DÜWAG GT8S/C/N

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Justforfun » 15 gru 2022, 18:15

lukaszpdg pisze: 15 gru 2022, 17:12 Jeździ jako RF303.
No i gra, mamy potwierdzone info co do tego co kolega pisał :D
Ex kierowca MPK, PW.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kaszmir » 15 gru 2022, 20:16

Ha, akurat przypadkiem jechałem dziś #RF303 :D Odjechał na "6" o 16:37 z Cichego Kącika.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 16 gru 2022, 8:41


kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: kucyk » 16 gru 2022, 21:13

Czyli moje informacje o zamianie numeru wagonu #RF 328 na #RF 303 się potwierdziły. Dziękuję za potwierdzenia. Dzisiaj na PSMKS dowiadujemy się również o nowince w tym wagonie - powiększonej kabinie motorniczego (motorniczej).

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie

Mam mieszane odczucia co do wyglądu. :(

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 16 gru 2022, 21:33

kucyk pisze: 16 gru 2022, 21:13 Czyli moje informacje o zamianie numeru wagonu #RF 328 na #RF 303 się potwierdziły. Dziękuję za potwierdzenia. Dzisiaj na PSMKS dowiadujemy się również o nowince w tym wagonie - powiększonej kabinie motorniczego (motorniczej).

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie

Mam mieszane odczucia co do wyglądu. :(
Wygląda to źle, ale wagon ten może już długo się na żadnej linii nie pojawić. Przeróbki te mogą sprawić, że zastąpi on #RF324 - obecny wagon szkoleniowy, który nie wyjeżdża liniowo, a widzę go regularnie jako "Nauka Jazdy" (niedawno nawet widziałem jako "Egzamin").
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Mikix » 26 sty 2023, 7:34

RF303 nie ma większej kabiny. Ma taką samą jak inne GT8C/N.

Mikix
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Mikix » 20 kwie 2023, 17:34

Jak to się stało, że RF329 ma wygodne siedzenia a pozostałe już nie?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pawel200020 » 30 kwie 2023, 13:22

RF311 wyświetla na tablicy kierunkowej czas do odjazdu jak w Stadlerach.

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 52
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: STADLER Tango » 30 kwie 2023, 18:36

pawel200020 pisze: 30 kwie 2023, 13:22 RF311 wyświetla na tablicy kierunkowej czas do odjazdu jak w stadlerach
Wydaje mi się, że on jako jedyny ma też sterownik Trapeze taki jak w Stadlerach.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kowalik » 29 cze 2023, 20:47

Nie wiem kiedy RF313 był remontowany, ale komfort jazdy porównywalny do Wiednia.. Strasznie nim szarpie zwłaszcza przy wyższych prędkościach. :cry:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 29 cze 2023, 21:50

Kowalik pisze: 29 cze 2023, 20:47 Nie wiem kiedy RF313 był remontowany, ale komfort jazdy porównywalny do Wiednia.. Strasznie nim szarpie zwłaszcza przy wyższych prędkościach. :cry:
To pierwszy zmodernizowany GT8, można powiedzieć, że prototyp. Jest w średnim stanie, ale jako jedyny posiada 5 drzwi, co na niektórych liniach może być przydatne ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

krakus
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: krakus » 30 cze 2023, 0:13

Modernizacja RF313 miała miejsce w latach 2013-2014.
Warto wspomnieć o rozpoczętej niedawno modernizacji GT8SU #3209.Wczoraj dotarł niski człon z Sanoka.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 29 sie 2023, 19:46

Kolejny niski człon do GT8N, stoi na placu od strony Brożka.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: kucyk » 18 wrz 2023, 21:05

Fragment z dzisiejszego artykułu:
Wagony te miały zostać odsprzedane do Krakowa, podobnie jak wcześniej niezmodernizowane GT8S. W grudniu 2017 roku wóz numer 3223 został na próbę sprowadzony do Krakowa i udanie przebudowany na typ GT8N numer RF329. W ramach modernizacji wymieniono w nim środkowy człon na niskopodłogowy, a także zamontowano normalne drzwi i schody oraz nowe, symetryczne ściany czołowe. Krakowskie MPK początkowo chciało pozyskać kolejne wozy tego typu, jednak ze względu na problemy z wprowadzaniem do ruchu nowych jednostek Bombardier HF6, wagony GT8SU musiały pozostać w ruchu w Niemczech. Dopiero w listopadzie i grudniu 2022 roku do Krakowa dotarło 5 GT8SU o numerach: 3203, 3205, 3209, 3213 i 3236. Trzy z wagonów miały być zmodernizowane i przeznaczone do ruchu, natomiast dwa posłużyć, jako magazyn części zamiennych. Tymczasem wiosną 2023 roku wozy GT8SU wciąż kursowały w składach na linii U75 w Düsseldorfie. W sierpniu tego samego roku w niemieckiej prasie pojawiła się informacja o planach sprzedaży do Krakowa pozostałych 21 wozów GT8SU.
Źródło: https://psmkms.krakow.pl/tramwaje/tramw ... dusseldorf

Zatem możemy się w kolejnych tygodniach spodziewać dostaw używanych wagonów GT8S/GT8SU

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 27 wrz 2023, 22:14

3207, 3212, 3225, 3228 są już do wzięcia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości