Nadal są problemy z dodaniem brakującego przystanku zarówno dla 267 i A12 oba przystanki będą się znajdować na drogach powiatowych także potrzebna jest zgoda ZDPK. Natomiast jest to procedowane z tego co się dowiedziałem.
Skała, Sułoszowa
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Rozmawiałem z Panią Aleksandrą Mikułą, radną ze Skały zajmującą się tematem transportu w gminie.
Jeśli chodzi o temat wydłużenia 267, to:
-> Gmina Skała musi przebudować/stworzyć 2 nowe przystanki - Smardzowice Remiza (w kierunku Skała Rynek) i Cianowice Małe (kierunek KG)
- do stworzenia tych przystanków potrzebny jest nowy projekt organizacji ruchu (został już przygotowany czeka na zatwierdzenie przez ZDPK)
- postawienie słupków przystankowych
- wykonanie peronu przystankowego (prawdopodobnie potrzebna będzie sesja rady gminy do zabezpieczenia pieniędzy na to działanie)
-> ZTP musi zatwierdzić projekt rozkładu przygotowany wspólnie przez Gminę Zielonki i Gminę Skała. Został ostatecznie dokończony wczoraj więc zapewne chwilę to potrwa.
-> Orientacyjnie wydłużenie będzie możliwe za około 2 miesiące pod warunkiem, że projekt organizacji ruchu zostanie przyjęty, w miarę szybko uda się zwołać sesję rady miasta aby zmienić budżet i wykonać te przystanki oraz pod warunkiem że ZTP zatwierdzi projekt rozkładu.
Następną kwestią jest wydłużenie 257 do Szczodrkowic:
-> Pętla będzie znajdować się w okolicach kaplicy (myślę że chodzi o plac przed nią) https://www.google.pl/maps/@50.193547,1 ... 384!8i8192
- Według MPK jest problem z przejazdem autobusu z Naramy do Szczodrkowic ze względu na wąskie drogi i kilka zakrętów
Jeśli chodzi o temat wydłużenia 267, to:
-> Gmina Skała musi przebudować/stworzyć 2 nowe przystanki - Smardzowice Remiza (w kierunku Skała Rynek) i Cianowice Małe (kierunek KG)
- do stworzenia tych przystanków potrzebny jest nowy projekt organizacji ruchu (został już przygotowany czeka na zatwierdzenie przez ZDPK)
- postawienie słupków przystankowych
- wykonanie peronu przystankowego (prawdopodobnie potrzebna będzie sesja rady gminy do zabezpieczenia pieniędzy na to działanie)
-> ZTP musi zatwierdzić projekt rozkładu przygotowany wspólnie przez Gminę Zielonki i Gminę Skała. Został ostatecznie dokończony wczoraj więc zapewne chwilę to potrwa.
-> Orientacyjnie wydłużenie będzie możliwe za około 2 miesiące pod warunkiem, że projekt organizacji ruchu zostanie przyjęty, w miarę szybko uda się zwołać sesję rady miasta aby zmienić budżet i wykonać te przystanki oraz pod warunkiem że ZTP zatwierdzi projekt rozkładu.
Następną kwestią jest wydłużenie 257 do Szczodrkowic:
-> Pętla będzie znajdować się w okolicach kaplicy (myślę że chodzi o plac przed nią) https://www.google.pl/maps/@50.193547,1 ... 384!8i8192
- Według MPK jest problem z przejazdem autobusu z Naramy do Szczodrkowic ze względu na wąskie drogi i kilka zakrętów
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
A te przystanki to jakaś nowość dla służb gminnych? Obiecywali terminy 1 września 2022, potem 1 stycznia 2023, w międzyczasie chyba był czat z Burmistrzem i padało, że za kilka-kilkanaście tygodni. To na wrzesień/styczeń nie załatwili przystanków.... Nie chciałbym być niegrzeczny, ale naprawdę wygląda na to, że linia ruszy bezpośrednio przed wyborami.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Nie jestem powiązany bezpośrednio z UG Skała, więc nie jestem w stanie tego stwierdzić. Może wstawię cytaty Pani radnej:edek3253 pisze: ↑12 kwie 2023, 19:50 A te przystanki to jakaś nowość dla służb gminnych? Obiecywali terminy 1 września 2022, potem 1 stycznia 2023, w międzyczasie chyba był czat z Burmistrzem i padało, że za kilka-kilkanaście tygodni. To na wrzesien/styczen nie załatwili przystanków.... Nie chciałbym być niegrzeczny, ale naprawdę wygląda na to, że linia ruszy bezpośrednio przed wyborami.
Kolejną sprawą jest fakt, że przez większość 2022 starano się wydłużyć... 337 a nie 267 więc na przygotowanie tych przystanków nie było aż tak dużo czasu. Uwagi wniesione przez ZTP są z końca roku/początku obecnego. Dobrze, że po 3,5 miesiąca udało się ustalić rozkład z Gminą Zielonki. Na spotkanie ponoć było zaproszone ZTP ale odmówiło przybycia twierdząc w skrócie "macie się dogadać między sobą". Nie wiem komu wierzyć tym bardziej, że ZTP też potrafi podejmować co najmniej kontrowersyjne decyzje co widzimy również w Krakowie a przede wszystkim Nowej Hucie z pociętą komunikacją miejską.AM: ... powstał problem na pętli Smardzowice.
MK: Na pętli to najmniejszy problem bo autobus może na nią wjeżdżać tak jak na Zielonki Marszowiec Pętla.
AM: jak można domniemywać, że pasażerowie to "debile" i nie przeczytają tabliczki w którą stronę jedzie autobus. Okazało się to problemem. coraz częściej przekonuje się ze dużo więcej można w Zielonkach a u nas wiecznie coś nie pasuje. mamy wykostkować 2 perony i coś tam jeszcze zrobić i będzie ponoć ok. ... muszę się dowiedzieć w gminie na czym dokładnie sprawa stoi, z każdym tygodniem jakieś są wymiany ustaleń.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Burmistrz Skały na swoim profilu w temacie transportu pisze:
Powstanie brakujących przystanków dla 267 i A12:2. MPK
W tym tygodniu odbyłem spotkanie z Wójtem Królem i jego pracownikami w sprawie rozkładów jazdy. Ustaliliśmy siatkę połączeń i nasze stanowisko zostało zaprezentowane ZTP. Czekamy teraz na odpowiedź ZTP w sprawie możliwości technicznych i terminu uruchomienia połączeń. Do wdrożenia zostały kwestie przystanków, o których piszę w kolejnym wpisie. Jeśli ZTP będzie organizacyjnie przygotowane to do miasta zostaną przedłużone wszystkie połączenia. Tak, dobrze czytacie... jeśli ZTP będzie miało możliwości organizacyjne, aby nasze oczekiwania spełnić, bo muszą mieć odpowiednią liczbę autobusów i kierowców, aby obsłużyć wydłużone linie.
Środki w budżecie gminy Skała na to są!
Link do postu: https://www.facebook.com/photo?fbid=676 ... 79599563065. Przystanki przy drogach powiatowych
Otrzymałem zatwierdzoną Stałą Organizację Ruchu dla lokalizacji przystanków przy drogach powiatowych na trasie A12 oraz przyszłej trasie 267 do Skały. Wizja terenowa wraz z inspektorem nadzoru wykazała możliwość jej realizacji zgodnie z dokumentacją. W nabliższym czasie sukcesywnie przystanki będą pojawiały się w terenie. Zatwierdzone lokalizacje:
- Cianowice Marianów - obustronnie (w okolicy przepompowni)
- Cianowice Marianów przy skrzyżowaniu z DW794 w stronę Rzeplina
- Cianowice koło ośrodka zdrowia przy drodze powiatowej
- Przybysławice przy skrzyżowaniu z DW773 w stronę Rzeplina
- Barbarka przy skręcie na Gołyszyn
- Poręba Laskowska przy skrzyżowaniu drogi powiatowej z drogą gminną
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
W piątek został ogłoszony przetarg na wykonanie oznakowania poziomego i pionowego w Gminie Skała. Poza pojawieniem się na terenie Skały przejścia dla pieszych na ul.Rzeplińskiej oraz dwóch nowych progów zwalniających, zostaną zamontowane brakujące przystanki dla A12 i 267 (wydłużonego do Skały).
dla A12:
- Cianowice Duże (ul. Marianów)
- Cianowice Marianów (nowy przystanek)
- Przybysławice Krzyżówka (przy skrzyżowaniu z Drogą na Słomniki)
- Barbarka Poręba Laskowska
- Barbarka
dla 267:
- Cianowice Małe (ul. Smardzowicka koło przychodni)
Link do przetargu: https://skala.pl/oznakowanie-poziome-i- ... iny-skala/
dla A12:
- Cianowice Duże (ul. Marianów)
- Cianowice Marianów (nowy przystanek)
- Przybysławice Krzyżówka (przy skrzyżowaniu z Drogą na Słomniki)
- Barbarka Poręba Laskowska
- Barbarka
dla 267:
- Cianowice Małe (ul. Smardzowicka koło przychodni)
Link do przetargu: https://skala.pl/oznakowanie-poziome-i- ... iny-skala/
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Przecież oba te przystanki istnieją praktycznie od zawsze. To co oni chcą w tym przypadku montować?miloszkasperczyk pisze: ↑29 kwie 2023, 11:05 ... zostaną zamontowane brakujące przystanki dla A12
dla A12:
- Barbarka Poręba Laskowska
- Barbarka
- Barbarka Poręba Laskowska
https://www.google.pl/maps/@50.2535355, ... 384!8i8192
- Barbarka
https://www.google.pl/maps/@50.2580485, ... 384!8i8192
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Tak, ale brakuje znaku D-15 po drugiej stronie jezdni, więc autobusy w stronę Olkusza nie zatrzymują się na tym przystanku, co jest problemem dla mieszkańców.tomek_m pisze: ↑29 kwie 2023, 17:35 Przecież oba te przystanki istnieją praktycznie od zawsze. To co oni chcą w tym przypadku montować?
- Barbarka Poręba Laskowska
https://www.google.pl/maps/@50.2535355, ... 384!8i8192
- Barbarka
https://www.google.pl/maps/@50.2580485, ... 384!8i8192
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Dawniej obowiązywało coś takiego jak "przystanek dwukierunkowy" jeśli nie było fizycznej możliwości wyznaczenia przystanku po drugiej stronie jezdni. Dodatkowo na obu przystankach są rozkłady A12 dla kierunku również w stronę Olkusza. Więc autobusy się zatrzymują.miloszkasperczyk pisze: ↑29 kwie 2023, 18:03 Tak, ale brakuje znaku D-15 po drugiej stronie jezdni, więc autobusy w stronę Olkusza nie zatrzymują się na tym przystanku
Co do zdjęć z Google to nie są aktualne. Przystanek w Barbarce (wiata) jest po remoncie i znak D-15 również jest. Drzewa obok wiaty usunięte.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
Nie jechałem tamtędy, więc nie jestem w stanie stwierdzić czy faktycznie się zatrzymują. Według mieszkańców się nie zatrzymują pomimo rozkładu wywieszonego w obie strony.tomek_m pisze: ↑29 kwie 2023, 18:27 Dawniej obowiązywało coś takiego jak "przystanek dwukierunkowy" jeśli nie było fizycznej możliwości wyznaczenia przystanku po drugiej stronie jezdni. Dodatkowo na obu przystankach są rozkłady A12 dla kierunku również w stronę Olkusza. Więc autobusy się zatrzymują.
Co do zdjęć z Google to nie są aktualne. Przystanek w Barbarce (wiata) jest po remoncie i znak D-15 również jest. Drzewa obok wiaty usunięte.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Czyli jawne wprowadzanie mieszkańców/pasażerów w błąd. Nawet na stronie KMŁ na rozkładzie jazdy A12 w kierunku Olkusza oba te przystanki są ujęte. Inna sprawa, że postawienie znaku D-15 nie czyni go od razu "cywilizowanym" przystankiem. Powinna być zbudowana wysepka na poboczu. W którym miejscu pasażer ma oczekiwać na autobus w kierunku Olkusza, ma stać w rowie?miloszkasperczyk pisze: ↑29 kwie 2023, 18:48 Według mieszkańców się nie zatrzymują pomimo rozkładu wywieszonego w obie strony.
-
- Specjalista
- Posty: 362
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Skała
KMŁ w rozkładach ma przystanki, które nie istnieją i to wiadomo od dawna, np. Cianowice Duże w kierunku Olkusza. Ten przystanek dopiero powstanie, a w rozkładzie jest od co najmniej kwietnia.tomek_m pisze: ↑29 kwie 2023, 19:11 Czyli jawne wprowadzanie mieszkańców/pasażerów w błąd. Nawet na stronie KMŁ na rozkładzie jazdy A12 w kierunku Olkusza oba te przystanki są ujęte. Inna sprawa że postawienie znaku D-15 nie czyni go od razu "cywilizowanym" przystankiem. Powinna być zbudowana wysepka na poboczu. W którym miejscu pasażer ma oczekiwać na autobus w kierunku Olkusza, ma stać w rowie?
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 1 gość