Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 06 cze 2023, 14:22

Ponownie postanowiłem pisać do ZTP i MiR o skierowanie autobusu na ul. Bochenka w formie wjazdów kieszeniowych tj. trasa ul. Łużycka (zjazd z trasy) -> ul. Bochenka -> łącznik przy szpitalu -> ul. Szpakowa -> ul. Bochenka -> ul. Łużycka (powrót na trasę). Taka sama dla każdego kierunku - Piaski Wielkie/Górka Narodowa. I dodatkowo wnioskowałem o wprowadzenie na ul. Szpakowej ruchu jednokierunkowego żeby wyeliminować te przeszkody dotyczące zbyt wąskiej jezdni, braku chodników ostrych zakrętów itp (czyli cała szerokość ulicy na jeden kierunek + ew wyznaczenie ciągu pieszego)

Odpisali tak:
W odpowiedzi na Pana korespondencję elektroniczną z dnia 8 maja 2023 roku w sprawie wniosku o skierowanie linii na ul. Bochenka, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zwraca się o przyjęcie następującego stanowiska.

Uprzejmie informujemy, że Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie w przeszłości analizował możliwość przejazdu autobusów Komunikacji Miejskiej w Krakowie po ulicach proponowanych we wniosku. Stwierdzono wówczas, że dostępny układ drogowy nie pozwala na bezpieczny przejazd autobusów. W szczególności ul. Szpakowa nie ma dostatecznych parametrów – zarówno jeśli chodzi o zakręt w rejonie skrzyżowania z ul. Podedworze oraz na skrzyżowaniu ul. Bochenka i Szpakowej. Dodatkowo łącznik pomiędzy ul. Bochenka i Podedworze jest drogą prywatną.

Biorąc pod uwagę powyższe, niestety nie możemy się zrealizować Pana wniosku.

Z up. DYREKTORA ZTP
Piotr Dera, Kierownik Działu, Organizacji Transportu
Czyli to co powtarzają od lat.. Nawet nie sprawdzili stanu faktycznego bo łącznik Bochenka -> Podedworze leży na działce miejskiej i zarządza nim miasto..
Postanowiłem że ich oświecę i poinformuje o tym. Dodatkowo poprosiłem o udostepnienie tych analiz (opinie z ZDMK, Policji itp..) I zapytałem czy na pewno była analizowana opcja ruchu jednokierunkowego na tej ulicy.

Odpisali tak:
W odpowiedzi na Pana korespondencję elektroniczną z dnia 19 maja 2023 roku w sprawie wniosku o skierowanie linii na ul. Bochenka, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że analizy opisywane we wcześniejszej korespondencji kierowanej do Pana miały formę sprawdzania układu drogowego w rejonie ulicy Podedworze i Bochenka pod kątem możliwości skierowania tam ewentualnej linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Nie powstał z tego żaden dokument, który moglibyśmy Panu udostępnić. Nie zwracano się również o opinie do innych jednostek ze względu na fakt, że w naszej ocenie nie ma możliwości skierowania tam regularnej linii przy obecnym stanie układu drogowego.

Rozważano również wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na wybranych ulicach w tym rejonie, jednak uznano że nie rozwiązuje to wszystkich problemów z przejezdnością. Dotyczy to przede wszystkim ul. Szpakowej, która jest wąska i nie posiada chodników, w związku z tym ruch pieszy odbywa się po jezdni. Problem stanowią też dwa ostre zakręty – pierwszy w rejonie skrzyżowania z ul. Podedworze i drugi na skrzyżowaniu ul. Szpakowej i Bochenka.

Łącznik pomiędzy ul. Bochenka i Podedworze faktycznie obecnie należy już do Gminy Miejskiej Kraków. Niemniej, fragmenty jezdni ul. Bochenka pomiędzy ul. Podedworze i ul. Szpakową według informacji, do których ZTP ma dostęp, wciąż leżą na terenie działek należących do prywatnych właścicieli.

Z up. DYREKTORA ZTP
Piotr Dera, Kierownik Działu, Organizacji Transportu
Kabaret.. Oni nie chcą po prostu nić zrobić... 8-)
Analizy na "widzi mi się". Łącznik to nie problem teraz tylko odcinek Bochenka między Szpakową a Podedworze jest problemem.. i "ostre" skrzyżowanie Bochenka/Szpakowej/Spornej - dla niewtajemniczonych to klasyczne skrzyżowanie T :roll:

Najlepsze że ciężarówki z wszystkich okolicznych budów hulały i hulają po tych ulicach dalej... No ale autobus nie przejedzie...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 06 cze 2023, 14:47

A ten odcinek Bochenka od Podedworze do Szpakowej faktycznie jest prywatny?

Brak chodnika na Szpakowej? Przecież jest sporo podobnych miejsc gdzie jeżdżą miejskie autobusy. Choćby Kozienicka gdzie uruchomiono linię parę lat temu, a teraz na "196" tamże jeżdżą nawet regularne, 12-metrowe pojazdy: https://www.google.com/maps/@50.0067,19 ... ?entry=ttu

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 06 cze 2023, 15:07

Ten odcinek wygląda tak (żółte gmina, szare os prywatne):
Obrazek

był audyt nawet:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -szpakowej

i wcześniejsza odpowiedź ZDMK dotycząca przebudowy tego fragmentu (bo jest w planach)
Obrazek

Więc nikt tu nie blokuje przejazdu przez tą ulice komukolwiek. To są tylko kolejne ich wymówki.
Sami sobie zaprzeczają - droga (Szpakowa) nie ma parametrów i chodnika więc wprowadzenie ruchu jednokierunkowego i wydzielonego ciągu pieszego jest nie do zaakceptowania więc trzeba utrzymać ruch dwukierunkowy i ruch pieszych po poboczu... :roll:

A co do tego że nie byłoby alternatywy dojazdu dla mieszkańców przy ruchu jednokierunkowym - drogi w okolicy:
Szpakowa ma całe 250m długosci...
Obrazek
Na mapce powyżej tylko te ogólnodostępne bo są jeszcze wewnętrzne dojazdy (np dla bloków Bochenka 20-22-24)

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 06 cze 2023, 17:40

Przy punkcie A powyższej mapy, właśnie ruszyła budowa kolejnego bloku, może udałoby się kosztem dewelopera ucywilizować tamten odcinek drogi. Metodą małych kroczków powoli do przodu. Kolejne bloki powstają w tym rejonie i to kpina, że nie ma dostępu do KM.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 07 cze 2023, 10:33

Chyba niewiele da się zrobić już w przypadku tego bo to wznowienie inwestycji która miała startować już wcześniej.
Tu trzeba przy wydawaniu pozwoleń cisnąć deweloperów o remonty i podnoszenie standardu dróg.
Niestety mały nacisk kładą na to jednostki miejskie a tym bardziej rada dzielnicy - jak patrzę na ich opinie dot pozwoleń z wydziału architektury to prawie wszystkie negatywne i w uzasadnieniu ze niewystarczająca infrastruktura... ale żeby wymóc poprawę tej infrastruktury na inwestorze to już nie...
Miasto będzie się zagęszczać, tu się nie ma co oszukiwać. Tylko jak już mają budować te kolejne bloki to niech coś dodadzą dla społeczności tj. nowe drogi, chodniki, inne ulepszenia itd

Miasto to miasto, zawsze generuje jakieś niedogodności i hałas. Jak ktoś chce ciszę i spokój to niech się wyprowadzi na wieś a nie oczekuje tego w tak dużym mieście.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 12 cze 2023, 10:58

Dzwoniłem do ZDMK żeby ustalić tego zarządcę odcinka ul. Bochenka między ul. Podedworze a ul. Szpakowa.
Jest poszatkowana własnościami bardzo. Na początku i w środku i na końcu jest gmina a pomiędzy działki osób fizycznych.
I tak de iure to każdy odpowiada za swoją ale de facto i tak miasto jakoś musi ogarnąć zarządzanie tym odcinkiem bo co 20-30m zmienia się właściciel działki....
Poniżej mapka aktualna:

Obrazek

Będę dalej uderzał do ZTP o tą Szpakowa - może jakieś przykłady podobnych wąskich ulic bez chodników po których jeździ KM? (o ul. Kozienickiej wspominał Kaszmir).
Niby ciasne skrzyżowanie Szpakowa/Bochenka/Sporna to łatwe do obalenia. Ciasny łuk na południowym odcinku ul. Szpakowej przy ruchu jednokierunkowym też. Ale co zrobić z tym odcinkiem Bochenka? Bo de facto nikt ruchu nie blokuje ale to taki przypadek że de iure się ZTP przyczepić może... Tylko jak te osoby prywatne mają zgodę wyrazić albo nie wyrazić...

boms
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: boms » 12 cze 2023, 15:50

Robert pisze: 12 cze 2023, 10:58 Będę dalej uderzał do ZTP o tą Szpakowa - może jakieś przykłady podobnych wąskich ulic bez chodników po których jeździ KM? (o ul. Kozienickiej wspominał Kaszmir).
Najlepszy przykład to Kantorowicka od Kocmyrzowskiej do Morcinka i Osieckiego wykorzystywana pod dojazd do szpitala. Na Osieckiego to ledwo osobówki są się w stanie wyminąć, a co dopiero jak pojawi się Autosan i jeszcze do tego ruch pieszych po drodze bo jest tam strefa zamieszkania.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 12 cze 2023, 21:02

boms pisze: 12 cze 2023, 15:50 Najlepszy przykład to Kantorowicka od Kocmyrzowskiej do Morcinka i Osieckiego wykorzystywana pod dojazd do szpitala. Na Osieckiego to ledwo osobówki są się w stanie wyminąć, a co dopiero jak pojawi się Autosan i jeszcze do tego ruch pieszych po drodze bo jest tam strefa zamieszkania.
Przyznam że nie znam tych terenów ale rozwaliło mnie to... ruch dwukierunkowy, brak chodników a się da... na dodatek teren prywatny (chociaż takich przykładów to też pewno - np końcówki Górka Narodowa Wschód, Prokocim UJ/Obronna itp)

Przecież proponowana 5m jednokierunkowa Szpakowa to jak pas autostradowy dla autobusów... :shock:

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 29 cze 2023, 11:02

Napisałem po raz kolejny do ZTP z propozycjami :
W nawiązaniu do przesłanej przed Państwa odpowiedzi chciałbym zauważyć, że przedstawiane argumenty nie mają pokrycia z rzeczywistością lub nie są podstawą do wykluczenia ruchu pojazdów komunikacji zbiorowej.
Twierdzenie:
"Dotyczy to przede wszystkim ul. Szpakowej, która jest wąska i nie posiada chodników, w związku z tym ruch pieszy odbywa się po jezdni. Problem stanowią też dwa ostre zakręty – pierwszy w rejonie skrzyżowania z ul. Podedworze i drugi na skrzyżowaniu ul. Szpakowej i Bochenka."
jasno obrazuje, że to stan obecny z ruchem dwukierunkowym samochodów i ruchem pieszych po ulicy jest bardziej niebezpieczny niż proponowany ruch jednokierunkowy z wydzieleniem ciągu pieszego. Dotyczy to również zakrętu w rejonie skrzyżowania z ul. Podedworze. Natomiast drugie skrzyżowanie na, które się Państwo powołują nie może być traktowane jako ostre ponieważ ul. Szpakowa łączny się z ciągiem ul. Bochenka - ul. Sporna pod kątem niemal prostym. Więc ten argument jest nieprawdziwy. W tym miejscu potrzebna jest jedynie zmiana oznakowania. W załączeniu przesyłam również mapę obrazującą alternatywy dojazdu przy wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul. Szpakowej. Z uwagi na jej niewielką długość - około 250m, nie są to zmiany mocno ingerujące w dojazd.
Pragnę również zauważyć, że już obecnie ruchu pojazdów komunikacji zbiorowej jest prowadzony na ulicach o parametrach podobnych lub znacznie niższych niż ul. Szpakowa. Przykłady to np. ul. Kozienicka, ul. Kantorowicka, ul. Osieckiego i to w ruchu dwukierunkowym. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Szpakową pozwoli na przejazd nawet największych autobusów przegubowych.
Kolejne twierdzenie:
"Niemniej, fragmenty jezdni ul. Bochenka pomiędzy ul. Podedworze i ul. Szpakową według informacji, do których ZTP ma dostęp, wciąż leżą na terenie działek należących do prywatnych właścicieli."
nie jest przeszkodą do wprowadzenia ruchu pojazdów komunikacji zbiorowej. Na wskazanym odcinku nie ma wprowadzonych żadnych ograniczeń w ruchu. Co więcej fragment początkowy, środkowy i końcowy leży na działkach miejskich a tylko pojedyncze z działek pomiędzy nimi są własnością osób fizycznych. Prowadzenie ruchu po drogach innych niż gminne jest w Krakowie praktykowane na bieżąco. Przykładem mogą być np. okolice ul. Meiera i przejazd linii 503, okolice wspomnianej ul. Osieckiego i zawracanie linii 149, 422, okolice ul. Stawowej i pętla linii 168,501,511.
Problemem byłby jedynie sprzeciw właścicieli wspomnianych pojedynczych działek, które nie obejmują nic poza drogą. Takiego sprzeciwu jednak nie ma, a ruchu odbywa się bez żadnych ograniczeń jak już wspomniano.

Po wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości i przeszkód argumentowanych przez Państwa zwracam się ponownie o wprowadzenie ruchu pojazdów komunikacji zbiorowej w ul. Szpakowa i Bochenka wg przedstawionej koncepcji. Pozwoli to na rozwiązanie wieloletniego problemu związanego z wykluczeniem komunikacyjnym tej okolicy, który jest Państwu bardzo dobrze znany.
Odpisali:

W odpowiedzi na Pana korespondencję elektroniczną z dnia 14 czerwca 2023 roku w sprawie wniosku o skierowanie linii na ul. Bochenka, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zwraca się o przyjęcie następującego stanowiska.

Uprzejmie informujemy, że zmiany w organizacji ruchu nie leżą w zakresie Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. Kompetencje w tej sprawie ma Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa. Jeśli uważa Pan, że na ul. Szpakowej trzeba wprowadzić jeden kierunek ruchu, proszę zgłosić się ten wniosek do tej Jednostki.

Jednocześnie, wnioskowane przez Pana wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Szpakowej nie wyeliminuje wszystkich problemów, które w ocenie ZTP uniemożliwiają w tej chwili skierowanie tam regularnej linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Przypomnijmy, że jest to przede wszystkim ostry zakręt na ulicy Szpakowej, ze skarpą w skrajni jezdni po jednej stronie oraz skrzyżowanie ul. Bochenka i Szpakowej. W tym drugim przypadku w skrajni jezdni znajduje się ogrodzenie posesji. Po drugiej stronie skrzyżowania stoi słup wysokiego napięcia. Na całym skrzyżowaniu nie ma chodników. Dodatkowo, jest ograniczona widoczność, a kierowcy włączający się do ruchu z wlotów podporządkowanych musza wspomagać się lustrami. Nie jest to zdecydowanie miejsce, w którym manewr skrętu dla autobusu będzie bezproblemowy.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie właśnie po złych doświadczeniach związanych z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej między innymi na ul. Osieckiego czy Meiera chce uniknąć tworzenia kolejnych substandardowych rozwiązań, które generują wiele problemów zarówno dla operatorów linii, w tym prowadzących autobusy, jak i mieszkańców. Jednocześnie te tymczasowe rozwiązania pozostają na stałe bez realnej perspektywy ich dostosowania do właściwych parametrów.

Parametry ulicy Osieckiego wykluczają na przykład poruszanie się po niej autobusów większych, niż 8,5 metra długości. W rezultacie, gdy zachodzi konieczność skierowania pojazdu rezerwowego do obsługi linii 149 lub 422, nie podjeżdża on pod Szpital Okulistyczny, pozostawiając pasażerów bez transportu. Mimo mniejszych gabarytów, zdarzały się również przypadki blokowania autobusów przez nieprawidłowo zaparkowane pojazdy.

Podobnie sytuacja wygląda na ulicy Meiera, gdzie oczekiwano skierowania linii autobusowej, natomiast później niektórzy mieszkańcy skarżyli się na autobus generujący hałas pod oknami bloku. Również w tym przypadku dochodziło w przeszłości do blokowania autobusów przez nieprawidłowo zaparkowane pojazdy. Z tego względu planuje się wycofanie linii 503 z ulicy Meiera i skierowanie jej do nowej pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa po jej ukończeniu.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie widzi potrzebę skierowania linii w opisywany przez Pana rejon. Chce jednak doprowadzić do przebudowy układu drogowego, w tym przede wszystkim ulicy Podedworze na odcinku od ulicy Nowosądeckiej do ulicy Bochenka, tak aby był on dostosowany do funkcjonowania regularnej linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie, a autobusy mogły poruszać się w sposób bezpieczny i niezawodny.

Z up. DYREKTORA ZTP
Piotr Dera
Kierownik Działu
Organizacji Transportu
Nie ma co się łudzić, nie zrobią nic w tym temacie. Co chwila jakieś nowe argumenty przeciw produkują. Ten słup wysokiego napięcia to mnie najbardziej urzekł :roll:

Nie pozostaje nic innego jak walczenie o jak najszybszy remont tego 200m fragmentu ul. Podedworze który został w fatalnym stanie i jest na terenie spółdzielni w większości. Wiec forma ZRID tylko. Myślicie że kogo najlepiej cisnąć o to najbardziej? Rada dzielnicy i ZDMK na pewno ale oni sami z siebie z pism i petycji tego nie pchną do przodu tak (rada dzielnicy to nawet ciśnienia nie ma na cokolwiek). Może jakiś radny miejski? Ile może wyjść kosztowo taki remont? Pierwszy fragment ul. Podedworze remontował deweloper wiec informacji o kosztach raczej nie znajdziemy.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 26 lip 2023, 13:01

Tak już czysto formalnie - ostatnia odpowiedź ma moją serie pism, tym razem od Rady Dzienicy XI
Zwracam się prośba o przedstawienie informacji jakie działania podjęła
Rada Dzielnicy oraz radni w sprawie poprawy stanu ulic Bochenka, Szpakowej.
Podedworze, Błotnej oraz zapewnienia lepszej dostępności komunikacji
miejskiej dla mieszkańców wymienionych ulic.
Bardzo proszę o przedstawienie wyłącznie działań z okresu ostatniego
roku tj. od dnia 3.06.2022 czyli dnia otrzymania odpowiedzi na mój
wniosek, do dnia dzisiejszego tj. 14.06.2023 r.

Ponawiam również swój wniosek o zorganizowanie przez Radę Dzielnicy
spotkania dotyczącego poprawy komunikacji zarówno indywidualnej jak i
zbiorowej z udziałem mieszkańców, ZTP, ZDMK oraz innych zainteresowanych
jednostek i instytucji. Spotkania takie odbywały się w innych dzielnicach
i przyniosły rozwiązania niektórych problemów.
I odpowiedź jaką wyskrobali po 6 tygodniach...

Obrazek

W d.. to wszystko mają i nie zamierzają się tym zajmować.. tak bym to podsumował. Ile to już lat trwa?

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 27 lip 2023, 10:31

Przykre to podejście Rady Dzielnicy. Podatki płacimy, a tu nie widzą problemu. Rozumiem, że mają gdzieś mieszkańców, mimo iż kolejne wieżowce rosną jak grzyby po deszczu na każdym kawałku wolnej ziemi. Brakuje miejsc parkingowych. O osobach odwiedzających szpital nie wspominając, którzy niczym pielgrzymi wędrują z przystanków na Piaskach, czy Nowosądeckiej. Najbliżej z przystanku Bochenka, ale jak dobrze wiemy 107 to dowozówka, a jedyne 169/469 łączące te rejony z miastem kursuje z częstotliwością linii aglomeracyjnej..

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 27 lip 2023, 12:55

Wystarczy pamiętać na kogo przy najbliższych wyborach nie głosować... :D

https://www.dzielnica11.krakow.pl/index ... ielnicy-xi

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 27 lip 2023, 13:59

Jeszcze do kompletu radni miejscy wybrani z okręgu 4 (dz. IX, X, XI)

SUŁOWSKI Krzysztof Konrad
JAŁOCHA Józef Antoni
MIGDAŁ Adam Marek
STAROBRAT Michał
HOMA Dominik
PIETRAS Jan Stanisław

Również przez tyle lat problemu nie rozwiązali... :D

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 27 lip 2023, 17:09

Skoro tyle zmian w siatce połączeń pojawi się po wakacjach, a przy okazji zbliżającego się oddania do użytku ładowarki na pętli Piaski Nowe pozwolę sobie zapytać ekspertów. Czy byłaby opcja przeniesienia kursów 169 z Zajezdni Wola Duchacka do pętli na Piaskach? Jaki byłby ewentualny koszt takiego wydłużenia?

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: eurokierzaw » 27 lip 2023, 22:30

Jeśli chodzi o 169/469, to zmianę częstotliwości z 12 na 15 minut można wykorzystać, by w końcu połączyć je w jedną linię. W końcu na Cechowej, Łużyckiej (w tym obsługa osiedli przy Bochenka) mamy kursy co 30/40 minut w dni powszednie i co 60 minut w weekendy.

Częstotliwość 15 minut w szczycie i 20 minut w pozostałych porach na całej trasie do Piasków Wielkich, to raczej minimum. Pozostaje kwestia dojazdów na Wolę Duchacką na ładowanie.

Może udałoby się uruchomić linię 407 Zajezdnia Wola Duchacka- Piaski Wielkie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości