Wielka synchronizacja autobusowa

- Linie, trasy, rozkłady
Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Kierman » 07 cze 2023, 10:24

Nie przejdą takie rzeczy, bo to by oznaczało, że ZTP/miasto musiałoby PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDU. Więc wszelkie próby przywrócenia 184, 125 nawet gdyby była na to kasa są nierealne. Bo to oznaczałoby klapę wizerunkową, bo za dużo zainwestowali w te zmiany i będą utrzymywać je w zaparte.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: judash » 07 cze 2023, 10:39

Kierman pisze: 07 cze 2023, 10:24 Nie przejdą takie rzeczy, bo to by oznaczało, że ZTP/miasto musiałoby PRZYZNAĆ SIĘ DO BŁĘDU. Więc wszelkie próby przywrócenia 184, 125 nawet gdyby była na to kasa są nierealne. Bo to oznaczałoby klapę wizerunkową, bo za dużo zainwestowali w te zmiany i będą utrzymywać je w zaparte.
Stąd potrzebna jest zmiana władzy.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: fysztof » 26 lip 2023, 17:09

Taka sytuacja - dzień jak co dzień, tyle że pada deszcz. Dane z przystanku AGH/UR w kierunku Jubilatu:
[nr linii -> opóźnienie]
173 -> 61 min
169 -> 66 min
503 -> 85 min
173 -> 47 min
179 -> 27 min
301 -> 19 min
304 -> 14 min
503 -> 86 min
173 -> 48 min
304 -> 14 min
144 -> 39 min
itd.
Nie pominąłem żadnego kursu, po kolei odczytywane ze strony mpk.jacekk.net. Dla tej grupy kursów ŚREDNIE opóźnienie wynosi ~46 minut/kurs.
Także tak... Cała ta idea synchronizacji to jak przykładanie róży do gówna z nadzieją, że będzie ładnie pachnieć. Dopóki ZTP się realnie nie weźmie za udrożnienie komunikacji, dopóty będzie można to traktować wyłącznie jak działania zastępcze a nie realne rozwiązywanie problemów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Kaszmir » 26 lip 2023, 17:12

Wyjaśniałem już, gdzie w Twoich argumentach jest błąd. I podtrzymuję zdanie ;-)

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: pablo » 29 lip 2023, 20:43

Tak się zastanawiam nad nowym rozkładem 194/494. Przed wakacjami 194 miało szczyt f7,5 międzyszczyt f10, wieczór ledwo f20 (od około 19). Teraz połowa kursów będzie do KG, połowa do Azorów. Co wymyślą z wieczorem? Komunikat brzmi w tej kwestii tak:
"Linie 194 i 494 będą kursować na zmianę z łączną częstotliwością w dni powszednie co ok. 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu."
To by sugerowało, że wieczorem obie linie będą mieć f20, skoro łącznie ma być f10 poza godzinami szczytu. Ale to oznacza dołożenie kilku kursów. ZTP jednak już wielokrotnie pokazało, gdzie ma wieczorną komunikację i często w komunikatach było napisane - "linia kursuje co 10 minut cały dzień", a w praktyce "cały dzień" kończył się o 18, a potem było f20. Jak będzie tym razem? Czy są w stanie wymyślić wieczorne f40 na obu liniach, by niczego nie dokładać? Czy 494 zakończy kursy wcześniej (o ile wcześniej?), by niczego nie dokładać? Ciekawe...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Kaszmir » 30 lip 2023, 8:35

pablo pisze: 29 lip 2023, 20:43Tak się zastanawiam nad nowym rozkładem 194/494. Przed wakacjami 194 miało szczyt f7,5 międzyszczyt f10, wieczór ledwo f20 (od około 19). Teraz połowa kursów będzie do KG, połowa do Azorów. Co wymyślą z wieczorem?
Nie zdziwiłbym się gdyby "494" kursowało tylko w tych porach gdy są dodatkowe kursy, czyli dni powszednie ok. 6-19. Bywały takie linie.

Przy okazji, wg mnie jest materiał na... f5. Od północy do r. Grunwaldzkiego "194+494" będzie wzmocnione przez "144", a od r. Grunwaldzkiego do Klin przez "136". Gdyby "194+494" były skoordynowane do taktu ok. 5+10, to "144" (północ) i "136" (południe) mogłyby wchodzić w te większe przerwy, dając łącznie właśnie f5. Wtedy "136" do os. Podwawelskiego mogłoby mieć jakiś sens.

Oczywiście osobom jadącym tranzytowo warunki trochę by się pogorszyły (takt 5+10 zamiast 8+9), jednak cała reszta byłaby na plus. Zresztą nie musi być 5+10, nawet 6+9 na "194+494" byłoby niezłe, i wtedy łączny takt 4+5+6 (ze "136" oraz "144"). Może na to pójdą.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: pablo » 30 lip 2023, 18:46

Takt na 194 od północy będzie tylko teoretyczny. Kursy przez Stachiewicza prawdopodobnie będą bardziej opóźnione od kursów przez Wybickiego. Oczywiście 194 musi na papierze być skoordynowany sam ze sobą (czyli startujące od KG powinny tworzyć takt z tymi startującymi z Azorów). Pytanie z którą połową kursów będzie (teoretycznie) skoordynowane 144. Albo zrobią koordynację na Batalionu Skała AK z kursami 194 od KG, albo zrobią koordynację na Makowskiego z kursami 194 zaczynającymi od Azorów. Tak czy tak to w obu przypadkach tylko jeden przystanek. Żeby to miało sens na dalszym odcinku to faktycznie opcja 5+5+5 wydaje się sensowna. A przystanki Makowskiego i Bat. Skała AK będą mieć 5+10 oraz 10+5. Czyli w obu przypadkach gorzej niż przed wakacjami, gdy 194 miało f7,5. 144 zalicza potężne korki na Prądniku, więc i tak nie będzie to działać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wielka synchronizacja autobusowa

Post autor: Kaszmir » 30 lip 2023, 19:10

pablo pisze: 30 lip 2023, 18:46Żeby to miało sens na dalszym odcinku to faktycznie opcja 5+5+5 wydaje się sensowna. A przystanki Makowskiego i Bat. Skała AK będą mieć 5+10 oraz 10+5. Czyli w obu przypadkach gorzej niż przed wakacjami, gdy 194 miało f7,5.
Jak wspomniałem, można ew. zrobić kompromisowy takt 6+9, wtedy na końcówkach nie byłoby aż tak gorzej. A na wspólnym ciągu takt 6+5+4, podobnie jak miała "50" w tym roku.
pablo pisze: 30 lip 2023, 18:46144 zalicza potężne korki na Prądniku, więc i tak nie będzie to działać.
Korki mogą się zmniejszyć po otwarciu torowiska. Oby ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości