Awaria #RZ231, dlatego Krakowiak pojawił się.
Natomiast dzisiaj Huta wystawiła 9 Krakowiaków na "52". Ciekawe czy to zamierzone, czy też zaniemógł na zajezdni stozłom.
Awaria #RZ231, dlatego Krakowiak pojawił się.
Wystawiła, bo mogła. Na liniach "4" i "24" wszystkie brygady obsługiwane przez są zajezdnię są dziś obsadzone PESAmi, więc jeżeli na "52" została jedna sprawna nadmiarowa PESA to dlaczego mieli wystawiać ufoka? Oczywiście w takiej sytuacji Huta powinna przejąć kolejną brygadę "24" i tam tą PESĘ puścić (jest obecnie jeden 33m), jednak przed wakacjami nikt nie będzie tego raczej zmieniał - największe potoki pasażerskie już minęły i niezabieralności być nie powinno.
Masz rację, TTSS działa dziś przeciętnie. Z własnych obserwacji wnioskować jednak mogę, że rozdział taboru wygląda dziś następująco:
Nie tylko rejony Borku. Okolice Prokocimia i Bieżanowa również. Większy tabor "13" również pozostał w zajezdni.
Przy czym objazdowa trasa w pełni 33-metrowej "3" pokrywa się na sporym odcinku z "13", a jednak tym większym taborem były mogące w każdej chwili eksplodować składy E1+c3. Tą decyzję można zrozumieć, chociaż niewielki udział również dość pojemnych Konstali oraz skierowanie na tą linię aż dwóch NGT6/1 jest niezrozumiałe.
Bzdura, wystawili, bo dwie stozłomki nie mogły wyjechać.
Po godz 15 już było 10 Krakowiaków z Huty.
Gdyby nie było wolnych PES, z pewnością wystawiliby 4 ufoki. Ile by pojeździły to inna sprawa...
To prawda, rozdział taboru w ciągu dnia zawsze trochę się zmienia .
Około 90% to były wstępne założenia. Podawane były one jednak kiedy (przynajmniej na papierze) istniała chociażby linia "12". Następują jednak cięcia i liczba brygad nie rośnie. Oddanie torowiska na Górkę Narodową spowoduje wprawdzie zapotrzebowanie na dodatkowe 10 brygad, jednak najbliższe lata będą latami remontów. Zostawienie 30 wysokopodłogowych pociągów byłoby po prostu złośliwością ze strony MPK.
Ufoki muszą pozostać ze względu na brak taboru 40m+. Pozostawianie tramwajów wiedeńskich jest jednak niezrozumiałe - chociażby z linii "8" oraz "9" zwolni się tabor mogący obsłużyć "13", "16", "21" czy "44". Linia "22" z kolei dostanie STL2 lub inne 33m pod koniec dostaw. Przykładowy docelowy rozdział taboru, który już kiedyś tutaj wysyłałem mógłby wyglądać następująco:impuls pisze: ↑31 maja 2023, 22:36 Niemal pewne to pozostanie 10 ufoków z dwóch zajezdni. Bardzo prawdopodobne to zostawienie 8 wagonów E1 solo. Mają zostać też cztery składy Konstali w Podgórzu. Niestety pozostanie najprawdopodobniej kilka składów E1+c3 w Hucie tych najlepszych z obecnych 14 sztuk. W Podgórzu E1+c3 tylko do końca wakacji. Składy Konstali w Hucie może pozostaną dwa z czterech.
Wiesz który z Konstali poleciał? HZ252 czy HZ284?impuls pisze: ↑01 cze 2023, 9:49 Bayer2003 taki rozdział taboru wygląda fajnie i jest realny, może tylko mniej składów 105Na. MPK opublikowało aktualizację taboru
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
i już zostało tylko osiem składów 105-ek.
Nie wierzę w skończenie tej jednak sporej inwestycji w 2025 roku, ponieważ jej realizacja nawet się nie rozpoczęła. W krakowskich realiach wyjdzie 2027, do tego czasu i tak każda z tych puszek rdzy zdąży wybuchnąć lub się zapalić.impuls pisze: ↑01 cze 2023, 9:49 Plan oddania Mistrzejowic przesunął się na koniec 2025 roku. Tak więc zwiększenia powyżej tego co w tabelce mogą nastąpić dopiero w 2026 roku. A do tego czasu ograniczenia będą spore w związku z bardzo długimi modernizacjami związanymi z Salwatorem, trasą S7 i Starowiślną.
Orientujesz się może czy jakiekolwiek miasto ma w planach wycofanie niskopodłogowych tramwajów o długości pomiędzy 40 a 45 metrów, które w najbliższym czasie będą w Krakowie najbardziej przydatne?
Ilość pociągów wzrosła w stopniu wystarczającym do obsłużenia wszystkiego. Pod koniec września 2020 roku 251 brygad dało się obsłużyć przy ilostanie 296 pociągów, co dawało wykorzystanie na poziomie prawie 85%. Wśród tego były 62 tramwaje wiedeńskie, sporo wycofanych już dziś Konstali oraz zaledwie 11 Lajkoników (z czego debiutowało 8). W stałym układzie po oddaniu Górki Narodowej brygad będzie zaledwie 260. Przy założeniu podobnego wykorzystania, co jest jak najbardziej realne ze względu na zdecydowanie mniejszą średnią wieku taboru, ilostan musiałby wynosić 307. Samych tramwajów niskopodłogowych i niskowejściowych będzie już 306, do tego pozostać musi 10 ufoków, co daje ilostan na poziomie 316. Wykorzystanie 260/316 to około 82% - wystarczająco żeby nawet żaden skład 2x105Na nie musiał pozostać, chociaż to jestem w stanie jeszcze jakoś zrozumieć. Tramwaje wiedeńskie będą potrzebne jedynie do pokazania pasażerom jak przewoźnik "Fair Play" ceni sobie ich komfort oraz życie. Do obsługi linii są zupełnie zbędne.
W dalszym ciągu jednak na "10" kursuje NGT6/1 . Na "44" pojawił się EU8N, ponieważ jedna brygada "21" obsadzona dziś jest składem 2x105Na. Obecny rozdział taboru i tak potrwa jeszcze dwa dni, zobaczymy co stanie się od poniedziałku.impuls pisze: ↑01 cze 2023, 9:49 Jedna "3" ponownie powędrowała do Huty w związku z dzisiejszą premierą HY735. Znowu do Podgórza wróciła jedna "20" a na "8" jest osiem 33 metrowców. W związku ze zdjęciem jednego składu wiedeńskiego i 105Na na "44" zaczynają pojawiać się EU8N. To już stałe brygady a nie rezerwa.
Prawdopodobnie powrót "6", "19" i szczytowych brygad "13". Mogą też być kolejne debiuty, co również wpłynie na rozdział taboru.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 26 gości