Trasa Łagiewnicka

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Łukasz » 31 mar 2023, 21:35

Prawie 45 mln złotych dodatkowych środków z UE na Trasę Łagiewnicką
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prawi ... 50435.html
O dodatkowe 44,83 mln zł zwiększone zostanie dofinansowanie inwestycji na transport miejski w Metropolii Krakowskiej.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kbieniu7 » 13 maja 2023, 20:30

Ahoj,

Trasa Łagiewnicka działa już prawie rok. Jak się okazało, jako mieszkaniec Kurdwanowa zacząłem z niej mocno korzystać. Czasami tramwajem, ale najczęściej oczywiście samochodem, gdyż bardzo poprawił mi się dojazd nim do i z centrum, nie mówiąc już o Ruczaju ;)

Ale do rzeczy: zauważam kilka mankamentów na skrzyżowaniu TŁ/Zakopiańska. Z perspektywy kierowcy: tworzą się długie kolejki w relacji Kurdwanów->Borek Fałęcki. Zielone światło świeci się dość krótko. Ponadto, gdy tramwaje skręcają, pozostały ruch jest praktycznie wstrzymywany, co wymaga ogólnie dłuższego czasu na cały cykl. Wpływa też to negatywnie na tramwaje, bo jak się nie wstrzelą, to dłużej muszą czekać, jak trzeba puścić długo niepuszczany ruch. Naskrobałem pismo do WMIR z dw do ZTP:
Szanowni Państwo,

Zwracam się z uwagą dotyczącą działania skrzyżowania ul. Zakopiańskiej oraz Trasy Łagiewnickiej. Jako regularny użytkownik tego skrzyżowania (zarówno z perspektywy kierowcy, jak i pasażera tramwajów) zauważam problem na wlocie wschodnim, tj. od strony Kurdwanowa. Obecnie ten wlot drogowy korkuje się i często oczekujące pojazdy “wylewają się” nawet na jezdnię główną Trasy Łagiewnickiej. Wydaje się, że przeważająca większość pojazdów na tym skrzyżowaniu chce skręcić w lewo, tj. w stronę południową. W tym samym czasie prawoskręt w stronę północną ma znacznie mniejsze obłożenie, nie mówiąc o jeździe na wprost z powrotem w TŁ, które to jest przypadkami incydentalnymi.

Jednocześnie można też zauważyć, że na skrzyżowaniu sporo występuje sporo strat czasu, gdzie możliwy jest dodatkowy ruch pojazdów. Dotyczy to m.in. momentu, gdy tramwaje skręcają w/z Trasy Łagiewnickiej. Wydłuża to cykl dla całego skrzyżowania, a więc tracą na tym również i tramwaje, które nie mają zapewnionego tam bezwzględnego priorytetu.

Aby poprawić tę sytuację proponuję zmianę na opisywanym wlocie wschodnim. Obecnie są tam dwa pasy ruchu i z każdego można jechać na wprost. Można to zmienić tak, aby lewy pas był wyłącznie do lewoskrętu, jak przedstawione na rys. 1.

Obrazek
Rys 1. Proponowany układ pasów na wlocie wschodnim (od Kurdwanowa) na skrzyżowaniu ul. Zakopiańskiej i Trasy Łagiewnickiej. Lewy pas wyłącznie do prawoskrętu (obecnie: do jazdy w lewo oraz na wprost).

Tym samym można wprowadzić zmiany w sygnalizacji świetlnej tak, aby dało się rozdzielić od siebie sygnały dla obu pasów. Pozwoli to na lepsze dopasowanie się do sytuacji w danym momencie na skrzyżowaniu, a zwłaszcza możliwość prowadzenia ruchu równolegle ze skręcającymi tramwajami. Możliwe są trzy opcje:

1. Sygnał ogólny dla lewoskrętu, sygnał kierunkowy na pasie prawym.
2. Sygnał kierunkowy w lewo, sygnał ogólny na pasie prawym.
3. Sygnał ogólny dla obu pasów, z dodatkowym sygnalizatorem migającym przed torowiskiem.

W wariantach 1 i 2 wymagana jest tylko zmiana szkieł istniejących sygnalizatorów i dostosowanie programu sygnalizacji. W wariancie 3 konieczne jest dołożenie dodatkowych sygnalizatorów, które mogą wyświetlać migające światło żółte oraz światło czerwone, które zapala się w momencie przejazdu tramwaju. Takie rozwiązanie jest na wielu skrzyżowaniach, gdzie prawoskręt koliduje z tramwajem, m.in. wzdłuż torowiska na Kurdwanowie (przy przystanku “Witosa” oraz przy zjeździe do Carrefoura). Warto zauważyć, że na skrzyżowaniu Zakopiańskiej i Trasy Łagiewnickiej skręcające tramwaje przejeżdżają powoli ze względu na ograniczenie prędkości na rozjazdach - nie powinno więc być to rozwiązaniem niebezpiecznym. Wizualizacje dla każdego z wariantów przedstawione zostały na grafikach poniżej.

Obrazek
Rys 2. Proponowany układ schemat sygnalizacji na wlocie wschodnim (od Kurdwanowa). Wariant 1 - sygnał ogólny dla lewoskrętu, sygnał kierunkowy na pasie prawym.

Obrazek
Rys 3. Proponowany układ schemat sygnalizacji na wlocie wschodnim (od Kurdwanowa). Wariant 2 - sygnał kierunkowy w lewo, sygnał ogólny na pasie prawym..

Obrazek
Rys 4. Proponowany układ schemat sygnalizacji na wlocie wschodnim (od Kurdwanowa). Wariant 3 - Sygnał ogólny dla obu pasów, z dodatkowym sygnalizatorem migającym.

Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie “cienia” tramwajów oraz możliwość wdrożenia bardziej elastycznego programu sygnalizacji świetlnej i potencjalnie skrócenia długości całego cyklu, co również powinno pomóc tramwajom. Warto zauważyć, że wśród relacji skrętnych dominuje bardziej ruch Kurdwanów-Łagiewniki (tj. linie “10” i “11”) niż Kurdwanów-Borek Fałęcki (tj. linia “50”).

Obrazek
Rys 5. Możliwa dodatkowa faza “w cieniu” tramwajów linii “50”.

Obrazek
Rys 6. Możliwa dodatkowa faza “w cieniu” tramwajów linii “10” i “11” w wariancie 1 i 2.

Obrazek
Rys 7. Możliwa dodatkowa faza “w cieniu” tramwajów linii “10” i “11” w wariancie 3.

Jednocześnie proszę o rozważenie możliwości zmiany układu pasów ruchu na wlocie południowym, tj. od Borku Fałęckiego: zmniejszeniu liczby pasów do lewoskrętu z dwóch do jednego i przeznaczenie skrajnego prawego pasa wyłącznie dla prawoskrętu. Wydaje się, że obecnie (tj. gdy Trasa Łagiewnicka kończy się na Ruczaju) liczba pojazdów skręcających w lewo nie osiąga wartości z prognozowanego finalnego natężenia ruchu. W tym samym czasie prawy pas jest mocno “dławiony” poprzez pojazdy skręcające w prawo w stronę Kurdwanowa, które muszą ustąpić pierwszeństwa równolegle poruszającym się pieszym i rowerzystom. Wydzielenie pasa do skrętu w prawo pozwoli na poprawę płynności przejazdu przez skrzyżowanie. Warto zauważyć, że po ul. Zakopiańskiej porusza się dużo busów prywatnych linii oraz autobusów uruchamianych przez województwo małopolskie, w tym do wielu miejscowości pozbawionych kolei.

Obrazek
Rys 8. Proponowany układ pasów na wlocie południowym.

Podsumowując, wnoszę o wprowadzenie powyższych zmian, w celu poprawy przepustowości tytułowego skrzyżowania. Swoje pismo kieruję do Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz przesyłam do wiadomości do Zarządu Transportu Publicznego.

Z poważaniem
xxxxxx

PS. Z góry wyprzedzając jeden z motywów odpowiedzi, jakie dostawałem dotychczas w pismach zwrotnych: tak, wiem, że w/w zmiany wymagają wykonania projektu nowej organizacji ruchu, nowego programu sygnalizacji oraz przeprogramowania sterownika i że będzie to kosztować pieniądze.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: pawel200020 » 13 maja 2023, 21:06

W mojej ocenie warto by było także zastanowić się nad sygnalizacją na końcu TŁ. Skręt w lewo z TŁ w Grota-Roweckiego graniczy z cudem. Przejeżdżają 2,3 auta które akurat zmieściły się na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na lewoskręt. Zdecydowanie przydałby się tam przejazd bezkolizyjny z pojazdami z przeciwka

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 14 maja 2023, 15:37

kbieniu7 pomysł interesujący, to czekamy na odpowiedź Miasta.

A propos skrzyżowania TŁ z Zakopiańską, na mapie naniosłem opisywany kiedyś kolejny babol. Zapomniano o przejściu od strony południowej do przystanku tramwajowego w stronę Łagiewnik, przez co idąc ze skrzyżowania, trzeba bardzo nadkładać drogi:

Obrazek

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 14 maja 2023, 18:19

Kaszmir pisze: 14 maja 2023, 15:37 kbieniu7 pomysł interesujący, to czekamy na odpowiedź Miasta.

A propos skrzyżowania TŁ z Zakopiańską, na mapie naniosłem opisywany kiedyś kolejny babol. Zapomniano o przejściu od strony południowej do przystanku tramwajowego w stronę Łagiewnik, przez co idąc ze skrzyżowania, trzeba bardzo nadkładać drogi
Kto wie, może przejście by było, np. u wylotu przejścia podziemnego - ale mieszkańcom się zachciało w tym miejscu przystanku. Więc obecnie można zapomnieć o pasach w tym miejscu (no chyba, że miałyby być centralnie pośrodku przystanku w stronę Borku :lol:)

Drugim babolem jest również brak schodów do podziemnego tunelu (z obu stron) - obecnie jak wysiądziesz np. z 50tki jadącej z Borku i chcesz przejść na drugą stronę Zakopianki, to musisz robić ogromne kółko, żeby dostać się na dół (fioletowa linia). Po niecałym roku widać już, że wielu ludziom się nie podoba nadmiar chodzenia - i z przystanku skracają sobie drogę przez trawnik (żółta linia).

Obrazek

Tak samo idąc od strony ZUSu (np. z bloków przy Odrzańskiej) - jeśli nie przejdziesz sobie przez przystanek w kierunku centrum (żeby tam zejść schodami do tunelu), to musisz iść fioletową linią (ewentualnie przejść przez pasy przy stacji kolejowej, albo zmarnować kilka minut na przejście przez 6 przejść na Trasie (2x TŁ, 2x Zakopianka, ponownie 2x TŁ :D )

Z powodu tego, że 8/19/22 w stronę Borku zatrzymują się przed skrzyżowaniem, a 10/11 w stronę Kurdwanowa za skrzyżowaniem, a cały węzeł TŁ jest jak widać wybitnie przeciwpiechotny i antypieszy - to przystanek przy ZUSie (który zamienili w NŻ - bo w zamyśle miał być tylko dla interesantów ZUSu i mieszkańców osiedla) - obecnie służy za przystanek przesiadkowy pomiędzy w/w liniami.

Bo nikomu nie chce się marnować czasu na bieganie wkoło po tunelach, tracenie czasu na stanie na światłach - skoro można wygodnie bez ruszania się nawet o krok wysiąść z wagonu i NA TYM SAMYM przystanku wsiąść w inną linię. Dlatego ZUS powinien stracić status NŻ i zostać przystankiem stałym :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 14 maja 2023, 20:18

suchy pisze: 14 maja 2023, 18:19Kto wie, może przejście by było, np. u wylotu przejścia podziemnego - ale mieszkańcom się zachciało w tym miejscu przystanku. Więc obecnie można zapomnieć o pasach w tym miejscu (no chyba, że miałyby być centralnie pośrodku przystanku w stronę Borku :lol:)
Nie na środku, na końcu - najbardziej na południe jak się da, dosłownie tuż przed rozjazdami.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 14 maja 2023, 20:34

Kaszmir pisze: 14 maja 2023, 20:18 Nie na środku, na końcu - najbardziej na południe jak się da, dosłownie tuż przed rozjazdami.
No ale wtedy byłoby to dość niebezpieczne, żeby ulokować przejście dosłownie zaraz za wyjściem ze schodów tunelu. Dorosłego człowieka jeszcze motorniczy da radę zauważyć (bo dorosły jest wysoki, więc wystaje ponad mur oporowy) - ale 3-4 letnie dziecko, którego wzrost jest niższy niż murek, będzie już kompletnie niewidoczne. W dodatku dzieci często biegają, nie zwracają uwagi na otoczenie - więc mogą nie pomyśleć, że przed po zejściu z ostatniego schodka należy się zatrzymać i wychylić zza murku, żeby sprawdzić czy żaden tramwaj nie nadjeżdża.

Okej, można przecież powiedzieć, że tramwaj porusza tam ledwo 10km/h (bo zwrotnice) - ale mimo wszystko te 2-3 metry drogi hamowania (czas reakcji prowadzącego + samo hamowanie) wystarczyłoby, żeby dziecko mogło uderzyć w bok wagonu wjeżdżającego w przystanek.

Przecież o prawie identycznej sytuacji jest (była?) mowa w przypadku tramwaju na Meissnera, gdzie chyba na Rondzie Młyńskim (?) przejście dla pieszych ma być TUŻ ZA WYLOTEM z tunelu tramwajowego (czyli motorniczy dojeżdżając do podziemnego przystanku, nie będzie kompletnie widział, czy za sekundę ktoś nie wyjdzie "zza winkla" wprost na torowisko).

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Ydhflx » 14 maja 2023, 21:36

suchy pisze: 14 maja 2023, 20:34 W dodatku dzieci często biegają, nie zwracają uwagi na otoczenie - więc mogą nie pomyśleć, że przed po zejściu z ostatniego schodka należy się zatrzymać i wychylić zza murku, żeby sprawdzić czy żaden tramwaj nie nadjeżdża.
Ale przecież dziecko może wyskoczyć zza murku niezależnie czy jest przejście, bo - jak pisałeś - nie zwraca uwagi na otoczenie. Na Meissnera problem był właśnie taki że trzeba by ograniczenie prędkości założyć, ale tutaj i tak już jest na rozjazdy.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 14 maja 2023, 22:01

Ydhflx pisze: 14 maja 2023, 21:36 Ale przecież dziecko może wyskoczyć zza murku niezależnie czy jest przejście, bo - jak pisałeś - nie zwraca uwagi na otoczenie. Na Meissnera problem był właśnie taki że trzeba by ograniczenie prędkości założyć, ale tutaj i tak już jest na rozjazdy.
Ale takie zasadnicze pytanie - w jakim celu OBECNIE to dziecko miałoby wyskoczyć zza tego murku? Żeby sobie stanąć na torach? Bo nic innego nie jest w stanie zrobić. Przez torowisko nie przejdzie, bo pomiędzy torami jest płotek rozgradzający.

A w przypadku gdyby było przejście, to może wyskoczyć bo - "Oooo patrz mamo/tato, tramwaj jedzie" - i sprint, żeby przebiec na przystanek na drugą stronę i zdążyć wsiąść.

Po drugie - chyba nie na tym rzecz polega, że "skoro i tak tramwaj jedzie 10km/h, to dołóżmy JESZCZE potencjalną kolizję z pieszymi". To chyba taka typowo polska domena, żeby zamiast likwidować obecne już miejsca zagrażające pieszym, żeby było coraz bezpieczniej, to u nas się jeszcze tworzy kolejne takie miejsca (patrz właśnie - tunel przy Meissnera).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 14 maja 2023, 23:20

suchy pisze: 14 maja 2023, 20:34No ale wtedy byłoby to dość niebezpieczne, żeby ulokować przejście dosłownie zaraz za wyjściem ze schodów tunelu.
Nie zgodzę się, wydaje mi się że szukasz przeszkód trochę na siłę. Przy Pl. Boh. Getta też masz wyjścia z przejść podziemnych tuż przy torowisku i dzieci tak samo mogą wpaść pod tramwaj. A jednak jakoś dopuszczono takie rozwiązanie. Tam zresztą jest nawet gorsza sytuacja bo tramwaje od Starowiślnej przyjeżdżają rozpędzone.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 15 maja 2023, 9:21

Kaszmir pisze: 14 maja 2023, 23:20 Nie zgodzę się, wydaje mi się że szukasz przeszkód trochę na siłę. Przy Pl. Boh. Getta też masz wyjścia z przejść podziemnych tuż przy torowisku i dzieci tak samo mogą wpaść pod tramwaj. A jednak jakoś dopuszczono takie rozwiązanie. Tam zresztą jest nawet gorsza sytuacja bo tramwaje od Starowiślnej przyjeżdżają rozpędzone.
Ale na placu Getta masz wyjście z tunelu na obydwa przystanki, a nie tylko na jeden jak przy TŁ - więc nie rozumiem, po co ktoś miałby wchodzić na niewłaściwy przystanek, żeby potem musieć jeszcze łazić po torowisku w celu przejścia na sąsiedni przystanek, skoro może od razu wejść na właściwy przystanek sąsiednimi schodami 5 metrów dalej.

Dodatkowo, gdyby nie autobusy, które jeżdżą po torowisku (669, zatramwaje) i potrzebują szerszej skrajni, to barierki rozdzielające byłyby tam już od dawna. Przypomnij sobie, ile tam było potrąceń, bo ktoś np. wybiegł z tyłu wagonu wprost pod koła tramwaju w przeciwnym kierunku. Jak również pogadaj z motorniczymi, ile razy dziennie muszą dzwonić i ostro hamować, bo nagle kilkanaście metrów przed dojeżdżającym wagonem komuś się przypomniało, że KONIECZNIE MUSI przebiec z jednego przystanku na drugi.

Ponadto, na placu Getta NIE DOPUSZCZONO przechodzenia przez torowisko z jednego przystanku na drugi. Dopuszczalne masz jedynie wyjście ze schodów nr 1 na przystanek nr 1 / oraz ze schodów nr 2 na przystanek nr 2. A w swoim poście nie miałem na myśli wpadnięcia na torowisko jako takiego (czyli, że ktoś stoi sobie przy krawędzi peronu i nagle spada z krawężnika na tory, bo takie sytuacje mogą się zdarzyć na każdym przystanku) - tylko wejście na tory w celu PRZEJŚCIA na drugą stronę. To są dwie zupełnie różne sytuacje.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 15 maja 2023, 12:55

suchy pisze: 15 maja 2023, 9:21Ale na placu Getta masz wyjście z tunelu na obydwa przystanki, a nie tylko na jeden jak przy TŁ - więc nie rozumiem, po co ktoś miałby wchodzić na niewłaściwy przystanek, żeby potem musieć jeszcze łazić po torowisku w celu przejścia na sąsiedni przystanek, skoro może od razu wejść na właściwy przystanek sąsiednimi schodami 5 metrów dalej.
Cytując Ciebie samego - a co, jak z przejścia pod tramwaj wyskoczy 3-4 letnie dziecko?

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 15 maja 2023, 17:11

Kaszmir pisze: 15 maja 2023, 12:55 Cytując Ciebie samego - a co, jak z przejścia pod tramwaj wyskoczy 3-4 letnie dziecko?
To wtedy na placu Getta będzie wina wyłącznie samego dziecka (oraz jego opiekuna, który nie upilnował dziecka). Powtarzam po raz kolejny - w opisywanej na początku sytuacji dziecko miałoby wyskoczyć z przejścia podziemnego na torowisko w celu PRZEJŚCIA po pasach na drugą stronę torowiska.

Na placu Getta nie ma przejścia, bo są osobne schody na każdy z przystanków - więc dziecko wraz z opiekunem wychodzi na właściwym przystanku (czyli nie ma potrzeby PRZEJŚCIA na drugą stronę po torowisku). Więc w takiej sytuacji gdyby dziecko mimo wszystko wskoczyło na torowisko - robi to w miejscu niedozwolonym.

Zaś w przypadku gdyby przejście było, to zaraz by się zaczęło gdybanie i doszukiwanie winy albo współwiny prowadzącego - "bo przecież motorniczy jest kierowcą zawodowym, powinien się spodziewać pieszego na pasach, a może jechał za szybko i nie zwalniał, a czy użył dzwonka ostrzegawczego, a kiedy zaczął hamować", itp.

Mam dobrą radę - jeśli wiesz lepiej jak się prowadzi tramwaj i zapobiega takim zdarzeniom, to zostań motorniczym, żeby na własnej skórze się przekonać jak wyglądają takie sytuacje - wtedy zweryfikujesz czy moje zastrzeżenia są zasadne czy nie. Mając dodatkowo z tyłu głowy, że odpowiadasz karnie nie tylko za bezpieczeństwo pieszych, ale i pasażerów na podkładzie - i jak zobaczysz takie dziecko wbiegające z podziemnych schodów przy SKA na przejście dla pieszych (które chciałbyś tam wybudować), odruchowo rzucisz hamulce szynowe, a ktoś w wagonie się przewróci, to wszyscy będą analizować czy twoje gwałtowne hamowanie było zasadne "bo może wystarczyło zwykłe hamowanie, a może trzeba było jeszcze bardziej zwolnić, itp".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 18 maja 2023, 9:34

suchy pisze: 15 maja 2023, 17:11To wtedy na placu Getta będzie wina wyłącznie samego dziecka (oraz jego opiekuna, który nie upilnował dziecka). Powtarzam po raz kolejny - w opisywanej na początku sytuacji dziecko miałoby wyskoczyć z przejścia podziemnego na torowisko w celu PRZEJŚCIA po pasach na drugą stronę torowiska.

Na placu Getta nie ma przejścia, bo są osobne schody na każdy z przystanków - więc dziecko wraz z opiekunem wychodzi na właściwym przystanku (czyli nie ma potrzeby PRZEJŚCIA na drugą stronę po torowisku). Więc w takiej sytuacji gdyby dziecko mimo wszystko wskoczyło na torowisko - robi to w miejscu niedozwolonym.
A bo chyba się nie zrozumieliśmy. Proponowane przejście dla pieszych na TŁ/Zakopiańskiej byłoby ze światłami, jako część całego węzła.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 18 maja 2023, 11:23

Kaszmir pisze: 18 maja 2023, 9:34 A bo chyba się nie zrozumieliśmy. Proponowane przejście dla pieszych na TŁ/Zakopiańskiej byłoby ze światłami, jako część całego węzła.
No chyba tak :D Bo nigdzie nie wspominałeś o jakiejkolwiek sygnalizacji - więc zakładałem że mówimy o zwykłym przejściu dla pieszych, na które można w każdej chwili wejść ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości