Tyle, że ta obsługa Kocmyrzowskiej to obecnie całe... 3 przystanki:fysztof pisze: ↑16 sie 2023, 19:43Poza już przytoczonymi argumentami dodałbym jeszcze weekendową obsługę Kocmyrzowskiej, gdzie teraz tramwajowo są to szalone 3 kursy/h (a w świąteczne poranki czy wieczory nawet 2). Wobec tego "5" bardzo przyda się także po to, by przywrócić przyzwoitość tramwajową w soboty i niedziele.
- Teatr Ludowy;
- Cienista;
- Wańkowicza;
Serio dla tych trzech przystanków w weekendy jest potrzebny tramwaj sumarycznie co 10 min + dodatkowo 701 z f15/20? Szczególnie dla tych dwóch ostatnich, obsługujących w sporej części... domki jednorodzinne.
Naprawdę nie lepiej wzmocnić np. KMK tramwajowej ogólnie wieczorami, odejść w końcu od późnowieczornych dziur w kursowaniu, wzmocnić najważniejsze linie tramwajowe w weekendy?
Bo aktualnie mamy sytuację taką, że coraz bardziej ścinane są szczyty na liniach tramwajowych popołudniami/wieczorami, późnym wieczorem nierzadko nie sposób się dostać w wiele rejonów, KMK autobusowa w weekendy oparta jest na liniach z f30, a głównym problemem staje się to, że osiedle domków jednorodzinnych przy Wańkowicza ma tramwaj w weekendy jedynie co 20 min (w tygodniu będzie co 7,5 min) + do tego autobus z f15/20.(a w tygodniu będzie z f10).
Faktycznie, mamy strasznie dopracowaną KMK w skali całego miasta, że możemy wywalać $ na coś takiego
Ja nie mówię, że '5' jest mało ważna, bo ta trasa ma naprawdę duży potencjał. Ale imho ten potencjał będzie widoczny dopiero po otwarciu Meissnera i otwarciu Wzgórz. A tak, przy zamkniętych Wzgórzach, to będzie taka zapchajdziura, łapiąca w sporej części przypadkowych pasażerów, na którą się przewala $, który można zdecydowanie lepiej spożytkować w innych miejscach.
F30 nawet na głównych liniach autobusowych w wakacyjne weekendy, czy żenująca oferta wieczorami w roku szkolnym (i w weekendy w sumie też), to raczej nie wina ograniczonej ilości brygad