Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: ant_sm » 03 lip 2023, 20:28

abuk pisze: 03 lip 2023, 15:08 Ja mam natomiast pytanie, czy udało się zbiegnąć w czasie rozbudowę skrzyżowania na Meissnera o dodatkowe połączenia torowe z nową linią do Mistrzejowic, czy w ciągu roku szkolnego znowu rozwalą tą część miasta, powodując kolejne korki?
Ciężko to zgrać przy okazji tego remontu, bo na budowę tramwaju do Mistrzejowic fizycznie weszli dzisiaj. Najpewniej połączenie będzie realizowane w przyszłym roku w wakacje, jeśli się nic po drodze nie wydarzy.

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kucyk » 03 lip 2023, 20:56

abuk pisze: 03 lip 2023, 15:08 Ja mam natomiast pytanie, czy udało się zbiegnąć w czasie rozbudowę skrzyżowania na Meissnera o dodatkowe połączenia torowe z nową linią do Mistrzejowic, czy w ciągu roku szkolnego znowu rozwalą tą część miasta, powodując kolejne korki?
Przecież jest to oczywiste, że nie będą tego robić w tym roku czy nawet w 2024. :o
To jest etap inwestycji który będzie zapewne realizowany jako ostatni więc przypuszczam, że w 2025 kiedy ma się zakończyć inwestycja. ;)

Zresztą potwierdzają to media:
tymczasowe zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej przez ul. Mogilską i al. Jana Pawła II oraz docierającej do pętli w Mistrzejowicach planowane są na 2025 rok.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ruszy ... 51747.html

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 03 lip 2023, 22:22

pablo pisze: 03 lip 2023, 9:08 A to nie mogło miasto wcześniej przygotować się do tego remontu? Nie można było zapobiec temu, by takie sytuacje nie miały miejsca? Wiadomo było, że cały ruch tramwajowy pojedzie w stronę Nowej Huty przez Aleję Pokoju. Czy to miasto jest naprawdę aż tak żałosne?
Ja generalnie nie rozumiem, czemu ta '74' kończy na TAKW, a nie jedzie dalej przez Lema i al. Pokoju do centrum. I czemu inne linie tak nie jadą? Przecież zgodnie z dokumentacją dla KST IV w Lema jest już torowisko i nie będzie problemu z tramwajami skręcającymi z Meissnera, bo część jedzie prosto :mrgreen:
Kaszmir pisze: 03 lip 2023, 9:46 suchy, tomta1 - przystanek "Muzeum Lotnictwa" przed skrzyżowaniem rzeczywiście wyprowadzałby ludzi na zbyt stromą skarpę. Tu zostałem przez Was przekonany ;) Lepsza jest propozycja za skrzyżowaniem.
Tego się ponoć "nie da" :roll:
Kaszmir pisze: 03 lip 2023, 9:46Nie jestem pewny, czy akceptuję wnioski co do "Cystersów". Wszak w wielu miejscach w Krakowie pasażerowie wysiadają na ciągi pieszo-rowerowe. Wydaje się więc, że takie rozwiązanie jest możliwe, zwłaszcza że tu byłoby tymczasowe. Można dyskutować gdzie jest większy ruch czy szerszy chodnik, niemniej samo zjawisko nie jest czymś nieregularnym. Tak czy owak, jakieś rozwiązanie istnieje skoro będzie wdrożone.
Ten ponoć potencjalnie ma być kosztem DDR.

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: tomta1 » 04 lip 2023, 9:09

Kaszmir pisze: 03 lip 2023, 9:46 Wszak w wielu miejscach w Krakowie pasażerowie wysiadają na ciągi pieszo-rowerowe.
Gdzie?


Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kowalik » 04 lip 2023, 12:42

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/urzed ... 51765.html
Jak miło, że ZTP zadbało o pasażerów linii 14 i opracowało dla nich porady na czas jej zawieszenia.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kbieniu7 » 04 lip 2023, 14:12

Kowalik pisze: 04 lip 2023, 12:42 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/urzed ... 51765.html
Jak miło, że ZTP zadbało o pasażerów linii 14 i opracowało dla nich porady na czas jej zawieszenia.
Przesiadki między liniami z f20, no bardzo zachęcające ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 04 lip 2023, 14:31

Ta "4" to musi być jakaś tytaniczna linia ;) Tyle bierze na siebie:
-> za zawieszoną "5" -> jest "4",
-> za zawieszoną "14" -> jest "4",
-> za zawieszoną "44" -> jest "4".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 05 lip 2023, 13:35

Uruchomienie dodatkowego przystanku Cystersów
od 8.07.2023
704

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 8.07.2023 r. (sobota) zostanie uruchomiony dla linii 704 nowy, tymczasowy przystanek o nazwie Cystersów. Będzie on zlokalizowany na ul. Mogilskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Cystersów, w kierunku Ronda Mogilskiego. Przystanek będzie funkcjonował jako “stały”.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/295-2023

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: tomaszep42 » 05 lip 2023, 13:57

Widzę że presja również i na tym forum ma sens :)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: ant_sm » 05 lip 2023, 14:08

tomaszep42 pisze: 05 lip 2023, 13:57 Widzę że presja również i na tym forum ma sens :)
Jaka presja? Przystanek był planowany, to że nie został wprowadzony od początku wynikało z tego co się dowiedziałem negatywnej opinii Policji i potrzebny był nowy projekt.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: kot_feliks » 05 lip 2023, 18:20

To może jeszcze MLP? Skoro już ten przystanek w przeszłości był xd

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: ant_sm » 05 lip 2023, 20:36

kot_feliks pisze: 05 lip 2023, 18:20 To może jeszcze MLP? Skoro już ten przystanek w przeszłości był xd
Tu jest stanowisko ZTP w tej sprawie w odpowiedzi na interpelację radnego Sęka:
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 6-29_1.PDF

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: sorig » 05 lip 2023, 21:07

#niedasię

W kierunku huty - usunięcie wygrodzeń nie powinno przekraczać możliwości organizatora ruchu. W kierunku centrum - można było chociażby zlokalizować przystanek wcześniej, na wysokości przejścia ścieżki rowerowej w CPR zamieniając tymczasowo ścieżkę rowerową z chodnikiem funkcjami.

Przystanku nie było przed 2015 rokiem, ale od tego czasu powstało tu przecież spore osiedle.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie zamknięcia Mogilskiej i Grzegórzeckiej

Post autor: Kaszmir » 05 lip 2023, 23:04

Choć sam dużo jeżdżę rowerem, to nie rozumiem argumentu o utrudnianiu przejazdu rowerzystom. Tak jak tu proponowano, można było zrobić wspólny ciąg pieszo-rowerowy na obecnym chodniku. Nie jest to super rozwiązanie, jednak chodzi o miesiąc-półtora, a wg mnie to mniejsze zło niż zostawianie mieszkańców bez przystanku. Do tego kawałek dalej, na Mogilskiej, też jest miejsce z takim ciągiem - a tam rowerzystów jest tym więcej bo dochodzą ci od strony Meissnera.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 26 gości