- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Post
autor: Justforfun » 06 lip 2023, 13:19
Scania_9640 pisze: ↑06 lip 2023, 12:32
Teraz może tak, zobaczymy czy w zimę wytrzymają. Chociaż 300 elektryczna to dziwny pomysł, bo linia jest mocno przyspieszona, a V max elektryków to 55km/h, no chyba że coś zwiększą, no i są ciasne w środku. Według mnie C2 najlepiej się sprawdza bo ma dużą rzeźnię idealnie na walizki itp.
Na 124/424 w zimie przy pełnym ogrzewaniu można było śmiało objeździć 4 kółka na jednym ładowaniu. Oczywiście mowa o elektrykach z 2017 z piecem a nie grzałkami. Linie te nie są prądożerne. Zobaczymy oczywiście jak to będzie wyglądało na 300, bo to, że ona jest przyspieszona nie oznacza, że można i trzeba na niej jeździć 80 km/h. Na jej trasie tak naprawdę większą prędkość można osiągnąć tylko odcinkowo między Kryspinowem a lotniskiem. A jak tam na tej 300 będzie z prądem? No okaże się, ale się nie zdziwię, że wyjdzie jak zwykle... Czyli nerwówka dla kierowców czy starczy prądu by dojechać i się podładować, oczywiście w zimie, przy włączonych grzałkach. I w pełni się zgadzam, że C2 są idealne na tę linię przez sporą rzeźnię i ogólnie sporo miejsca wewnątrz autobusu.
Bardziej mnie ciekawi na jakie linie pójdzie reszta elektryków. Pewnie 107 i reszta na 169/469. Przegubowce obstawiam na 503.
Ex kierowca MPK, PW.
-
Jamnik
- Ekspert
- Posty: 1118
- Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50
Post
autor: Jamnik » 06 lip 2023, 13:26
Justforfun pisze: ↑06 lip 2023, 13:19
Na 124/424 w zimie przy pełnym ogrzewaniu można było śmiało objeździć 4 kółka na jednym ładowaniu.
Teraz większość elektryków (jeśli nie wszystkie) jeżdżących na 124/424 ładuje się tylko do 75%.
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Post
autor: Justforfun » 06 lip 2023, 13:34
Jamnik pisze: ↑06 lip 2023, 13:26
Teraz większość elektryków (jeśli nie wszystkie) jeżdżących na 124/424 ładuje się tylko do 75%.
I wciąż nie ma z tym problemu. Już 2 lata temu były egzemplarze, które ładowały się do max 75%, m. in 612, 613, 614. W zimie max 20% baterii ubywało na kółko i to przy ostrzejszej jeździe. 3 kółka wciąż mogą wykonać na jednym ładowaniu, a myślę, że i tak poustawiają brygady w ten sposób by co drugie kółko było te 15 do 20 minut na podładowanie baterii.
Ex kierowca MPK, PW.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 06 lip 2023, 13:47
Justforfun pisze: ↑06 lip 2023, 13:19Zobaczymy oczywiście jak to będzie wyglądało na 300, bo to, że ona jest przyspieszona nie oznacza, że można i trzeba na niej jeździć 80 km/h. Na jej trasie tak naprawdę większą prędkość można osiągnąć tylko odcinkowo między Kryspinowem a lotniskiem.
Jeszcze wskazałbym dwa blisko kilometrowe odcinki: w Przegorzałach na nowej obwodnicy i od granicy Krakowa do początku Kryspinowa.
-
Parówczak
- Specjalista
- Posty: 227
- Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52
Post
autor: Parówczak » 06 lip 2023, 14:51
Żadna z tych dróg nie jest autostradą ani drogą ekspresową. Obowiązuje autobusy 50 km/h. W informacji z prezentacji napisano że nowe pojazdy trafią na 304. Ta linia to dopiero będzie stres dla kierowców. Mniej miejsca dla pasażerów przez skrzynie z bateriami.
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 06 lip 2023, 15:11
Parówczak pisze: ↑06 lip 2023, 14:51
Żadna z tych dróg nie jest autostradą ani drogą ekspresową. Obowiązuje autobusy 50 km/h. W informacji z prezentacji napisano że nowe pojazdy trafią na 304. Ta linia to dopiero będzie stres dla kierowców. Mniej miejsca dla pasażerów przez skrzynie z bateriami.
Na 300 są tereny niezabudowane czyli mogą jechać 70km/h i tyle właśnie jeżdżą zwykle na tej linii.
-
damian_krk2
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Post
autor: damian_krk2 » 06 lip 2023, 16:00
Scania_9640 pisze: ↑06 lip 2023, 8:22
Odkąd wszedł wakacyjny rozkład to na obu brygadach w DP jest Wola
Od 1 czerwca jezdzi Wola, a dziś i tak jest ostatni dzień
-
tramwajowy
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Post
autor: tramwajowy » 06 lip 2023, 17:18
Scania_9640 pisze: ↑06 lip 2023, 12:32
Teraz może tak, zobaczymy czy w zimę wytrzymają. Chociaż 300 elektryczna to dziwny pomysł, bo linia jest mocno przyspieszona, a V max elektryków to 55km/h, no chyba że coś zwiększą, no i są ciasne w środku. Według mnie C2 najlepiej się sprawdza bo ma dużą rzeźnię idealnie na walizki itp.
Drogi Kolego, DE oraz DN mają ogranicznik na 60 z wyjątkami typu DN001. Nowe DE i DN mają vmax 70.
Pozdrawiam Marcin
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Post
autor: Scania_9640 » 06 lip 2023, 17:32
tramwajowy pisze: ↑06 lip 2023, 17:18
Drogi Kolego, DE oraz DN mają ogranicznik na 60 z wyjątkami typu DN001. Nowe DE i DN mają vmax 70.
Z tego co widziałem nieraz to miały naklejkę na 55km/h
-
tramwajowy
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Post
autor: tramwajowy » 06 lip 2023, 17:53
Scania_9640 pisze: ↑06 lip 2023, 17:32
Z tego co widziałem nieraz to miały naklejkę na 55km/h
Żaden elektryk nie ma vmax poniżej 60.
Pozdrawiam Marcin
-
damian_krk2
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Post
autor: damian_krk2 » 06 lip 2023, 19:50
Jamnik pisze: ↑06 lip 2023, 13:26
Teraz większość elektryków (jeśli nie wszystkie) jeżdżących na 124/424 ładuje się tylko do 75%.
Bo maja powyjmowane baterie.
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 248
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 30 wrz 2023, 13:03
Ktoś zna i poda rozdział taboru obowiązujący od najbliższego poniedziałku? Chodzi o "132" i "301". Jakie zajezdnie? I gdzie będzie przejście z pn (przeguby) na kn (standard)?
-
Kierman
- Specjalista
- Posty: 379
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 30 wrz 2023, 13:33
PW straciło brygady na 172 (została jedna), kilka 139 i jedną szczytową na 112. Dostało 5x301 i 3x132.
Z ciekawostek, na 137 mają wylądować małe elektryki oraz szczytowe 194 ma być elektryczne.
-
damian_krk2
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Post
autor: damian_krk2 » 30 wrz 2023, 15:18
Kierman pisze: ↑30 wrz 2023, 13:33
PW straciło brygady na 172 (została jedna), kilka 139 i jedną szczytową na 112. Dostało 5x301 i 3x132.
Z ciekawostek, na 137 mają wylądować małe elektryki oraz szczytowe 194 ma być elektryczne.
Jeśli chodzi o to skąd przeguby to 123 i 128 są wpisane solówki z dopuszczeniem przegubów (na Płaszowie są wpisane przeguby z dopuszczeniem solówek). Na 425 zostają przegubowce. Jeśli chodzi o 301 to 5 brygad całodziennych PW, dwie szczytówki PP i dwie szczytówki PB.
I takie sprostowanie - elektryki na szczytowych 194 to tylko 194-04 i 194-09
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 248
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 30 wrz 2023, 23:33
damian_krk2 pisze: ↑30 wrz 2023, 15:18
Jeśli chodzi o 301 to 5 brygad całodziennych PW, dwie szczytówki PP i dwie szczytówki PB.
"301" ma 6 całodziennych i 3 dwurazowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość