Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Parówczak » 01 maja 2023, 22:45

A może 244 mógłby jechać Jerzmanowskiego przez osiedle do Teligi. Wtedy zapewnia się przesiadkę na tramwaj i może jechać do MCO. Co do pozostałych linii, czy to 204 czy 144 może po zakończeniu wszystkich prac w rejonie szpitala przejazd teraz będzie szybszy.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 02 maja 2023, 10:27

Pod szpital muszą jechać linie z przynajmniej dwóch/trzech stron. Dojazd od strony Płaszowa/ Złocienia i Bieżanowa zapewniać będzie 125/163 dojazdem pod MCO. Dojazd od strony Wieliczki i Jerzmanowskiego zapewnia 204 przy okazji zapewniając dojazd mieszkańcom Kurdwanowa, Piasków i Kozłówka. Dojazd od strony centrum musi zapewniać trzecia linia. Nie jestem zwolennikiem 144, ponieważ poszkodowani są mieszkańcy Rżąki. Jak już pisałem wcześniej, połowa autobusu przesiada się na Jerzmanowskiego, bo mało komu chce się tracić do 10 min na jazdę naokoło w korkach przez szpital. Trzeba by wysłać tam inną linię (być może nową), taką by mieszkańcy danego osiedla nie byli poszkodowani, że muszą jeździć naokoło tracąc czas bez alternatywnej częstej linii omijającej szpital. Być może to 513, które kończyłoby na MCO jest pomysłem. Pytanie gdzie ono miałoby zaczynać z drugiej strony? (DGW, DGZ, NK?)

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kowalik » 02 maja 2023, 10:35

A przy okazji powyższych zmian, to 133 wróci na NBP, czy pozostanie przy NB P+R.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 02 maja 2023, 13:24

Kierman pisze: 01 maja 2023, 14:34W takim wariancie nikt na Bieżanowie nie wsiądzie w 513, które straci 5 (a nawet 10 min przez korki na skręcie w Orwid), tylko wszyscy przyjdą 5 min wcześniej lub później na przystanek i wsiądą w 503, które jedzie prosto.
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony się z Tobą zgodzę. Z drugiej, rozkład "503" to czasem loteria. Wprawdzie po skończeniu prac na północy punktualność na pewno się poprawi, jednak chyba nie ma co zakładać że będzie idealnie. W takie sytuacji jeśli będzie wybór - czekać na opóźnione "503" które nie wiadomo kiedy się pojawi, albo wsiąść w "513" które właśnie podjechało, myślę że niemało osób zdecyduje się wsiąść. Warto też uwzględnić, że korki w rejonie Jakubowskiego mogą się trochę zmniejszyć po zakończeniu prac.
WIK pisze: 01 maja 2023, 14:42Dochodzą do nas doniesienia, że ma zostać skierowana także linia 244 do MCO. Czy jest szansa aby 204 wyprostować?
Ciężko mi uwierzyć w taki pomysł. Jakkolwiek kontrowersyjnych decyzji by nie podejmował ZTP, zapewnienie przesiadki z aglo na tramwaje to jest dla nich priorytet. Może chodzi o (ponowne) skierowanie przez Jakubowskiego, czyli obok MCO?
Kowalik pisze: 02 maja 2023, 10:35A przy okazji powyższych zmian, to 133 wróci na NBP, czy pozostanie przy NB P+R.
Zostanie na NB P+R. "133" zostało tam skierowane na wniosek pasażerów z odcinka Cechowa - Kosocicka, którzy chcieli odzyskać dojazd do obiektów handlowych czy przychodni w rejonie pętli tramwajowej. Odciążenie pętli autobusowej to był efekt uboczny.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 02 maja 2023, 19:14

Kaszmir pisze: 02 maja 2023, 13:24 Mam mieszane uczucia. Z jednej strony się z Tobą zgodzę. Z drugiej, rozkład "503" to czasem loteria. Wprawdzie po skończeniu prac na północy punktualność na pewno się poprawi, jednak chyba nie ma co zakładać że będzie idealnie. W takie sytuacji jeśli będzie wybór - czekać na opóźnione "503" które nie wiadomo kiedy się pojawi, albo wsiąść w "513" które właśnie podjechało, myślę że niemało osób zdecyduje się wsiąść. Warto też uwzględnić, że korki w rejonie Jakubowskiego mogą się trochę zmniejszyć po zakończeniu prac.
Jadąc od strony centrum popołudniu możliwe że tak będzie jak piszesz. Miałem na myśli pasażerów wsiadających na Bieżanowie i Jerzmanowskiego. No i istnieje ryzyko jazdy stadnej od przystanku Prokocim Szpital z powodu korków.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 03 maja 2023, 13:20

Kierman pisze: 02 maja 2023, 19:14Jadąc od strony centrum popołudniu możliwe że tak będzie jak piszesz. Miałem na myśli pasażerów wsiadających na Bieżanowie i Jerzmanowskiego.
Z pętli autobusy też wyjeżdżają o różnych czasach. A bo to jeden przyjedzie spóźniony już na pętlę, innego kierowca potrzebuje wziąć należną przerwę itd.

Tak czy owak, to tylko luźne rozważania. Oby nie skończyło się tak, że "513" w ogóle dotrze tylko do MCO.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: pablo » 19 maja 2023, 15:10

Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 13:49 Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
Mnie natomiast wydaje się mało prawdopodobne, aby linię przyspieszoną z Nowego Bieżanowa kierowano naokoło przez Szpital. Albo będzie zaczynać na MCO, albo w ogóle tamtędy nie pojedzie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 19 maja 2023, 15:40

pablo pisze: 19 maja 2023, 15:10Mnie natomiast wydaje się mało prawdopodobne, aby linię przyspieszoną z Nowego Bieżanowa kierowano naokoło przez Szpital. Albo będzie zaczynać na MCO, albo w ogóle tamtędy nie pojedzie.
Mnie też wydaje się to mało prawdopodobne, acz jest możliwe. Już jedna linia przyspieszona jeździła przez Jakubowskiego - "314".

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: pablo » 19 maja 2023, 15:48

Ta trasa chyba była tak poprowadzona, aby coś więcej docierało pod Szpital. I linia jeździła przez krótki czas (o ile dobrze pamiętam długi czas była formalnie nawet zawieszona).

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: eurokierzaw » 27 lip 2023, 22:05

Już wiemy jakie plany ma ZTP dla tej części miasta, od września.

Tak naprawdę zyskuje tylko Rżąka, z powodu szybszego dojazdu co centrum (144) oraz w końcu powrót drugiej linii, a poza tym 125 ma szansę być bardziej punktualne od 163.
Linia 513 jest dla Szpitala lepsza w kwestii dojazdu do centrum, z powodu przyśpieszenia i ruszania z pętli, ale powstaje kosztem okrojonej obsługi przystanku Aleksandry.
Pętla NBP w kierunku centrum będzie miała 8 kursów/h, a przed pandemią samo 503 miało 8 kursów i jeszcze było 173 z 5 kursami. Czyli cięcia.

Pozostaje kwestia czy 153 i 163 wylądują na nowej pętli MCO?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2023, 23:02

eurokierzaw pisze: 27 lip 2023, 22:05Pozostaje kwestia czy 153 i 163 wylądują na nowej pętli MCO?
Takie są plany gdy na MCO oddany zostanie punkt socjalny. "163" do MCO ujęto nawet w przetargu na linie od 2024.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 28 lip 2023, 5:29

A kiedy ten punkt socjalny ma powstać?

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: pablo » 28 lip 2023, 10:41

eurokierzaw pisze: 27 lip 2023, 22:05 Już wiemy jakie plany ma ZTP dla tej części miasta, od września.

Tak naprawdę zyskuje tylko Rżąka, z powodu szybszego dojazdu co centrum (144) oraz w końcu powrót drugiej linii, a poza tym 125 ma szansę być bardziej punktualne od 163.
144 pojedzie rzadziej w szczycie, a wyprostowanie będzie przywróceniem poprzedniej trasy. Więc nie wiem, czy Rżąka zyskuje.
eurokierzaw pisze: 27 lip 2023, 22:05 Pętla NBP w kierunku centrum będzie miała 8 kursów/h, a przed pandemią samo 503 miało 8 kursów i jeszcze było 173 z 5 kursami. Czyli cięcia.
Tu jest ewidentnie gorzej.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Parówczak » 28 lip 2023, 12:19

Kiedyś NBP to była normalna pętla. Ze 173 i 503. Czytelny układ. A teraz jest osiem różnych linii. A kursów mniej. Przystanek Aleksandry zawsze chciał połączenie z samym Wawelem. Pojawiały się różne wersje 502, 512, 522. Teraz będzie miał super 153. O trasie w kształcie muszli ślimaka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 28 lip 2023, 12:26

Parówczak pisze: 28 lip 2023, 12:19Kiedyś NBP to była normalna pętla. Ze 173 i 503. Czytelny układ. A teraz jest osiem różnych linii.
Nie. Po pierwsze NBP ma siedem linii, nie osiem.
Po drugie, dwie z linii ("153", "163") docelowo wylecą do MCO.
Po trzecie, wśród tych które doszły jest np. "234" które trafiło tam na życzenie pasażerów (zamiast trasy do Podgórza SKA). To chyba dobrze, że posłuchano ich próśb?
Parówczak pisze: 28 lip 2023, 12:19Przystanek Aleksandry zawsze chciał połączenie z samym Wawelem. Pojawiały się różne wersje 502, 512, 522. Teraz będzie miał super 153. O trasie w kształcie muszli ślimaka.
Też nie. "153" docelowo zniknie z Aleksandry, ma kończyć przy MCO - pisaliśmy o tym wiele razy. Na Aleksandry będzie dalej "503". Przy okazji, "512" nigdy nie docierało do Aleksandry - bo była linia z Huty do centrum.

Zgadzam się, że N. Bieżanów wychodzi na tych zmianach bardzo źle i trzeba to zmienić. Lecz bądźmy uczciwi w ocenach. Pisanie nieprawdziwych informacji nie poprawia sytuacji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości