Ahoj,
W pierwszym wpisie buspasowej trylogii na Kraboku pisałem m.in. o ul. Tischnera i korku do skrzyżowania z ul. Wadowicką. Autobusy linii 178/578 stoją tam w korkach i jedną z moich propozycji było utworzenie tam buspasa przynajmniej do skrzyżowania z ul. Fredry i lekka przebudowa tak, aby autobusy mogły jechać z prawego skrajnego pasa - gdyż kolejka do prawoskrętu w stronę Matecznego jest tam dużo mniejsza niż do jazdy na wprost w Brożka.
Napisałem kiedyś taki wniosek, niestety odbił się ze względu na brak miejsca po północnej stronie wylotu. I przyznać trzeba rację, jest tam ciasno i nie uda się zmieścić trzech pasów ruchu tam.
Z tego powodu przeanalizowałem sytuację i wychodzę z propozycją przebudowy tegoż wylotu: utworzenie trzech pasów (jeden w zatokę autobusową) powstałe poprzez przesunięcia wyspy dzielącej oraz pasów ruchu na wlocie kosztem zieleńca - trzeba by wszystko przesunąć o jakieś 2,5-3m. Jedocześnie można by wypełnić zatokę i poszerzyć peron autobusowo-tramwajowy.
Tutaj bez szrafury jezdni, by można było zobaczyć, jak to się ma do istniejących krawężników:
Wydaje się, że jest tam na tyle miejsca, by dało się to zmieścić bez ingerencji w nasyp i ul. Cegielnianą. Aczkolwiek, przy "bogatszej" wersji, można by zlikwidować tamtę zatokę postojową dla taksówek i wydłużyć pas do prawoskrętu - jakby jednak był taki potrzebny.
Koszty niestety mogą sięgnąć więcej niż kilka milionów złotych ze względu na konieczność przebudowy nie tylko sygnalizacji świetlnej, ale i przebudowy kawałka torowiska oraz przestawienia słupów sieci trakcyjnej. Moim zdaniem jednak warto rozważyć ten pomysł, gdyż chyba nie zanosi się na zwężanie ul. Tischnera, ani innych działań tamże poza budową wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Fredry i przebudowania skrzyżowania Tischnera/Fredry - ale tamten zakres nie obejmuje skrzyżowania z ul. Wadowicką.
Co sądzicie?
Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"
Pojawia się tylko pierwszy obrazek, pozostałe 3 się nie wczytują (widać jakby szary znak zakazu wjazdu...).
W trybie incognito pojawia się napis Obrazek.
W trybie incognito pojawia się napis Obrazek.
Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"
Teraz powinno być chyba ok.Tramwajolog14 pisze: ↑18 maja 2023, 14:08 Pojawia się tylko pierwszy obrazek, pozostałe 3 się nie wczytują (widać jakby szary znak zakazu wjazdu...).
W trybie incognito pojawia się napis Obrazek.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"
Tak, wszystko ok
Co do projektu, nie wiem jakie jest natężenie ruchu na prawoskręcie z Brożka w Zakopiankę, ale może nie potrzeba tam wydzielonego pasa? Wtedy dałoby sie zachować zieleniec i może jeszcze trochę poszerzyć przystanek autobusowo-tramwajowy.
Co do projektu, nie wiem jakie jest natężenie ruchu na prawoskręcie z Brożka w Zakopiankę, ale może nie potrzeba tam wydzielonego pasa? Wtedy dałoby sie zachować zieleniec i może jeszcze trochę poszerzyć przystanek autobusowo-tramwajowy.
Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"
Niestety, trochę pojazdów skręca w prawo z Brożka w Zakopiankę i oczekują przepuszczając pieszych. Raczej jest tam on potrzebny, z moich obserwacji. Już szybciej idzie ruch na wprost.Tramwajolog14 pisze: ↑19 maja 2023, 14:52 Tak, wszystko ok
Co do projektu, nie wiem jakie jest natężenie ruchu na prawoskręcie z Brożka w Zakopiankę, ale może nie potrzeba tam wydzielonego pasa? Wtedy dałoby sie zachować zieleniec i może jeszcze trochę poszerzyć przystanek autobusowo-tramwajowy.
N SSC dostałem komentarz, żeby może spróbować jednak coś taniej wyrysować:
Spróbowałem tak wrysować i jakoś udało mi się upchnąć tam wszystko. Założenia:stefkapusta pisze: Jeśli tak, to można ewentualnie wykonać lekki łuk przejscia w kierunku zachodnim. Jeśli co innego to chętnie się dowiem, bo może warto podrążyć poprzedni temat, mając na uwadzę zmodyfikowana propozycja wymaga całkiem sporych nakładów.
- powierzchnia akumulacji liczona od krawędzi jezdni do odległości 1,00m od szyny: ~3,00m.
- najwęższa szerokość pasów ruchu: 3,00+3,25+3,00.
Takie rozwiązanie byłoby dużo tańsze i może realniejsze?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość