podejrzewam, że w zamian poza szczytem będzie zmiana z f20 na f15.

Aktualizacja:
- 120 f30
- 154 f30
I koordynacja obu na Łokietka do f15 (dopisałem do powyższego posta).

Tancin
Miłośnik
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Tancin » 18 kwie 2023, 19:39

Czyli w międzyszczycie f15 i w szczycie też f15?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości