Z jednej strony tak, chociaż w mojej opinii nie byłoby takiej konieczności, zakładając że raczej na pewno przed budową tej linii, powstałaby planowana przez CPK - LK113 do WMŚ. Czyli w zasadzie cały ruch dalekobieżny w stronę Wa-wy i Trójmiasta byłby przeniesiony z LK8 na LK113. Skutkowałoby to zwolnieniem luk czasowych na LK8.
Problem Proszowic jest następujący. Obecny burmistrz jasno powiedział, że nie ma szans na jakąkolwiek linię MPK ze względu na brak pieniędzy oraz problemy z dogadaniem się z Gminą Koniusza, która to chciałaby, aby autobus w Posądzy zjeżdżał z DW776 w kierunku Koniuszy i dojeżdżał do Proszowic DW775. Natomiast to byłoby nieakceptowalne z perspektywy Proszowic, ponieważ trasa wiodłaby naokoło. Nadal bardziej atrakcyjne byłyby busy, które jadą bezpośrednio i co 10-15 min w szczytach.kbieniu7 pisze: ↑08 kwie 2023, 0:35 Co więc można by zrobić?
- Uruchomić agloekspresy lub ALD do Proszowic oraz linię do Buska na dobrym taborze i dobrym takcie.
- Rozważyć buspas na wlocie do Krakowa. Zgłaszałem to jako uwagę przy okazji audytu dot. poszerzenia Kocmyrzowskiej, ale stwierdzili, że nie będzie takiego ruchu, by się korkowało, a poza tym inwestor nie przewidział tego
- Poprawić standard i wygodę dworców/przystanków oraz okolicznej infrastruktury pieszej w Kocmyrzowie, Proszowicach, Kazimierzy Wlk, Wiślicy i Busku. Generalnie dworce tam to bida, betonozo-parkingozy, kostka bauma i małe wiaciki. One powinny zachęcać do wyboru autobusu, a nie zniechęcać.
- Wspólna taryfa z Krakowem: włączenie Proszowic jako III strefa.
- Może rozważenie w przyszłości jakiejś dodatkowej linii wjeżdżającej na MDA po S52 i od 29 Listopada? Albo przez Okulickiego i Opolską? Proszowice są niestety kierunkiem, które ma najdalej do centrum, gdzie trzeba się przez całą Nową Hutę przebić.
Kolejnym problemem jest silne lobby jednego z przewoźników busowych, który jak się okazuje, prawdopodobnie ma silny wpływ w gminie, ale nie tylko, bo również w powiecie. Nie ma szans na dopuszczenie MPK z częstotliwością większą niż co 1h.
Natomiast co do linii do MDA. Według mnie nie ma aż tak pilnej potrzeby. Wystarczyłby silny autobus do Czyżyny Dworzec. Potoki w stronę centrum Krakowa z Proszowic, jak i z Kazimierzy Wielkiej, są niewielkie - średnio 80% osób dociera do NH. Nie ma oczywiście pomiarów, tylko moje codzienne spostrzeżenia na przestrzeni 6 lat, ale mimo wszystko uważam je za celne
Szansę na zmianę upatruje się w Proszowicach dopiero na wiosnę 2024 r.