Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 03 cze 2023, 22:18

Jutrzejszy przydział brygad przyniesie sporo zmian do tradycyjnego układu. Związane to jest z Paradą Smoków i zwiększoną częstotliwością kilku linii i wzmocnieniami pojemności. Stadlery Huckie pojawią się na "3" (aż osiem brygad), na "8" (dwie brygady) i "24" (6 brygad). Do Podgórza przechodzi w całości "2" i "11" a na "17" zostanie jedna brygada z Huty. EU8N i N8C będą miały możliwość wyjazdu tylko na "9" (pięć brygad), "17" jedną i "21" (?)

Poniedziałkowy przydział przyniesie zapewne co najmniej trzy zmiany w stosunku do tego sprzed zamknięcia Starowiślnej. Jedna "3" przechodzi do Huty a w zamian Podgórze bierze "20". Będzie już 10 NGT6 na "20". Na "8" powinno być już dziesięć brygad 33 metrowych. Na "13" może będą już dwie lub trzy NGT6 szczytowe. A "44" też powinno zapełniać się EU8N dwie lub trzy brygady.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 05 cze 2023, 11:28

Jak pisał impuls, dzisiejszy dzień przyniósł nowy rozdział taboru. W TTSS na linii "10" wyświetla się tylko 9 33-metrowych brygad. Nie byłbym jednak sobą, gdybym nie sprawdził co kursuje na dziesiątej brygadzie. I sprawdziłem (na szczęście przystanek Turowicza obserwuje ogólnodostępna kamera internetowa):
Obrazek
Jest to skandal. Tydzień temu kierowanie NGT6 na tą linię powodowało przepełnienia (pomiary napełnień), a dziś ponownie MPK popełnia ten błąd, wysyłając jednak (prawdopodobnie specjalnie) tramwaj z niesprawnym GPS, który mógł zostać niezauważony przez osoby śledzące rozdział taboru. Nie wiem ile 33-metrowych brygad jest na "8", jednak również na pewno nie 10, o których pisał impuls... Linia "44" obsadzona rano była trzema Konstalami, trzema składami wiedeńskimi i jednym eunuchem, a na szczytowe brygady "13" wyjechały na pewno dwa Konstale, dwa składy wiedeńskie i jeden Bombardier NGT6 (szósta szczytówka nie wynika z TTSS). Z innych niespodzianek, na linii "21" pojawił się podwójny Konstal 105Na. Dokładne zestawienie taboru postaram się opracować w popołudniowym szczycie (jeżeli z TTSS wynikać będzie dokładna obsada "8" i "13") lub jutro, jednak z pewnością nie wygląda to dobrze.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 05 cze 2023, 13:05

Na 24 mamy trzy brygady 32m. Zastanawiam się, jak obłożenie w godzinach szczytu, może dałaby radę z mniejszym taborem, by uwolnić te Pesy na 52?

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 05 cze 2023, 13:25

Kowalik pisze: 05 cze 2023, 13:05 Na 24 mamy trzy brygady 32m. Zastanawiam się, jak obłożenie w godzinach szczytu, może dałaby radę z mniejszym taborem, by uwolnić te Pesy na 52?
Niestety, przy obecnej częstotliwości i braku wspomagania w szczycie nawet w Krakowiakach jest tłoczno. Ogółem jestem na tak w kwestii wzięcia PES z 24 - są obecnie linie na których by się bardziej przydały - ale jedynie w zamian za zwiększenie częstotliwości (czy to na całej trasie bądź poprzez linię wspomagająca ją na części).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 05 cze 2023, 13:31

Kowalik pisze: 05 cze 2023, 13:05 Na 24 mamy trzy brygady 32m. Zastanawiam się, jak obłożenie w godzinach szczytu, może dałaby radę z mniejszym taborem, by uwolnić te Pesy na 52?
Mamy dwie brygady, jak niestety zwykle. RY810 świeci się na terenie zajezdni.
LLoan pisze: 05 cze 2023, 13:25 Niestety, przy obecnej częstotliwości i braku wspomagania w szczycie nawet w Krakowiakach jest tłoczno. Ogółem jestem na tak w kwestii wzięcia PES z 24 - są obecnie linie na których by się bardziej przydały - ale jedynie w zamian za zwiększenie częstotliwości (czy to na całej trasie bądź poprzez linię wspomagająca ją na części).
Obecnie jest czerwiec i największe potoki pasażerskie już minęły. Po zakończeniu remontów PES prawdopodobnie cała "24" będzie nimi obsadzona, jednak faktycznie w godzinach szczytu nawet to może nie wystarczyć. Utworzenie szczytówki wspomagającej "24" na pewnych odcinkach jak najbardziej popieram i wielokrotnie pisałem o tym na forum, zastanawiam się tylko jakie widzisz obecnie linie, gdzie PESY przydałyby się bardziej niż na "24"?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 05 cze 2023, 13:47

Utworzenie szczytówki wspomagającej "24" na pewnych odcinkach jak najbardziej popieram i wielokrotnie pisałem o tym na forum, zastanawiam się tylko jakie widzisz obecnie linie, gdzie PESY przydałyby się bardziej niż na "24"?
Trochę napisałem na wyrost, miałem na myśli 50, jednak jak wiadomo podstacja na Borku na dłuższą metę nie daje rady; oraz 52, w myśli niekoniecznie w pełni sprawnych 3x105Na. Po refleksji wycofuję się jednak z tego stwierdzenia.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 05 cze 2023, 14:12

LLoan pisze: 05 cze 2023, 13:47 Trochę napisałem na wyrost, miałem na myśli 50, jednak jak wiadomo podstacja na Borku na dłuższą metę nie daje rady
"50" na razie co 5 minut w 33-metrowym taborze daje sobie radę, a ewentualne przepełnienia wynikają z nierównych odstępów pomiędzy kursami. Oczywiście po przedłużeniu linii na Górkę Narodową sytuacja ta może ulec zmianie i wtedy ponad 40-metrowy tabor będzie tam niezbędny.
LLoan pisze: 05 cze 2023, 13:47 oraz 52, w myśli niekoniecznie w pełni sprawnych 3x105Na. Po refleksji wycofuję się jednak z tego stwierdzenia.
Konstale na linii tej stanowią mniejszość, chociaż faktycznie ich sprawność jest słaba.

Najlepszym rozwiązaniem byłby w najbliższym przetargu zakup 60 tramwajów ponad 40-metrowych. Każda linia potrzebująca takiego taboru dostałaby go wtedy ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 05 cze 2023, 21:45

Bayer2003 nie dramatyzowałbym z "10" czy "8". Wypadł RY832 przez baterię i RY825 szkolenia lub baterię, dwie Pesy są w TR. Są problemy z ufokami. Dlatego obsada "24" zabiera tabor 33 metrowy, który powinien być na "8" i "10". A że sporo jest wolnych NGT6 no to je ładują w zastępstwie na linie. Zawsze MPK zostawia sobie wolną furtkę czyli dopuszczenie taboru na linię, z którego skrzętnie korzysta. Poniedziałek po weekendzie jest niemiarodajny taborowo. Sporo wagonów wymaga serwisu po przepracowanym weekendzie. A ten weekend dla taboru większego był pracowity. Zobaczymy jak będzie jutro.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 05 cze 2023, 23:00

impuls pisze: 05 cze 2023, 21:45 Bayer2003 nie dramatyzowałbym z "10" czy "8". Wypadł RY832 przez baterię i RY825 szkolenia lub baterię, dwie Pesy są w TR. Są problemy z ufokami. Dlatego obsada "24" zabiera tabor 33 metrowy, który powinien być na "8" i "10".
Do tego RY886 brał udział w niewielkiej kolizji i jest chwilowo niedostępny. W przypadku linii "24" dwie PESY są w remoncie, więc dwie 33-metrowe brygady tam rozumiem w pełni, jednak co do "8" i "10" to MPK powinno z "10" zdjąć wszelakie dopuszczenia, nawet kosztem jednej brygady "8" (zwłaszcza, że jeszcze "9" ma tabor mieszany). 3 linie z mieszanym taborem 26m/33m świadczą jednak o nieprofesjonalizmie przewoźnika.
impuls pisze: 05 cze 2023, 21:45 A że sporo jest wolnych NGT6 no to je ładują w zastępstwie na linie.
To niech trafią na "13" - w popołudniowym szczycie były tam aż 4 brygady obsadzone niebezpiecznymi składami E1+c3.
impuls pisze: 05 cze 2023, 21:45 Poniedziałek po weekendzie jest niemiarodajny taborowo. Sporo wagonów wymaga serwisu po przepracowanym weekendzie. A ten weekend dla taboru większego był pracowity. Zobaczymy jak będzie jutro.
Masz rację - zobaczymy czy jutro będzie wyglądać to lepiej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 05 cze 2023, 23:55

Już tak nie przesadzaj, że te Wiedeńczyki takie niebezpieczne, bo piszesz o nich dosłownie pod każdym postem. Lepiej jak na 13 jeżdżą dłuższe składy, niż same NGT6, bo na tej linii też panuje spory tłok. A jak jedzie NGT6 bez klimy to jest niewiele lepiej niż w Wiedeńczyku a w tym drugim przynajmniej kilkadziesiąt osób więcej wejdzie.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 06 cze 2023, 8:13

No i dzisiaj jest lepiej przynajmniej na "8" jest już 10 brygad 33 metrowych a RY886 powrócił.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 06 cze 2023, 11:20

Scania_9640 pisze: 05 cze 2023, 23:55 Już tak nie przesadzaj, że te Wiedeńczyki takie niebezpieczne, bo piszesz o nich dosłownie pod każdym postem. Lepiej jak na 13 jeżdżą dłuższe składy, niż same NGT6, bo na tej linii też panuje spory tłok. A jak jedzie NGT6 bez klimy to jest niewiele lepiej niż w Wiedeńczyku a w tym drugim przynajmniej kilkadziesiąt osób więcej wejdzie.
Coraz więcej NGT6 ma już klimatyzację i będzie ona prawdopodobnie montowana w kolejnych egzemplarzach. Tłok na "13" czasami panuje, jednak na "10" w godzinach szczytu ten NGT6 również powoduje jazdę na glonojada. Ponadto linia "13" ma na sporym odcinku wsparcie 33-metrowej "3" oraz w większości 33-metrowej "8". Do NGT6 tam trzeba się zresztą już przyzwyczajać - powoli nadchodzi kres tramwajów wiedeńskich. Oczywiście ze względu na spore potoki pasażerskie, nie powinny tam kursować egzemplarze 4-drzwiowe (podobna sytuacja powinna mieć miejsce także na linii "20").
impuls pisze: 06 cze 2023, 8:13 No i dzisiaj jest lepiej przynajmniej na "8" jest już 10 brygad 33 metrowych a RY886 powrócił.
Któryś z tych 33-metrowców na "8" musiał ulec awarii - na linii wyświetla się obecnie wprawdzie tylko 5 Bombardierów NGT6, ale jest i rezerwa GT8N. Ciekawe co ją zastąpi za jakiś czas. Dobrze, że na linię "8" wchodzą kolejne 33-metrowe tramwaje, jednak czy naprawdę jednego z nich nie dałoby się stamtąd zabrać na bardziej potrzebującą taboru tej długości "10", gdzie dzisiaj znowu wyjechał ten sam egzemplarz co wczoraj, z zepsutym GPS:
Obrazek
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

PKPfan
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: PKPfan » 06 cze 2023, 12:17

Bayer2003 pisze: 06 cze 2023, 11:20 Coraz więcej NGT6 ma już klimatyzację i będzie ona prawdopodobnie montowana w kolejnych egzemplarzach.
Wiesz może czy w NGT6 z I i II serii też jest montowana klima? Czy tylko te z III serii ją otrzymują (i ile ich już ją otrzymało?)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 06 cze 2023, 12:25

PKPfan pisze: 06 cze 2023, 12:17 Wiesz może czy w NGT6 z I i II serii też jest montowana klima? Czy tylko te z III serii ją otrzymują (i ile ich już ją otrzymało?)
Na razie otrzymały ją wagony z przedziału numeracji RP634-RP650 oraz RP627 i RP628. W następnej kolejności będą one montowane raczej w egzemplarzach RP629-RP633. Wcześniejsze serie zapewne dopiero po całkowitym zakończeniu trzeciej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 06 cze 2023, 17:06

Podsumowałem dzisiejszy rozdział taboru w przybliżeniu (było już wiele podmian). W przypadku brygad całodziennych biorę pod uwagę rozdział poranny, w przypadku szczytowych - popołudniowy.

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"2": 4xRP
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"6": 1xRP, 6xHL
"8": 8xRY, 2xHY, 5xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 3xRY, 6xHY, 1xRP
"11": 5xRF, 1xHK(1k), 1xHL
"13": 3xRW(c3), 3xRZ(2x), 9xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY
"19": 2xRP, 1xRF, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRW(c3), 9xHW(c3)
"24": 4xRG, 2xHG, 2xRY
"44": 3xHW(c3), 3xHZ(2x), 1xHL
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 14xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
R: 3xRF, 3xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 9/14 - 64%
HG: 18/23 - 78%
RY: 39/47 - 83%
HY: 45/53 - 85%
RP: 40/50 - 80%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 30/46 - 65%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 5/6 - 83%
HW(s): 7/7 - 100%
HW(c3): 12/14 - 86%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 3/4 - 75%

W przypadku liczby tramwajów wiedeńskich w ilostanie, wziąłem pod uwagę informacje od użytkowników impuls oraz anty_wiedenczyk. Niestety na "9" i "10" dalej nie ujednolicono taboru, a 33-metrowce w nadmiernej liczbie pcha się na "8", robiąc bałagan. Wykorzystanie tramwajów NGT6 oraz EU8N utrzymuje się na niskim poziomie, spokojnie tabor ten dałoby się posłać na "13", "21" oraz jedną z linii "16" lub "44". Niestety MPK tak nie robi - być może wiedeński tabor jest utrzymywany w takiej ilości ze względu na igrzyska, podczas których może być więcej brygad?

PS. Jednego z padniętych ufoków na linii "52" zastąpił dziś Bombardier NGT8. Przy tak małym wykorzystaniu PES istnienie takiego dopuszczenia również jest skandaliczne i może prowadzić do przepełnień.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości