Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jutrzejszy przydział brygad przyniesie sporo zmian do tradycyjnego układu. Związane to jest z Paradą Smoków i zwiększoną częstotliwością kilku linii i wzmocnieniami pojemności. Stadlery Huckie pojawią się na "3" (aż osiem brygad), na "8" (dwie brygady) i "24" (6 brygad). Do Podgórza przechodzi w całości "2" i "11" a na "17" zostanie jedna brygada z Huty. EU8N i N8C będą miały możliwość wyjazdu tylko na "9" (pięć brygad), "17" jedną i "21" (?)
Poniedziałkowy przydział przyniesie zapewne co najmniej trzy zmiany w stosunku do tego sprzed zamknięcia Starowiślnej. Jedna "3" przechodzi do Huty a w zamian Podgórze bierze "20". Będzie już 10 NGT6 na "20". Na "8" powinno być już dziesięć brygad 33 metrowych. Na "13" może będą już dwie lub trzy NGT6 szczytowe. A "44" też powinno zapełniać się EU8N dwie lub trzy brygady.
Poniedziałkowy przydział przyniesie zapewne co najmniej trzy zmiany w stosunku do tego sprzed zamknięcia Starowiślnej. Jedna "3" przechodzi do Huty a w zamian Podgórze bierze "20". Będzie już 10 NGT6 na "20". Na "8" powinno być już dziesięć brygad 33 metrowych. Na "13" może będą już dwie lub trzy NGT6 szczytowe. A "44" też powinno zapełniać się EU8N dwie lub trzy brygady.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak pisał impuls, dzisiejszy dzień przyniósł nowy rozdział taboru. W TTSS na linii "10" wyświetla się tylko 9 33-metrowych brygad. Nie byłbym jednak sobą, gdybym nie sprawdził co kursuje na dziesiątej brygadzie. I sprawdziłem (na szczęście przystanek Turowicza obserwuje ogólnodostępna kamera internetowa):
Jest to skandal. Tydzień temu kierowanie NGT6 na tą linię powodowało przepełnienia (pomiary napełnień), a dziś ponownie MPK popełnia ten błąd, wysyłając jednak (prawdopodobnie specjalnie) tramwaj z niesprawnym GPS, który mógł zostać niezauważony przez osoby śledzące rozdział taboru. Nie wiem ile 33-metrowych brygad jest na "8", jednak również na pewno nie 10, o których pisał impuls... Linia "44" obsadzona rano była trzema Konstalami, trzema składami wiedeńskimi i jednym eunuchem, a na szczytowe brygady "13" wyjechały na pewno dwa Konstale, dwa składy wiedeńskie i jeden Bombardier NGT6 (szósta szczytówka nie wynika z TTSS). Z innych niespodzianek, na linii "21" pojawił się podwójny Konstal 105Na. Dokładne zestawienie taboru postaram się opracować w popołudniowym szczycie (jeżeli z TTSS wynikać będzie dokładna obsada "8" i "13") lub jutro, jednak z pewnością nie wygląda to dobrze.
Jest to skandal. Tydzień temu kierowanie NGT6 na tą linię powodowało przepełnienia (pomiary napełnień), a dziś ponownie MPK popełnia ten błąd, wysyłając jednak (prawdopodobnie specjalnie) tramwaj z niesprawnym GPS, który mógł zostać niezauważony przez osoby śledzące rozdział taboru. Nie wiem ile 33-metrowych brygad jest na "8", jednak również na pewno nie 10, o których pisał impuls... Linia "44" obsadzona rano była trzema Konstalami, trzema składami wiedeńskimi i jednym eunuchem, a na szczytowe brygady "13" wyjechały na pewno dwa Konstale, dwa składy wiedeńskie i jeden Bombardier NGT6 (szósta szczytówka nie wynika z TTSS). Z innych niespodzianek, na linii "21" pojawił się podwójny Konstal 105Na. Dokładne zestawienie taboru postaram się opracować w popołudniowym szczycie (jeżeli z TTSS wynikać będzie dokładna obsada "8" i "13") lub jutro, jednak z pewnością nie wygląda to dobrze.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 24 mamy trzy brygady 32m. Zastanawiam się, jak obłożenie w godzinach szczytu, może dałaby radę z mniejszym taborem, by uwolnić te Pesy na 52?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niestety, przy obecnej częstotliwości i braku wspomagania w szczycie nawet w Krakowiakach jest tłoczno. Ogółem jestem na tak w kwestii wzięcia PES z 24 - są obecnie linie na których by się bardziej przydały - ale jedynie w zamian za zwiększenie częstotliwości (czy to na całej trasie bądź poprzez linię wspomagająca ją na części).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mamy dwie brygady, jak niestety zwykle. RY810 świeci się na terenie zajezdni.
Obecnie jest czerwiec i największe potoki pasażerskie już minęły. Po zakończeniu remontów PES prawdopodobnie cała "24" będzie nimi obsadzona, jednak faktycznie w godzinach szczytu nawet to może nie wystarczyć. Utworzenie szczytówki wspomagającej "24" na pewnych odcinkach jak najbardziej popieram i wielokrotnie pisałem o tym na forum, zastanawiam się tylko jakie widzisz obecnie linie, gdzie PESY przydałyby się bardziej niż na "24"?LLoan pisze: ↑05 cze 2023, 13:25 Niestety, przy obecnej częstotliwości i braku wspomagania w szczycie nawet w Krakowiakach jest tłoczno. Ogółem jestem na tak w kwestii wzięcia PES z 24 - są obecnie linie na których by się bardziej przydały - ale jedynie w zamian za zwiększenie częstotliwości (czy to na całej trasie bądź poprzez linię wspomagająca ją na części).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Trochę napisałem na wyrost, miałem na myśli 50, jednak jak wiadomo podstacja na Borku na dłuższą metę nie daje rady; oraz 52, w myśli niekoniecznie w pełni sprawnych 3x105Na. Po refleksji wycofuję się jednak z tego stwierdzenia.Utworzenie szczytówki wspomagającej "24" na pewnych odcinkach jak najbardziej popieram i wielokrotnie pisałem o tym na forum, zastanawiam się tylko jakie widzisz obecnie linie, gdzie PESY przydałyby się bardziej niż na "24"?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"50" na razie co 5 minut w 33-metrowym taborze daje sobie radę, a ewentualne przepełnienia wynikają z nierównych odstępów pomiędzy kursami. Oczywiście po przedłużeniu linii na Górkę Narodową sytuacja ta może ulec zmianie i wtedy ponad 40-metrowy tabor będzie tam niezbędny.
Konstale na linii tej stanowią mniejszość, chociaż faktycznie ich sprawność jest słaba.
Najlepszym rozwiązaniem byłby w najbliższym przetargu zakup 60 tramwajów ponad 40-metrowych. Każda linia potrzebująca takiego taboru dostałaby go wtedy .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 nie dramatyzowałbym z "10" czy "8". Wypadł RY832 przez baterię i RY825 szkolenia lub baterię, dwie Pesy są w TR. Są problemy z ufokami. Dlatego obsada "24" zabiera tabor 33 metrowy, który powinien być na "8" i "10". A że sporo jest wolnych NGT6 no to je ładują w zastępstwie na linie. Zawsze MPK zostawia sobie wolną furtkę czyli dopuszczenie taboru na linię, z którego skrzętnie korzysta. Poniedziałek po weekendzie jest niemiarodajny taborowo. Sporo wagonów wymaga serwisu po przepracowanym weekendzie. A ten weekend dla taboru większego był pracowity. Zobaczymy jak będzie jutro.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do tego RY886 brał udział w niewielkiej kolizji i jest chwilowo niedostępny. W przypadku linii "24" dwie PESY są w remoncie, więc dwie 33-metrowe brygady tam rozumiem w pełni, jednak co do "8" i "10" to MPK powinno z "10" zdjąć wszelakie dopuszczenia, nawet kosztem jednej brygady "8" (zwłaszcza, że jeszcze "9" ma tabor mieszany). 3 linie z mieszanym taborem 26m/33m świadczą jednak o nieprofesjonalizmie przewoźnika.
To niech trafią na "13" - w popołudniowym szczycie były tam aż 4 brygady obsadzone niebezpiecznymi składami E1+c3.
Masz rację - zobaczymy czy jutro będzie wyglądać to lepiej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Już tak nie przesadzaj, że te Wiedeńczyki takie niebezpieczne, bo piszesz o nich dosłownie pod każdym postem. Lepiej jak na 13 jeżdżą dłuższe składy, niż same NGT6, bo na tej linii też panuje spory tłok. A jak jedzie NGT6 bez klimy to jest niewiele lepiej niż w Wiedeńczyku a w tym drugim przynajmniej kilkadziesiąt osób więcej wejdzie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i dzisiaj jest lepiej przynajmniej na "8" jest już 10 brygad 33 metrowych a RY886 powrócił.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Coraz więcej NGT6 ma już klimatyzację i będzie ona prawdopodobnie montowana w kolejnych egzemplarzach. Tłok na "13" czasami panuje, jednak na "10" w godzinach szczytu ten NGT6 również powoduje jazdę na glonojada. Ponadto linia "13" ma na sporym odcinku wsparcie 33-metrowej "3" oraz w większości 33-metrowej "8". Do NGT6 tam trzeba się zresztą już przyzwyczajać - powoli nadchodzi kres tramwajów wiedeńskich. Oczywiście ze względu na spore potoki pasażerskie, nie powinny tam kursować egzemplarze 4-drzwiowe (podobna sytuacja powinna mieć miejsce także na linii "20").Scania_9640 pisze: ↑05 cze 2023, 23:55 Już tak nie przesadzaj, że te Wiedeńczyki takie niebezpieczne, bo piszesz o nich dosłownie pod każdym postem. Lepiej jak na 13 jeżdżą dłuższe składy, niż same NGT6, bo na tej linii też panuje spory tłok. A jak jedzie NGT6 bez klimy to jest niewiele lepiej niż w Wiedeńczyku a w tym drugim przynajmniej kilkadziesiąt osób więcej wejdzie.
Któryś z tych 33-metrowców na "8" musiał ulec awarii - na linii wyświetla się obecnie wprawdzie tylko 5 Bombardierów NGT6, ale jest i rezerwa GT8N. Ciekawe co ją zastąpi za jakiś czas. Dobrze, że na linię "8" wchodzą kolejne 33-metrowe tramwaje, jednak czy naprawdę jednego z nich nie dałoby się stamtąd zabrać na bardziej potrzebującą taboru tej długości "10", gdzie dzisiaj znowu wyjechał ten sam egzemplarz co wczoraj, z zepsutym GPS:
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na razie otrzymały ją wagony z przedziału numeracji RP634-RP650 oraz RP627 i RP628. W następnej kolejności będą one montowane raczej w egzemplarzach RP629-RP633. Wcześniejsze serie zapewne dopiero po całkowitym zakończeniu trzeciej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podsumowałem dzisiejszy rozdział taboru w przybliżeniu (było już wiele podmian). W przypadku brygad całodziennych biorę pod uwagę rozdział poranny, w przypadku szczytowych - popołudniowy.
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"2": 4xRP
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"6": 1xRP, 6xHL
"8": 8xRY, 2xHY, 5xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 3xRY, 6xHY, 1xRP
"11": 5xRF, 1xHK(1k), 1xHL
"13": 3xRW(c3), 3xRZ(2x), 9xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY
"19": 2xRP, 1xRF, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRW(c3), 9xHW(c3)
"24": 4xRG, 2xHG, 2xRY
"44": 3xHW(c3), 3xHZ(2x), 1xHL
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 14xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
R: 3xRF, 3xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 9/14 - 64%
HG: 18/23 - 78%
RY: 39/47 - 83%
HY: 45/53 - 85%
RP: 40/50 - 80%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 5/6 - 83%
HW(s): 7/7 - 100%
HW(c3): 12/14 - 86%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 3/4 - 75%
W przypadku liczby tramwajów wiedeńskich w ilostanie, wziąłem pod uwagę informacje od użytkowników impuls oraz anty_wiedenczyk. Niestety na "9" i "10" dalej nie ujednolicono taboru, a 33-metrowce w nadmiernej liczbie pcha się na "8", robiąc bałagan. Wykorzystanie tramwajów NGT6 oraz EU8N utrzymuje się na niskim poziomie, spokojnie tabor ten dałoby się posłać na "13", "21" oraz jedną z linii "16" lub "44". Niestety MPK tak nie robi - być może wiedeński tabor jest utrzymywany w takiej ilości ze względu na igrzyska, podczas których może być więcej brygad?
PS. Jednego z padniętych ufoków na linii "52" zastąpił dziś Bombardier NGT8. Przy tak małym wykorzystaniu PES istnienie takiego dopuszczenia również jest skandaliczne i może prowadzić do przepełnień.
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"2": 4xRP
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"6": 1xRP, 6xHL
"8": 8xRY, 2xHY, 5xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 3xRY, 6xHY, 1xRP
"11": 5xRF, 1xHK(1k), 1xHL
"13": 3xRW(c3), 3xRZ(2x), 9xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY
"19": 2xRP, 1xRF, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRW(c3), 9xHW(c3)
"24": 4xRG, 2xHG, 2xRY
"44": 3xHW(c3), 3xHZ(2x), 1xHL
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 14xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
R: 3xRF, 3xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 9/14 - 64%
HG: 18/23 - 78%
RY: 39/47 - 83%
HY: 45/53 - 85%
RP: 40/50 - 80%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 5/6 - 83%
HW(s): 7/7 - 100%
HW(c3): 12/14 - 86%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 3/4 - 75%
W przypadku liczby tramwajów wiedeńskich w ilostanie, wziąłem pod uwagę informacje od użytkowników impuls oraz anty_wiedenczyk. Niestety na "9" i "10" dalej nie ujednolicono taboru, a 33-metrowce w nadmiernej liczbie pcha się na "8", robiąc bałagan. Wykorzystanie tramwajów NGT6 oraz EU8N utrzymuje się na niskim poziomie, spokojnie tabor ten dałoby się posłać na "13", "21" oraz jedną z linii "16" lub "44". Niestety MPK tak nie robi - być może wiedeński tabor jest utrzymywany w takiej ilości ze względu na igrzyska, podczas których może być więcej brygad?
PS. Jednego z padniętych ufoków na linii "52" zastąpił dziś Bombardier NGT8. Przy tak małym wykorzystaniu PES istnienie takiego dopuszczenia również jest skandaliczne i może prowadzić do przepełnień.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości