Wielka synchronizacja autobusowa

- Linie, trasy, rozkłady
poirot
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2021, 22:24

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: poirot » 17 maja 2023, 17:49

Wiadomo może co planują dla 179? Kurdwanów cały czas czeka na rekompensatę za 184 xD

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: M0096 » 17 maja 2023, 19:04

Za to trzy linie autobusowe będą sobie dublować nowo otwartą linię tramwajową:
"137" Nowy Kleparz - Górka Narodowa Wschód (prawdopodobnie częstotliwość w dni powszednie: 15/20) - 4 brygady
W konsultacjach miała być zastępstwem za "164", ale w międzyczasie postanowiono skierować "192" do Krowodrzy Górki. Jedynie argument, że z Osiedla Gotyk jest dość daleko do linii tramwajowej i dla niektórych pasażerów przydałaby się dowozówka ma jakikolwiek sens w kontekście istnienia tej linii.
"154" Tonie - Dworzec Główny Zachód (prawdopodobnie częstotliwość w dni powszednie: 30/40) - 3 brygady
Skierowanie tej linii na taką trasę zaprzecza całej idei węzłów przesiadkowych, gdyż nie będzie możliwości przesiadki z tramwaju w kierunku Toń na jedynym przystanku. Ponadto linia ta będzie tak samo punktualna jak obecna "154", czyli w dni powszednie kompletnie losowy rozkład jazdy.
"537" Witkowice - Dworzec Główny Wschód (prawdopodobnie częstotliwość w dni powszednie: 15/20) - 4 brygady
Po otwarciu linii tramwajowej odcinek Słomczyńskiego - Dworzec Główny Wschód będzie dublem "50". Jasne, że ta linia przebiega zupełnie inną trasą, ale pomija na niej prawie wszystkie przystanki, aby służyć jako dowozówka Witkowic i Kuźnicy do Dworca.

A dużo taniej wystarczyłoby:
"137" Witkowice - Górka Narodowa Wschód, częstotliwość w dni powszednie: 15/20 - 2 brygady
"420" Tonie - Krowodrza Górka: 30/40 - 2 brygady
+ 1 brygada na wzmocnienie "287", aby Witkowice nie były poszkodowane brakiem bezpośredniego połączenia z Dworcem
A pozostałe brygady mogłyby być spożytkowane na ograniczenie cięć w innych rejonach, np. zachowanie silnej "503" z f-7,5/10 w dni powszednie, zamiast jakiejś skróconej "513".

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: tomta1 » 17 maja 2023, 20:51

M0096 pisze: 17 maja 2023, 19:04 Za to trzy linie autobusowe będą sobie dublować nowo otwartą linię tramwajową:
"137" Nowy Kleparz - Górka Narodowa Wschód (prawdopodobnie częstotliwość w dni powszednie: 15/20) - 4 brygady
W konsultacjach miała być zastępstwem za "164", ale w międzyczasie postanowiono skierować "192" do Krowodrzy Górki. Jedynie argument, że z Osiedla Gotyk jest dość daleko do linii tramwajowej i dla niektórych pasażerów przydałaby się dowozówka ma jakikolwiek sens w kontekście istnienia tej linii.
Przecież układ drogowy Górki Narodowej będzie w bardzo niewielkim stopniu pokrywał się z układem torowym. Przy trasie z Krowodrzy masz tylko 3 wspólne przystanki z tramwajem (Krowodrza Górka, Siewna Wiadukt, Słomczyńskiego). Nie wszystkie cele podróży mieszkańców są przy linii tramwajowej. Dojazd na ul. Siewną czy ul. Mackiewicza powinien być zapewniony. Na oko f-15 będzie wystarczające po uruchomieniu tramwaju.
M0096 pisze: 17 maja 2023, 19:04 "154" Tonie - Dworzec Główny Zachód (prawdopodobnie częstotliwość w dni powszednie: 30/40) - 3 brygady
Skierowanie tej linii na taką trasę zaprzecza całej idei węzłów przesiadkowych, gdyż nie będzie możliwości przesiadki z tramwaju w kierunku Toń na jedynym przystanku. Ponadto linia ta będzie tak samo punktualna jak obecna "154", czyli w dni powszednie kompletnie losowy rozkład jazdy.
(…)
"420" Tonie - Krowodrza Górka: 30/40 - 2 brygady
Pełna zgoda. Imho można by w ogóle wywalić tę linię, a wzmocnić „120”, czy to jako kursy wariantowe do Toń, czy jako wzmocnienie całej trasy – to już kwestia wtórna.
M0096 pisze: 17 maja 2023, 19:04 "537" Witkowice - Dworzec Główny Wschód (prawdopodobnie częstotliwość w dni powszednie: 15/20) - 4 brygady
Po otwarciu linii tramwajowej odcinek Słomczyńskiego - Dworzec Główny Wschód będzie dublem "50". Jasne, że ta linia przebiega zupełnie inną trasą, ale pomija na niej prawie wszystkie przystanki, aby służyć jako dowozówka Witkowic i Kuźnicy do Dworca.
To z tego samego powodu trzeba skasować „179”, bo jest dublem „50”, co prawda tylko na odcinku Kurdwanów — Dworzec Główny Zachód, ale przebiega zupełnie inną trasą. Przecież ta linia pomija te przystanki (trzy przystanki na śródmiejskim odcinku al. 29 Listopada) właśnie po to, by zapewnić dojazd Witkowicom i Górce Narodowej do dworca! Choć z drugiej strony trzeba uczciwie przyznać, że większość jej pasażerów jedzie na trasie DGW — Kuźnicy Kołłątajowskiej/Słomczyńskiego właśnie.
M0096 pisze: 17 maja 2023, 19:04 "137" Witkowice - Górka Narodowa Wschód, częstotliwość w dni powszednie: 15/20 - 2 brygady
Czy na GWN jest punkt socjalny? Bo jak nie ma (ostatni raz na samej pętli byłem kilka lat temu i punktu nie było), to taka trasa odpada właśnie z tej przyczyny.
M0096 pisze: 17 maja 2023, 19:04 + 1 brygada na wzmocnienie "287", aby Witkowice nie były poszkodowane brakiem bezpośredniego połączenia z Dworcem
No nie bardzo, bo Kraków nie będzie dokładał do linii do Zielonek. A pętla w Witkowicach jest mała, by uruchomić nawet „187” do Krowodrzy Górki w taborze midi.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: ant_sm » 17 maja 2023, 21:08

Kaszmir pisze: 17 maja 2023, 16:32 Są też rzeczy na plus:
(...)"139" przejdzie na f7,5/10, (...)- choć te na razie nie są potwierdzone.
Jesteś tego pewny? Z tego co słyszałem ma nie być już linii co 7,5 min, co zresztą częściowo już potwierdza para 503+513. Wydaje się więc, że ZTP dąży do mnożenia linii kosztem częstotliwości i jeśli wzmocnieniem głównej linii ma być dubel tylko w szczycie, to na wielu ciągach cięcia będą ogromne względem tego co jest obecnie. Ja się obawiam, że o ile w szczycie oferta będzie nawet sensowna, to poza szczytem, a w szczególności wieczorami czy w weekendy może być bardzo źle.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: pablo » 17 maja 2023, 21:23

Kaszmir pisze: 17 maja 2023, 16:32

Ja zmiany odbieram negatywnie, lecz nie dlatego że to cięcia (bo nie są), lecz dlatego że w zbyt wielu miejscach zabiera się jednym by dać drugim.
Ocenienie tego, czy to będą cięcia, czy nie, zajmie zapewne trochę czasu, i to dopiero jak zobaczymy wszystkie rozkłady i porównamy je z tymi obecnymi. Nie wiem skąd u Ciebie taki optymizm, że piszesz, że to nie są cięcia. Ja na to patrzę jednak bardziej pesymistycznie - przeczuwam, że to będą cięcia ukryte pod nazwą: zmiany, ulepszenia, synchronizacja, ujednolicenie taktów itd, itp. Wolałbym, byś to Ty miał rację, a nie ja. Jednak taki pesymizm jak u mnie widzę też u innych piszących tu osób.
ant_sm pisze: 17 maja 2023, 21:08

Z tego co słyszałem ma nie być już linii co 7,5 min, co zresztą częściowo już potwierdza para 503+513. Wydaje się więc, że ZTP dąży do mnożenia linii kosztem częstotliwości i jeśli wzmocnieniem głównej linii ma być dubel tylko w szczycie, to na wielu ciągach cięcia będą ogromne względem tego co jest obecnie.
Obawiam się, że to może być prawda. Również ze 194 mogą coś pokombinować, skoro planowana jest linia z Czerwonych Maków na osiedle Podwawelskie.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Adrian14 » 17 maja 2023, 21:25

Zrobią cięcia i przedstawią, że to na prośbę PKK 🤣🤣🤣
Od początku mówiłem, że ta synchronizacja odbije się nam czkawką. Czekam cały czas na konkretne szczegóły. Ale jak już słyszę o tych liniach wzmacniających to widzę dawne 132 i 429.......

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: krawiec » 17 maja 2023, 22:31

A co będzie ze 182/482?

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: ant_sm » 17 maja 2023, 22:42

krawiec pisze: 17 maja 2023, 22:31 A co będzie ze 182/482?
Pewnie zostaną tak jak są, bo one idealnie wpisują się w założenia zmian i pokazują czego można się spodziewać. Kiedyś w międzyszczycie jeździły co 12 minut, teraz jest tylko jedna co 20 minut.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: M0096 » 17 maja 2023, 22:44

tomta1 pisze: 17 maja 2023, 20:51 Przecież układ drogowy Górki Narodowej będzie w bardzo niewielkim stopniu pokrywał się z układem torowym. Przy trasie z Krowodrzy masz tylko 3 wspólne przystanki z tramwajem (Krowodrza Górka, Siewna Wiadukt, Słomczyńskiego). Nie wszystkie cele podróży mieszkańców są przy linii tramwajowej. Dojazd na ul. Siewną czy ul. Mackiewicza powinien być zapewniony. Na oko f-15 będzie wystarczające po uruchomieniu tramwaju.
Biorąc pod uwagę, że większość pasażerów z okolic przystanku Władysława Łokietka udając się w okolice Dworca Głównego korzysta z tramwajów a nie "154" świadczy o tym, że te okolice są w zasięgu oddziaływania linii tramwajowej a konkretnie przystanków Krowodrza Górka i Bratysławska, mimo tego że odległość pomiędzy przystankiem Władysława Łokietka a wyżej wymienionymi wynosi około 1 km. Odległość pomiędzy przystankami Clepardia i Siewna Wiadukt jest mniejsza, podobnie jak odległość Szpitala JPII i Lekarskiej. W przypadku dwóch ostatnich przystanków problemem jest niedostateczna penetracja komunikacją miejską terenów w kierunku przeciwnym od linii tramwajowej przez co wytworzyłyby się zbyt duże odległości do przejścia dla potencjalnych pasażerów. Myślę jednak, że skierowanie "164" do pętli Krowodrza Górka (czy nawet "192") byłoby lepszym połączeniem niż "137" do Nowego Kleparza. W przypadku Clepardii przydałoby się częstsze (niż "267" i "287") połączenie w kierunku Krowodrzy Górki.
tomta1 pisze: 17 maja 2023, 20:51 To z tego samego powodu trzeba skasować „179”, bo jest dublem „50”, co prawda tylko na odcinku Kurdwanów — Dworzec Główny Zachód, ale przebiega zupełnie inną trasą. Przecież ta linia pomija te przystanki (trzy przystanki na śródmiejskim odcinku al. 29 Listopada) właśnie po to, by zapewnić dojazd Witkowicom i Górce Narodowej do dworca! Choć z drugiej strony trzeba uczciwie przyznać, że większość jej pasażerów jedzie na trasie DGW — Kuźnicy Kołłątajowskiej/Słomczyńskiego właśnie.
Gdyby "179" a raczej "579" zatrzymywało się pomiędzy Beskidzką a Politechniką tylko na Placu Inwalidów a inne linie zapełniały po niej lukę na Alejach, to nie miałbym nic przeciwko jej likwidacji bo byłaby dublem "50" a w relacji Kurdwanów - Plac Inwalidów "24".
tomta1 pisze: 17 maja 2023, 20:51 Czy na GWN jest punkt socjalny? Bo jak nie ma (ostatni raz na samej pętli byłem kilka lat temu i punktu nie było), to taka trasa odpada właśnie z tej przyczyny.
Docelowo (po udrożnieniu wschodniej części Meiera) ta linia trafiłaby na pętlę Prądnik Czerwony. Tymczasowo można by ją wydłużyć do węzła Górka Narodowa.
tomta1 pisze: 17 maja 2023, 20:51 No nie bardzo, bo Kraków nie będzie dokładał do linii do Zielonek. A pętla w Witkowicach jest mała, by uruchomić nawet „187” do Krowodrzy Górki w taborze midi.
Coraz bardziej uwidacznia się potrzeba nowej pętli w Witkowicach. Z resztą obecna pętla chyba od samego początku była rozwiązaniem prowizorycznym. Gdyby powstała nowa pętla w Witkowicach to można by tam wydłużyć "169"/"469" co znacznie poprawiłoby komunikację na tym osiedlu.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: kbieniu7 » 18 maja 2023, 15:22

ant_sm pisze: 17 maja 2023, 21:08 Jesteś tego pewny? Z tego co słyszałem ma nie być już linii co 7,5 min, co zresztą częściowo już potwierdza para 503+513. Wydaje się więc, że ZTP dąży do mnożenia linii kosztem częstotliwości i jeśli wzmocnieniem głównej linii ma być dubel tylko w szczycie, to na wielu ciągach cięcia będą ogromne względem tego co jest obecnie. Ja się obawiam, że o ile w szczycie oferta będzie nawet sensowna, to poza szczytem, a w szczególności wieczorami czy w weekendy może być bardzo źle.
Jeśli tak to bardzo słabo - to już lepiej mieć te kilka magistralnych linii f7,5, jak np.: 503 i 179, wspomagane liniami z f15: 144,164,173.

Do tego są obawy, że z pary 503/513 ta wspomagająca będzie jechała tylko do MCO i Bieżanów zaliczy mocne cięcia.

W sumie to w takiej sytuacji nachodzi myśl: po co walczyć o te buspasy? Po co ograniczać ruch samochodów? Skoro z każdym rokiem jest coraz mniej kursów, coraz trudniej korzystać z KMK dostosowując się do rozkładów. Dajmy ludziom z Bieżanowa jeździć samochodem na Aleje i po kłopocie... :|

wanek
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 28 sie 2021, 19:57

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: wanek » 18 maja 2023, 19:34

W tym mieście nic nie jeździ punktualnie, a ludziom się jakieś synchronizacje marzą.
W niedziele rano z tramwaju nr "3" jadącego z Krowodrzy nie dałem rady przesiąść się na "17", choć to raptem 5. przystanek od pętli i raczej korków brak. To tylko jeden z jaskrawych przypadków.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Adrian14 » 18 maja 2023, 20:52

wanek pisze: 18 maja 2023, 19:34 W tym mieście nic nie jeździ punktualnie, a ludziom się jakieś synchronizacje marzą.
W niedziele rano z tramwaju nr "3" jadącego z Krowodrzy nie dałem rady przesiąść się na "17", choć to raptem 5. przystanek od pętli i raczej korków brak. To tylko jeden z jaskrawych przypadków.
Jak sobie ustawiasz przesiadkę na 1 minutowej różnicy to sam sobie jesteś winien.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: pablo » 19 maja 2023, 15:38

wanek pisze: 18 maja 2023, 19:34 W tym mieście nic nie jeździ punktualnie, a ludziom się jakieś synchronizacje marzą.
W przypadku autobusów w pełni się zgadzam. Ostatnie dwa dni to dobitnie pokazały. Na autobus jadący co 7,5 minuty czekałem 28 minut. Całe to ujednolicanie taktów jest tylko po to by dokonać cięć. Synchronizacja i równe takty będą tylko na papierze (a ściślej mówiąc w systemie). Czy naprawdę urzędnicy pracujący w ZTP nie wiedzą, że komunikacja autobusowa w Krakowie nie kursuje punktualnie, bo nie jest w stanie tego dokonać? Odcinek trasy wg rozkładów mający trwać 20 minut można jechać albo 20 albo 40 minut. I nie da się tego przewidzieć. To zawsze jest zagadka, czy będzie dłużej o 5 minut czy może o 13 albo 17? A może będzie punktualnie? I wiem o czym piszę, bo od kilkunastu lat jeżdżę do i z pracy autobusem po tej samej trasie. Więc oszczędźcie sobie synchronizację i ujednolicanie taktów w dzień powszedni, bo to jest pozbawione sensu. Można takie coś wprowadzić w dni świąteczne i w soboty. Ale w pierwszej kolejności trzeba by zadbać o to, by były godne częstotliwości, a nie autobus magistralny co 30 minut porankami i wieczorami w soboty i niedziele.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: lukasmaj » 19 maja 2023, 18:44

pablo pisze: 19 maja 2023, 15:38 W przypadku autobusów w pełni się zgadzam. Ostatnie dwa dni to dobitnie pokazały. Na autobus jadący co 7,5 minuty czekałem 28 minut. Całe to ujednolicanie taktów jest tylko po to by dokonać cięć. Synchronizacja i równe takty będą tylko na papierze (a ściślej mówiąc w systemie). Czy naprawdę urzędnicy pracujący w ZTP nie wiedzą, że komunikacja autobusowa w Krakowie nie kursuje punktualnie, bo nie jest w stanie tego dokonać? Odcinek trasy wg rozkładów mający trwać 20 minut można jechać albo 20 albo 40 minut. I nie da się tego przewidzieć. To zawsze jest zagadka, czy będzie dłużej o 5 minut czy może o 13 albo 17? A może będzie punktualnie? I wiem o czym piszę, bo od kilkunastu lat jeżdżę do i z pracy autobusem po tej samej trasie. Więc oszczędźcie sobie synchronizację i ujednolicanie taktów w dzień powszedni, bo to jest pozbawione sensu. Można takie coś wprowadzić w dni świąteczne i w soboty. Ale w pierwszej kolejności trzeba by zadbać o to, by były godne częstotliwości, a nie autobus magistralny co 30 minut porankami i wieczorami w soboty i niedziele.
W sedno :!:

Awatar użytkownika
Ruppert
Pasażer
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2021, 10:44

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Ruppert » 06 cze 2023, 19:23

poirot pisze: 17 maja 2023, 17:49 Wiadomo może co planują dla 179? Kurdwanów cały czas czeka na rekompensatę za 184 xD
Należy czym prędzej wykonać PAT na Dietla, i podciągnąć obecny ogryzek 184 przynajmniej do Podwawelskiego, a najlepiej na swoją trasę do Kurdwanowa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 11 gości