Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 23 maja 2023, 0:38

Jamnik pisze: 22 maja 2023, 22:41 Sztucznego korkowania ulic ciąg dalszy. Na Stojałowskiego odpiernicza się dokładnie to samo co na Mikołajczyka. I jeszcze jest to robione w taki sposób, że autobus będzie musiał jechać dosłownie slalomem.
Ale tam właściwie nic się nie zmienia względem tego, co już było. Jedynie odcinek tuż przed przystankiem "Halszki" i pierwsze przejście przed nim. Przy czym to akurat można będzie potem zmienić organizacją ruchu: Obrazek

Korki na ul. Stojałowskiego występują, ale są spowodowane światłami na skrzyżowaniu z Herberta i często wylewają się aż za Halszki. Samo zwężenie Stojałowskiego wiele nie da.

Zgłaszałem tam co prawda wielokrotnie, by na prawym pasie Stojałowskiego zrobić buspas dla 174 i 179 i przeznaczyć go do tylko do prawoskrętu, ale ciągle mi odbijali piłeczkę, że "jak będzie TŁ to ruch się zmieni" i podobnie. Rada Dzielnicy też się nie przejmowała.

poirot
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2021, 22:24

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: poirot » 24 maja 2023, 17:25

Kojak pisze: 18 kwie 2023, 15:17 To jak już tak chcemy dbać o autobus na Cechowej to przypominam, że pozostała część Cechowej (ta równoległa do Stojałowskiego) już dawno została bez autobusu, właśnie po skierowaniu 133 do Łagiewnik w 2002 roku, a do roku 2000 tamta część Cechowej była obsługiwana właśnie przez 133.
Piękne czasy, właśnie wczoraj na spacerze tam byłem i sobie przypominałem miejsca przystanków. Mogliby tam coś puścić, nawet okrężną dowozówkę do tramwaju ;)

Gruby Rysiek
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2021, 9:28

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Gruby Rysiek » 25 maja 2023, 9:36

Układ skrzyżowania Herberta- Podmokła/Stojałowskiego oraz wjazd na Cechową przy Lidlu praktycznie zabija sens takiej linii

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 25 maja 2023, 10:36

Co do 133 na starej części Cechowej przy "źródełku", fakt łezka się kręci, jedziłem tamtędy jeszcze na samym początku lat 90-tych. To już 30 lat temu.
Teraz nie specjalnie jest sens tego autobusu tam, chociaż powstają tam nawet mini osiedla z nowymi domami, to jednak do Stojałowskiego jest blisko, wystarczy zrobić przejścia.

Pamiętam jak 20 lat temu pisałem do MPK, żeby 133 puścić z Podmokłej wprost do Kurdwanowa i dalej Piasków, bo przecież tam jest większe zaludnienie i taka linia miałaby większy sens, niż puszczać ją przez Cechową (koło źródełka) przez przystanki, z których i tak niewiele osób korzysta. A ze Stojałowskiego byłoby bezpośrednie połączenie do Borku i dalej np tramwaj 19 jako alternatywa dla ówczesnego 124. No ale "ciotka Filka" odpisała, że "nie ma takiej potrzeby".

To co się dzisiaj robi ze Stojałowskiego to jest chore. Ta droga była projektowana jako dwupasmowa i gdyby powstała "Nowa Sławka" jako połączenie Kamieńskiego z Autostradową Obwodnicą Krakowa z 2 głównymi skrzyżowaniami Witosa/Nowosądecka oraz właśnie Stojałowskiego / Cechowa, wówczas byłaby w pełni wykorzystana i południowe sypialnie Krakowa odkorkowałyby się.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » 25 maja 2023, 13:05

Kojak pisze: 25 maja 2023, 10:36 To co się dzisiaj robi ze Stojałowskiego to jest chore. Ta droga była projektowana jako dwupasmowa i gdyby powstała "Nowa Sławka" jako połączenie Kamieńskiego z Autostradową Obwodnicą Krakowa z 2 głównymi skrzyżowaniami Witosa/Nowosądecka oraz właśnie Stojałowskiego / Cechowa, wówczas byłaby w pełni wykorzystana i południowe sypialnie Krakowa odkorkowałyby się.
Tak to jest jak ideologia bierze górę nad rozsądkiem i aktywiści miejscy do spółki z urzędnikami, których sportem narodowym stało się nienawidzenie i tępienie kierowców samochodów robią sobie z miasta prywatny folwark za pieniądze podatników uprzykrzając im życie gdzie popadnie, a przy okazji czują że są bezkarni

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 25 maja 2023, 13:09

Kojak pisze: 25 maja 2023, 10:36
To co się dzisiaj robi ze Stojałowskiego to jest chore. Ta droga była projektowana jako dwupasmowa i gdyby powstała "Nowa Sławka" jako połączenie Kamieńskiego z Autostradową Obwodnicą Krakowa z 2 głównymi skrzyżowaniami Witosa/Nowosądecka oraz właśnie Stojałowskiego / Cechowa, wówczas byłaby w pełni wykorzystana i południowe sypialnie Krakowa odkorkowałyby się.
Albo wręcz przeciwnie: tym bardziej by się zatkały, biorąc na siebie dodatkowy ruch, który na Nową Sławka by zjechał z autostrady.

Ul. Stojałowskiego nigdy nie miała takiego natężenia ruchu, by te dwa pasy były w pełni wykorzystywane. Była projektowana z dwoma pasami w każdym kierunku, ale już chyba 20 lat temu zwężono część w kierunku Piasków do jednego pasa, z drugiego wydzielając lewoskręty i wstawiając wyspy azylu dla pieszych. Teraz nic nowego, poza zwężeniem przejścia na wysokości "Dekady", się nie dzieje. Jedyne, co mogli zrobić, to prawy pas przeznaczyć jako buspas, by autobusy mogły go ominąć i uciec w Halszki i stworzyć wydzielony lewoskręt w "Dekadę", o co zresztą ich maltretowałem od 4 lat.

Jak pisałem w moim poprzednim poście: korki na Stojałowskiego tworzą się do skrzyżowania z Herberta, a nie przez to, że Stojałowskiego była zwężona do jednego pasa. Jedyne rozwiązanie to poprawa przepustowości na tymże. Obecna przebudowa nie wpływa na problematyczny punkt.

Chodzi mi po głowie poszerzenie wlotu o jeden pas na skrzyżowaniu Stojałowskiego Herberta tak, by lewoskręt Kurdwanów->Swoszowice miał dwa pasy ruchu. Większość tam skręca w lewo i to w autostradę, czyli akurat w takie miejsce, gdzie możemy bez większego problemu ten dopływ pojazdów zwiększyć.
Kierman pisze: 25 maja 2023, 13:05 Tak to jest jak ideologia bierze górę nad rozsądkiem i aktywiści miejscy do spółki z urzędnikami, którzych sportem narodowym stało się nienawidzenie i tępienie kierowców samochodów robią sobie z miasta prywatny folwark za pieniądze podatników uprzykrzając im życie gdzie popadnie, a przy okazji czują że są bezkarni
No tak, bo zwężenie przejść na drogach o mniejszym natężeniu ruchu, to "ideologia" i "tępienie kierowców"? Na Stojałowskiego przed przebudową akurat często stała Policja, bo ludzie tam na tym długim prostym odcinku często jeździli po 60+. Czy tylko kierowcy są podatnikami?

No i alternatywą do zwężek byłoby kilka dodatkowych sygnalizacji świetlnych. No ja jako kierowca jednak wybieram to, co jest teraz.

Kierman
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » 25 maja 2023, 16:39

kbieniu7 pisze: 25 maja 2023, 13:09 No tak, bo zwężenie przejść na drogach o mniejszym natężeniu ruchu, to "ideologia" i "tępienie kierowców"? Na Stojałowskiego przed przebudową akurat często stała Policja, bo ludzie tam na tym długim prostym odcinku często jeździli po 60+. Czy tylko kierowcy są podatnikami?
No i alternatywą do zwężek byłoby kilka dodatkowych sygnalizacji świetlnych. No ja jako kierowca jednak wybieram to, co jest teraz.
Wiesz od czego jest m. in. policja? Od pilnowania porządku i przestrzegania przepisów przez obywateli. Nie urzędnicy, a właśnie policja. I to jest ich obowiązek by tam stać. A jeszcze Ci powiem jaka jest trzecia alternatywa. Poprawianie przepustowości ulic i płynności ruchu. I tą drogą bym szedł. A jeśli już bardzo chcemy zwęzić jezdnię do jednego pasa, to zróbmy z drugiego parkingi dla mieszkańców osiedli w ramach rekompensaty, albo bus-pas. A nie jakieś malowanie linii jakby tam ktoś pijany obsługiwał tą maszynę i malował slalomy od lewej do prawej marnując mnóstwo pustej przestrzeni na drodze sztucznie wymalowanymi strefami wydzielonymi z ruchu

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Jamnik » 25 maja 2023, 17:04

Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 A nie jakieś malowanie linii jakby tam ktoś pijany obsługiwał tą maszynę i malował slalomy od lewej do prawej marnując mnóstwo pustej przestrzeni na drodze sztucznie wymalowanymi strefami wydzielonymi z ruchu
Dokładnie. Teraz jeszcze można ciąć i jechać po tych liniach i tak autobusem robię, ale na pewno zaraz będą tam słupki i będzie trzeba jechać slalomem...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 25 maja 2023, 17:05

Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 Wiesz od czego jest m. in. policja? Od pilnowania porządku i przestrzegania przepisów przez obywateli. Nie urzędnicy, a właśnie policja. I to jest ich obowiązek by tam stać.
Będą policjanci stać tam 24/7? Zresztą, od tego jest organizator ruchu (urzędnik), by stworzyć drogę, która sama z siebie będzie wymuszać odpowiednią prędkość i utrudniać ryzykowną jazdę.
Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 A jeszcze Ci powiem jaka jest trzecia alternatywa. Poprawianie przepustowości ulic i płynności ruchu. I tą drogą bym szedł.
Przez większość XX wieku starano się iść tą drogą i nie wyszło. Zwiększając przepustowość zachęcamy nowych kierowców do danego miejsca. Owszem, to się sprawdzi na obszarach peryferyjnych i pozamiejskich, ale w mieście zawsze będzie więcej chętnych na jazdę samochodem niż możliwości infrastruktury (nawet mocno rozbudowanej).
Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 jeśli już bardzo chcemy zwęzić jezdnię do jednego pasa, to zróbmy z drugiego parkingi dla mieszkańców osiedli w ramach rekompensaty, albo bus-pas. A nie jakieś malowanie linii jakby tam ktoś pijany obsługiwał tą maszynę i malował slalomy od lewej do prawej marnując mnóstwo pustej przestrzeni na drodze sztucznie wymalowanymi strefami wydzielonymi z ruchu
Ale przecież to dokładnie tam zrobiono! Miejsce zaoszczędzone z jednego pasa poszło na miejsca postojowe.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Tramwajolog14 » 25 maja 2023, 21:33

Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 Wiesz od czego jest m. in. policja? Od pilnowania porządku i przestrzegania przepisów przez obywateli. Nie urzędnicy, a właśnie policja. I to jest ich obowiązek by tam stać.
Jasne, policja nie ma nic lepszego do roboty, tylko stać i patrzeć, czy kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami. Bardzo dobrze, że powstają zwężenia i slalomy przed przejściami dla pieszych, bo to realnie poprawia bezpieczeństwo na drodze. I to cały czas, a nie tylko podczas, gdy policjant stoi przy jezdni.
Oczywiście nie zrozum mnie źle - policja powinna też pilnować porządku w ruchu drogowym, ale nie zamiast zwężek.
Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 A jeszcze Ci powiem jaka jest trzecia alternatywa. Poprawianie przepustowości ulic i płynności ruchu. I tą drogą bym szedł.
Poprawa płynności ruchu - pełna zgoda. Dlatego należy zmniejszać ruch uliczny poprzez zawężanie jezdni i rozwój KMK oraz infrastruktury rowerowej ;) .
Kierman pisze: 25 maja 2023, 16:39 A jeśli już bardzo chcemy zwęzić jezdnię do jednego pasa, to zróbmy z drugiego parkingi dla mieszkańców osiedli w ramach rekompensaty, albo bus-pas. A nie jakieś malowanie linii jakby tam ktoś pijany obsługiwał tą maszynę i malował slalomy od lewej do prawej marnując mnóstwo pustej przestrzeni na drodze sztucznie wymalowanymi strefami wydzielonymi z ruchu
Tutaj rzeczywiście można by lepiej spożytkować tę przestrzeń, np. na dodatkową zieleń.

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 26 maja 2023, 10:58

kbieniu7 pisze: 25 maja 2023, 13:09 Albo wręcz przeciwnie: tym bardziej by się zatkały, biorąc na siebie dodatkowy ruch, który na Nową Sławka by zjechał z autostrady.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś... czy to ma sens.
Po to była budowana 2 pasmówka by przejąć ruch wewnątrzosiedlowy. Taki jest sens budowania dwupasmówek w miastach, by ludzie nie musieli się przeciskać między blokami jak teraz Kordiana, bo odstąpiono od Nowej Sławka.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 27 maja 2023, 0:08

Kojak pisze: 26 maja 2023, 10:58 Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś... czy to ma sens.
Po to była budowana 2 pasmówka by przejąć ruch wewnątrzosiedlowy. Taki jest sens budowania dwupasmówek w miastach, by ludzie nie musieli się przeciskać między blokami jak teraz Kordiana, bo odstąpiono od Nowej Sławka.
Jeśli Nowa Sławka by miała połączenie z A4 to byśmy go wlali w nią i w okoliczny układ drogowy, dopychając min. skrzyżowanie z Nowosądecką i dalej Kamieńskiego. To już lepiej próbować jakoś zwiększyć przepustowość ul. Herberta, bo tylko ona w tej okolicy ma szansę poprawnie rozprowadzić ten ruch odpowiednio.

No i Nowa Sławka chyba nie ma być 2x2 tylko 2x1? Jeśli w ogóle powstanie...

Z Kordiana jest problem, racja, ale ona powinna być inaczej zaprojektowana. Docelowo zaślepiona od strony Nowosądeckiej, albo z ruchem jednokierunkowym, a za to priorytet dla ruchu pieszego. Może nawet jakiś woonerf na części, bo tam jest bardzo duży potok pieszych do przystanku tramwajowego, po całej długości ulicy.

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 27 maja 2023, 21:34

Ul. Kordiana miała być ulicą reprezentacyjną ulicą kurdwanowa, z galeriami itp (po dawnym śladzie ul. Kurdwanowskiej). Nowa sławka miała być 2x2, z odnogą tramwaju od skrzyżowania Nowosądecka/Witosa w okolice obecnej pętli autonbusowej przy Stojałowskiego.
Nowa Sławka miała przecinać A4 i iść dalej po śladzie ul. Tuchowskiej aż do Rajska i na tym odcinku być po jednym pasie w każdą stronę. Takie były piękne założenia 20 lat temu.
I tak należałoby zrobić, a nie patrzeć na protesty ludzi.
Kordiana zrobili przejezdna na cąłym odcinku, by ludzie z Wysłouchó nie musieli objezdzac całego osiedla, otwarcie kordiana nieco udrożniło wylot z Kurdwanowa.

Obecnie, jeśli powstanie Nowa Sławka to będzie chyba tylko na odcinku Kurdwanowa, bo na odcinku do Kamińskiego nie bardzi jest już gdzie. Powstały bloki, w tym śladzie, który był zarezerwowany pod Nową Sławką...

Dlatego uważam, ze zmarnowano potencjał ul. Stojałowskiego. Co do wlania potoków - po pierwsze odciążyłoby to lokalne drogi jak Niebieska, Cechowa i Łużycka, po drugie część ruchu z Herberta weszłaby w Nową Sławką, więc ruch rozłożyłby się bardziej równomiernie...
Były pomysły ale nie pamiętam na jakim etapie decyzyjności, by śladem ulicy Swoszowickiej poprowadzić drogę w rejen skrzyżowania Wielickiej z Limanowskiego. Przy czym pomysł byl taki, by ta droga wchodziła od południowej strony torów.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 28 maja 2023, 16:27

Jak coś weszło to między Malborską a Nowosądecką. Od zajezdni do Malborskiej linia zabudowy "blokowej" idzie zasadniczo wzdłuż planowanej ulicy. Tylko nikt w spawie "Nowej Sławka" nic nie ruszy dopóki nie będzie ostatecznej decyzji w sprawie przebiegu S7 która ja wiadomo ma według Gdaki odbijać od obwodnicy gdzieś między Bieżanowem a Swoszowicami...

Kojak
Znawca
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 28 maja 2023, 18:17

Chodzi o odcinek od skrzyżowania przy Lidlu - Nowosądecka, Witosa, Łużycka - do Malborskiej. Tam postawiono bloki w tym miejscu co miala isc droga. Teraz musieliby tą ulice pociągnąć w śladzie ulicy Białoruskiej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości