Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: kbieniu7 » 20 lip 2023, 0:11

Dyskusja nad niecodziennymi pomysłami zawsze w cenie. Czasami wyjdzie z tego przydatna, nieoczywista obserwacja ;)
Robert pisze: 17 lip 2023, 14:54 Obrazek

Odciąża pętlę "Kurdwanów" i zapewnia lepszy dostęp do tramwaju sporej części okolicy. Potencjalnie miejsce 10 i 24 a 50 zostaje sama na starej pętli? Ale to tak tylko czysto teoretycznie xD

Myślicie że terenowo do wykonania? Spadek terenu od Nowosądeckiej w dół jest ale chyba nie aż tak duży żeby sobie tramwaj nie poradził. Rezerwa terenowa chyba też jakaś jest po niezrealizowanym łączniku z "teoretycznego" węzła Tuchowska na A4.
Spadek terenu jest największy tuż przy ul. Cechowej, poza tym nie jest źle. Jest tam wciąż rezerwa na drogę "Nową Sławka", która raczej budzi opór lokalnych mieszkańców.

Linia tramwajowa tutaj na pewno poprawiłaby połączenie południowego Kurdwanowa, ale obawiam się za bardzo rozczłonkowania linii na ul. Witosa - byłby problem z podzieleniem tego wszystkiego w sensowny sposób, moim zdaniem. Prawdę powiedziawszy bardziej podoba mi się pomysł @Kaszmira z tramwajem od przystanku "Nowosądecka" na tyły szpitala św. Rafała - zapewniamy dojazd do szpitala, a potencjalny potok w sumie chyba odpowiadałby takiej "10", która obecnie właśnie w sumie nie obsługuje Kurdwanowa prawie w ogóle ;)
Robert pisze: 17 lip 2023, 15:05 Druga propozycja to omawiany już nie raz - trochę wbicie kija w mrowisko xD - łącznik Salwator - Kapelanka. Ja tutaj patrzę na niego bardziej indywidualnie i niezależnie od propozycji tramwaju z ul. Piastowskiej. Zwiększyłby niezawodność sieci i odciążył pierwszą obwodnicę. Idealna nowa trasa dla obecnej 18.

Obrazek

Wiem, wiem widok na z klasztoru na Wawel, konieczność budowy mostu itp ale nie takie problemy się rozwiązuje, może coś się da wypracować, żeby każdy był zadowolony - jakiś wizualnie lekki i wkomponowany most tramwajowo-pieszo-rowerowy bez sieci trakcyjnej?
Tutaj problemem najważniejszym by nawet nie był sam widok, ale wpięcie się w torowisko na Salwatorze. Znajomy robił w ramach pracy inżynierskiej koncepcje tego miejsca i ledwo co mu kładka pieszo-rowerowa tam wchodziła. Do tego połączenie do samego Salwatora moim zdaniem nie wykorzystuje potencjału takiej przeprawy - znacznie większą wartością dodaną by była możliwość skomunikowana z obszarami na północ od Błoń.

Dużo lepszym pomysłem (przynajmniej moim zdaniem) jest "III obwodnica tramwajowa" jako połączenie Kapelanka-Cichy Kącik wzdłuż mostu Zwierzynieckiego ;) Czyli coś, co dyskutowaliśmy w ubiegłym roku :p
viewtopic.php?t=529&start=15#p28211

Robert
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: Robert » 20 lip 2023, 12:13

kbieniu7 pisze: 20 lip 2023, 0:11 Linia tramwajowa tutaj na pewno poprawiłaby połączenie południowego Kurdwanowa, ale obawiam się za bardzo rozczłonkowania linii na ul. Witosa - byłby problem z podzieleniem tego wszystkiego w sensowny sposób, moim zdaniem. Prawdę powiedziawszy bardziej podoba mi się pomysł @Kaszmira z tramwajem od przystanku "Nowosądecka" na tyły szpitala św. Rafała - zapewniamy dojazd do szpitala, a potencjalny potok w sumie chyba odpowiadałby takiej "10", która obecnie właśnie w sumie nie obsługuje Kurdwanowa prawie w ogóle ;)
Rozczłonkowania linii by raczej nie było 10 w Witosa, 24 w Nowosądecką i spinające je 50 (sama na Kurdwanów P+R) i 11 (docelowo na Bieżanów). Praktycznie każdy byłby zaspokojony xD

Też przydałoby się poprawić komunikację w tym rejonie ale wykonanie tego będzie dużo trudniejsze - brak miejsca i różnica terenu około 15-16m na nie tak długim odcinku...
kbieniu7 pisze: 20 lip 2023, 0:11 Tutaj problemem najważniejszym by nawet nie był sam widok, ale wpięcie się w torowisko na Salwatorze. Znajomy robił w ramach pracy inżynierskiej koncepcje tego miejsca i ledwo co mu kładka pieszo-rowerowa tam wchodziła. Do tego połączenie do samego Salwatora moim zdaniem nie wykorzystuje potencjału takiej przeprawy - znacznie większą wartością dodaną by była możliwość skomunikowana z obszarami na północ od Błoń.

Dużo lepszym pomysłem (przynajmniej moim zdaniem) jest "III obwodnica tramwajowa" jako połączenie Kapelanka-Cichy Kącik wzdłuż mostu Zwierzynieckiego ;) Czyli coś, co dyskutowaliśmy w ubiegłym roku :p
viewtopic.php?t=529&start=15#p28211
Jedno z drugim by nie kolidowało, bo ten odcinek miałby całkiem inne zadanie niż ten o który proponujesz Ty ;)

Mam nadzieję że następna władza zmieni podejście i będzie więcej realizacji "miejskich" - typu tramwaj w Piastowskiej, miejskie zielone szerokie aleje typu Medwweckiego albo Andersa a nie oekranowane autostrady typu Bobrzyńskiego, Klimeckiego. Jest tyle brakujących niewielkich łączników ulic czy linii tramwajowych w mieście a oni tylko te autostrady ze skromnymi torami i przystankami pomiędzy pasami do których ciężko się dostać... Nie dziwię się ludziom że reagują od razu negatywnie na każdą informację o budowie nowej drogi bo od razu mają przed oczami te dzieła Sz.P.JM.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: fysztof » 20 lip 2023, 13:57

Robert pisze: 20 lip 2023, 12:13 Mam nadzieję że następna władza zmieni podejście i będzie więcej realizacji "miejskich" - typu tramwaj w Piastowskiej, miejskie zielone szerokie aleje typu Medwweckiego albo Andersa a nie oekranowane autostrady typu Bobrzyńskiego, Klimeckiego. Jest tyle brakujących niewielkich łączników ulic czy linii tramwajowych w mieście a oni tylko te autostrady ze skromnymi torami i przystankami pomiędzy pasami do których ciężko się dostać... Nie dziwię się ludziom że reagują od razu negatywnie na każdą informację o budowie nowej drogi bo od razu mają przed oczami te dzieła Sz.P.JM.
Niestety nasze urzędy od lat przerastają takie wyzwania jak łącznik Nowosądecka - Wielicka czy łącznik przez Piastowską. Póki nasza 'władza' nie zmieni swojej mentalności traktującej tramwaj jako dodatek dla studentów i emerytów, dopóty nic się nie zmieni w podejściu do realizacji;-/ W ich umysłach o wysokim miejskim statusie świadczą niestety bieda-autostrady i kilometry zaekranowanego asfaltu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości