Przyznaj jednak, że z "76" korzystają zapewne także pasażerowie dawnej "16". Co do uczniów - z tego co mi wiadomo, zdecydowana większość szkół w Nowej Hucie znajduje się na trasie linii "21", a nie "16", więc z tej drugiej uczniowie korzystają raczej w niewielkim stopniu. Również nie chciałbym "16" jako szczytówki, jednak raczej sytuacja ekonomiczna nie pozwoli na jej istnienie jako linii całodziennej :/.Krakowianin pisze: ↑06 sie 2020, 9:49 Tutaj dokończenie tematu "16"
"76" nie zastępuje "16" a zaś "14" na odcinku Mistrzejowice - Rondo Czyżyńskie a z kolei na odcinku Rondo Czyżyńskie - Kopiec Wandy zastępuje "49". Miejmy nadzieje, że "16" nie zostanie szczytówką bo pamiętajmy o tym, że uczniowie jeżdżą również poza szczytem...Bayer2003 pisze: ↑05 sie 2020, 21:22
Obecnie linię "16" zastępuje tymczasowa "76", która to właśnie jeździ w szczycie. Nawet jeżeli "16' nie była szczytówką, po wakacjach zapewne się nią stanie, ponieważ z rozmów z innych wątków na forum wynikało, że jest to niestety raczej pierwsza linia w kolejce do cięć :/.
Komunikacja miejska w 2020 roku
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Zakładając, że po wakacjach wracają trasy sprzed zmian remontowo-covidowych - co myślicie o opcji, by zamienić końcówki tras 16 i 49? Czyli tak, aby:
- 16 miało trasę Mistrzejowice - pl. Centralny - al. Solidarności - Kombinat - Kopiec Wandy
- 49 miało trasę Bieżanów - pl. Centralny - Ptaszyckiego - Kopiec Wandy
Podstawowe zalety to:
- powrót linii 16 do trasy, na której się najlepiej sprawdzała i o którą parę razy się upominano
- wreszcie nic nie będzie stało na przeszkodzie, by na 16 trafił właściwy (czyli niskopodłogowy) tabor
- wydaje się, że przy tej trasie obronienie całodzienności linii 16
Są też niestety minusy, najważniejsze jakie widzę, to:
- zwiększenie dublowania tras: 16 pokrywające się na większości trasy z 21 (ale mamy linie 17 i 19 o podobnym charakterze), podobnie 49 mające kolejne cztery wspólne przystanki z 10
- utrata bezpośredniego połączenia os. Wandy / Na Skarpie / ul. Ptaszyckiego z al. Andersa
- mniej połączeń ze Struga i Kombinatu do Ronda Mogilskiego
To luźna idea, więc w razie czego proszę o opinie i wypowiedzi czy to w ogóle może mieć rację bytu:-)
- 16 miało trasę Mistrzejowice - pl. Centralny - al. Solidarności - Kombinat - Kopiec Wandy
- 49 miało trasę Bieżanów - pl. Centralny - Ptaszyckiego - Kopiec Wandy
Podstawowe zalety to:
- powrót linii 16 do trasy, na której się najlepiej sprawdzała i o którą parę razy się upominano
- wreszcie nic nie będzie stało na przeszkodzie, by na 16 trafił właściwy (czyli niskopodłogowy) tabor
- wydaje się, że przy tej trasie obronienie całodzienności linii 16
Są też niestety minusy, najważniejsze jakie widzę, to:
- zwiększenie dublowania tras: 16 pokrywające się na większości trasy z 21 (ale mamy linie 17 i 19 o podobnym charakterze), podobnie 49 mające kolejne cztery wspólne przystanki z 10
- utrata bezpośredniego połączenia os. Wandy / Na Skarpie / ul. Ptaszyckiego z al. Andersa
- mniej połączeń ze Struga i Kombinatu do Ronda Mogilskiego
To luźna idea, więc w razie czego proszę o opinie i wypowiedzi czy to w ogóle może mieć rację bytu:-)
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Pomysł interesujący tyle tylko, że Aleja Solidarności miałaby więcej kursów poza szczytem (nie wiem czy potrzebne) a Ptaszyckiego straciłoby je. Dodatkowo, na "49" musiałyby być nadal E1+c3 a nie wiem czy będzie ich na tyle by obsłużyć "49" i pozostałe linie, które będą tych wagonów potrzebować.
Jeszcze linia "49" wspomaga "4" (przynajmniej w teorii) od Kombinatu do Ronda Mogilskiego.
Jeszcze linia "49" wspomaga "4" (przynajmniej w teorii) od Kombinatu do Ronda Mogilskiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Komunikacja tramwajowa wewnątrz Huty (czyli linie kurujące wyłącznie po tej dzielnicy) jest od lat pożywką dla innych linii powstających na terenie Krakowa. Dziś można powiedzieć praktycznie wycięta do granic. Pozostała linia 21 która ma swoich odbiorców. Aby pozostała na dłużej konieczne jest skierowanie na nią wagonów wyłącznie z członem niskopodłogowym. Linia "16" dogorywa ciągle jest ograniczana lub zawieszana. Jeśli kursuje łączy Ptaszyckiego z innymi rejonami Huty. Potrzeba takiego połączenia dla młodzieży szkolnej i ludzi korzystających ze Szpitala Żeromskiego.
Niewątpliwie upadek Kombinatu był tego przyczyną ale nie tylko. Rozwój linii autobusowych i obsługa ich nowoczesnym niskopodłogowym taborem.
Rozwój komunikacji samochodowej i innych środków transportu. Tymczasem na linie tramwajowe huckie od lat kierowano najgorszy tabor. Ciągle ograniczano częstotliwość i likwidowano kolejno linie. W latach 70-ch czy 80-ch XX wieku jeszcze było 5-6 linii huckich 14, 16, 20, 23, 26, 28 obsługiwanych często 7-10 brygadami. Linia 16 obsługiwana była 2X102N lub 3x105Na czyli pociągami ponad 40 metrowymi. Dodatkowo zaniedbano całkowicie infrastrukturę tramwajową, szczególnie wokół Kombinatu.
Niewątpliwie upadek Kombinatu był tego przyczyną ale nie tylko. Rozwój linii autobusowych i obsługa ich nowoczesnym niskopodłogowym taborem.
Rozwój komunikacji samochodowej i innych środków transportu. Tymczasem na linie tramwajowe huckie od lat kierowano najgorszy tabor. Ciągle ograniczano częstotliwość i likwidowano kolejno linie. W latach 70-ch czy 80-ch XX wieku jeszcze było 5-6 linii huckich 14, 16, 20, 23, 26, 28 obsługiwanych często 7-10 brygadami. Linia 16 obsługiwana była 2X102N lub 3x105Na czyli pociągami ponad 40 metrowymi. Dodatkowo zaniedbano całkowicie infrastrukturę tramwajową, szczególnie wokół Kombinatu.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Bullshit. Każda wewnątrzhucka linia która trafia na Ptaszyckiego po max kliku latach idzie całkiem do piachu. Najpierw "20", później "17", teraz "16". Ta relacja jest zupełnie niepotrzebna, a tramwaje trafiają na nią tylko po to, żeby zabrać z Huty wzkm (ostatnie zabranie "16" z Alei Solidarności przyniosło 1 mln zł rocznie) i żeby jednocześnie na Ptaszyckiego była jakaś druga linia "na sztukę".impuls pisze:Jeśli kursuje łączy Ptaszyckiego z innymi rejonami Huty. Potrzeba takie połączenia dla młodzieży szkolnej i ludzi korzystających ze Szpitala Żeromskiego.
Tam powinna zostać wydłużona którakolwiek linia autobusowa magistralna z Placu Centalnego / Alei Przyjaźni.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Dokładnie, chociaż właśnie się obawiam, że niedługo 16 zniknie. Ale to taki bezsens ze strony ZTP.. na Dietla wywalamy 184/484, na Kapelance wywalamy 194 i w zamian linia tramwajowa 12 na siłę. A tu w Hucie odwrotnie, najlepiej wszystko by zlikwidowali.Cukier pisze: Tam powinna zostać wydłużona którakolwiek linia autobusowa magistralna z Placu Centalnego / Alei Przyjaźni.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
W tamtych czasach na sama Cementownie kursowalo 5 linii tramwajowych, ale to inne czasy i inne realnia. Tysiace ludzi pracujacych na Kombinacie, do tego Cementownia, brak mozliwosci na korzystanie dla wiekszosci pracownikow z wlasnego samochodu itp. Czasy sie zmienily, liczba zatrudnionych jest minimalna, liczba zakladow coraz mniejsza. Huta od dawna jest dla Krakowa zlem koniecznym, tam gdzie pewne prace wykonuje sie w miare szybko i sprawnie, w Hucie trzeba czekac o wiele dluzej, chyba ze sytuacja wymusi szybsze dzialanie.impuls pisze: ↑09 sie 2020, 0:14 Komunikacja tramwajowa wewnątrz Huty (czyli linie kurujące wyłącznie po tej dzielnicy) jest od lat pożywką dla innych linii powstających na terenie Krakowa. Dziś można powiedzieć praktycznie wycięta do granic. Pozostała linia 21 która ma swoich odbiorców. Aby pozostała na dłużej konieczne jest skierowanie na nią wagonów wyłącznie z członem niskopodłogowym. Linia "16" dogorywa ciągle jest ograniczana lub zawieszana. Jeśli kursuje łączy Ptaszyckiego z innymi rejonami Huty. Potrzeba takiego połączenia dla młodzieży szkolnej i ludzi korzystających ze Szpitala Żeromskiego.
Niewątpliwie upadek Kombinatu był tego przyczyną ale nie tylko. Rozwój linii autobusowych i obsługa ich nowoczesnym niskopodłogowym taborem.
Rozwój komunikacji samochodowej i innych środków transportu. Tymczasem na linie tramwajowe huckie od lat kierowano najgorszy tabor. Ciągle ograniczano częstotliwość i likwidowano kolejno linie. W latach 70-ch czy 80-ch XX wieku jeszcze było 5-6 linii huckich 14, 16, 20, 23, 26, 28 obsługiwanych często 7-10 brygadami. Linia 16 obsługiwana była 2X102N lub 3x105Na czyli pociągami ponad 40 metrowymi. Dodatkowo zaniedbano całkowicie infrastrukturę tramwajową, szczególnie wokół Kombinatu.
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Trochę racji w tym jest, w końcu do Os. Na Skarpie potrafiło dojechać tą linią i 20 osób (co potwierdza Arkusz napełnienia tej linii).
Pomysł słuszny tylko kandydatów brak.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Pytanie czy to miałaby być relacja zapewniona przez cały tydzień (wtedy "572" nie) i jakie konkretne przystanki ma obsługiwać (np. DH Wanda - wtedy "122"/"422" też odpadają).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
A czemu nie "152"? Kończy na Placu Centralnym, więc najtańsze do wydłużenia. Jeździ siedem dni w tygodniu, od rana do wieczora. A zapewniłoby połączenie osiedla Na Skarpie z c masą punktów, tak w Hucie jak i w reszcie miasta
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Pomysł z wydłużeniem "152" ciekawy, ale co z punktem socjalnym dla kierowców? A może w rejon Skarpia wydłużyć 132 na trasie: Nowy Kleparz do Struga bez zmian. Następnie trasa 123 do Osiedla Na Skarpie (powrót Szpital Żeromskiego - Klasztorna). Podstawowy argument z "132" przy Nowym Kleparzu ma punkt socjalny co punktuje kandydata oraz otrzyma drugie życie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Jest i komunikat:
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.08.2020 r. (poniedziałek) zostanie przywrócony ruch tramwajowy na ul. Krakowskiej i Legionów Piłsudskiego oraz na al. Jana Pawła II, na odcinku TAURON Arena Kraków Wieczysta – Rondo Czyżyńskie. W dalszym ciągu będzie wyłączony ruch na ul. Starowiślnej (na odcinku Poczta Główna – ul. Dietla), na ul. Ujastek oraz ul. Mrozowej.
Ruch autobusów linii nocnych po ul. Krakowskiej do odwołania będzie wstrzymany. Ruch pojazdów w ciągu ul. Dietla w dalszym ciągu odbywać się będzie w obu kierunkach jezdnią północną
Mając na uwadze powyższe, od dnia 17.08.2020 r. Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować w następujący sposób.
Linie tramwajowe dzienne:
Linie autobusowe dzienne:
- linie 2, 6, 10, 16, 17 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
- linie 1, 3, 22, 24 – w dalszym ciągu będą kursować po dotychczasowych trasach zmienionych;
- linie 8, 9 – zostaną przywrócone na stałe trasy. Częstotliwości kursowania pozostaną bez zmian;
- linia 4 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Wzgórza Krzesławickie – Wiadukty – Kocmyrzowska – al. Andersa – Plac Centralny im. R. Reagana – al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz - … - Bronowice Małe. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
- linia 5 – zostanie przywrócona i będzie kursować po stałej trasie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;
- linia 13 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R - … - Limanowskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Westerplatte – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
- linia 14 – zostanie przywrócona i będzie kursować po stałej trasie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;
- linia 49 – zostanie przywrócona i będzie kursować po nowej stałej trasie (jest to trasa obecnej linii 79): Nowy Bieżanów P+R – Teligi – Wielicka – Dworzec Płaszów Estakada – Klimeckiego – al. Powstania Warszawskiego – Mogilska – TAURON Arena Kraków Wieczysta. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu, z częstotliwością co 20 minut;
- linia 52 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R - … - Dietla – Stradomska – Św. Gertrudy – Westerplatte – Lubicz – Mogilska – al. Jana Pawła II – Bieńczycka - … - Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
- linia 70 – tymczasowa linia tramwajowa będzie kursować po kolejnej trasie (traktowanej jako stała): Pleszów – Igołomska – Ptaszyckiego – al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Basztowa – Podwale – Zwierzyniecka – Salwator. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
- linie 74, 76, 79 – zostaną zlikwidowane;
- linia 0 – będzie kursować po następującej (nowej) trasie: Dajwór – Na Zjeździe – Limanowskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Franciszkańska – Straszewskiego – Piłsudskiego – al. 3 Maja – Cichy Kącik. Powrót: Cichy Kącik – al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Basztowa – Westerplatte – Św. Gertrudy – Stradomska – Dietla – Starowiślna – Dajwór – Dajwór. Częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;
Linie nocne:
- linia 704 – zostanie zlikwidowana;
- linie 184 i 484 – w dalszym ciągu będą kursować po dotychczasowych trasach czasowo zmienionych;
- w związku z likwidacją linii 704 zostaną zlikwidowane tymczasowe przystanki autobusowe o nazwie „Muzeum Lotnictwa”.
- linie 62, 64, 69 – w dalszym ciągu będą zawieszone;
- linie 662, 664, 669 – w dalszym ciągu będą kursować we wszystkie noce w tygodniu;
- linia 610, 662, 669, 904 – w dalszym ciągu będą kursować po dotychczasowych trasach czasowo zmienionych.
Zasady zachowania ważności biletów okresowych:
Niżej podajemy zbiorcze zasady zachowania biletów okresowych ważne od dnia 17.08.2020 r.
Bilety okresowe wykupione na linie zawieszone zachowują ważność na stałych trasach tych linii.
Bilety okresowe wykupione na linie, których trasy zostały tymczasowo zmienione, zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii.
Ponadto:
Bilety okresowe wykupione na linię 4 zachowują ważność:
Bilety okresowe wykupione na linię 6 zachowują ważność:
- we wszystkich pojazdach na odcinku Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Bieńczycka – Rondo Czyżyńskie;
- na całej trasie linii 742.
Bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:
- na trasie linii 24 na odcinku Kurdwanów P+R – Poczta Główna;
- na trasie linii 144, 173, 304, 503 na odcinku Bieżanowska – Jubilat;
- na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Jubilat;
- na trasie linii 169/469 na odcinku Tuchowska – Jubilat;
- na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Jubilat.
Bilety okresowe wykupione na linię 16 zachowują ważność:
- na trasie linii 19 na odcinku Rondo Mogilskie – Łagiewniki;
- na trasie linii 22 na odcinku Starowiślna – Łagiewniki;
- na trasie linii 52 na odcinku Rondo Czyżyńskie – Kobierzyńska;
- na trasie linii 70 na odcinku Pleszów – Teatr Słowackiego.
Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:
- na trasie linii 123 na odcinku Mistrzejowice – Os. Na Skarpie;
- na trasie linii 139 na odcinku Mistrzejowice – Aleja Róż.
Bilety okresowe wykupione na linię 52 zachowują ważność:
- na trasie linii 52 na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Grzegórzeckie.
- na całej trasie linii 704.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Dlaczego na swoje trasy (lub w ogóle) nie wracają linie 2, 10 i 13? Oszczędności?
A z 49 to już urzędnicy parodiują samych siebie... proponuję ją jeszcze obciąć z drugiej strony do Prokocimia - czemu tylko Huta ma być poszkodowana?
A z 49 to już urzędnicy parodiują samych siebie... proponuję ją jeszcze obciąć z drugiej strony do Prokocimia - czemu tylko Huta ma być poszkodowana?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
"49" to był idiotyzm od samego początku. Teraz skrócą, to może przy następnej okazji zlikwidują
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości