Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 21 cze 2023, 9:44

impuls pisze: 21 cze 2023, 9:36 Na "20" jest dzisiaj jedenaście brygad, nie dziewięć. Zwykle było dwanaście. Prawdopodobnie będzie pojawiać się wtyczka z innej linii pomiędzy szczytem.
Dziewięć było o porze w której pisałem posta. ;)
Co nie zmienia faktu, że ogólna obsada taborem jest żenująca. Nowoczesny tabor w dużej ilości stoi sobie na zajezdniach a pseudo tramwaje kursują sobie po ulicach bo MPK nie może obsadzić 1 linii ("20") 33 metrowym taborem bez zabierania tych wagonów z dwóch innych linii ("9" i "10"). :evil:

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 21 cze 2023, 9:46

Proporcja kolego, gdzieś EU8N i NGT6 muszą jeździć.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 21 cze 2023, 11:55

impuls pisze: 21 cze 2023, 9:46 Proporcja kolego, gdzieś EU8N i NGT6 muszą jeździć.
Muszą jeździć bo ....? Po kilku dniach stania (mało prawdopodobne) na terenie zajezdni nie będą mogły ruszyć na trasy? Gdzieś to już setki razy było powtarzane. :lol:

Chyba kolego nie wierzysz w takie bajki? :D

Hajki
Pasażer
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2023, 21:13

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Hajki » 21 cze 2023, 13:44

Zamiast się sprężyć z odbiorami tych 5 Stadlerów na igrzyska...eh
Czy w tym tygodniu coś przyjechało?? Chyba nie
Za to muzeum jeździ prawie w komplecie. Niezła promocja miasta.😀😀😋😋

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 23 cze 2023, 10:05

Czy nie dałoby się przehandlować kilku brygad dwóch linii między zajezdniami? Chodzi mi o 50 i 18, aby oddać kilka np. 3 brygady do Podgórza w zamian za 3 brygady 18 do huty? Zjazd i wyjazd byłby taki sam, a zdecydowanie poprawiłaby się sytuacja na południowym odcinku 50 w godzinach porannych.
Edit: Na 18 również przyniosłoby poprawę w godzinach porannych na Krowodrzy.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 23 cze 2023, 15:26

Tak się zastawiam od jakiegoś już czasu dlaczego np. linia "49" nie jest oznaczana w rozkładach jazdy na stronie MPK jako "niskowejściowa" skoro od prawie dwóch miesięcy kursuje na niej tylko tabor w postaci EU8N? :shock:

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 23 cze 2023, 15:33

kucyk pisze: 23 cze 2023, 15:26 Tak się zastawiam od jakiegoś już czasu dlaczego np. linia "49" nie jest oznaczana w rozkładach jazdy na stronie MPK jako "niskowejściowa" skoro od prawie dwóch miesięcy kursuje na niej tylko tabor w postaci EU8N? :shock:
Wystarczy, że cały czas istnieje dopuszczenie na 105Na/E1+c3. Mimo iż faktycznie takie wagony się nie pojawiają, to w teorii mogą tam być. Drugą opcją może być zwykłe niedopatrzenie, jak było z "20" na początku roku (temat ten był poruszany w tym samym wątku). Też ktoś to zauważył i po niedługim czasie linia ta uzyskała niebieską ramkę.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 23 cze 2023, 21:06

Myślę, że MPK zostawia sobie otwartą furtkę, tak samo z "6" która teraz też jest w pełni niska. Ufoki mogą jednak nie dać rady wytrwać kolejnych trzech lat na "52". I wtedy ponownie powstaną składy, które mogą wysłać na "49". Od poniedziałku "22" będzie prawdopodobnie w połowie niska i zwolni się dużo składów E1+c3.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 cze 2023, 20:55

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ie-16-i-22

W uzupełnieniu informacji jeszcze parę szczegółów i ciekawostek. Na linii "2" i "6" wyłącznie były dzisiaj NGT6.
GT8N opanowały linię "11" w całości a na "17" był tylko jeden EU8N. Reszta to NGT6. Dlatego N8C znikły z linii "11" i "17", dostały nową linię do obsługi "21".
Na "8" wspomniano w artykule o taborze 33 metrowym i to pierwszy taki dzień powszedni zwykły nie specjalny w którym linia ta takim taborem jest obsługiwana. Były same NGT8 i jeden Stadler z Huty na 8-09. Ciekawostką jest wysłanie dzisiaj aż 22 Bombardierów NGT8. Linia "10" miała dzisiaj osiem brygad a nie jak w dni wolne przy tej samej częstotliwości siedem. Na "24" wyłącznie podgórskie Pesy.
Wykaz brygad wysokich wysłano 18 brygad na 182 czyli dokładnie 10%. Po dwa ufoki 52-05, 52-07 z PH i 52-10, 52-12 z PT. Na "22" po dwa E1+c3 22-02, 22-08 z PT i 22-04,22-06 z PH. Dwa składy wiedeńskie były na 44 z PH 44-04, 44-05, a na 44-02, 44-03 składy konstali z PH. 44-01 EU8N. Brygady parzyste linii "21" i "16" to "E1" solo. A na "13" wreszcie nie było już wiedni tylko dwa składy Konstali 13-05 i 13-09 i dziewięć NGT6. Na "20" wyłącznie Stadlery z Huty. Na "19" po dwa EU8N i NGT6 i RF323 który ma jakiś stały przydział na tą linię. Widać w tym roku nie ma podziału na dni ciepłe i przy dzisiejszych 27 stopniach było tylko 10% lub aż 10% taboru wysokiego oczywiście bez klimatyzacji. Niemniej ujednolicenie taboru na kilku liniach trzeba przyznać na plus.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 27 cze 2023, 0:17

Ktoś jest w stanie logicznie wytłumaczyć wysoką podłogę na '13'? ;> Tak samo jak sens utrzymywania w obecnych chwili truchła w postaci E1 solo na 16/21? :)

Pomijam zupełnie sens trzymania w obecnej chwili w Podgórzu oszałamiających 6 szt. składów E1+c3, a w Hucie 3 składów 2x105Na, z którego to typu taboru każdy musi przecież wyjechać codziennie...

A może by tak pozbyć się E1+c3 w Podgórzu, i 2x105Na w Hucie, zostawiając wysoką podgłogę jedynie na szczytówce w postaci 44 i albo 22 albo szczytówce w postaci 49? Plus 52 w postaci 3x105Na.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 cze 2023, 8:06

Według słów urzędników po dostawie Stadlerów II MPK będzie posiadać 90% taboru niskopodłogowego. Ok 30 pociągów wysokopodłogowych pozostanie, aż do realizacji następnego przetargu na 30 nowych wagonów. To jest planowane w 2026, ale przetargu jeszcze nie ogłoszono. Może być obsuwa i pierwsze wagony pojawią się w 2027. Potrzebna jest większa rezerwa w związku z budową kolejnych linii tramwajowych. MPK nie może się pozbyć w całości wysokiego taboru i stare pociągi, aby przetrwały muszą być w ruchu. Składy 105-ek są też w obu zajezdniach potrzebne do zastąpienia wagonów w ufokach w razie kolizji czy pogorszenia stanu technicznego. Dlatego "13" dla składów 105Na jest optymalnym rozwiązaniem. Wiednie z Podgórza mają być zastąpione do końca wakacji, tylko muszą przyjść Stadlery II. A tych ostatnio coś nie przybywa. E1 solo w ograniczonej ilości na liniach "16" i "21" są akceptowalne. Zajmują mało miejsca w Zajezdniach w których wciąż jest problem z dostępnością torów. Skoro mają pozostać E1 solo na lata to muszą gdzieś jeździć. Ostatnie składy Wiedni będą obsługiwać linie szczytowe czy tymczasowe. Mam nadzieję że znikną z "22" całkowicie po wakacjach w związku z dostawą kolejnych Stadlerów. Dodatkowym impulsem będzie otwarcie przystanku Kraków Grzegórzki i zwiększenie się potoku pasażerskiego na "22".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2023, 9:21

ZTP potwierdziło, że od tego tygodnia połowa kursów "22" jest w niskiej podłodze:
Od tego tygodnia również w dni powszednie co drugi kurs linii 22 będzie obsługiwany przez niskopodłogowe tramwaje
https://www.instagram.com/p/Ct-y8AyNOx7/?hl=en

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 27 cze 2023, 11:18

impuls pisze: 27 cze 2023, 8:06 Według słów urzędników po dostawie Stadlerów II MPK będzie posiadać 90% taboru niskopodłogowego. Ok 30 pociągów wysokopodłogowych pozostanie, aż do realizacji następnego przetargu na 30 nowych wagonów. To jest planowane w 2026, ale przetargu jeszcze nie ogłoszono. Może być obsuwa i pierwsze wagony pojawią się w 2027. Potrzebna jest większa rezerwa w związku z budową kolejnych linii tramwajowych. MPK nie może się pozbyć w całości wysokiego taboru i stare pociągi, aby przetrwały muszą być w ruchu. Składy 105-ek są też w obu zajezdniach potrzebne do zastąpienia wagonów w ufokach w razie kolizji czy pogorszenia stanu technicznego. Dlatego "13" dla składów 105Na jest optymalnym rozwiązaniem. Wiednie z Podgórza mają być zastąpione do końca wakacji, tylko muszą przyjść Stadlery II. A tych ostatnio coś nie przybywa. E1 solo w ograniczonej ilości na liniach "16" i "21" są akceptowalne. Zajmują mało miejsca w Zajezdniach w których wciąż jest problem z dostępnością torów. Skoro mają pozostać E1 solo na lata to muszą gdzieś jeździć. Ostatnie składy Wiedni będą obsługiwać linie szczytowe czy tymczasowe. Mam nadzieję że znikną z "22" całkowicie po wakacjach w związku z dostawą kolejnych Stadlerów. Dodatkowym impulsem będzie otwarcie przystanku Kraków Grzegórzki i zwiększenie się potoku pasażerskiego na "22".
'13' jest o tyle nieoptymalna, że jak jedziesz np. z dzieckiem w wózku, czy jesteś osobą poruszającą się na wózku, to masz loterię, czy do danego kursu wsiądziesz, czy nie.

Imho przy tej ilości wagonów LF nie powinno być tego typu sytuacji, tj. wrzucania wagonów bez niskiej podłogi na linię obsługiwaną prawie w całości LF.

Krótsze pociągi bez niskiej podłogi na ten moment powinny imho jeździć praktycznie jedynie na liniach szczytowych (44, 49) - gdzie dla wszystkich byłoby jasne, że jest tam wysoka podłoga, ew. na brygadach szczytowych jakiejś zwykłej linii, ale powinno to być wprost oznaczone w rozkładzie ("na tym kursie może pojawić się wagon bez niskiej podłogi"). I tak samo zresztą powinno to być oznaczone obecnie na '52", gdzie obecność 3x105Na wynika z pojemności).

I kompletnie nie kupuję tego, że:
- na '13' muszą być wagony z wysoką podłogą (skoro choćby na '49' da się wysłać min. jednego EU8N);
- jakimś ewenementem jest brak oznaczeń kursów bez niskiej podłogi w rozkładach :/

Odnośnie podziału wagonów pomiędzy zajezdnie:
- również nie do końca rozumiem, co takiego stałoby się, gdyby wszystkie 2x105Na były w NH?
- w Podgórzu zostałoby jedynie pięć 3x105Na, a wszystkie 2x105Na byłyby w NH? No tak;
- w przypadku kolizji naprawdę nie dałoby się połączyć kolejnego ufa z 2x105Na w NH, przenosząc go do Podgórza?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2023, 11:54

kot_feliks pisze: 27 cze 2023, 11:18- jakimś ewenementem jest brak oznaczeń kursów bez niskiej podłogi w rozkładach :/
Gdy sprawdzałem to parę lat temu, to byliśmy jedynym miastem w Polsce w którym jest miks tramwajów nisko i wysokopodłogowych, a które nie oznaczało tego w rozkładach. Czyli jesteśmy zacofani względem całego kraju.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 27 cze 2023, 13:16

kot_feliks pisze: 27 cze 2023, 11:18 Odnośnie podziału wagonów pomiędzy zajezdnie:
- również nie do końca rozumiem, co takiego stałoby się, gdyby wszystkie 2x105Na były w NH?
- w Podgórzu zostałoby jedynie pięć 3x105Na, a wszystkie 2x105Na byłyby w NH? No tak;
- w przypadku kolizji naprawdę nie dałoby się połączyć kolejnego ufa z 2x105Na w NH, przenosząc go do Podgórza?
To by się stało, że gdyby wszystkie ufoki były tylko w Podgórzu (i były wysyłane jak obecnie tylko na prace "szczytowe", czyli takie od 6-20), to prace "całodzienne" (od 4-24) musiałyby obstawiać wagony huckie. I skończyłoby się tym, że np. wagon hucki kończy pracę na Czerwonych Makach po 23 czy nawet przed 24 - po czym musiałby PRZEZ CAŁE MIASTO (prawie 20km) zjeżdżać do PH.

No chyba, że chcemy powrotu do tego co było jeszcze niedawno - czyli, że ufoki kursowały od 4-24, a ostatnie kursy z Piastów były obsługiwane ufokami z PT, przez co osoby niepełnosprawne po godzinie 22:00 nie miały żadnej możliwości skorzystania z linii 52 w stronę Maków, zaś same wagony były tak zajechane codzienną 20h pracą, że co chwila zjeżdżały awaryjnie :roll:
Kaszmir pisze: 27 cze 2023, 11:54 Gdy sprawdzałem to parę lat temu, to byliśmy jedynym miastem w Polsce w którym jest miks tramwajów nisko i wysokopodłogowych, a które nie oznaczało tego w rozkładach. Czyli jesteśmy zacofani względem całego kraju.
A to nie przypadkiem wina programu do tworzenia rozkładów (tzn. BusMana), w którym domyślnie nie ma takiej opcji - a żeby ją zdobyć, to trzeba wyłożyć grubą kasę na drobną aktualizację / wtyczkę, która magicznie udostępni taką opcję?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości