Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"

Post autor: kbieniu7 » 18 maja 2023, 13:14

Ahoj,

W pierwszym wpisie buspasowej trylogii na Kraboku pisałem m.in. o ul. Tischnera i korku do skrzyżowania z ul. Wadowicką. Autobusy linii 178/578 stoją tam w korkach i jedną z moich propozycji było utworzenie tam buspasa przynajmniej do skrzyżowania z ul. Fredry i lekka przebudowa tak, aby autobusy mogły jechać z prawego skrajnego pasa - gdyż kolejka do prawoskrętu w stronę Matecznego jest tam dużo mniejsza niż do jazdy na wprost w Brożka.

Obrazek

Napisałem kiedyś taki wniosek, niestety odbił się ze względu na brak miejsca po północnej stronie wylotu. I przyznać trzeba rację, jest tam ciasno i nie uda się zmieścić trzech pasów ruchu tam.

Z tego powodu przeanalizowałem sytuację i wychodzę z propozycją przebudowy tegoż wylotu: utworzenie trzech pasów (jeden w zatokę autobusową) powstałe poprzez przesunięcia wyspy dzielącej oraz pasów ruchu na wlocie kosztem zieleńca - trzeba by wszystko przesunąć o jakieś 2,5-3m. Jedocześnie można by wypełnić zatokę i poszerzyć peron autobusowo-tramwajowy.

Obrazek

Tutaj bez szrafury jezdni, by można było zobaczyć, jak to się ma do istniejących krawężników:
Obrazek

Wydaje się, że jest tam na tyle miejsca, by dało się to zmieścić bez ingerencji w nasyp i ul. Cegielnianą. Aczkolwiek, przy "bogatszej" wersji, można by zlikwidować tamtę zatokę postojową dla taksówek i wydłużyć pas do prawoskrętu - jakby jednak był taki potrzebny.

Obrazek

Koszty niestety mogą sięgnąć więcej niż kilka milionów złotych ze względu na konieczność przebudowy nie tylko sygnalizacji świetlnej, ale i przebudowy kawałka torowiska oraz przestawienia słupów sieci trakcyjnej. Moim zdaniem jednak warto rozważyć ten pomysł, gdyż chyba nie zanosi się na zwężanie ul. Tischnera, ani innych działań tamże poza budową wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Fredry i przebudowania skrzyżowania Tischnera/Fredry - ale tamten zakres nie obejmuje skrzyżowania z ul. Wadowicką.

Co sądzicie?

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"

Post autor: Tramwajolog14 » 18 maja 2023, 14:08

Pojawia się tylko pierwszy obrazek, pozostałe 3 się nie wczytują (widać jakby szary znak zakazu wjazdu...).
W trybie incognito pojawia się napis Obrazek.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"

Post autor: kbieniu7 » 18 maja 2023, 23:09

Tramwajolog14 pisze: 18 maja 2023, 14:08 Pojawia się tylko pierwszy obrazek, pozostałe 3 się nie wczytują (widać jakby szary znak zakazu wjazdu...).
W trybie incognito pojawia się napis Obrazek.
Teraz powinno być chyba ok.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"

Post autor: Tramwajolog14 » 19 maja 2023, 14:52

Tak, wszystko ok :)

Co do projektu, nie wiem jakie jest natężenie ruchu na prawoskręcie z Brożka w Zakopiankę, ale może nie potrzeba tam wydzielonego pasa? Wtedy dałoby sie zachować zieleniec i może jeszcze trochę poszerzyć przystanek autobusowo-tramwajowy.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Śluza autobusowa przy węźle "Łagiewniki"

Post autor: kbieniu7 » 19 maja 2023, 15:26

Tramwajolog14 pisze: 19 maja 2023, 14:52 Tak, wszystko ok :)

Co do projektu, nie wiem jakie jest natężenie ruchu na prawoskręcie z Brożka w Zakopiankę, ale może nie potrzeba tam wydzielonego pasa? Wtedy dałoby sie zachować zieleniec i może jeszcze trochę poszerzyć przystanek autobusowo-tramwajowy.
Niestety, trochę pojazdów skręca w prawo z Brożka w Zakopiankę i oczekują przepuszczając pieszych. Raczej jest tam on potrzebny, z moich obserwacji. Już szybciej idzie ruch na wprost.

N SSC dostałem komentarz, żeby może spróbować jednak coś taniej wyrysować:
stefkapusta pisze: Jeśli tak, to można ewentualnie wykonać lekki łuk przejscia w kierunku zachodnim. Jeśli co innego to chętnie się dowiem, bo może warto podrążyć poprzedni temat, mając na uwadzę zmodyfikowana propozycja wymaga całkiem sporych nakładów.
Spróbowałem tak wrysować i jakoś udało mi się upchnąć tam wszystko. Założenia:
  • powierzchnia akumulacji liczona od krawędzi jezdni do odległości 1,00m od szyny: ~3,00m.
  • najwęższa szerokość pasów ruchu: 3,00+3,25+3,00.
Jakby trochę poprzesuwać, to może by się udało jezdnię powiększyć o 0,25m lub ciut więcej i mieć środkowy pas ruchu 3,50m.
Obrazek

Takie rozwiązanie byłoby dużo tańsze i może realniejsze?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości