Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: M0096 » 21 kwie 2023, 9:03

Co do "307" to chodziło mi raczej o poprawienie frekwencji na odcinku miejskim. Też zauważyłem, że "307" jeździ dość puste na Alejach. Jeżeli chodzi o fakt jego "przyspieszoności" to dodałem tylko przystanki, na których zatrzymuje się "503", które podobno jest przyspieszone.

Jeżeli chodzi o przymiarki do skrócenia tej linii do Nowego Kleparza, to zamiast tego skierowałbym ją (zamiast "537") do Dworca Głównego Wschód. Korki przy skręcie do/z Prądnickiej są większe niż przy DGW. Ponadto jeżeli nie będą tam dojeżdżać pozostałe linie aglomeracyjne do Michałowic, to odpadnie też argument o łapaniu czegokolwiek z Kleparza.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1804
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Scania_9640 » 21 kwie 2023, 17:42

M0096 pisze: 21 kwie 2023, 9:03 Co do "307" to chodziło mi raczej o poprawienie frekwencji na odcinku miejskim. Też zauważyłem, że "307" jeździ dość puste na Alejach. Jeżeli chodzi o fakt jego "przyspieszoności" to dodałem tylko przystanki, na których zatrzymuje się "503", które podobno jest przyspieszone.

Jeżeli chodzi o przymiarki do skrócenia tej linii do Nowego Kleparza, to zamiast tego skierowałbym ją (zamiast "537") do Dworca Głównego Wschód. Korki przy skręcie do/z Prądnickiej są większe niż przy DGW. Ponadto jeżeli nie będą tam dojeżdżać pozostałe linie aglomeracyjne do Michałowic, to odpadnie też argument o łapaniu czegokolwiek z Kleparza.
To wtedy braknie miejsca bądź będą jeździć w ścisku ludzie z aglomeracji, a to nie o to chodzi. Według mnie 307 dobrze, że omija tyle przystanków od Opolskiej i za Opolską.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: tomek_m » 22 kwie 2023, 17:00

M0096 pisze: 21 kwie 2023, 9:03 Jeżeli chodzi o fakt jego "przyspieszoności" to dodałem tylko przystanki, na których zatrzymuje się "503", które podobno jest przyspieszone.
Nie ma co porównywać Agloexpresów do miejskich linii przyspieszonych. Bo to zupełnie inna specyfika linii autobusowej. Te pierwsze obsługują każdy przystanek na terenie aglomeracji natomiast na odcinku miejskim tylko ważniejsze przystanki oraz punkty przesiadkowe. I tak powinno pozostać.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: M0096 » 22 kwie 2023, 19:07

Scania_9640 pisze: 21 kwie 2023, 17:42 To wtedy braknie miejsca bądź będą jeździć w ścisku ludzie z aglomeracji, a to nie o to chodzi. Według mnie 307 dobrze, że omija tyle przystanków od Opolskiej i za Opolską.
Wydaje mi się, że część pasażerów może przesiadać się na przystanku Górka Narodowa na tramwaje (a w szczególności z tramwajów do "307"). W każdym razie dodanie przystanku Górka Narodowa jest najmniej kontrowersyjne.
W przypadku przystanku Kuźnicy Kołłątajowskiej dodanie "307" miałoby być rekompensatą za zabranie "217", "247", "257", "277" i "280". Może te linie mają pojedynczo dość słabe częstotliwości ale razem to jednak pokaźna liczba kursów. Przypominam także, że "503" ma być tam pocięte.
Przystanki Biskupa Prandoty i UR Al. 29 Listopada są rzeczywiście bardziej kontrowersyjne, bo zapewniają dodatkowych miejskich pasażerów a częstotliwości jeżdżących tam linii są dość wysokie (ale nie dość wysokie, żeby wyciąć "257", "277" i "280" i jeszcze pociąć "503"). Którykolwiek z tych przystanków zapewniłby przesiadkę na linie do Politechniki i Dworca Głównego Zachód (obecnie z "307" można przesiąść się tylko na "105", bo wszystkie przystanki na wspólnej trasie z linią "129" są przez "307" pomijane).
Z moich obserwacji bardzo niewielu pasażerów korzysta z "257", "277" i "280" na przystankach Biskupa Prandoty i UR Al. 29 Listopada. Zdecydowana większość w/z kierunku aglomeracji a nie Nowego Kleparza. Jednakże "307" ma zdecydowanie dłuższą trasę i mogłoby stać się zbyt popularne na odcinku miejskim (szczególnie Nowy Kleparz - UR Al. 29 Listopada), choć obecnie na Alejach jest względnie puste.

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Kierman » 21 lip 2023, 18:28

Teraz mi tak przyszło do głowy. Może aby zachować bezpośredni dojazd z Aleji na ul. Prądnicką, a wiemy że 164 będzie elektryczne i chcą skrócić ją do Kleparza, to może można by zamienić trasy 194 i 164 od Ronda Grunwaldzkiego? Wtedy spalinówki z takiego 194 mogłyby przejechać pod wiaduktem na ul. Prądnickiej do Krowodrzy Górki jak tutaj postulowano po otworzeniu tramwaju, a 164 swoimi elektrykami bez problemów po trasie 194 przez Kijowską.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Mr. Passenger » 21 lip 2023, 18:52

To jest bardzo zły pomysł."194" to aktualnie jedyna możliwość w miarę sprawnego przemieszczania się między Kampusem UJ na Ruczaju a Miasteczkiem Studenckim i akademikami w rejonie Kijowskiej i Kawiorów. Jeśli ZTP zupełnie nie jest zainteresowane wzmocnieniem połączenia między tymi dwoma rejonami to chociaż nie zachęcajmy ich do dalszego cięcia tych ochłapów, z którymi zostaliśmy teraz.

Cały czas mam nadzieję, że ZTP jednak nie zetnie "194" do f15 i być może uda się wygospodarować pieniądze by zostawić tę linię chociażby z f10 (mimo że dopiero f7,5 byłoby w stanie rozwiązać problem przepełnień), a przesuwanie tej linii na Prądnicką to wręcz proszenie się o dalsze jej rozmontowywanie i cięcie.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: krawiec » 21 lip 2023, 21:58

Mnie się wydaje, że 164 wyląduje na Mydlnikach.

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Wojciech » 21 lip 2023, 22:35

I wtedy "199" zakończy swój byt na krakowskich drogach?

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Ydhflx » 21 lip 2023, 23:25

A może hipotetyczne 513 pojechałoby na Prądnicką w takim wariancie? Jako dodatkowy plus to nie byłoby aż takiego nagromadzenia linii przyspieszonych na Armii Krajowej/Czarnowiejskiej. 173 też się ze 164 pokrywa mniej niż z linią do Prokocimia.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: krawiec » 21 lip 2023, 23:51

Wojciech pisze: 21 lip 2023, 22:35 I wtedy "199" zakończy swój byt na krakowskich drogach?
Oby. 199 na Czerwonym Prądniku to nadpodaż. Wystarczy 105.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: obserwator » 22 lip 2023, 0:59

Jaki jest sens oceniania napełnień danej linii i pisanie o nadpodaży, kiedy jeździ ona dopiero 3 tygodnie w dodatku w wakacje?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Kaszmir » 22 lip 2023, 9:53

Wojciech pisze: 21 lip 2023, 22:35I wtedy "199" zakończy swój byt na krakowskich drogach?
Przy uruchomieniu "199" było powiedziane, że po wakacjach Mydlniki dostaną drugą linię, w stronę Muzeum Narodowego. W zamian na Prądniku Czerwonym "105+405" ma zostać z f15/20. Czyli np. w szczycie zamiast 6 kursów/h w stronę Alej, będzie 8. Wg mnie to nie nadpodaż.
Ydhflx pisze: 21 lip 2023, 23:25A może hipotetyczne 513 pojechałoby na Prądnicką w takim wariancie? Jako dodatkowy plus to nie byłoby aż takiego nagromadzenia linii przyspieszonych na Armii Krajowej/Czarnowiejskiej. 173 też się ze 164 pokrywa mniej niż z linią do Prokocimia.
Nie ma na razie niestety szczegółów, acz sporo osób podejrzewa, że do Mydlnik pojedzie wspomniane "513". Gdyby rzeczywiście tak miało być, to myślałem podobnie jak Ty czyli "513" skierować przez Prądnicką do KG (nawet kosztem zostawienia "137" na KG), a "164" do Mydlnik. Tak jak wspomniałeś, byłaby świetna para "164+173", a i "513" by się odrobinę więcej pokrywało z bazowym "503".

A nawet gdyby "513" miało pojechać gdzieś indziej, to schemat może być podobny - "513" na Prądnicką, a w zamian "164" tam gdzie miało pojechać "513". Albo jeszcze roszada z inną linią. Od strony Kamieńskiego będzie jechało sporo linii z tą samą f, więc to tylko kwestia wymiany końcówek między nimi. Kluczowe jest tu założenie, że "513" jako nowa linia, mogłaby zostać bez elektryków - oby tak było.

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: Justforfun » 22 lip 2023, 10:57

513 to najlepsza obecnie opcja by skierować ją przez Prądnicką do KG, bałbym się tylko koordynacji z 503, ale to do zrobienia. Ma wrócić jeszcze 132, pytanie gdzie ono wyląduje. Obstawiam, że też będzie jechało Prądnicką, tylko gdzie dalej to chyba jeszcze nie wiemy.164 na Mydlnikach może też nie byłoby głupie.
Ex kierowca MPK, PW.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: fysztof » 22 lip 2023, 13:12

Tylko to kolejne pączkowanie linii... Ja jednak wolę mocne (czytaj f=7,5/10/15 szczyt /poza/weekend) linie jak 130, 139, 164, 179, 194, 503. Bo tak to będziemy mieć stado wszystkich f=15/20/30 którymi teoretycznie dojedziesz wszędzie a praktycznie nigdzie...
W ogóle to tyle było tłumaczenia przy zmianie f dla tramwajów, że f=7,5 jest minimum tego, przy czym pasażer uważa linie za jeżdżącą na tyle często, że nie musi sprawdzać rozkładu - to dlaczego pasażerom autobusów się nie tylko nie pomaga, ale nawet tam gdzie już to mieli odbiera? Quo vadis ZTP?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy na Górkę Narodową [A]

Post autor: kbieniu7 » 23 lip 2023, 0:18

fysztof pisze: 22 lip 2023, 13:12 Tylko to kolejne pączkowanie linii... Ja jednak wolę mocne (czytaj f=7,5/10/15 szczyt /poza/weekend) linie jak 130, 139, 164, 179, 194, 503. Bo tak to będziemy mieć stado wszystkich f=15/20/30 którymi teoretycznie dojedziesz wszędzie a praktycznie nigdzie...
W ogóle to tyle było tłumaczenia przy zmianie f dla tramwajów, że f=7,5 jest minimum tego, przy czym pasażer uważa linie za jeżdżącą na tyle często, że nie musi sprawdzać rozkładu - to dlaczego pasażerom autobusów się nie tylko nie pomaga, ale nawet tam gdzie już to mieli odbiera? Quo vadis ZTP?
Dokładnie, zamiast linii magistralnych robi się taki zlepek, którym na krańcach (lub w razie opóźnień) wcale tak nie jest "bezrozkładowo" podróżować... Zwłaszcza, że ostatnio ZTP chwali się pomysłem na quasi-taxi na obszarach słabiej zaludnionych, gdzie sami przyznają, że chcą finalnie celować w czas dotarcia do "klienta" w wysokości... 9 min... :?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości